12 فیلم و سریال برتر تاریخ درباره وایکینگ ها

فیلم های تاریخی همیشه مورد توجه تماشاگران قرار می گیرند. تاریخ وایکینگ ها می تواند این موضوع را جذاب تر کند. چه درباره جنگ های خونین آنها صحبت شود چه درباره اساطیر وایکینگ ها، در هر صورت تاریخ آنها یک موضوع جالب است. طی این سال ها فیلمسازان مختلف برای جلب توجه مخاطب به ساخت فیلم های مرتبط با وایکینگ ها روی آورده اند. برای مثال معرفی شخصیت ثور در “انتقام جویان” (The Avengers) یکی از مواردی بود که موضوع واکینگ ها را مجددا داغ کرد. سریال تلویزیونی “وایکینگ ها” (The Vikings) از کانال هیستوری هم سروصدای فراوانی به پا کرد زیرا مردم درباره وایکینگ ها چیز زیادی نمی دانند و همین موضوع تاریخچه آنها را جذاب تر می کند.

درصورتی که به تاریخ و اساطیر وایکینگ ها علاقه دارید در اینجا می خواهیم فیلم های مرتبط با موضوع وایکینگ ها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. چکش خدایان – Hammer of the Gods – 2013

بگزک پادشاه وایکینگ ها در آستانه مرگ قرار دارد و با این حال چون پسر دومش یک دیپلمات فریبکار است و ممکن است تسلیم ساکسون ها شود سلطنت را به او واگذار نمی کند. به جای آن از پسر سومش استینر می خواهد به سرزمین های انگلیسی رفته و فرزند اولش هاکان که یک جنگجوی موفق است و ده سال پیش خانواده را ترک کرد پیدا کند. استینر دلیل رفتن هاکان را نمی داند اما می خواهد آرزوش پدر را برآورده کند.

همچنین بخوانید: 11 انیمه برتر تاریخ با موضوع فرشتگان که باید ببینید


11. جزیره ای در بالای جهان – The Island at the Top of the World – 1974

در سال 1907 سر آنتونی راس در سفری به قطب شمال می رود. پسرش دونالد گم شده و راس می خواهد او را پیدا کند. او با یک باستان شناس، یک مخترع فرانسوی و یک اسکیمو همراه می شود. با سفر آنها به سرزمینی که نهنگ ها میمیرند، جزیره ای را پیدا می کنند که برای قرن ها از سایر قسمت های جهان دور افاده است و تمدن از دست رفته وایکینگ ها در آنجا زندگی می کنند.


10. قلمروی تاریک: پادشاه اژدها – Dark Kingdom: The Dragon King – 2004

یک سریال تلویزیونی براساس اساطیر وایکینگ ها درباره زندگی سیگفرد اژدهاکش در زمان گرویدن مردم به مسیحیت و دوری از کفر. یک شب سیگفرید بیدار شده و متوجه می شود ساکسون ها قصر او را اشغال کرده اند. او فرار می کند اما همه حتی والدینش کشته شده اند. یک آهنگر او را در کنار رودخانه یافته و با نام اریک بزرگ می کند. اما تقدیر برای سیگفرید نقشه دیگری دارد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گلادیاتور (Gladiator) را دوست دارید این 10 فیلم تاریخی را تماشا کنید


9. وایکینگ – The Viking – 1928

کنت نورثامبریا، لرد الوین، به دام وایکینگ ها افتاده و اسیر می شود. سپس در یک حراج نزد هلگا برده می شود و از آنجاییکه نمی تواند بردگی را بپذیرد دردسرسازی می کند. با گذشت زمان عاشق هلگا شده و به عنوان یک جنگجو به شهرت می رسد. کشمکش میان کفر و مسیحیت به زندگی او هم وارد شده و متوجه می شود دردسرش تمامی ندارد.


8. غریبه – Outlander – 2008

مردی از آینده خود را در دوره وایکینگ ها می بیند. یک مبارز وایکینگ او را به اسارت گرفته و به زودی خود را در مقابل همگان ثابت می کند. دیگران او را به قبیله خود وارد می کنند و او باید موجودی که به کشتی او برخورد کرد را نابود کرده و به دنیای خود بازگردد.

همچنین بخوانید: اگر سریال تاج (The Crown) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


7. اریک وایکینگ – Erik the Viking – 1989

یک داستان اقتباسی از کتاب کودکان درباره یک وایکینگ جوان به نام اریک که با وجود خشن بودن سایر افراد قبیله او یک فرد آرام و صلح جو است. اما مرگ یک زن بیگناه او را تکان داده و باید به آسگارد برود تا برای صلح جهانی دعا کند. اریک و افرادش یک سفر پرماجرا را آغاز می کنند.


6. ویکی وایکینگ – Vicky the Viking – 2009

یک فیلم آلمانی درباره یک وایکینگ جوان به نام ویکی که سایر اطرافیانش قدرت را یک مفهوم فیزیکی می دانند و او قدرت را حقیقت مبارزه می داند. هنگامی که وایکینگ ها به روستایش حمله می کنند او به همراه پدرش به گروهی ملحق می شود که بردگان را آزاد کنند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ درباره سوسیالیسم


5. راه های خشن – Severed Ways – 2007

یک فیلم مستقل درباره دو وایکینگ مبارز که در آمریکای شمالی گیر افتاده اند. آنها با بومی ها مبارزه کرده و تلاش می کنند با حفظ ثابت روانی مبارزه کنند. دلشان برای خانه تنگ شده و شرایطی را متحمل می شوند که انسانیت شان را به چالش می گذارد. این فیلم به صورت مستند ضبط  شد و خشونت بخش بزرگی از آن را تشکیل می دهد.


4. پست – Inferior – 2013

این فیلم سوئدی سال 1088 را نشان می دهد. در آن زمان مسیحیت دین کفار را از بین می برد و گرویدن به مسیحیت برای مردم آسان نبود. گریم یک کافر است که یک رهبر مسیحی او را اسیر کرده و او و دیگران را به پذیرفتن مسیحیت وادار می کند. اما خدایان و ارواح مردگان تا زمان انتقام گرفتن از دشمن لحظه ای او را آرام نمی کند. این فیلم از کلیشه های تکراری فیلم های وایکینگ فاصله گرفته است. این فیلم بیشتر از تاریخ و حقایق الهام گرفته و به همین دلیل شرایط آن زمان را به خوبی نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع قمار و کازینو


3. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم – How to Train Your Dragon – 2010

یک اقتباس آزاد از سری کتاب های بریتانیایی به همین نام نوشته کرسیدا کوول درباره زندگی یک نوجوان وایکینگ به نام هیکاپ که چندین اژدها به روستای او حمله کرده و همه چیز را برهم زده اند. هیکاپ پسر رئیس قبیله بوده و می خواهد مانند پدرش اژدهاکش باشد. اما او مانند بقیه افراد روستا نیست و با اسیر گرفتن اولین اژدها به این موضوع پی می برد.


2. والهالا برمی خیزد – Valhalla Rising – 2009

مدس میکلسون در این فیلم در نقش یک مرد لال به نام یک چشم ظاهر می شود که در اسارت یک رهبر نروژی است و هنگامی که خودش را آزاد می کند به آنها حمله کرده تا انتقام بگیرد. با خروج از انجا یک پسر او را تعقیب کرده و آن دو با آغاز ماجراجویی به گروهی از صلیب داران برمی خورند که می خواهند به سرزمین مقدس بروند. اما این سفر با مشکلاتی همراه بوده و با رسیدن به آن سرزمین متوجه می شوند همه چیز آنطور که تصور می کردند نیست.

همچنین بخوانید: اگر فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


1. وقتی کلاغ پرواز می کند – When the Raven Flies – 1984

اولین فیلم از سه گانه کلاغ، یک اثر ایسلندی-سوئدی درباره یک پسر جوان که والدینش کشته شده و وایکینگ ها در عبور از روستا خواهرش را می دزدند. بیست سال بعد می خواهد از ارباب وایکینگ ها که خانواده اش را نابود کرد انتقام بگیرد. این فیلم الهام بخش “سرگذشت نامه های ایسلندی” بود. فیلمسازان تلاش کردند کلیشه های وایکینگ ها را کنار زده و یک فیلم حقیقی بسازند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم