بیوگرافی کامل چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) از کودکی تا مرگ

نام: چادویک بوزمن

تاریخ تولد: 29 نوامبر 1976 (8 آذر 1355)

تاریخ فوت: 28 آگوست 2020 (8 شهریور 1399)

علت فوت: سرطان روده

سن: 43 سال

محل تولد: اندرسون، ایالات متحده آمریکا

قد: 183 سانتی متر

شغل: بازیگر، فیلمنامه نویس و نمایشنامه نویس

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی چادویک بوزمن

چادویک بوزمن به خاطر بازی در نقش جکی رابینسون فیلم 42 و نقش جیمز براون فیلم ” برخیز ” (Get on Up) مشهور شد. شخصیت “پلنگ سیاه” (Black Panther) هم کم اهمیت تر نبود. این بازیگر در سال 2016 در این فیلم اکشن حضور یافت.

کودکی و جوانی

این بازیگر آینده در سال 1977 متولد شد. والدین او با دنیای هنر ارتباط نداشتند. پدرش تاجر و مادرش پرستار بود. با این حال چادویک به تجارت یا پزشکی علاقه نداشت. او از دوران کودکی در آرزوی صحنه بود. بوزمن پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به دانشگاه هاروارد رفت و در رشته کارگردانی لیسانس گرفت. سپس به انگلستان رفت و در آکادمی درام بریتیش آمریکن به تحصیلاتش ادامه داد.

او سپس در پروژه های Romeo and Juliet و Illegal in Blue بازی کرد و به دلیل بازی در نقش یک نوجوان دردسرساز در فیلم آخر جایزه دریافت کرد. در زمان دانشجویی یک بازیگر توانا بود، زیرا هم بر روی صحنه اجرا می کرد، هم فیلمنامه می نوشت و هم فیلم کوتاه می نوشت. در همین زمان بازیگری هم می کرد. بازیگر نقش پلنگ سیاه از کودکی بسکتبال بازی می کرد. بوزمن از سال 2008 در هالیوود زندگی کرد.

فیلم های او

بوزمن حرفه اش را در سال های 2000 آغاز کرد. ابتدا تنها در سریال ها بازی می کرد. در سال 2003 در پروژه “دیدبان سوم” (Third Watch) نقش کوتاهی را برعهده داشت. در همان زمان در سریال “تمام بچه های من” (All My Children) که از سال 1970 پخش می شد نقش رگی مونتگومری را ایفا کرد.

چادویک بوزمن در فیلم

هرساله نقش های او بیشتر شد. او نه تنها در سریال حضور داشت بلکه در سال 2012 در فیلم The Kill Hole دیده شد و پیتر گرین و بیلی زین هم در آن حضور داشتند. او در این درام جنگی نقش کلانتر دریک را ایفا کرد. سپس در فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) بازی کرد و پس از آن فیلم “پلنگ سیاه” را اکران کرد. با این حال اینبار نقش اصلی را ایفا کرد.

فیلم زندگی نامه ای 42 در سال 2013 اکران شد. شخصیت های مختلفی در نقش این بازیکن بسکتبال تست دادند اما برایان هالگلند بوزمن را انتخاب کرد. داستان درباره جکی رابینسون است، ورزشکاری که تبعیض های نژادی را کنار زد و به عنوان اولین آفریقایی آمریکایی در لیگ بسکتبال حضور یافت. هریسون فورد، کریستوفر ملونی و نیکول بهاری در این فیلم حضور داشتند.

چادویک بوزمن در فیلم پلنگ سیاه

او در یک مصاحبه درباره نقش آفرینی در فیلم 42 گفت: “به ندرت پیش می آید در یک کار لذتبخش حضور داشت.” ورزش و سینما دو جنبه مهم زندگی بوزمن هستند. به همین دلیل است که نقش یک بازیکن بسکتبال در کارنامه او دیده می شود. منتقدین و مخاطبین از این فیلم استقبال کردند و فیلم در گیشه 95 میلیون دلار فروش داشت. پس از این فیلم بوزمن از ایوار ریتمن کارگردان پیشنهاد مهمی را دریافت کرد و در فیلم “روز عضوگیری” (Draft Day) بازهم در نقش یک ورزشکار حضور یافت و در کنار ستارگانی چون کوین کاستنر، فرانک لانگلا و جنیفر گارنر، بازی کرد. این فیلم توجه تماشاگران را به دست آورد و فیلم 29 میلیون دلار فروش داشت.

چادویک بوزمن در فیلم 42

بنابراین دو درام 42 و روز عضوگیری ورزشی بود. اما او اجرای خود را به همین شخصیت ها محدود نکرد و در سال 2016 در فیلم فانتزی مربوط به تاریخ مصر باستان حضور یافت. سپس در فیلم “پلنگ سیاه” بازی کرد. قهرمان بوزمن در فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” بسیار موفق بود. او برای درک این شخصیت تحقیقات بسیاری انجام داد. او حتی به آفریقای جنوبی سفر کرد و از آثار حاکمان محلی دیدن نمود.

چادویک بوزمن در فیلم در نقش پلنگ سیاه

در پاییز سال 2014 در فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگی داخلی” نقش پلنگ سیاه را ایفا کرد و سپس درباره فیلم مخصوص این شخصیت اخباری شنیده شد. در سال 2015 تیم تبلیغاتی مارول درباره این فیلم آغاز شد. این فیلم 1،153 میلیارد دلار فروش داشت و به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شد.

پلنگ سیاه یک شخصیت تخیلی آفریقایی به نام واکاندا است. بنابراین بوزمن نقش یک ابرقهرمان آفریقایی آمریکایی را ایفا کرد. این شخصیت قدرت های ابرقهرمانی و شفادهنده دارد. پلنگ سیاه در فوریه 201 اکران شد.

چادویک بوزمن در نقش جیمز براون

فیلم دیگر او که استعداد بوزمن را به نمایش گذاشت نقش آفرینی جیمز براون موزیسین بود. فیلم “برخیز” داستان فردی را نشان می دهد که به اوج دنیای موسیقی پاپ رسید. او پس از این فیلم گفت:

“بازی در نقش براون برای من یک آزمایش بزرگ بود.”

زندگی شخصی

این بازیگر با وجود مشغله زیاد از آموزش و تمرین دست برنمی دارد. تمرینات ورزشی به او کمک می کند تا در نقش شخصیت های ابرقهرمانی بدرخشد. قد و وزن بوزمن 180 سانتی متر و 75 کیلوگرم هستند.

مشخص نیست آیا این شخصیت کسی را دوست دارد یا نه. او تصاویر دوست دخترش را به اشتراک نمی گذارد. تنها تصاویر فیلم هایش را قرار می دهد. روزنامه نگاران هم درباره زندگی شخصی او چیزی نمی دانند. احتمالا او به زندگی حرفه ایش فکر می کند. بوزمن مجرد است و درباره روابط او اطلاعاتی وجود ندارد.

چادویک بوزمن در امروز

فیلم بعدی دنیای کامیک “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) است که جو و آنتونی روسو ساخت آن را از اوایل 2017 آغاز کردند. رابرت داونی جونیور، مارک روفالو، جاش برولین و تام هیدلستون هم در آن حضور داشتند.

او در سال 2018 در فیلم “تبعیدی” (Expatriate) نقش اصلی را برعهده داشت و البته فیلمنامه نویس هم بود. او در این پروژه با لوگان کولز همکاری کرد.

فیلم شناسی

  • نظم و قانون – Law & Order – 2004
  • ER – 2008
  • Lie to Me – 2009
  • The Glades – 2010
  • Persons Unknown – 2010
  • موجه – Justified – 2011
  • قصر – Castle – 2011
  • 42 – 2013
  • خدایان مصر – Gods of Egypt – 2016
  • پلنگ سیاه – Black Panther – 2017

تصاویری از چادویک بوزمن


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. امیر

    شهریور 9, 1399

    مرد!! الان کی جای بلکپنترو بگیره؟؟😭😭😭

    پاسخ