بیوگرافی کامل رز بیرن (Rose Byrne) از کودکی تا به امروز

نام: رز بیرن (مری رز بیرن)

تاریخ تولد: 24 جولای 1979 (2 مرداد 1358)

سن: 39 سال

محل تولد: بالمین، استرالیا

قد: 1.67 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: متاهل، همسر بابی کاناوله

بیوگرافی رز بیرن

رز بیرن یک بازیگر استرالیایی است که در زادگاه خود و هالیوود محبوب است. او در سری فیلم های محبوب جنگ ها ستارگان (Star Wars) و مردان ایکس (X-Men) و فیلم های مستقل و حتی فیلم کودکان حضور یافته است. رز بیرن در 24 جولای 1979 در شهری در شش کیلومتری سیدنی به دنیا آمد. والدین او ایرلندی و اسکاتلندی هستند. مادرش مدیر مدرسه و پدرش تحلیلگر بازار بود.

رز در یک خانواده پرجمعیت به دنیا آمد. او دو خواهر و یک برادر دارد و جوان ترین عضو خانواده است. رز از کودکی به هنر علاقه داشت و در تئاتر مدرسه شرکت می کرد. در نوجوانی دیگر مطمئن بود که بازیگر خواهد شد. رز بیرن پس از اتمام مدرسه به کالج هنر وارد شد و در حوزه موسیقی، رقص و طراحی تحصیل کرد. سپس در دانشگاه سیدنی در رشته هنر تحصیل نمود. در بیست سالگی در تئاتر آتلانتیک در رشته هنرهای دراماتیک تحصیل می کرد.

فیلم های او

بیرن اولین نقش آفرینی خود ر در سال 1994 ارائه داد و در فیلم “عروسک دالاس” (Dallas Doll) حضور پیدا کرد. این بازیگر سیزده ساله در نقش خود درخشید و به همین دلیل نقش های مختلف به او پیشنهاد شد. در سال 1995 در فیلم “دو دست” (Two Hands) در نقش یک دختر ظاهر شد و  به دلیل زیبایی اش بازیگر اصلی را در سایه قرار داد.سپس در فیلم “تاریخ” (The Date) و “مادرم فرانک” (My Mother Frank) حضور یافت. این بازیگر در سال 2000 در ملودرام “الهه 1967” (The Goddess of 1967) حضور یافت و جایزه فستیوال فیلم ونیز را دریافت کرد.

رز بیرن در تروا

دو سال بعد کارگردان های هالیوودی به این بازیگر پیشنهاد بازی دادند. او با حضور در فیلم “جنگ های ستارگان: اپیزود دوم حمله کلون ها” (Star Wars: Episode II – Attack of the Clones) در نقش یک خدمتکار به هالیوود وارد شد. ناتالی پورتمن نقش میزبان را ایفا می کرد. به ندرت پیش می آید یک بازیگر خارجی مانند بیرن خوش شانس باشد در یک سال در دو فیلم حضور یابد زیرا در فیلم “شهر ارواح” (City of Ghosts) نیز بازی کرد.

سال 2004 برای بیرن یک سال سرنوشت ساز بود زیرا در فیلم “تروا” (Troy) در نقش بریسیس حضور یافت. پس از اکران دیگر همه این بازیگر استرالیایی را می شناختند و فیلم نامزد اسکار شد. سریال کازانووا (Casanova)، درام ویکرپارک (Wicker Park) و فیلم اجاره نشین ها (The Tenants) آثار بعدی او بودند. منتقدین تلویزیون بازی او را تحسین می کردند.

این بازیگر در هر فیلم جنبه های جدیدی از استعداد خود را به رخ تماشاگران و کارگردان ها می کشید. او در پرسوناژهای مثبت و منفی موفق بود و در تریلرها و درام های روان شناسانه عمق شخصیت را نشان می داد. او در کارنامه خود بیش از 50 نقش متفاوت دارد. در سال 2011 در نقش کمدی حضور یافت و موفق بود. او در فیلم “ساقدوش ها” (Bridesmaids) بسیار موفق بود و لبخند را بر لب بیننده می نشاند. نقش او بسیار رئال بود.

از بین فیلم های او می توان به فیلم “شرور” (Insidious) اشاره کرد که در فیلم فوروم تورنتو در سال 2010 اکران شد. سه سال بعد سری دیگر این فیلم با حضور بیرن اکران شد.

رز بیرن در سال 2011 در فیلم “مردان ایکس: کلاس اول” (X-Men: First Class) حضور یافت. این فیلم توانست فیلم معروف اقتباسی از کامیک مردان ایکس را به سطح جدیدی برساند. داستان درباره گروهی از قهرمان های جهش یافته است که با راه اندازی یک مدرسه کوچک می توانند تسلط و کنترل قدرت های ابرقهرمانی خود را بیاموزند. فیلم های جدیدتر این مجموعه نیز این ابرقهرمان ها و ویلن ها را نشان می دهد تا مسیر رسیدن به باورشان نمایش داده شود.

در سری های جدید بازیگران قبل به نقش های خود بازگشته و بازیگران جدید هم نقش های اصلی را دریافت کردند. جیمز مک آووی نقش پروفسور اگزاویه و مایکل فاسبندر نقش مگنتو، ویلن این دنیا را دریافت کرد. رز بیرن نقش مویرا مک تاگرت را دریافت کرد. متخصص ژنتیک جهش یافته ها و مامور سیا که از جنگ هسته ای ایالات متحده و روسیه جلوگیری کرده است.

رز بیرن در خسارت

فیلم های دیگر این بازیگر عبارتند از: مکانی آن سوی کاج‌ها (The Place Beyond the Pines)، چرخش (The Turning)، همسایه ها (Neighbors)، جاسوس (Spy)، بیارش گریک (Get Him to the Greek)، خسارت (Damages) و غیره. این بازیگر از سال 2007 تا 2012 در سریال “خسارت” حضور داشت. این سریال در نیویورک ضبط شد و رز بیرن باید بین شهرها رفت و آمد می کرد. اجرای او در فیلم “مردان ایکس: آپوکالیپس” (X-Men: Apocalypse) از سری های پیشین دست کمی نداشت. او در این فیلم تقش مویرا مک تاگرت را ایفا کرد و داستان درباره برخاستن قوی ترین جهش یافته با نام آپوکالیپس که نامیراست و می تواند قدرت رقبایش را بگیرد.

رز بیرن در مردان ایکس

صحنه های اکشن فیلم و سوالات فلسفی آن دیدنی هستند. این دشمن جدید جهش یافته هایی را که به دنبال صلح با بشر هستند با جهش یافته هایی که به دنبال تسلط هستند را متحد می کند. این دشمنان ایدئولوژیک برای نجات سیاره خود باید یک زبان مشترک بیابند. رز بیرن تاکنون دوبار برنده جایزه گلدن گلوب نقش مکمل شده اند. او همچنین چندین جایزه برترین نقش آفرینی را دریافت کرده است.

زندگی شخصی

در حال حاضر زندگی این بازیگر باثبات است. او با بابی کاناوله بازیگر ازدواج کرده و دو فرزند دارند. این بازیگر پیش از ملاقات همسرش با گریگور جردن کارگردان رابطه داشت. رابطه آن دو از فیلم “دو دست” آغاز شد و پس از مدت کوتاهی به پایان رسید. سپس به مدت شش سال با بازیگر و کارگردان استرالیایی، برندن کوول رابطه داشت. این دو به دلیل مشغله زیاد و فاصله در سال 2010 از هم جدا شدند.

بیرن در سال 2012 با بابی آشنا شد و به هم علاقه مند شدند. بابی در مراسم امی درباره رابطه شان صحبت کرد. او از رز تشکر کرد و او را عشق زندگی خود خواند. در اول فوریه 2016 پسرشان روکو رابین به دنیا آمد. در 16 دسامبر 2017 هم پسر دوم شان رافا به دنیا آمد.

رز بیرن و همسرش

در حال حاضر بیرن زمان بیکاری خود را به خانواده اختصاص داده است. آنها در دو کشور انگلستان و ایالات متحده زندگی می کنند و همه چیز رو به راه است. در حقیقت همسر و دو فرزند از فعالیت حرفه ای او پیشگیری نکرده و هنوز به حرفه موردعلاقه اش می پردازد. رز تمام اوقات بیکاری را در کنار خانواده است و طبق نظر طرفداران به همین دلیل در اینستاگرام و شبکه های مجازی دیگر حضور ندارد.

رز بیرن در امروز

این روزها رز بیرن در کمدی کودکانه پیتر خرگوشه (Peter Rabbit) دیده می شود که در 9 فوریه 2018 اکران شد. این فیلم عناصر کمدی و انیمیشن را ترکیب نموده و حیوانات سخنگو شخصیت های اصلی آن هستند. این انیمیشن براساس کتاب های بئاتریکس پاتر که نویسنده کلاسیک کشورهای انگلیسی زبان محسوب می شود، ساخته شد.

داستان درباره ماجراجویی های پیتر خرگوشه و مک گروگر، کشاورز عصبانی است، که دشمن خانواده خرگوش هاست. پیتر خرگوشه تلاش می کند برای یافتن سبزیجات به مزرعه برود و در نتیجه کشاورز هم با او مقابله می کند. رز بیرن در نقش بئاتریکس نویسنده یا بی پاتر حضور دارد. دامنل گلیسون نقش کشاورز و سم نیل نقش شخصیت پیری او را برعهده دارد. جیمز کوردن، مارگو رابی، دیزی ریدلی و الیزابت دبیکی، در نقش خرگوش ها صداپیشگی کردند. این بازیگران در مارس 2017 در استودیو بخش های مربوط به خود را ضبط کردند.

فیلم شناسی

  • شهر ارواح – City of Ghosts – 2002
  • جنگ های ستارگان: اپیزود دوم حمله کلون ها – Star Wars: Episode II – Attack of the Clones – 2002
  • تروا – Troy – 2004
  • ویکر پارک – Wicker Park – 2004
  • ماری انتوآنت – Marie Antoinette – 2006
  • سان شاین – Sunshine – 2007
  • بیارش گریک – Get Him to the Greek – 2010
  • شرور – Insidious – 2011
  • ساقدوش ها – Bridesmaids – 2011
  • مردان ایکس: کلاس اول – X-Men: First Class – 2011
  • شرور: فصل 2 – Insidious: Chapter 2 – 2013
  • همسایه‌ها ۲ – Neighbors 2: Sorority Rising – 2014
  • جاسوس – Spy – 2015
  • مردان ایکس: آپوکالیپس – X-Men: Apocalypse – 2016
  • زندگی ابدی هنریتا لاکس – The Immortal Life of Henrietta Lacks – 2017

تصاویری از رز بیرن


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم