بیوگرافی کامل کریستن ریتر (Krysten Ritter) از کودکی تا به امروز

نام: کریستن ریتر

تاریخ تولد: 16 دسامبر 1981 (25 آذر 1360)

سن: 37 سال

محل تولد: بلومزبرگ، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.72 سانتی متر

شغل: بازیگر و مدل اسبق آمریکایی

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی کریستن ریتر

کریستن ریتر یک بازیگر و مدل اسبق آمریکایی است که در پروژه های مختلف شرکت کرده است. او پس از حضور در فصل دوم سریال “برکینگ بد” (Breaking Bad) و حضور در چند قسمت آن به شهرت رسید. سپس با حضور در درام جنایی “جسیکا جونز” (Jessica Jones) توانست حضور خود در صنعت سینمای آمریکا را اثبات کرده و فرصت های جدید ایجاد نماید.

کریستن آلیس ریتر در دسامبر 1981 در پنسلوانیا به دنیا آمد. دوران کودکی و جوانی را در مزرعه پدر در بلومزبرگ گذراند. این ستاره یک کودک معمولی بود که به کتاب، موسیقی، فیلم و ورزش علاقه داشت.

زندگی کریستن در 15 سالگی تغییر کرد: یک نماینده مدلینگ در یک مرکز تجاری متوجه این دختر لاغر و خجالتی شد. این دختر جوان پیشنهاد مدلینگ را قبول کرد و حرفه اش را آغاز نمود. در روزهای هفته به مدرسه می رفت و در آخر هفته ها در نمایش های مد نیویورک شرکت می کرد. به زودی توانست با دو آژانس مدلینگ قرارداد امضا کند. در 18 سالگی به نیویورک رفت. یکی از آژانس هایی که با آن قرارداد داشت این زن جوان را به تبلیغات دکتر پپر فرستاد. از آن زمان حرفه این ستاره با سرعت پیش رفت و بر جلد مجلات، تبلیغات و نمایش های مد میلان، پاریس و توکیو دیده شد.

فیلم های او

کریستن ریتر بازیگری را از سال 2001 و زمانی که مدل بود آغاز کرد. او در فیلم “کسی مثل تو” (Someone Like You) درخشید. همچنین در فیلم Garmento از میشل ماهر حضور یافت. در همان سال در فیلم کوتاه Freshening Up بازی کرد.

در سال 2003 به بازیگری ادامه داد. در “لبخند مونا لیزا” (Mona Lisa Smile) در نقش کوتاهی حضور یافت که البته رضایبخش بود. فیلم های بعدی او عبارتند از Tanner on Tanner، Veronica Mars و Jonny Zero. در آن زمان متوجه شد بازیگری را به مدلینگ ترجیح می دهد و به سینما روی آورد. درنتیجه به کلاس های بازیگری رفت.

در سال 2006 در تئاتر سکند استیج حضور یافت و در نمایش All This Intimacy براساس نمایش راجیو جوزف شرکت کرد. علاوه بر این، در Pool Guys، 27 Dresses و What Happens in Vegas حضور یافت.

کریستن دتر در فیلم اعترافات یک معتاد به خرید

در سال 2009 در فیلم “اعترافات یک معتاد به خرید” (Confessions of a Shopaholic) نقش دوست شخصیت اصلی را ایفا کرد. آیلا فیشر و هیو دنسی همبازی های او بودند. سپس در فیلم “او از سطح من بالاتر است” (She’s Out of My League) نقش مشابه ای را ایفا کرد. کمدی رمانتیک جیم فیلد اسمیت در شهرت این بازیگر نقش داشت.

کریستن دتر در برکینگ بد

با بازی در نقش جین مارگولیس سریال محبوب “برکینگ بد” به یک ستاره تبدیل شد. این سریال جنایی از سال 2008 تا 2013 از شبکه AMC پخش شد. طبق گفته این بازیگر همکاری با آرون پل، برایان کرانستون، آنا گان و غیره، تجربه های باارزشی را در اختیار او قرار داد.

در سال 2010 این مدل اسبق در فیلم “چطور به یک زن عشق بورزیم” (How to Make Love to a Woman) در کنار جاش میرز نقش اصلی را دریافت کرد. داستان براساس کتاب پرفروش جنا جیمسون، مدل عکس و بازیگر اسبق پورنوی آمریکایی، ساخته شد. در همان سال در سریال “گرانش” (Gravity) درباره افرادی که خودکشی کرده و زنده ماندند، نقش لیلی چمپین را ایفا کرد. اخیرا در فیلم “کشتن بونو” (Killing Bono) از نیک هم و کمدی ترسناک Vamps در کنار آلیشیا سیلوراستون حضور یافته است.

کریستن ریتر در فیلم Vamps

این بازیگر رفته رفته پیشنهادات سریالی بیشتری دریافت می کند. در سال 2012 در سریال جوانانه “به ج… آپارتمان ۲۳ اعتماد نکنید” (Don’t Trust the B—- in Apartment 23) نقش کلویی شاد و سرخوش را ایفا کرد.

زندگی شخصی

طرفداران این بازیگر را همیشه زیبا می بینند. با وجود کنجکاوی مردم کریستن همیشه زندگی شخصی خود را پنهان نگه می دارد. او پاسخ روزنامه نگاران را نمی دهد. گفته می شود کریستن با همبازی هایش روابط کوتاه مدت داشت اما هیچ کدام به ازدواج ختم نشدند. او می گوید هنوز برای زندگی خانوادگی آماده نیست.

کریستن سرگرمی های مختلفی دارد. او عاشق موسیقی است، مخصوصا موسیقی کانتری و پانک راگ. او در گروه تازه کار Ex Vivian آواز خوانده و گیتار می نوازد. علاوه بر این کودکان و حیوانات را دوست دارد، یوگاه انجام می دهد و زیاد کتاب می خواند. او اغلب تصاویر و پست های مهیج را به اشتراک می گذارد.

امروز

در سال 2016 کریستن در 26 مین مراسم جوایز فیلم ایندیپندنت نیویورک حضور یافت. در این مراسم به فیلم های حرفه ای مستقل جایزه داده می شود. کریستن به همراه عوامل فیلم جسیکا جونز که در آن نقش اصلی را برعهده داشت در مراسم حضور یافت. ریچل تیلور، کری-آن ماس، ماک کالتر، ویل ترول، دیوید تننت و غیره، همبازی های او بودند.

همه ساله هنرمندان و کارگردان های مستعد در این مراسم شرکت می کنند. کریستن با حضور در این مراسم اعتراف کرد که این اولین حضور او بود و امیدوار بود در آینده نزدیک در این مراسم جایزه بگیرد. او در این مراسم با پیراهن Cushnie et Ochs درخشید.

در فوریه 2017 رسانه های آمریکایی درباره چاپ کتاب Bonfire از او خبر دادند. کتاب داستان وکیلی به نام ابی ویلیامز است که در مشکلات اکولوژیکی درگیر می شود. او ده سال بعد به زادگاه خود بازگشته و به تحقیق درباره آلاینده های تولید پلاستیک و تاثیر شیمیایی آن بر مردم، می پردازد. در این میان به ناپدید شدن دانش آموزان دبیرستانی در گذشته پی برده و رازهای مخوف شهر را آشکار می کند.

کریستن ریتر و دیوید تننت

طرفداران از کتاب او استقبال کردند و بسیاری از مردم معتقدند او می تواند یک نویسنده موفق باشد و شاهکارهای ادبی خلق کند.

فیلم شناسی

  • کسی مثل تو – Someone Like You – 2001
  • Veronica Mars – 2005-2006
  • دختران گیلمور – Gilmore Girls – 2006-2007
  • آنچه در وگاس رخ می دهد – What Happens in Vegas – 2008
  • 27 پیراهن – 27 Dresses – 2008
  • برکینگ بد – Breaking Bad – 2009-2010
  • اعترافات یک معتاد به خرید – Confessions of a Shopaholic – 2009
  • دختر سخن چین – Gossip Girl – 2009
  • چطور به یک زن عشق بورزیم – How to Make Love to a Woman – 2009
  • گرانش – Gravity – 2010
  • او از سطح من بالاتر است – She’s Out of My League – 2010
  • کشتن بونو – Killing Bono – 2010
  • Vamps – 2011
  • Big Eyes – 2014
  • جسیکا جونز – Jessica Jones – 2015

تصاویری از کریستن ریتر


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. کریم

    بهمن 5, 1401

    حیف که فقط تو دو تا سریال درس حسابی نقش اصلی بازی کرده.همچین بازیگر توانایی لیاقتش این بود از قبله بیس سالگی پشت سرهم تو نقشای اصلی بازی کنه.تو هر نقش و ژانری که بزارنش میتونه بدرخشه به شرط اینکه اون سریال یا فیلمم خوش ساخت باشه.الانم که دیگه سنش رفته بالا کم کم داره چهرش پیر میشه.واقعن حیف

    پاسخ

  2. کریم

    بهمن 5, 1401

    تو سریال بریکینگ بد با وجود اینکه فقد چن قسمت بازی کرد ولی تاثیرش به اندازه چند فصل بود که به خاطر اولن شخصیت پردازی خوبی که وینس کالیگان برای کاراکترای سریالاش انجام میده دومن بازی فوقالعاده طبیعی کریستین ریتر با اون فیس و زبان بدن گادش

    پاسخ

  3. علی کوچولو

    خرداد 2, 1400

    یه بازیگر فوق‌العاده با استعداد،هنوز هم تو شُک مرگش تو سریال بریکینگ بد هستم،کریستین داخل اون سریال عالی بود و متاسفانه مرگش خیلی زود بود و همین طور بسیار ناراحت کننده،یادمه وقتی داخل سریال بریکینگ بد مرُد گریه کردم چون واقعا ناکام بود و تازه داشت به آرزو هاش می‌رسید که بخاطر هرویین لعنتی مرد،از حق نگذریم بازیگر خیلی زیبایی هم هست واقعا خوشگل و کراشه.

    پاسخ