بیوگرافی کامل جوئل اجرتون (Joel Edgerton) از کودکی تا به امروز

نام: جوئل اجرتون

محل تولد: بلک تاون، استرالیا

قد: 1.80 سانتی متر

شغل: بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی جوئل اجرتون

جوئل اجرتون بازیگر جذاب نقش های منفی فیلم های اکشن، فیلم های فانتزی و درام های فلسفی است. او علاوه بر بازیگری در فیلمنامه نویسی هم فعالیت دارد.

کودکی و جوانی

جوئل اجرتون در تابستان 1974 در استرالیا به دنیا آمد. پدرش میشل (در برخی منابع مایکل) یک وکیل ثروتمند بود که خانه را اداره می کرد و مادرش ماریان از خانه و فرزندانش، جوئل و برادر بزرگترش ناش، نگهداری می کرد.

از همان موقع مشخص بود این برادران به دنیای سینما وارد می شوند. آنها به مدرسه گرامر هیلز رفتند و اجرتون در نمایش های مدرسه شرکت کرد. جوئل در سن 16 سالگی به همراه تیم تئاتر مدرسه از آمریکا دیدن کرد و تصمیم گرفت زندگی اش را به این حرفه اختصاص دهد. این ستاره آینده از مدرسه درام نیپان دانشگاه وسترن سیدنی فارغ التحصیل شده و اولین قدم ها را به سمت سینما برداشت.

فیلم های او

اولین فیلم جوئل فانتزی Spellbinder بود که در نقش بازا حضور یافت. داستان درباره گروهی از نوجوانان است که به اردو رفته و تصادفا به دنیای موازی راه پیدا می کنند. پروژه های بعدی او متوسط بودند: Water Rats، Fallen Angels، Sample People و Race the Sun، که این بازیگر مهارت های خود را افزایش داد و با بازیگرانی چون هیو جکمن، جیمز بلوشی، اسکات بورخس و بیلی براون بازی کرد.

جوئل اجرتون در فیلم ند کلی

پروژه بعدی او فیلم اکشن “ند کلی” (Ned Kelly) بود، داستان یک ایرلندی که به قاره جنوبی فرستاده می شود و اجرتون هم نقش کلانتر آرون را ایفا کرد. او در این فیلم با هیث لجر و نائومی واتس همبازی شد. این بازیگر در سال 2002 در فیلم “جنگ ستارگان قسمت دوم: حمله کلون‌ها” (Star Wars: Episode II – Attack of the Clones) حضور یافت. او نقش اون لارس، برادر آناکین اسکای واکر را ایفا کرد که پسر آناکین، لوک، را بزرگ کرد. اچرتون در “جنگ ستارگان قسمت سوم: انتقام سیث” (Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith) هم حضور یافت.

جوئل اجرتون در جنگ ستارگان قسمت دوم: حمله کلون‌ها

جوئل در اکشن جنایی “آس‌های دودی” (Smokin’ Aces) از جو کارناهان نقش هوگو را ایفا کرد و با اندی گارسیا و رایان رینولدز همبازی شد. داستان درباره یک جوان اهل ایلینویز است که رهبر دنیای جرایم لاس وگاس می باشد. با این حال به دلیل مشکل با خلافکار شهر باید یک نقشه خوب بکشد. سپس در چند شخصیت اصلی حضور یافت. در درام تاریخی “شاه آرتور” (King Arthur) نقش برادرزاده شاه و در فیلم ترسناک “زمزمه” (Whisper) نقش وینس دلایو را ایفا کرد. فیلم ترسناک “موجود” (The Thing) از جان کارپنتر اثر دیگر اجرتون بود که نقش سام کارتر، خلبان هلی کوپتر را ایفا کرد.

این بازیگر در درام ورزشی “مبارز” (Warrior) نقش برندن، یکی از دو برادر کشتی گیر را ایفا کرد. شخصیت اجرتون در انتهای مبارزه باید در مقابل برادرش (تام هاردی) مبارزه کند. این فیلم با تحسین مواجه و نامزد اسکار شد. جذابیت این شخصیت باعث شد در فیلم “گتسبی بزرگ” (Great Gatsby) باز لورمن نقش تام بوچنان را ایفا کند. بردلی کوپر و لوک ایوانز هم برای این نقش تست داده بودند. این فیلم جایزه آکادمی فیلم بریتانیا و بهترین طراحی لباس اسکار را دریافت کرد.

جوئل اجرتون در مبارز

در سال 2014 ریدلی اسکات اجرتون را به اقتباس سینمایی داستان کتاب مقدس، “خروج: خدایان و پادشاهان” (Exodus: Gods and Kings) دعوت کرد و این بازیگر در نقش رامسس دوم حضور یافت. خاویر باردم و اسکار آیزاک این نقش را رد کرده بودند. جوئل از هوادارانش شنید که قرار است در این نقش حضور یابد. سال بعد اجرتون در درام جنایی “عشای شیطانی” (Black Mass) و فیلم زندگی نامه ای Life telling درباره دو دوست، یک عکاس و یک ستاره هالیوودی به نام جیمز دین که مرگ غم انگیزی داشتند، حضور یافت.

در همان زمان جوئل کارگردانی را تجربه کرد و تریلر “هدیه” (The Gift) اکران شد. جوئل اجرای نقش اصلی، تهیه کنندگی و فیلمنامه نویسی این اثر را هم برعهده داشت. داستان درباره گوردو است که در خانواده همکلاسی اش حضور یافته و زندگی معمولی آنها را تغییر می دهد. اجرتون در فیلم وسترن “جین یک تفنگ دارد” (Jane Got a Gun) با ناتالی پورتمن و ایوان مک گروگر همبازی شد. این بازیگر به دلیل بازی در نقش ریچارد در درام “لاوینگ” (Loving) درباره تبعیض نژادی نامزد جایزه گلدن گلوب شد. روث نگاه نقش معشوق او را برعهده داشت. جوئل علاوه بر اجرا در فیلم ها در تئاتر سیدنی هم فعال است.

زندگی شخصی

جوئل در یکی از مصاحبه ها گفت با کار خود ازدواج کرده است. با این حال لیست دوست دخترهای او طولانی هستند: کتی فریمن قهرمان المپیک، لکسی بلیک طراح و رابین مک لوی بازیگر. اجرتون زندگی شخصی پنهانی دارد و معمولا درباره او شایعاتی شنیده نمی شود. خودش هم به شایعات پاسخ نمی دهد. با این حال از شبکه های اجتماعی استفاده کرده، با اینکه در توییتر و اینستاگرام دنبال کننده های زیادی دارد کم پست می گذارد.

امروز

نتفلیکس از پایان سال 2017 گران ترین پروژه را آغاز کرد: فیلم فانتزی اکشن “درخشان” (Bright) که پر از جن و پری و البته شخصیت ویل اسمیت است. جوئل هم نقش افسر پلیس ارک را ایفا کرد. برخی از منتقدین این فیلم را بدترین فیلم سال دانستند. با این حال عوامل نتفلیکس در پی ساخت سری جدید آن هستند.

جوئل اجرتون و ویل اسمیت

پروژه بعدی او “گنجشک سرخ” (Red Sparrow) از رمان جیسون متیو بود که فرانسیس لارنس کارگردانی آن را برعهده داشت. اجرتون نقش ناتانیل ناش، مامور سیا، را برعهده داشت که یک جاسوس روسی به نام دامینیکا (جنیفر لارنس) او را فریب می دهد. جوئل در فیلم کمدی اکشن “گرینگو” (Gringo) ساخته برادرش حضور یافت که اولین فیلم بلند او بود. جوئل نقش یک تاجر را ایفا کرد که نقش مقابل شخصیت شارلیز ترون را ایفا نمود.

اجرتون در درام “پسر پاک شد” (Boy Erased) مهارت کارگردانی و فیلمنامه نویسی خود را ارائه داد و با نیکول کیدمن و راسل کرو همکاری کرد. داستان درباره یک پسر همجنسگراست که در پاییز 2018 اکران شد.

فیلم شناسی

  • جنگ ستارگان قسمت دوم: حمله کلون‌ها – Star Wars: Episode II – Attack of the Clones – 2002
  • ند کلی – Ned Kelly – 2003
  • شاه آرتور – King Arthur – 2004
  • آس‌های دودی – Smokin’ Aces – 2007
  • مبارز – Warrior – 2011
  • گتسبی بزرگ – Great Gatsby – 2013
  • خروج: خدایان و پادشاهان – Exodus: Gods and Kings – 2014
  • هدیه – The Gift – 2015
  • لاوینگ – Loving – 2016
  • درخشان – Bright – 2017
  • گنجشک سرخ – Red Sparrow – 2018

تصاویری از جوئل اجرتون

kinopoisk.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم