اگر می‌خواهید موفق شوید این 10 فیلم را تماشا کنید

برای همه ما پیش آمده که با دیدن یک فیلم متحول شویم. فیلم‌ها پتانسیل این را دارند که بر ما تأثیر گذاشته و زندگی‌مان را تغییر دهند. همه ما با نام‌هایی چون وودی آلن، جیمز کامرون و کوئنتین تارانتینو آشنا هستیم. سه نویسنده و کارگردان برتر که می‌دانند چگونه مخاطب را تحت تأثیر قرار دهند.

گاهی اوقات یک فیلم باعث موفقیت ما می‌شود. در این مقاله 10 فیلم برتر که باعث موفقیتتان می‌شود را خواهید دید.

1. باشگاه مبارزه: رهایی از مادی‌گرایی

Fight Club

“تو کاری که میکنی نیستی، تو مقدار پس‌اندازت توی بانک نیستی، تو مقدار پولی که توی جیبت داری نیستی، تو لباس نظامی که پوشیدی نیستی، تو یه دونه برف زیبا و بی همتا نیستی” – دیالوگ تایلر دردن در فیلم باشگاه مبارزه

این فیلم درس‌هایی زیادی را به فرد یاد می‌دهد که مهم‌ترین آن دوری از مادی‌گرایی است. طبق نظر تایلر دردن، باشگاه مبارزه درباره رهایی انسان از اسارت در دنیای مدرن است. زیرا پذیرفتن آن چیزی جز اسارت و رنج در پی ندارد.

باشگاه مبارزه از آن دست فیلم‌هایی است که می‌توانید بارها و بارها تماشا کرده و هر بار نکته جدیدی را یاد بگیرید.

2. تپش آهن: خودباوری و موفقیت

Pumping Iron

“من همیشه رؤیای افراد قدرتمند و دیکتاتور را در سر داشتم. همیشه تحت تأثیر افرادی قرار می‌گرفتم که تا صدها سال و یا مانند مسیح، هزاران سال به یاد می‌مانند و فراموش نمی‌شوند.” – آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger)

این فیلم فقط مخصوص افرادی که به پرورش اندام علاقه دارند نیست، بلکه مخصوص افرادی نیز است که به خودباوری و موفقیت ایمان دارند.

در این مستند کلاسیک، آرنولد شوارتزنگر ذهنیت، باور و عقاید خود را نشان می‌دهد. بدون شک با دیدن این فیلم تحت تأثیر قرار می‌گیرید.

3. راز: انرژی مثبت

The Secret

“به‌جای تمرکز کردن بر مشکلات، بر عشق، دوستی، صلح و صمیمیت، تمرکز کنید.” – راز

این فیلم بر اساس قانون جذب ساخته‌شده است (و البته کتاب راز). بااینکه خیلی‌ها قانون جذب را باور ندارند اما این فیلم استفاده از این قانون در زندگی را به‌خوبی نشان می‌دهد.

هدف این فیلم این است که با تغییر سبک زندگی، زندگی بهتری داشته باشید. بنابراین اگر به دنبال انگیزه و امید هستید این فیلم به شما کمک خواهد کرد.

4. شبکه اجتماعی: رشد

The Social Network

“کسی که صندلی زیبایی دارد نیازی نیست به تمام کسانی که آن صندلی را ساخته‌اند پولی پرداخت کند.” – شبکه اجتماعی

احتمالاً همه با فیلم شبکه اجتماعی و مؤسس فیس‌بوک یعنی مارک زوکربرگ (Mark Zuckerberg) آشنا هستند.

این فیلم می‌تواند الهام‌بخش کسانی باشد که دوست دارند به موفقیت برسند. همچنین در آن می‌توانید چالش‌هایی را که بر سر راه موفقیت هستند، ببینید.

5. بله آقا: شانس

Yes Man

“بله، یک‌میلیون بار بگو. یک‌میلیون بار دیگر هم بگو. و سپس کلمه‌ای که دو بار خواهی گفت این است…” – بله آقا

این فیلم کمدی درباره کارل آلن (Jim Carrey) است که زندگی معمولی و متوسطی دارد و به آرزوهایش دست پیدا نکرده. او در سمیناری به نام “بله” شرکت می‌کند و ازآن‌پس زندگی‌اش متحول می‌شود. این فیلم باعث می‌شود به این فکر کنید چند بار به شانس‌های پیش‌آمده “نه” گفتید.

6. نامحدود: انجام درست کارها

Limitless

“بلندپرواز نبودم. عجیب نبودم. فقط مسیرم را می‌شناختم و می‌دانستم که باید چه‌کاری را و چگونه انجام دهم.” – نامحدود

بردلی کوپر (Bradley Cooper) نویسنده‌ای است به نام ادی مورا که پس از آشنایی با یک نوع ماده مخدر زندگی‌اش زیرورو می‌شود.

اگر این فیلم را ببینید تحت تأثیر قرار خواهید گرفت. فیلم به شما توصیه نمی‌کند که مواد مصرف کنید، بلکه به شما نشان می‌دهد که باید در زندگی خود مصمم بوده و به چیزهایی که می‌خواهید دست پیدا کنید.

این فیلم باعث می‌شود کاری انجام دهید و زندگی خود را تغییر دهید.

7. گرگ خیابان وال‌استریت: انگیزه و ثروت

The Wolf Of Wall Street

“بگذار چیزی به تو بگویم. فقر افتخار نیست. من مرد فقیر و ثروتمندی بوده‌ام. و همیشه ثروتمند بودن را انتخاب می‌کنم.” – گرگ خیابان وال‌استریت

این فیلم که بر اساس زندگی جردن بلفورت (Jordan Belfort) ساخته‌شده قدرت پول را نشان می‌دهد. با دیدن این فیلم حتماً تحت تأثیر قرار خواهید گرفت. تصمیم می‌گیرید زندگی خود را تغییر داده و به اهدافتان فکر کنید.

8. کلمات: موفقیت در کار

The Words

“گاهی اوقات باید بین زندگی و تخیل یکی را انتخاب کنی. این دو به هم بسیار نزدیک هستند، اما هرگز یکی نمی‌شوند.” – کلمات

این فیلم داستان زندگی نویسنده‌ای را نشان می‌دهد که تلاش می‌کند بنویسد. این فیلم نشان می‌دهد که دستیابی به موفقیت دشوار است، و گاهی مجبورتان می‌کند تسلیم‌شده و یا از فرد دیگری تقلید کنید.

این فیلم باعث می‌شود که کار خود را دوباره به دست گرفته و برای موفقیت در آن تلاش کنید.

9. در جستجوی خوشبختی: هرگز تسلیم نشو

In Pursuit Of Happyness

“به کسی اجازه نده بگوید نمی‌توانی کاری انجام دهید. حتی به من. اگر رؤیایی داری باید از آن مراقبت کنی. مردم چون خودشان نمی‌توانند کاری انجام دهند به توهم همین را می‌گویند. اگر چیزی را می‌خواهی باید بروی و به دستش بیاوری.” – در جستجوی خوشبختی

این فیلم زیبا اشکتان را درمیاورد. ویل اسمیت (Will Smith) نقش فروشنده ورشکسته‌ای را نشان می‌دهد که بی‌خانمان شده. اما در این فیلم یاد می‌گیرید که نباید از خودتان ناامید شوید و به حوادث اجازه دهید تا رؤیاهایتان را نابود کند.

10. ویل هانتینگ خوب: شایستگی

Good Will Hunting

“تصور می کنی می دانم چه زندگی سختی داری؟ چه کسی هستی؟ چه حسی داری؟ چون الیور توئیست را خوانده ام؟ اما من به این موضوع و یا جریان تو و یا خواندن آن کتاب لعنتی اهمیتی نمی دهد. مگر اینکه خودت درباره اینکه چه کسی هستی صحبت کنی. درصورت با علاقه گوش میده. نمی خواهی همان کار را با ورزش کنی؟ از حرف زدن می ترسی؟ حرکت کن رفیق.” – ویل هانتینگ خوب

این فیلم زیبا و تأثیرگذار شامل صحنه‌های زیبای مکالمه دو شخصیت ویل هانتینگ (Matt Damon) و سین ماگور (Robin Williams) است. این فیلم الهام‌بخش کسانی خواهد بود که استعداد ذاتی دارند اما به آن ایمان ندارند.

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. aliasghar

    دی 10, 1399

    من فیلم های آقای بله و گرگ وال استریت و شبکه اجتماعی و مستند راز رو دیدم واقعا عالی هستن .. بقیش هم حتما میبینم .. ممنون از مطلب مفیدتون.

    پاسخ

  2. مهدی

    مرداد 26, 1399

    ویل هانتینگ خیلی زیبا بود

    پاسخ

  3. مهندس

    خرداد 2, 1398

    عالی
    حتماً میبینمشون.

    پاسخ

  4. نیل

    فروردین 15, 1398

    ویل هانتینگ خوب خیلی خیلی عالیه. ممنون برای پیشنهادش.

    پاسخ

  5. عارف

    بهمن 12, 1397

    مستند راز عالیه عالی

    پاسخ

  6. رقیه

    خرداد 7, 1396

    عالی بود مرسی
    همه این فیلم ها رو قبلا دیدم

    پاسخ