آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 24)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. سرزمین سایه ها -1993- Shadowlands

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “ریچارد اتنبرا” (Richard Attenborough)

بازیگران: “آنتونی هاپکینز”، “دبرا وینگر”، “ادوارد هاردویک”

تریلر فیلم

یک داستان عاشقانه درباره فراغ و غم. سی.اس.لویس نویسنده عاشق یک زن جوان و پسرش شده اما عشق خود را تا زمانی که از سرطان درحال مرگ است، انکار می کند. آنجاست که به عمق احساسش پی برده و از او و پسرش مراقبت می کند. گرچه بسیاری از احساسات سرکوب شده اما سرانجام لویس و پسر در غم خود کنار هم بوده و این حس مشترک آن ها را پیوند می دهد. نقش آفرینی “آنتونی هاپکینز” در این فیلم در کنار دبرا وینگر دیدنی است.


2. اتاق -2015- Room

ژانر: درام، هیجان انگیز

کارگردان: “لنی آبراهامسون” (Lenny Abrahamson)

بازیگران: “بری لارسون”، “جیکوب ترمبلی”، “ویلیام اچ میسی”

تریلر فیلم

فیلمی درام و البته غم انگیز که فداکاری و مفهوم مادری را در قالب داستانی جالب و متفاوت به تصویر می کشد. داستان فیلم درباره ی مادر و پسری است که در اتاقی زندانی شده اند و ما هنگام تماشای این فیلم شاهد تلاش های این مادر برای تربیت فرزند خود و فرار کردن از آن اتاق هستیم. بازی دیدنی “بری لارسون” در این فیلم او را برنده ی جایزه ی اسکار کرد.


3. مسافر همیشگی -2018- The Commuter

ژانر: اکشن، رازآلود

کارگردان: “ژاومه کویت-سرا” (Jaume Collet-Serra)

بازیگران: “لیام نیسون”، “ویرا فارمیگا”، “سام نیل”

تریلر فیلم

یکی از بهترین فیلم های اکشن سال 2018 با بازی دیدنی و جالب “لیام نیسون” که اگر از طرفداران این بازیگر هستید باید حتما این فیلم را تماشا کنید. داستان فیلم درباره ی مردی به نام “مایکل” (با بازی نیسون) است که روزی در قطار به طور اتفاقی با شخصی مرموز آشنا می شود و بعد از اتفاقاتی که رخ می دهد متوجه می شود اتفاقی مرگبار در حال رخ دادن است و او به طور ناخواسته وارد یک توطئه ی جنایی می شود.


4. ما -2019- Us

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان: “جوردن پیل” (Jordan Peele)

بازیگران: “لوپیتا نیونگو”، “وینستون دوک”، “الیزابت ماس”

تریلر فیلم

فیلمی ترسناک و معمایی از کارگردان فیلم موفق و تحسین شده ی “برو بیرون” (Get Out) که از نظر شخصیت پردازی و فیلمنامه قابل مقایسه با اثر قبلی “پیل” نیست و تا حدی ضعیف تر ظاهر شده است. داستان فیلم درباره ی خانواده ای است که برای تعطیلات به خانه ی ساحلی خود رفته اند و در آنجا با خانواده ای غریبه برخورد می کنند که قصد آزار و اذیت آنها را دارند.

داستان فیلم غیر قابل پیش بینی و جالب است و در پایان با یک غافلگیری بزرگ تمام می شود که باعث هیجان زده شدن مخاطب می شود! فیلم “ما” گزینه ی مناسبی برای تماشا در آخر هفته است.


5. ستاره دار شده -2013- Starred Up

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: “دیوید مکنزی” (David Mackenzie)

بازیگران: “جک او.کونل”، “بن مندلسون”، “روپرت فرند”

تریلر فیلم

روابط عاطفی انسان ها با پدرشان همیشه پیچیده و منحصر به فرد است. در فیلم “ستاره دار شده” ما شاهد یکی از عجیب ترین و پرپیج و خم ترین رابطه ی پدر و فرزندی هستیم. درگیری های عصبی زندانیان در حین تلاش سخت شان برای بهتر شدن و رشد کردن، باعث خلق یکی از زیباترین و تاثیر گذارترین داستان های درامی شده که در زندان اتفاق می افتند. تماشای این فیلم در عین ناراحت کننده بودن، امید بخش و لذت بخش است.


6. مرا با نامت صدا کن -2017- Call Me by Your Name

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “لوکا گوادانینو” (Luca Guadagnino)

بازیگران: “تیموتی شلمی”، “آرمی همر”، “آمیرا کاسار”

تریلر فیلم

این فیلم یکی از زیبا‌ترین فیلم‌های سال های اخیر از لحاظ محتوا است. تیموتی شلمی در این سن، واقعا بازی قدرتمندی از خود ارائه داده و آرمی همر یک نقش قابل قبول بازی کرده است. فضاسازی های فیلم بسیار خوب بوده و کاملا در اواخر دهه ۸۰ میلادی غرق شده است. “مرا با نامت صدا کن” تمامی ویژگی‌های یک فیلم عاشقانه را داشته و آن‌ها را بسیار زیبا در کنار هم قرار داده و بیشتر به زیبایی‌ها پرداخته است. اگر به تماشای فیلم های عاشقانه علاقه دارید این فیلم را از دست ندهید.


7. تردید -2008- Doubt

ژانر: درام، معمایی

کارگردان: “جان پاتریک شنلی”

بازیگران: “مریل استریپ”، “امی آدامز”، “فیلیپ سیمور هافمن”، “ویولا دیویس”

تریلر فیلم

فیلمی بسیار عمیق و تماشایی که از تماشای آن لذت خواهید برد. بازی خیره کننده ی “مریل استریپ” مثل همیشه جذابیت فیلم را دوچندان کرده است. “امی آدامز” نیز در این فیلم نقش آفرینی بسیار لطیف و البته تاثیر گذاری را از خود به جا گذاشته است. داستان فیلم درباره ی پسری نوجوان است که در یک کلیسا مشغول تحصیل است و بعد از مدتی معلم و مدیر مدرسه (آدامز و استریپ) متوجه ی رابطه ی پدر روحانی کلیسا (هافمن) با این پسر می شوند.

مجموعه به تصویر کشیدن روحیات و رفتار‌های هر یک از شخصیت های فیلم، فضاسازی بسیار خوب، موسیقی و دیالوگ های تاثیر گذار همگی از عواملی اند که “تردید” را به اثری قابل تامل تبدیل کرده اند. گفتنی است که هر چهار بازیگر فیلم “تردید”، برای بازی در این فیلم نامزد جایزه ی اسکار شدند.


8. جزیره -2018- The Island

ژانر: کمدی، فانتزی

کارگردان: “هوآنگ بو” (Huang Bo)

بازیگران: “هوآنگ بو”، “وانگ بایوکیانگ”، “لی ژانگ”

تریلر فیلم

داستان گروهی از کارگران یقه سفید که در حین یک ماجراجویی براثر یک سونامی بزرگ از دل زمین در یک جزیره گیر افتاده اند. این بیست و خورده ای همکار هستند و پس از ایجاد طبقه بندی های مختلف میان آن ها ثابت می شود که رئیس شان ژانگ در کمک به زنده ماندن در حیات وحش چیزی نمی داند. اولین فیلم موفق هوانگ که توانسته در آن به عنوان یک منتقد اجتماعی عمل کند. باوجود صحنه های طنز این فیلم، پوچ بودن هویت انسان نشان داده می شود.


9. لامپ مهتابی -2017- Tubelight

ژانر: درام، جنگی، خانوادگی

کارگردان: “کبیر خان” (Kabir Khan)

بازیگران: “سلمان خان”، “سهیل خان”، “اوم پوری”

تریلر فیلم

داستان این فیلم عشق دو برادر را به تصویر می کشد، زمانی که برادر بزرگتر (با بازی سلمان خان) به جنگ می رود، برادر کوچکترش که طاقت دوری از او را ندارد به دنبال او به راه می افتد. فیلمی درام و تماشایی که از دیدن آن لذت خواهید برد.


10. در این گوشه ی دنیا -2016- In This Corner of the World

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: “سونائو کاتابوشی” (Sunao Katabuchi)

صداپیشگان: “فومیو کونو”، “رنا نوئن”

تریلر فیلم

انیمه ای بسیار زیبا با داستانی روان و ساده که در عین حال پیچیدگی های خاص خودش رادنبال می کند. داستان درباره ی دختری به نام “سوزو” است که در زمان جنگ جهانی دوم در شهر “کورو” و با خانواده ی همسرش زندگی می کند. اتفاقات و حوادثی که برای “سوزو” در طول زندگی روزمره اش رخ می دهد، به شکل جالب و سرگرم کننده ای به تصویر کشیده شده است. طراحی این انیمه بسیار لطیف و دوست داشتنی است و شما را غرق در دنیای شخصیت اصلی داستان خواهد کرد.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم