معرفی 13 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “ربوده شده” (Taken)

ربوده شده یک فیلم منحصر به فرد است که به یک سه گانه تبدیل شده و پر از صحنه های اکشن است. برایان میلز یکی از بهترین شخصیت های سینماست. لیام نیسون هنگامی که با آدم ربایان دخترش تماس گرفت و گفت: تو را پیدا می کنم و میکشم، بسیار خیره کننده و ترسناک بود. در اینجا لیستی از فیلم های مشابه ربوده شده را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


13. شوالیه تاریکی – The Dark Knight – 2008

زیباترین فیلم ابرقهرمانی ساخته شده که با حضور بتمن جذاب و جوکر، با بازی هیث لجر، تماشایی است. شوالیه تاریکی نمونه کامل یک اثر جذاب است که حتی افرادی که به فیلم های ابرقهرمانی علاقه ندارند نیز از آن لذت می برند. بتمن یک فرد جسور است که مانند برایان میلز باید جوکر را یافته و به قتل برساند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های اکشن سال 2019-2020 که نباید از دست بدهید


12. گرن تورینو – Gran Torino – 2009

الماس تاریخ سینما که آنچنان که سزاوار بود موردتوجه قرار نگرفت. گرچه کلینت ایستوود در فیلم های مختلف حضور یافت اما این فیلم باعث درخشش او شد. زیرا توانست نژادپرستی را به خوبی به نمایش بگذارد. ایستوود یکی از بهترین اجراهای خود را برعهده داشت و توانست اجرای دیدنی خود را ثابت کند.


11. شهروند مطیع قانون – Law Abiding Citizen – 2009

یک تریلر انتقام جویانه دیگر درباره مردی که می خواهد انتقام مرگ خانواده را گرفته و پس از اینکه قاتل به کمک یک وکیل فاسد می گریزد، او را به چنگ بیاورد. جیمی فاکس در این فیلم هراسناک بوده و البته همدردی مخاطب را برمی انگیزد. یکی از بهترین تریلرهای انتقام جویانه.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جانگوی آزاد شده (Django Unchained) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


10. محموله قاچاق – Contraband – 2012

یک فیلم خیره کننده و جذاب با یک داستان جدید که با این وجود در نهایت از تکنیک های کلیشه روایت گویی استفاده می کند. با این حال، بدون شک یک فیلم سرگرم کننده بود که کیت بکینسل در آن می درخشد.


9. جان سخت – Die Hard – 1988

یک کلاسیک ماندگار که برای طرفداران فیلم های اکشن دیدنی است. این فیلم هم مانند ربوده شده یک تریلر اکشن تمام عیار است. بروس ویلیس قهرمان اکشن این فیلم است و در هر صحنه می درخشد. هانس گروبر با شخصیت جالب و ترسناک خود یکی از بهترین ویلن های سینماست.

همچنین بخوانید: نگاهی به 15 فیلم برتر جان فورد، یک وسترن ساز تمام عیار


8. زندانیان – Prisoners – 2013

تماشای این فیلم دشوار است. یک فیلم تکان دهنده که تا مغز استخوان تان نفوذ کرده و شما را شوکه می کند. هیو جکمن در نقش یک والد که به دنبال عدالت است، فیلم را از آن خود می کند. با دیدن این فیلم به این فکر می کنید که تفاوت میان اخلاق و بی اخلاقی چیست؟ یکی از بهترین فیلم های این دهه.


7. بدون توقف – Non-Stop – 2014

لیام نیسون در نقش یک فرد عدالت جو، که در آن می درخشد، بازگشته است. او در این فیلم به دنبال نجات مسافران یک هواپیما از شر تروریستی است که می خواهد در ازای پول مسافران را گروگان بگیرد. این تریلر در سالی که تریلرهای دیگر معمولی بودند خوش درخشید.

همچنین بخوانید: معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید


6. فرار در سراسر شب – Run All Night – 2015

یک فیلم اکشن دیگر از لیام نیسون که ثابت می کند در فیلم های اکشن ستاره است. گرچه او تنها در برخی از فیلم های این لیست حضور دارد اما داستان رئیس مافیا که در مقابل یک مزدور قرار می گیرد بسیار دیدنی است. این فیلم خوش ساخت بسیار دیدنی است.


5. لبه تاریکی – Edge of Darkness – 2010

یک فیلم زیبا با الهام و تقلید از ربوده شده که تا حدی موفق بود نه کامل. مل گیبسون نقش پدری را ایفا می کند که پس از قتل دخترش به یک توطئه پی می برد. فیلم آخر مارتین کمپل به نام “خارجی” (The Foreigner) داستان مشابهی داشته و از این فیلم بهتر است. اجرای مل گیبسون در این فیلم دیدنی است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تروا (Troy) را دوست دارید این 9 فیلم را تماشا کنید


4. ایکوالایزر – The Equalizer – 2014

دنزل واشنگتن یکی از بهترین بازیگران این نسل است که از پس نقش های مختلف برمی آید. او در این فیلم هم استعداد خود را به خوبی نشان می دهد. زیرا یک شخصیت اکشن خونسرد و باهوش را نشان می دهد.


3. خاکستری – The Grey – 2011

یک فیلم زیبای دست کم گرفته شده درباره داستان بازماندگان سقوط یک هواپیما و مواجهه شان با گرگ ها. لیام نیسون در این فیلم می درخشد و خوش ساخت بودن فیلم آن را در حافظه تان ثبت می کند. گرچه از پایان فیلم انتظار بیشتری می رفت اما یک اثر دیدنی است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم و سریال برتر تاریخ درباره وایکینگ ها


2. لئون حرفه ای – Leon The Professional – 1994

مشهورترین فیلم این لیست که یک داستان هنرمندانه است و درباره مزدوری است که به یک دختر کمک می کند تا پس از کشته شدن خانواده انتقام بگیرد. اجرای ناتالی پورتمن کودک در نقش خود دیدنی بوده و حتی در صحنه هایی اجرای گری الدمن را در سایه قرار می گیرد.


1. جان ویک – John Wick – 2014

جان ویک یکی از برترین تریلرهای سینماست. پس از اینکه سگ یادگاری همسر جان ویک کشته می شود او می خواهد از قاتل سگ همسرش انتقام بگیرد. سبک زیبای فیلم در برخی صحنه ها نفس را در سینه تان حبس می کند. کیانو ریوز نقش یک شخصیت اکشن خونسرد و زیرک را ایفا می کند. سری های دیگر این فیلم هم ساخته شده اند. با جان ویک شوخی نکنید زیرا پشیمان می شوید.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر کیانو ریوز که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم