معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه “آشنایی با مادر” (How I Met Your Mother)

یک سریال زیبا و دیدنی از کارتر بویز و کریگ توماس که در نه فصل ادامه داشت و داستان “تد موزبی”، با بازی “جاش ردنور” (Josh Radnor) را روایت می کند که در سال 2030 ماجرای آشنایی با همسرش را برای پسر و دخترش تعریف خواهد نمود. در این مقاله تصمیم داریم سریال هایی را به شما معرفی کنیم که به مضامینی چون دوستی، شغل، وفاداری و عشق می پردازند. در این لیست، ده سریال مشابه “آشنایی با مادر” (How I Met Your Mother) معرفی خواهند شد. با پروشات همراه باشید.


10. جین باکره – Jane the Virgin – 2014

یک سریال الهام گرفته شده از سریالی به همین نام ساخت کشور ونزوئلا درباره یک زن جوان مذهبی به نام “جین” که معتقد است تا زمان ازدواج باید باکره بماند. با این حال پس از لقاح مصنوعی تصادفا باردار می شود. یک کمدی درام رمانتیک با اجرای زیبای “جینا رودریگز” (Gina Rodriguez) که به خاطر بازی خود با تحسین منتقدین مواجه شد.

همچنین بخوانید: اگر سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


9. بچه مثبت ها – The Inbetweeners – 2009-2011

یک سریال کمدی بریتانیایی درباره ماجراجویی های چهار نوجوان شهری به نام های ویل، سایمون، نیل و جی در دنیای تخیلی راج پارک، که زندگی مدرسه ای؛ دوستی، فرهنگ و روابط جنسی ناموفق شان به نمایش درمی آید. گرچه این سریال تنها در سه فصل پخش شد اما یکی از سریال های موفق بود که نامزد جایزه بفتای بهترین نویسندگی و بهترین اجرای بازیگر مرد شد.

همچنین بخوانید: اگر سریال ارو (Arrow) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


8. یک تپه پر درخت – One Tree Hill – 2003-2013

یک سریال برای آن دسته از نوجوانانی که با برادران و خواهران خود مشکل دارند. لوکاس و ناتان اسکات دو برادر ناتنی هستند که مشکلات کودکی آنها را به دشمن تبدیل می کند. با این حال رفته رفته یک مثلث عشقی شکل گرفته و با رقابت در تیم بکستبال مدرسه به هم نزدیک تر می شوند. این سریال که به خشم و اضطراب نوجوانی می پردازد نشان دهنده اهمیت همبستگی میان خانواده و بلوغ است.

همچنین بخوانید: اگر سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) را دوست دارید این 14 سریال را تماشا کنید


7. او.سی – The O.C. – 2003-2007

او.سی یا اورنج کانتی داستان زندگی رایان اتوود، یک نوجوان دردسرساز است که به همراه خانواده ای که او را به سرپرستی گرفته اند در محله نیوپورت بیچ در اورنج کانتی کالیفرنیا زندگی می کند. این سریال در عین نشان دادن تفاوت طبقاتی انزوای او از برادرش سث را نیز نشان می دهد. او عاشق دختر همسایه شده و درحالی که حس می کند به آن جامعه تعلق ندارد باید با همسایه های آزاردهنده نیز سروکار داشته باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال خارجی شبیه خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries)


6. پارک‌ها و تفریحات – Parks and Recreation – 2009-2015

یک سریال کنایی-سیاسی آمریکایی درباره لسلی، با بازی “امی پوهلر”، یک بروکرات میانه رو در دپارتمان پارک ها تفریحات در پاونی ایندیانا که می خواهد جهان را به دنیای بهتری تبدیل کند. این سریال با تمرکز بر دوستی ها و روابط شخصیت های دوست داشتنی، مشکلات خانواده های مدرن را نشان می دهد و به همین دلیل جایزه بهترین سریال کمدی منتقدین تلویزیون را دریافت نمود.

همچنین بخوانید: 15 سریال شبیه برکینگ بد (Breaking Bad) که نباید از دست بدهید


5. نهر داوسون – Dawson’s Creek – 1998-2003

علاقه و شیفتگی برای ساخت سریال هایی با مضامین نوجوانانه در آمریکا در اواخر دهه 90 آغاز شد. این سریال به ماجراهای داوسون، با بازی “جیمز ون دیر بیک” (James Van Der Beek) و دوستانش در زندگی، از دبیرستان گرفته تا کالج، می پردازد. این سریال پایان قرن شخصیت های جالبی را نشان می دهد که می توان به راحتی با آنها ارتباط برقرار کرد. این درام نوجوانانه در شهرت این ژانر نقش مهمی داشت و به همین دلیل در این لیست قرار گرفت.

همچنین بخوانید: اگه به سریال فرار از زندان (Prison Break) علاقه دارید این 15 سریال را از دست ندهید


4. دگراسی: نسل جدید – Degrassi: The Next Generation – 2001-2015

یک درام نوجوانانه برای نسل جدید که عنوان نسل جدید هم در آن دیده می شود. طولانی ترین سری از چندگانه کانادایی دگراسی که پدیده فرهنگ عامه محسوب می شود. این سریال فرمول سریال های دیگر دگراسی را ادامه داده و داستان سال های نوجوانی دانش آموزان و مشکلات آنها را نشان می دهد. این داستان با نشان دادن مشکلات عامیانه نوجوانان و تابوهایی مانند رابطه جنسی، بارداری نوجوانان، زورگیری، تجاوز اطلاعات، مصرف مواد مخدر، تصویر بدنی، همجنسگرایی، خشونت خانگی، خشونت گروهی، خودآزاری، خودکشی، سقط، اختلال روانی، مرگ و مشکلات دیگر را نشان می دهد. این سریال با بیش از 14 فصل شوکه کننده و گاها شرم آور است و حقایقی را نشان می دهد که تا به حال برملا نشده است. یک اثر موفق و موفق ترین سریال دگراسی که به همین دلیل در این لیست قرار گرفته است.

همچنین بخوانید: اگر سریال کاراگاه حقیقی (True Detective) را دوست دارید این 10 سریال را تماشا کنید


3. خانواده مدرن – Modern Family – 2009

یک کمدی هجو درباره داستان سه زوج مختلف که به شکل های خنده دار در ماجراها و گره های مختلف گیر می کنند. داستان های خنده دار، شخصیت های جالب و ستاره های مهمان با استعداد و البته زمان بندی مناسب، این سریال را به اثر محبوب طرفداران و منتقدین تبدیل نمود و باعث شد در سال 2011 جایزه گلدن گلوب بهترین سریال تلویزیونی موزیکال-کمدی را دریافت کند.

همچنین بخوانید: اگر سریال دختر سخن چین (Gossip Girl) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


2. اداره – The Office – 2005-2013

سریالی براساس یک سریال بریتانیایی به همین نام ساخت “استیو کارل” که فیلمنامه موفق، جک ها، داستان جالب و شخصیت پردازی ها آن را به یک اثر موفق تبدیل کرده است. این سریال به صورت مستند و با یک دوربین ضبط شد، به همین دلیل بسیار دیدنی است. متاسفانه افت کیفیت فصل های پایانی باعث شد این سریال برخلاف نسخه بریتانیایی ادامه پیدا نکند. با این حال نبوغ کمدی استیو کارل آن را دیدنی کرده است.

همچنین بخوانید: اگر سریال اداره (The Office) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


1. دوستان – Friends – 1994-2004

شاید هیچ سریال دیگری به اندازه سریال “دوستان” نتوانست بر فرهنگ عامه تاثیر بگذارد. تماشای آن در حالی که پیتزا نوش جان می کنید و روی تخت لم داده اید بسیار لذت بخش است. سریالی از “دیوید کرین” و “مارتا کافمن” که به معرفی نیاز ندارد. داستان شش دوست دوست داشتنی که هر روز با یک اتفاق و داستان جدیدی در زندگی شان رو به رو می شوند. این سریال تعریف کننده نسل جدید بود.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. itsferi

    آذر 25, 1398

    هیچی مثل how i meet your mother نمیشه🙁 حتی فرند

    پاسخ

    • سپهر در پاسخ به itsferi

      آذر 12, 1400

      بله واقعا این سریال واقعا عالی قشنگ و جذاب و همینطور روان و امریکایی صحبت می کرد و می تونم با قاطعیت بگم بهترین سریال امریکایی بود که دیدم.

      پاسخ

    • شهراد در پاسخ به itsferi

      شهریور 5, 1401

      فرندز اصلا مثل(how I met your mothe) نیست من یه قسمت فرندز رو دیدم و اصلا برام جذاب نبود دیگه ندیدمش

      پاسخ