بیوگرافی کامل تام هالند (Tom Holland) از کودکی تا به امروز

نام: تام هالند (توماس استنلی هالند)

تاریخ تولد: 1 ژوئن 1996 (12 خرداد 1375)

سن: 23 سال

محل تولد: کینگستون آپون تیمز، بریتانیا

قد: 1.73 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی تام هالند

تام هالند یک بازیگر و رقصنده بریتانیایی است که به دلیل بازی در نقش مرد عنکبوتی به شهرت رسید. این بازیگر با وجود سن کمش نماد موفقیت است، به این معنا که فیلم های او بسیار محبوب بوده و نماد فیلم های اکشن ابرقهرمانی است. تام هالند در 1 ژوئن 1996 در لندن به دنیا آمد خانواده او به هنر نزدیک هستند، پدر یک کمدین بریتانیایی و مادر یک عکاس مشهور لندنی است. تام سه برادر کوچکتر دارد که تام برای آنها الگوست.

تام هالند، مادر و برادران

هالند در ویمبلدون به مدرسه ابتدایی رفت و در سال 2008 به کالج وارد شد. تام به عنوان دانشجو به رقص علاقه داشت. بنابراین به مدرسه رقص وارد شد و در مسابقات شرکت کرد. این پسر در ده سالگی در رقص هیپ هاپ چنان موفق بود که به رقابت ها دعوت شد. هالند تصور می کرد در این زمینه شانسی ندارد و فکر نمی کرد هرگز به طور حرفه ای برقصد. کارگردان نظر دیگری داشت و نوجوان را انتخاب کرد، گرچه این نوجوان بی تجربه بود. تام هنوز مهارت های خود را از دست نداده و هنوز یک رقصنده موفق است.

تام هالند دو سال رقصید و در هشت تست شرکت کرد تا سرانجام در رقابت پذیرفته شد. اولین اجرای او در تئاتر در سپتامبر 2008 و در موزیکال Michael in Billy Elliot بود. از ان زمان هالند 180 نقش برعهده گرفته است. در سال 2012 تام به مدرسه بریت لندن وارد شد که ادل، امی واین هاوس، کیت نش و ستاره های دیگر در آنجا تحصیل کرده اند.

فیلم های او

تام اولین بار در سال 2011 در یک کارتون ژاپنی صداپیشگی کرد و وارد حرفه سینما شد. سال بعد در فیلم “غیرممکن” (The Impossible) نقش اصلی را برعهده گرفت. نقش لوکاس بنت آنقدر درخشان و متقاعدکننده بود که هالند نامزد 18 جایزه شد و هشت جایزه را دریافت کرد.

پدرش به او افتخار می کرد. او در مصاحبه ها اعلام کرد که می خواهد تا سن 20 سالگی بر هالیوود غلبه کند. در آن سن پدرش به لطف پسر به روی فرش قرمز قدم گذاشت. به زودی هالند در ملودرام جنگی “حالا چطور زندگی می‌کنم” (How I Live Now) نقش آیزاک را ایفا کرد. در سال 2015 در فیلم “دل دریا” (Heart of the Sea) نقش توماس نیکرسون دریانورد را ایفا کرد. در همان سال در قسمت هایی از سریال Wolf Hall بازی کرد.

نقش این دریانورد باعث موفقیت او شد. هالند برای اولین بار در سال 2016 این نقش را ایفا کرد، در بهار آن سال فیلم پرفروش “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) اکران شد. کارگردان ها ابرقهرمان این فیلم را در آثار بیشتری معرفی کردند. این پروژه نقطه عطف کارنامه هالند بود.

در این فیلم رابرت داونی جونیور به این بازیگر توصیه هایی ارائه داد. طبق گفته تام بازیگران این فیلم بسیار باتجربه بودند که به بازیگران جوان تر کمک کرد. هالند دراین باره گفت:

“او در شغل خود بهترین است. هرروز 10 دقیقه زودتر می آید، پیش از کار با همه دست می دهد، مودب، مهربان و سختکوش است و مهم تر از آن بسیار محترم است. این کار او چشم های من را باز کرد و متوجه شدم مهم نیست چقدر موفق باشید، همیشه باید مثل همیشه باشید و به دیگران احترام بگذاری.”

تام هالند و رابرت داونی جونیور

آنها انتقام جویان را بهترین شخصیت ها می دانستند. در سال 2016 در فیلم های “زیارت” (Pilgrimage)، “شهر گمشده زی” (The Lost City of Z) و “لبه زمستان” (Edge of Winter) حضور یافت و در تمام آنها نقش های اصلی را برعهده داشت.

زندگی شخصی

تام هالند زندگی شخصی خود را پنهان نگه می دارد. با این حال پاپاراتزی ها به حقایقی پی برده و تصاویری از او و ال لاترینگتون زیبا را فاش کردند. آن دو در مدرسه بریت باهم آشنا شدند زیرا ال هم در آنجا درس می خواند.

تام هالند و ال لاترینگتون

این بازیگر در مصاحبه ها اعلام کرد که دوست دختر دارد اما نام او را فاش نکرد. در حال حاضر این زوج رابطه شان را پنهان نکرده و باهم به سفر، مهمانی و سینما می روند.

امروز

در سال 2017 تام به روسیه رفت و در برنامه تلویزیونی Evening Urgant شرکت کرد. او درباره چالش های بازیگری در سینما صحبت کرد و اعلام کرد که با پیشنهاد نقش ها بسیار خوشحال شد.

در سال 2017 فیلم “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” (Spider-Man: Homecoming) اکران شد و ظاهر او و نقش آفرینی بینندگان را متعجب کرد. طرفداران مارول این بازیگر بریتانیایی را نقد کرده و فیزیک ظاهری او (قد 173 سانتی متر) را با این نقش متناسب نمی دانستند. با این حال تام لباس مرد عنکبوتی را پوشید و این نقش را با موفقیت اجرا کرد. قرارداد با سونی پیکچرز باعث می شود در فیلم های مربوط به مرد عنکبوتی و انتقام جویان حضور داشته باشد. بنابراین تعداد فیلم های او مشخص نیست.

در حال حاضر تام هالند با پیشنهادهای زیادی مواجه است. او هرروز ورزش می کند تا برای پروژه های جدید آماده شود. مثلا برای فیلم “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) در سال 2018 از تجهیزاتی استفاده کرد که از خود او چند برابر بزرگ تر هستند. این بازیگر اغلب تصاویر خود را در اینستاگرام به اشتراک می گذارد. هیکل او متناسب است، هرروز تمرین می کند و در تعطیلات ورزش می کند.

هالند در ژوئن 2016 در تبلیغات Audi شرکت کرد که مرد عنکبوتی می خواهند گواهینامه بگیرد و مخالفان را شکست دهد. این ویدیو در کانال MrSlyDar یوتیوب نمایش داده شد و در چند روز اول 320،00 بازدید خورد. تام هالند در نقش پیتر پارکر ظاهر می شود که آزمون رانندگی داشته و از دوستش تونی یک Audi  قرض می گیرد. با حمله سارقان به بانک این ابرقهرمان آنها را تعقیب کرده و با آنها مبارزه می کند. تماشاگران این ویدیو را دوست داشته و آن را یک فیلم هالیوودی می دانند.

این بازیگر در سال 2019 در فیلم های “مرد عنکبوتی: دور از خانه” (Spider-Man: Far from Home)، “آشوب مدام” (Chaos Walking) و “آنچارتد” (Uncharted) حضور یافت.

فیلم شناسی

  • غیرممکن – The Impossible – 2012
  • حالا چطور زندگی می‌کنم – How I Live Now – 2013
  • لاک – Locke – 2013
  • در دل دریا – In the Heart of the Sea – 2015
  • شهر گمشده زی – The Lost City of Z – 2016
  • کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی – Captain America: Civil War – 2016
  • لبه زمستان – Edge of Winter – 2016
  • زیارت – Pilgrimage – 2017
  • مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه – Spider-Man: Homecoming – 2017
  • انتقام جویان: جنگ بی نهایت – Avengers: Infinity War – 2018

تصاویری از تام هالند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم