آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 23)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. دانی دارکو -2001- Donnie Darko

ژانر: درام، فانتزی، علمی-تخیلی

کارگردان: “ریچارد کلی” (Richard Kelly)

بازیگران: “جیک جیلنهال”، “جنا ملون”، “مگی جیلنهال”

تریلر فیلم

یک فیلم با تخیل قوی که از زمان خود پیشتر بود. داستان درباره مرد جوانی است که به داستان قهرمان رمان ناتور دشت نزدیک بوده و با ارتباط با شخصیت های دیگر مضامین جالبی را نشان می دهد. فیلم های مشابه دانی دارکو کمیاب هستند. و گرچه در تماشای اول نمی توان به ایده های مختلف این فیلم پی برد اما فیلم های معدودی می توانند اینچنین زیبا باشند. بازی “جیک جیلنهال” در این فیلم دیدنی است.


2. بلکککلنزمن -2018- BlacKkKlansman

ژانر: درام، بیوگرافی، جنایی

کارگردان: “اسپایک لی” (Spike Lee)

بازیگران: “جان دیوید واشنگتن”، “آدام درایور”، “توفر گریس”

تریلر فیلم

نژادپرستی موضوعی پیچیده و در عین حال پنهان در همه جوامع بشری است. شخصیت اصلی این فیلم با ماجرایی که از سر بی احتیاطی به وجود می آورد، پرده از راز ها وحشتناک نژادپرستانه ای در جوامع شهری آمریکا بر می دارد. این فیلم برنده ی جایزه ی اسکار بهترین فیلمنامه ی اقتباسی در سال 2019 شد.


3. لبه فردا -2014- Edge of Tomorrow

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: “داگ لیمان” (Doug Liman)

بازیگران: “تام کروز”، “امیلی بلانت”، “برندن گلیسون”

تریلر فیلم

فیلمی پر هزینه و البته تماشایی با بازی در ستاره ی هالیوودی یعنی “تام کروز” و “امیلی بلانت”. داستان فیلم در زمانی اتفاق می افتد که زمین توسط موجودات فرازمینی موردحمله واقع شده و این دو بازیگر در مقابله با این دشمنان خود را در یک حلقه تکرار می‌بینند که هرروز به‌روز قبل بازمی‌گردند. این فیلم یک فیلم هوشمندانه، هیجان‌انگیز و جالب است؛ و می توان آن را از معدود فیلم هایی دانست که  بر روی شخصیت درونی “تام کروز” تمرکز کرده‌اند. “لبه فردا” یکی از فیلم‌های برتر چند سال اخیر محسوب می‌شود.


4. سرزمین ارواح -2018-  Ghost Land

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان: “پاسکال لوژیه” (Pascal Laugier)

بازیگران: “کریستال رید”، “تیلور هیکسون”

تریلر فیلم

فیلم های ترسناک چیزهای زیادی را به ما آموخته اند. یکی از آن ها این است که به ارث بردن یک خانه، یا حتی یک جعبه کوچک از اقوام دور، می تواند دردسرساز بوده و یا بدتر از آن به مرگ منجر شود. اما شخصیت های این فیلم این درس را فرا نگرفته اند. “کالین” با دو دخترش زندگی کرده و شرایط سختی دارد. بنابراین زمانی که عمه اش مرده و برای او خانه ای به ارث می گذارد، منطقی است که کالین به آنجا برود تا مشکلات مالی اش را کاهش دهد. اما با ورود عده ای به این خانه همه چیز مشکل شده و “کالین” باید از زندگی خود و دخترانش محافظت کند. گرچه از این حادثه زنده می مانند اما این ترس رهایشان نمی کند. زمانی که سال ها بعد دوباره در آن خانه به هم ملحق می شوند شرایط بدتر خواهد شد.


5. جاشی -2016- Joshy

ژانر: کمدی

کارگردان: “جف بائنا” (Jeff Baena)

بازیگران: “آدام پالی”، “آبری پلازا”، “آلیسون بری”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره پسری به نام “جاش” است که بعد از اتفاق تلخی که در زندگی اش می افتد با دوستانش برای برگزار کردن مهمانی مجردی اش به خارج از شهر می روند. آدم هایی که در نوع خودشان دلشکسته، وسواسی و گمگشته هستند. اما جمع این آدم ها در کنار هم ترکیب فوق العاده ای را برای شفا گرفتن تک تک شان مهیا می کند.


6. گلوریا بل -2018- Gloria Bell

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “سباستین للیو” (Sebastián Lelio)

بازیگران: “جولیان مور”، “جان تورتورو”، “مایکل سرا”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی زنی پنجاه و هشت ساله (با بازی جولیان مور) است که بعد از جدا شدن از همسرش به تنهایی و دور از فرزندانش زندگی می کند، اما تصمیم می گیرد که دوباره وارد رابطه ای عاشقانه شود و در زندگی اش تغییری ایجاد کند.

“گلوریا بل” در رویکردش آرام است؛ یک داستان را روایت می‌کند ولی قصه‌گویی آن عاری از هر گونه اتفاقات عجیب و شگفت‌آور و ملودرام فریبنده است. داستان، مثل شخصیت‌اش، قابل تعمیم است.


7. در دل دریا -2015- In the Heart of the Sea

ژانر: درام، ماجراجویی، هیجان انگیز

کارگردان: “ران هاوارد” (Ron Howard)

بازیگران: “کریس همسورث”، “کیلین مورفی”، “تام هالند”

تریلر فیلم

 این فیلم اقتباسی از کتابی غیرداستانی به همین نام است؛ یک درام ماجراجویی و تماشایی که ارزش دیدن دارد. داستان فیلم درباره ی یک کشتی برای شکار نهنگ به اقیانوس اطلس می رود  تا از روغن آن برای منافع اقتصادی شهر اسکس استفاده شود. مدت ها طول می کشد تا خدمه یک نهنگ عنبر بیابند و پس از یافتن آن هم نهنگ  به آن ها حمله کرده و کشتی هایشان را در هم می شکند. خدمه باقی مانده برای زنده ماندن در اقیانوس عظیم و رسیدن به ساحل، باید برنامه ریزی کرده و سخت تلاش کنند.


8. شاعری -2010- Poetry

ژانر: درام

کارگردان: “لی چانگ-دونگ” (Lee Chang-dong)

بازیگران: “یون جونگ-هی”، “کیم یونگ-تنگ”

تریلر فیلم

این فیلم معاصر پیچیده‌ترین و محبوب‌ترین فیلم لی چانگ دانگ است. در این فیلم حقایق تیره و تاریک اجتماعی از نگاه یک زن مسن به معرض نمایش گذاشته می‌شود که تلاش می‌کند از طریق شعر بر مشکلات و نگرانی‌های خویش فائق آید. “یون جونگ هی” برای ایفای این نقش پس از دوران بازنشستگی دوباره به عرصه سینما بازگشت و فیلم‌نامه داستان که توسط خود کارگردان نوشته جایزه فستیوال کن را برای او به ارمغان آورد.

یک فیلم قوی، ناب و تأثیرگذار با روایت متفاوت که می‌توان آن را به شکل‌های مختلف تفسیر نمود اما بیشترین تفسیری که از آن می‌شود همان تفسیر قدیمی سینمای کره از هنر است. اگرچه بیشتر فضاهای فیلم تیره و تاریک است اما مفهوم اصلی فیلم انسانیت و نیاز به یافتن زیبایی زندگی و معنای آن می‌باشد.


9. عشق ماورایی رام و لیلا -2013- Goliyon Ki Rasleela Ram-Leela

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “سانجای لیلا بانسالی” (Sanjay Leela Bhansali)

بازیگران: “دپیکا پادوکونه”، “رانویر سینگ”، “پریانکا چوپرا”

تریلر فیلم

فیلمی عاشقانه و جنایی با پایان بندی غافلگیر کننده و دور از انتظار! داستان فیلم درباره ی دختر و پسری است که در دو قبیله ی متفاوت زندگی می کنند و عاشق یکدیگر می شوند. اما سنت ها و اختلافات قبیله ای مانع از رسیدن این دو به هم می شود. رقص های دیدنی، فضاسازی مناسب و طنز به کار رفته در این فیلم، همگی از نقاط مثبت فیلم “عشق ماورایی رام و لیلا” به شمار می روند.


10. فیلم زنبور -2007- Bee Movie

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: “سایمون جی.اسمیت” (Simon J. Smith)

صداپیشگان: “جری ساینفلد”، “رنی زلوگر”

تریلر فیلم

داستان این انیمیشن داستان زنبور جوانی به نام “بری” است که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده و در کارخانه ی عسل سازی مشغول به کار شده است. “بری” از کارش و از زندگی یکنواختی که دارد ناراضی است و تصمیم گرفته است کار دیگری پیدا کند و گرده پخش کن شود. او در شهر نیویورک با دختر گل فروشی آشنا می شود و وقتی متوجه می شود که آدم ها عسلی که زنبور ها با زحمت درست می کنند را میخورند، تصمیم به مبارزه کردن با آدم ها می گیرد.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. سعید

    تیر 4, 1398

    آخه فیلم هندی هم ارزش دیدن داره که اینقد معرفی می کنید؟؟؟؟

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به سعید

      تیر 4, 1398

      سلام،
      بله که ارزش دیدن داره، خیلی از فیلم های هندی واقعا قشنگن جوری که حتما باید ببینید.

      پاسخ

      • سعید در پاسخ به زهرا اکیما

        تیر 15, 1398

        قشنگ؟؟؟ خب پس شما شخصی سطحی پسند و ظاهربین هستید!!!!!

        پاسخ

        • عباس در پاسخ به سعید

          تیر 16, 1398

          سلام سعید جان،
          احتمالا شما از سینمای هند فقط اینایی که تلویزیون نشون میده و اسماشون در رفته رو دیدید.
          فقط صنعت بالیوود سینمای هند بطور متوسط تقریبا روزانه 1 فیلم تولید میکنه، یعنی همه این فیلم ها سطحی هستند؟🤔
          در ضمن سلایق بیننده ها با هم متفاوته، این سلیقه هر مخاطبه که تعیین میکنه یه فیلم براش قشنگه یا نه

          پاسخ