بیوگرافی کامل الکساندرا داداریو (Alexandra Daddario) از کودکی تا به امروز

نام: الکساندرا داداریو (الکساندرا آنا داداریو)

تاریخ تولد: 16 مارس 1986 (25 اسفند 1364)

سن: 33 سال

محل تولد: نیویورک، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.73 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی الکساندرا داداریو

الکساندرا داداریو یک بازیگر آمریکایی است که پس از پخش سری فیلم هایی مربوط به پرسی جکسون، سریال “کارآگاه های حقیقی” (True Detective) و فیلم “گارد ساحلی” (Baywatch) با اقتباس از سریالی به همین نام، مشهور شد.

الکساندرا در 16 مارس 1986 در خانواده وکلا در شهر نیویورک به دنیا آمد. مادرش کریستینا یک وکیل و پدرش ریچارد دادستان و رئیس بخش ضدتروریستی دپارتمان پلیس بود. آنها دو فرزند دیگر نیز دارند: دختری به نام کاترین و پسری به نام متیو داداریو. برادرش هم بازیگر شد (سریال Shadowhunters).

الکساندرا به مدرسه بریرلی رفت اما در 16 سالگی به مدرسه کودکان حرفه ای رفت تا در تئاتر شرکت کند. سپس در کالج مریمونت منهتن در رشته بازیگری تحصیل کرد.

فیلم های او

الکساندرا از سن 11 سالگی دوست داشت بازیگر شود. در سن 16 سالگی در سریال “همه فرزندان من” (All My Children) در نقش لوری لوئیس قربانی نقشی را برعهده گرفت. سپس به دلیل تحصیل از دنیای بازیگری فاصله گرفت. پس از آن در سریال های “نظم و قانون” (Law & Order)، “زندگی بر روی مریخ” (Life on Mars) و “سوپرانوها” (The Sopranos) حضور یافت.

داداریو در سال 2009 در سریال White Collar نقش کیت موریو، زن محبوب قهرمان (مت بومر) را برعهده داشت. این نقش باعث شهرت او نشد اما کارگردان های یک فیلم فانتزی به او روی آورده و بازی در فیلم ماجراجویانه ” پرسی جکسون و المپ ‌نشینان: دزد صاعقه ” (Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief)، در نقش آنابث چیس، دختر الهه آتنا، را به او پیشنهاد دداند. الکساندرا برای این نقش نامزد جوایز منتخب نوجوانان شد و به شهرت رسید.

سه سال بعد در سری “پرسی جکسون و المپ‌نشینان: دریای هیولاها” (Percy Jackson: Sea of Monsters) حضور یافت که باعث افزایش شهرت او شد. داداریو این نقش را مهم می داند و خوشحال است که در این فیلم الهام بخش حضور یافت.

داداریو در سال 2013 در فیلم ترسناک “کشتار در تگزاس” (Texas Chainsaw 3D)، سری جدید فیلم 1974 حضور یافت. او سری های قبلی را تماشا نکرده بود زیرا دیدن فیلم های ترسناک را دوست ندارد. اما زمانی که قرار شد در این فیلم حضور یابد و سری های قبل را تماشا کرد به نظرش جذاب بودند. با این حال در هنگام تماشای سری جدید، با وجود اینکه خودش در آن حضور داشت و از داستان باخبر بود، بازهم ترسید.

الکساندرا داداریو در کارآگاه های حقیقی

در سال 2014 سریال تریلر روان شناسانه “کارآگاه های حقیقی” مشهور شد. او نقش لیزا تراگنتی، معشوقه شخصیت اصلی را ایفا کرد. این بازیگر از حضور در این سریال خوشحال است زیرا از اجرای متیو مک کانهی و وودی هارلسون چیزهای زیادی آموخت. این فیلم در کارنامه او یک نقطه عطف بود و از آن زمان فصل جدیدی از حرفه او آغاز شد.

در سال 2015 در فیلم اکشن “سان اندراس” (San Andreas) در نقش بلیک، دختر اما و ری (کارلا گوگینو و دواین جانسون) حضور یافت. در طی زمین لرزه اعضای خانواده برای زنده ماندن نزد هم می مانند. در این فیلم پرفروش که 470 میلیون دلار فروش داشت، داداریو نامزد جایزه منتخب نوجوانان شد.

الکساندرا داداریو با قد 173 سانتی متر و وزن 57 کیلوگرم توجه مردان را به خود جلب می کند. او با چشمان آبی زیبا، چهره جذاب و هیکل زیبایش خیره کننده است. از آنجاییکه این بازیگر بدن زیبایی دارد از حضور در صحنه های برهنه ابایی ندارد.

الکساندرا در فیلم های ترسناک “زیرشیروانی” (The Attic) و کشتار در تگزاس در صحنه های برهنه حضور یافت و تماشاگران می توانستند شاهد این صحنه ها باشند. او همچنین در سریال “کارآگاه های حقیقی” نیز در صحنه های رابطه جنسی حضور یافت. در سال 2014 برای مجله ونیتی فر تصاویر برهنه گرفت و در سایت پلی بوی هم تصاویری از او دیده می شود.

زندگی شخصی

الکساندرا داداریو والدین سختگیری دارد که تا سن 18 سالگی هرگونه رابطه را برای او ممنوع کرده بودند. اولین دوست پسر او جیسون فاکس بازیگر و فیلمنامه نویس بود. رابطه آنها سه سال طول کشید اما جدایی شان آنقدر دشوار بود که الکساندرا ترجیح می دهد در مصاحبه ها از او نامی به میان نیاورد. رابطه داداریو با همبازی اش لوگان لرمن در چندگانه پرسی جکسون شایعات زیادی به میان آورد. آنها اغلب باهم دیده می شدند. از سال 2011 در مهمانی ها و اوقات بیکاری باهم بودند، به سفر می رفتند و با این وجود رابطه شان را دوستانه می دانستند.

الکساندرا داداریو و زک افران

این بازیگر در سال 2015 چهره اصلی برند سوئیسی مووادو، یکی از بزرگ ترین شرکت های ساعت سازی بود. عکس او بر جلد مجلات WomensHealthmag، نسخه اسپانیایی GQ و MarieClairemag قرار گرفت. این بازیگر وقایع مهم زندگی شخصی و حرفه ای اش را در اینستاگرام ثبت می کند.

این روزها با همبازی اش زک افران در “گارد ساحلی” دیده می شود. او برای اکران این فیلم در سیدنی به همراه زک افران بود. این دو در پاسخ روزنامه نگاران درباره رابطه شان فقط لبخند زدند.

السکاندرا داداریو در امروز

این بازیگر برای بازی در فیلم اقتباسی از رمان “انتخاب” نیکلاس اسپارکز دعوت شد. این فیلم در سال 2016 اکران شد و داستان تراویس مجرد (بنجامین واکر) است که عاشق دختر همسایه اش گبی (ترزا پالمر) می شود. الکساندرا نقش دختری به نام مونیکا را به دست آورد. پروژه های دیگر او عبارتند از موزیک ویدیوی Radioactive از گروه آمریکایی Imagine Dragons.

در سال 2016 هنگامی که هکرها حساب ابری اپل او را هک کردند از تصاویرش شرمنده نبود زیرا تصاویر مشابه در اینترنت دیده می شد. این بازیگر با گوشی خود بیشتر از سگ و گربه ها عکس می گیرد. در سال 2016 کمدی The Layover و سریال کمدی Workaholics اکران شدند. در بهار 2017 کمدی اکشن “گارد ساحلی” که در سال 2012 ضبط شده بود، اکران شد. دواین جانسون کشتی گیر، زک افران، پریانکا چوپرا و کلی رورباک در این فیلم حضور داشتند. این فیلم در سه ماه 200 میلیون دلار فروش داشت.

در همان زمان فیلم “خانه” (The House) با حضور الکساندرا اکران شد. از جمله آثار جدید او عبارتند از: کمدی وقتی برای اولین بار ملاقات کردیم (We First Met)، فیلم کارآگاهی ما همیشه در قلعه زندگی می‌کردیم (We Have Always Lived in the Castle)، تریلر نومیس (Nomis) و سان اندراس 2. او در تمام این فیلم ها نقش اصلی را برعهده داشت.

فیلم شناسی

  • همه فرزندان من – All My Children – 2002-2003
  • سوپرانوها – The Sopranos – 2006
  • زیرشیروانی – The Attic – 2008
  • White Collar – 2009-2011
  • کشتار در تگزاس – The Texas Chainsaw Massacre 3D – 2013
  • کارآگاه های حقیقی – True Detective – 2014
  • Burying The Ex – 2014
  • سان اندراس – San Andreas – 2015
  • انتخاب – The Choice – 2016
  • The Layover – 2016
  • داستان ترسناک آمریکایی – American Horror Story – 2016
  • Workaholics – 2016
  • گارد ساحلی – Baywatch – 2017

تصاویری از الکساندرا داداریو


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم