بیوگرافی کامل جاش برولین (Josh Brolin) از کودکی تا به امروز

نام: جاش برولین

تاریخ تولد: 12 فوریه 1968 (23 بهمن 1346)

سن: 51 سال

محل تولد: لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.78 سانتی متر

شغل: بازیگر فیلم، تلویزیون و تئاتر

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی جاش برولین

جاش برولین، پسر جیمز برولین برنده جایزه گلدن گلوب و فرزندخوانده باربارا استرایسند برنده جایزه اسکار، و بازیگر موردعلاقه برادران کوئن است. مسیر او برای رسیدن به موفقیت موفق اما کند بود.

کودکی و جوانی

این سلبریتی هالیوودی در فوریه 1968 در سانتامونیکا به دنیا آمد. او در یک مزرعه بزرگ شد. پدرش جیمز (نام تولد کریگ برودرلین) و مادرش جی کامرون آگی در 16 سالگی جاش از هم جدا شدند.

جاش برولین در جوانی

او در مدرسه شر و شیطان بود و با گروه های بد مدرسه می گشت. جاش در نمایش های مدرسه انرژی خود را تخلیه می کرد و درنتیجه ساندرا سیکت و استلا ادلر، استادهای بازیگری در آمریکا، به او توجه نشان دادند.

فیلم های او

برولین در ابتدا در یک برنامه تلویزیونی در نقش مهمان ظاهر شد. سپس در یک فیلم نوجوانانه از استیون اسپیلبرگ به نام “گانیز” (The Goonies) نقش اول را به دست آورد. کودکان آمریکایی این فیلم را دوست داشتند.

دومین فیلم بلند او درام Thrashin’ درباره اسکیت سواری بود که پس از آن در فیلم هایی چون خط پایان (Finish Line) و Private Eye حضور یافت. در صحنه سریال 21 Jump Street با جانی دپ آشنا و دوست شد که سرانجام جانی نقش اصلی را دریافت کرد و جاش هم به فصل اول دعوت شد.

این بازیگر در سریال وسترن The Young Riders درباره ماجراجویی افسانه غرب وحشی، بیل هیچاک، حضور یافت. در فیلم اکشن “قاتلان جاده ای” (The Road Killers) با کریستوفر لمبرت و در ملودرام Bed of Roses با کریستین اسلیتر همبازی شد.

جاش برولین در فیلم تقلید

جاش در فیلم ترسناک “تقلید” (Mimic) به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو حضور یافت. این فیلم در 4 قسمت ساترن نامزد شد و یک جایزه را به دست آورد. او پس از حضور در فیلم های “نگهبان شب” (Nightwatch) و “مرد توخالی” (Hollow Man) نقش اصلی را دریافت کرد. درام با حضور ایوان مک گروگر درباره دانش آموزی است که به عنوان شغل نیمه وقتش در بیمارستان نگهبانی می کرد. با این حال متوجه شد که شب ها در بیمارستان اتفاقات بدی رخ می دهد.

منتقدین حضور او در تریلر پل ورهوفن را تحسین کردند. با این حال بازی نقش اصلی اجرای جاش را در سایه قرار داد. در اوایل سال های 2000 کارنامه این بازیگر بسیار جالب بود و در فیلم های Into the Blue، ملیندا و ملیندا (Melinda and Melinda) و Slow Burn حضور یافت.

جاش برولین در فیلم جایی برای پیرمردها نیست

برادران کوئن در کارنامه بازیگری او نقش مهمی دارند. او در فیلم “جایی برای پیرمردها نیست” (No Country for Old Men) نقش یک شکارچی را ایفا کرد که در برخورد میان قاچاقچیان گیر می افتد. این فیلم باوجود اجراهای زیبا و تحسین منتقدین چهار جایزه اسکار، دو گلدن گلوب، یک ساترن، یک جایزه آکادمی فیلم بریتانیا و یک گیلد به دست آورد.

در سال 2007 برولین در فیلم ترسناک “گرایندهاوس” (Grindhouse) درباره یک مرده متحرک نقش یک ویلن را اجرا کرد. این بازیگر با حضور در نقش کارآگاه رنو در درام جنایی آمریکایی “گنگستر” (Gangster) یک بار دیگر استعداد خود را ثابت کرد. گفته می شود این فیلم براساس داستان واقعی یکی از مجرمین ساخته شد.

جاش برولین در فیلم دبلیو

یک سال بعد جاش برولین ثابت کرد یک ستاره بزرگ است زیرا در فیلم W نقش رئیس جمهور آمریکا جرج دبلیو بوش را اجرا کرد و او را فردی نشان داد که در هنگام حرف زدن فکر نمی کند، دوست دارد نوشیدنی بنوشد و کار فیزیکی را دوست ندارد. او این اجرا را یک چالش و ریسک احمقانه می دانست. پدر او هم نقش رهبر آمریکایی رونالد ریگان را ایفا کرد. در همان زمان فیلم زندگی نامه ای “میلک” (Milk) از گاس ون سنت اکران شد و داستان یک سیاست مدار آمریکایی است که همجنسگرا شناخته می شود و جاش در نقش دن وایت، قاتل او حضور یافت. این فیلم پرسروصدا دو جایزه اسکار دریافت کرد و در جوایز گلدن گلوب و بفتا نامزد شد. برولین هم نامزد اسکار شد.

این بازیگر مشهور پیشنهادات جدید دریافت کرد و در سری جدید فیلم “وال استریت: پول هرگز نمی خوابد” (Wall Street: Money Never Sleeps) از الیور استون، در فیلم “غریبه‌ای دراز و سیاه را ملاقات خواهی کرد” (You Will Meet a Tall Dark Stranger) در کنار آنتونیو باندراس، فیلم وسترن “جونا هکس” (Jonah Hex) و فیلم “شهامت واقعی” (True Grit) برادران کوئن حضور یافت. فیلم وسترن آخر در لیست ده فیلم برتر سال قرار گرفت و جایزه بفتا و جایزه منتخب منتقدین را دریافت کرد، همچنین در ده قسمت اسکار نامزد شد.

جاش برولین در فیلم الدبوی

جاش برولین با حضور در فیلم کمدی اکشن “مردان سیاهپوش 3” (Men in Black 3) به موج جدیدی از شهرت دست یافت. او نقش کوین براون، قهرمان تامی لی جونز، حضور یافت. برولین در بازسازی آمریکایی فیلم کره ای “الدبوی” در کنار الیزابت اولسن و ساموئل. ال جکسون حضور یافت. داستان درباره نمایندگان تبلیغاتی است که توسط مردان نامعلوم ربوده شده و به مدت 20 سال در زندان اسیر می شوند. این فیلم با واکنش های منفی یا خنثی روبرو شد، در گیشه موفق نبود و مشکلات کپی رایت داشت.

از سال 2014 نام جاش برولین در فیلم های محبوب کامیک مارول دیده شد. این بازیگر آمریکایی در نقش ویلن، تانوس تایتان ها و پسر نامیراها، حضور یافت. دو فیلم ابرقهرمانی “نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy) و “انتقام جویان: عصر اولتران” (Avengers: Age of Ultron) بازی کرد.

جاش برولین در فیلم جنگ بی نهایت

در سال 2015 جاش در درام “اورست” (Everest) درباره فاجعه سال 1996 در هیمالیا حضور یافت. او همچنین در تریلر جنایی “سیکاریو” (Sicario) نقش یکی از شخصیت های اصلی را اجرا کرد. برولین در نقش مامور سیا و مشاور وزیر دفاع که در مکزیکو عملیاتی را برعهده داشت، حضور یافت. هردو فیلم به فستیوال های فیلم ونیز و کن راه یافتند. در سال 2016 برادران کوئن بازی در نقش ادی منیکس کمدی “درود بر سزار!” (Hail, Caesar!.) را برعهده گرفت. قهرمان باید بازیگری که حین فیلمبرداری گم شد را پید می کرد. دولف لاندرگرن، جرج کلونی و چنینگ تیتوم از بازیگران دیگر این فیلم بودند.

زندگی شخصی

طبق اخبار جاش برولین زود ازدواج کرد. او زمانی که 20 ساله بود با آلیس ادیر بازیگر ازدواج کرد و پس از چهار سال زندگی پسری به نام ترور منصور و دختری به نام ادن داشتند. دختر جا پای پدر گذاشت اما پدرش دوست ندارد برای فرزندش تبلیغ کند.

جاش برولین و آلیس ادیر

در سال 2001 برولین با بازیگر بریتانیایی مینی درایور نامزد کرد. گفته می شود مادرخوانده اش باربارا استرایسند مانع این ازداج شد. او پسر ناتنی اش را به همسر پیشین کریستوفر لمبرت، دایان لین بازیگر، معرفی کرد و آن دو در سال 2004 باهم ازدواج کردند.

جاش برولین و دایان لین

پس از حضور در فیلم “اورست” با همسر سومش کاترین بوید، مدل پیشین و منشی شخصی، ازدواج کرد.

جاش برولین و کاترین بوید

این بازیگر در اوقات بیکاری به قمار می پردازد و در آن موفق است. او همچنین به مسابقه، موج سواری و جمع آوری آثار مالکولم تی.لیپک و ارنست نیزونستی می پردازد.

جاش برولین در امروز

در تابستان 2017 ضبط فیلم “ددپول 2” (Deadpool 2) سری دیگر “مردان ایکس” حضور یافت. این بازیگر گرچه چندان قدبلند نیست (قد او 178 سانتی متر است) اما در نقش کابل جهش یافته، شریک و نقطه مقابل ددپول حضور یافت. او احتمالا در چهار سری این فیلم حضور یابد.برولین برای این نقش زیر نظر دیوید و استفانی لوواتو تمرین کرد. او شش روز در هفته تمرین کرده و تصاویر را در اینستاگرام خود به اشتراک می گذاشت. درام “تنها شجاعان” (Only the Brave) براساس داستان واقعی آتش سوزی آریزونا در سال 2013 که 19 نفر از خدمه گرانیت مونتین را به کشتن داد، ساخته شد.

جاش برولین در ددپول 1

در سال 2018 ادامه سیکاریو با نام “سیکاریو ۲: روز سرباز” (Sicario: Day of the Soldado) با همان شخصیت های اصلی با بازی جاش برولین و بنسیو دل تورو، اکران شد. این بازیگر دیگر حاضر نشد در ادامه داستان تانوس شرکت کند. او در سری های یگر فیلم “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) و “انتقام جویان: بازی آخر” (Avengers: Endgame) حضور دارد.

فیلم شناسی

  • Thrashin – 1986
  • قاتلان جاده – The Road Killers – 994
  • تقلید – Mimic – 1997
  • نگهبان شب – Nightwatch – 1998
  • مرد توخالی – Hollow Man – 2000
  • Into the Blue – 2005
  • گرایندهاوس – Grindhouse – 2007
  • جایی برای پیرمردها نیست – No Country for Old Men – 2008
  • دبلیو – W – 2008
  • Women in Trouble – 2009
  • مردان سیاهپوش 3 – Men in Black 3 – 2012
  • الدبوی – Oldboy – 2013
  • اورست – Everest – 2015
  • تنها شجاعان – Only the Brave – 2017
  • انتقام جویان: جنگ بی نهایت – Avengers: Infinity War – 2018

تصاویری از جاش برولین


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم