بیوگرافی کامل کریس پاین (Chris Pine) از کودکی تا به امروز

نام: کریس پاین (کریستوفر وایت لا پاین)

تاریخ تولد: 26 اوت 1980 (4 شهریور 1359)

سن: 38 سال

محل تولد: لس آنجلی، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.83 سانتی متر

شغل: بازیگر آمریکایی

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی کریس پاین

کریس پاین یک بازیگر آمریکایی است که پس از بازی در نقش جیم کیرک نسخه بازسازی شده چندگانه استار ترک و بازی در فیلم پرفروش “زن شگفت انگیز” (Wonder Woman) به شهرت رسید. کریستوفر وایت لا پاین در اوت 1980 به دنیا آمد و تقدیرش بازیگری بود زیرا دو نسل پیش از او نیز بازیگر بودند. والدین او بازیگر هستند. مادربزرگ مادری اش ستاره هالیوود بود. حتی پدربزرگش که وکیل بود هم رئیس انجمن هالیوود محسوب می شد.

کریس پاین اجداد انگلیسی، ولزی و یهودی دارد زیرا پدربزرگ وکیلش یهودی بود. کریس دوران کودکی و جوانی را در لس آنجلس گذراند و در رشته زبان و ادبیات تحصیل کرد. پس از اتمام مدرسه به دانشگاه کالیفرنیا برکلی وارد شد و در این رشته لیسانس گرفت. سپس به انگلستان رفت تا در مقطع کارشناسی رشته زبان انگلیسی تحصیل کند.

کریس در این سه سال به بازیگری علاقه داشت. او در زمان مدرسه به روی صحنه می رفت و در فستیوال تئاتر ویلیامز تاون نیز بازی کرد. سپس در دانشگاه مهارت هایش را گسترش داد. والدین او ستاره های بزرگی نبودند. به همین دلیل مادرش بازیگری را رها کرد و درسش را ادامه داد تا روان شناس شود. بنابراین کریس تصمیم گرفت مشهور شود.

فیلم های او

کریس با تئاتر کارش را آغاز کرد. اما پس از اینکه متوجه شد با حضور در سینما مشهور می شود تغییر جهت داد و در سریال ها حضور یافت. او در پروژه محبوب ER نقش کوچکی را برعهده گرفت و سپس در قسمت های دیگر آن هم دیده شد.

کریس پاین در فیلم فقط شانس من

رفتار، ظاهر جذاب و هیکل ورزشکارانه اش (قد او 183 سانتی متر و وزنش 78 کیلوگرم است) مورد توجه قرار گرفت. پس از مدت کوتاهی نقش های مهم تر دریافت کرد. در سال 2004 در فیلم بلند “دفتر خاطرات شاهدخت ۲: نامزدی سلطنتی” (The Princess Diaries 2: Royal Engagement) نقش دوست پسر آن هاتاوی را ایفا کرد.

این فیلم گرچه پرفروش بود اما پاین را به یک ستاره تبدیل نکرد. با این حال دو سال بعد و با حضور در فیلک اکشن کمدی “آس‌های دودی” (Smokin’ Aces) از جو کارناهان به یک ستاره تبدیل شد. او در این فیلم با جرمی پیون، ری لیوتا و رایان رینولدز همکاری کرد. در همان سال در ملودرام “تسلیم شو دوروتی” (Surrender, Dorothy) و کمدی “فقط شانس من” (Just My Luck) در کنار لیندسی لوهان، حضور یافت.

در سال 2006 حرفه کریس به شهرت رشد کرد و به آنچه والدینش نتوانستند دست یافت. به زودی در کمدی Blind Dating بازی کرد. نقش یک مرد جوان نابینا که به دنبال عشقش بود او را مشهور کرد. سپس در کمدی ملودرام Bottle Shock از رندل میلر حضور یافت. بازی در فیلم های “پیشتازان فضا” (Star Trek) باعث شهرت او شد و منتقدین اجرای او را تحسین کردند. پیشتازان فضای 2009 بازسازی نسخه 1960 بود. کریس پاین نقش شخصیت جذاب کاپیتان جیمز کیرک را ایفا کرد. نقش افسر اول به زاکاری کوئینتو و افسر اصلی به کارل اربن رسید. این فیلم داستان شکل گیری گروه و نجات زمین از چنگال بیگانه ها را نشان می دهد.

در سال 2013 در سری “پیشتازان فضا به‌ سوی تاریکی” (Star Trek Into Darkness) نقش کاپیتان کیرک را بازی کرد. سازندگان یکی از زیباترین صحنه های سری اصلی را بازسازی کردند. کریس در این صحنه حضور یافت و قدرت بازیگری خود را ثابت کرد. درام “حامل” (Carriers)، کمدی سیاه “ستوان آینیشمور” (The Lieutenant of Inishmore) و فیلم مفهومی “توقف ناپذیر” (Unstoppable) با بازی دنزل واشینگتن افسانه ای، از فیلم های بعدی او هستند.

در پاییز سال 2009 درباره حضور او در فیلم “جک رایان: سرباز سایه” (Jack Ryan: Shadow Recruit)، با اقتباس از رمان تام کلانسی اخباری شنیده شد. پیش از کریس پاین هریسون فورد، بن افلک و الک بالدوین هم برای نقش جک رایان تست داده بودند اما سرانجام کریس قبول شد و در سال 2014 در این نقش بازی کرد. کریس پاین در فیلم اکشن “این یعنی جنگ” (This Means War) بازهم نقش اصلی را دریافت کرد. در این فیلم ریس ویترسپون و تام هاردی هم حضور داشتند. پاین و هاردی نقش دو مامور سیا را ایفا کردند که هردو عاشق یک زن شده بودند و با جذابیت و ترفندهای خود سعی داشتند توجه او را جلب کنند.

زندگی شخصی

این مرد جوان به ندرت تصاویر شخصی خود را به اشتراک می گذارد و اطلاع از زندگی شخصی او آسان نیست. او همیشه توجه زنان را جلب کرده و طرفداران زیادی دارد. دامینیک پیک مدل و ایریس بیورک، مدل ایرلندی، با او رابطه داشتند. پاپاراتزی ها اغلب او و ایریس را در مکان های رمانتیکی مانند رستوران و کلوپ می دیدند. این مرد مصاحبه ها اعلام کرده دوست دارد یک خانواده شاد، همسر دوست داشتنی و چندین فرزند داشته باشد.

کریس پاین و ایریس بیورک

در پایان سال 2014 او و ایریس از هم جدا شدند. اما کریس برای مدت طولانی تنها نماند و در سال 2015 با زو کراویتز، دختر لنی کراویتز موزیسین دیده شد. طرفداران امیدوار بودند این دو باهم ازدواج کنند اما این اتفاق رخ نداد. البته طرفداران درباره همجنسگرا بودن کریس هم صحبت می کنند و در گذشته درباره احتمال رابطه او با همبازی اش زاکاری کوئینتو بحث می شد.

امروز

در سال 2016 کریس در فیلم “فراتر از پیشتازان فضا” (Star Trek Beyond) حضور یافت. داستان درباره عوامل سفینه است که در یک ماموریت پنج ساله به عمق فضا رفته و یک سیاره ناشناخته را کشف می کنند. این بازیگر به زیبایی نقش شخصیتی را ایفا کرد که از مسئولیت و بار سنگین قهرمان بودن خسته شده است.

کریس پاین و گل گدوت

در سال 2017 کریس در چندگانه مشهور دیگری حضور یافت و به دنیای دی سی ملحق شد. او در فیلم اکشن “زن شگفت انگیز” نقش اصلی مرد را ایفا کرد. گل گدوت نقش زن را برعهده داشت. شخصیت کریس، استیو ترور خلبان، تصادفا به جزایر امازون رفته و از پرنسس دایانا می خواهد در جنگ علیه نازی ها به انسان ها کمک کند. بنابراین این داستان جذاب آغاز می شود.

فیلم شناسی

  • فقط شانس من – Just My Luck – 2006
  • Blind Dating – 2006
  • آس های دودی – Smokin’ Aces – 2007
  • Bottle Shock – 2008
  • پیشتازان فضا – Star Trek – 2009
  • حامل – Carriers – 2009
  • توقف ناپذیر – Unstoppable – 2010
  • مردم ما را دوست دارند – People Like Us – 2012
  • این یعنی جنگ – This Means War – 2012
  • جک رایان: سرباز سایه – Jack Ryan: Shadow Recruit – 2014
  • زن شگفت انگیز – Wonder Woman – 2017

تصاویری از کریس پاین


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم