بیوگرافی کامل جان کیوسک (John Cusack) از کودکی تا به امروز

نام: جان کیوسک (جان پل کیوسک)

تاریخ تولد: 28 ژوئن 1966 (7 تیر 1345)

سن: 52 سال

تاریخ تولد: اوانستون، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.88 سانتی متر

شغل: بازیگر، تهیه کننده و فیلمنامه نویس

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی جان کیوسک

جان پل کیوسک یک بازیگر آمریکایی است که در سال 1997 و پس از اکران فیلم Grosse Pointe Blank که فیلمنامه را خودش نوشته بود مشهور شد. او سپس به ستاره فیلم های Hot Tub Time Machine, Serendipity و Must Love Dogs تبدیل شد.

جان در ایالت ایلینویز و در خانواده یک معلم ریاضی به نام آنا پائولا کارولان و ریچارد کیوسک بازیگر به دنیا آمد. او یکی از پنج فرزند این خانواده بود و برادری به نام بیل و خواهرانی به نام های آن، جوان و سوزی دارد. تمام فرزندان جا پای پدر گذاشته و بازیگر شدند.

کیوسک برای اولین بار در سه سالگی به روی صحنه رفت و در نمایش سیندرلا که تمام خانواده اش در آن شرکت داشتند نقش سگ را ایفا کرد. او به جای رفتن به مدرسه به مدرسه تئاتر می رفت. برای تحصیلات دبیرستان به مدرسه اوانستون تاون شیپ رفت. معلم ها به استعداد او پی برده و او را به نمایش های بزرگسالان دعوت کردند. با این حال چون می خواست بازیکن بیسبال شود تئاتر و سینما را جدی نمی گرفت.

جان کیوسک در جوانی

با این وجود در دوازده سالگی در ایستگاه رادیویی شغلی دست و پا کرد و برای چندین سال مجری و برنامه گذار بود. ادغام تمرینات ورزشی و فعالیت در رادیو و تئاتر برای او دشوار بود اما این مرد جوان از پس آن برامد. همچنین درباره دوران کودکی او گفته می شود او را یک کودک شاداب و خوشحال می دانستند. خود کیوسک نیز می گوید در نوجوانی از مدرسه، مقامات و دولت متنفر بود و خودش را ضداجتماع می دانست.

کیوسک پس از اتمام تحصیلات به دانشگاه نیویورک وارد شد و در آنجا متوجه شد “از تحصیلات سیر شده است.” بنابراین تحصیلات عالیه را تمام کرد و به هالیوود رفت.

فیلم های او

جان کیوسک در هنگام بازی در اولین فیلم هفده ساله بود. او در ملودرام جوانانه Class  و سپس در هشتاد فیلم حضور یافت. او از همان ابتدا در نقش های اصلی حضور داشت، برای مثال فیلم ماجراجویانه “سفر ناتی گن” (The Journey of Natty Gann)، کمدی “تابستان دیوانه وار” (One Crazy Summer) و ملودرام جنایی “گلوله‌ها بر فراز برادوی” (Bullets Over Broadway).

جان کیوسک در فیلم هویت

کیوسک اولین موفقیت حرفه ای خود را در سال 1997 به دست آورد. او ابتدا در تریلر “هواپیمای محکومین” (Con Air) و سپس در درام جنایی “نیمه‌شب در باغ خیر و شر” (Midnight in the Garden of Good and Evil) حضور یافت. پس از حضور در این فیلم توانست بر روی فیلمنامه محبوب کمدی سیاه خود با با نام Grosse Pointe Blank کار کند. با اکران این فیلم تماشاگران و منتقدین درباره جان صحبت می کردند.

پس از این فیلم موفقیت او به او ج رسید و در فیلم های مختلف در نقش اصلی حضور می یافت. برترین آثار او عبارتند از: فیلم رمانتیک سرندیپیتی (Serendipity)، ملودرام باید سگ ها را دوست بداریم (Must Love Dogs)، درام خانوادگی “کودک مریخی” (Martian Child) و کمدی کنایی Hot Tub Time Machine.

جان کیوسک در فیلم کلاغ

در ال 2003 تریلر کارآگاهی “هویت” (Cusack) با حضور کیوسک اکران شد. این فیلم داستان گروهی از توریست ها را روایت می کند که به خاطر بارش باران به نزدیک ترین متل می روند. با این حال این متل جان آنها را نجات نمی دهد. این بازیگر در تریلر “کلاغ” (The Raven) نقش نویسنده این شعر کلاسیک یعنی ادگار آلن پو را ایفا کرد. از میان فیلم های اخیر او فیلم “کیف” (The Bag) با واکنش های مثبت و امتیاز بالا مواجه شد. او در این فیلم نقش جک قاتل را ایفا کرد و کیفی به همراه داشت که پلیس، مجرمین و اف بی آی به دنبال آن بودند. به جز کیوسک دامینیک پرسل و رابرت دنیرو نیز در آن حضور داشتند.

جان کیوسک در فیلم مرد حامل کیف

در پایان سال 2000 نتوانست در برابر پیشنهاد بازی در فیلم 2012 به کارگردانی رولاند امریش مقاومت کند و نقش اصلی جکسون را ایفا نمود. او نقش یکی از معدود افرادی را ایفا کرد که در یک حادثه آخرالزمانی زنده ماندند. این فیلم پرفروش بود و 788 میلیون دلار فروش داشت. در کارنامه او فیلم های “ایستگاه اعداد” (The Numbers Station)، “”پسر روزنامه فروش” (The Paperboy)، “پیشخدمت” (The Butler) و “دنیای بزرگسالان” (Adult World) به چشم می خورند.

زندگی شخصی

طرفداران جان کیوسک او را یکی از خوش تیپ ترین مردان می دانند و نظر سلبریتی ها نیز همینطور است. این بازیگر زندگی شخصی شلوغی داشت و در زمان های مختلف با سلبریتی هایی چون مینی درایور، نو کمپل، جودی لین اوکیف، جنیفر لاو هویت، بروک برنز، الکساندرا کری کارگردان و همچنین آلیسون ایستوود مدل دختر کلینت ایستوود رابطه داشت. تصاویر مختلف او با ستاره ها معمولا بر جلد روزنامه ها و مجلات قرار می گیرد اما هیچ کدام از این زنان نتوانستند قلب او را به تپش واداشته و همسر آینده او باشند.

طرفداران بسیاری به او علاقه مندند. در سال 2008 دختری به نام امیلی لترمن تصمیم داشت به خانه او وارد شود اما پلیس به موقع سر رسید و او را به ملاقات با روانپزشک واداشت. جان کیوسک زندگی فعالی دارد و سرگرمی های او مختلف هستند. او پرواز با هلیکوپتر را به طور حرفه ای آموخت و در اوقات بیکاری اسنوبورد سواری می کند. همچنین 20 سال در زمینه کیک بوکسینگ فعالیت داشت و کمربند مشکی دارد.

جان کیوسک در موسکو

او طرفدار تیم های ورزشی شیکاگو است و از مسابقات تیم فوتبال شیکاگو و تیم هاکی آن دیدن می کند. اما از کودکی به بیسبال علاقه داشت. او از هردو تیم Chicago Cubs و Chicago White Sox حمایت می کند، گرچه طرفداران این دو تیم را رقیب هم دانسته و اغلب باهم مشکل دارند. جالب اینجاست که سرگرمی دیگر او فلسفه ماهاریشی ماهش یوگی است که به فلسفه استعلایی تعلق دارد. او در هنگام دریافت نقش جدید مدیتیشین می کند تا روان شناسی، شخصیت و روح پرسوناژ خود را بهتر درک نماید.

جان کیوسک در امروز

جان کیوسک هنوز یک بازیگر و تهیه کننده محبوب است. در سال 2016 کارگردانی تریلر “سلول” (Cell) را برعهده داشت و نقش اصلی را هم ایفا کرد. شخصیت او پس از رخداهای فراوان زنده مانده و به دنبال همسر و پسرش است.

داستان فیلم از رمان نوشته “پدر داستان های ترسناک” یعنی استیون کینگ اقتباس شده است. این اولین اجرای او در آثار اقتباسی نیست زیرا پیش از آن در تریلر 1408 نقش مایک انسلین را ایفا نمود. این بازیگر در سال 2017 در درام جنایی “آرسنال” (Arsenal) حضور داشت و نیکلاس کیج نقش برادر او را ایفا کرد. او در درام جنایی “پول خونی” (Blood Money) در نقش میلکر ظاهر شد و به دنبال پولی بود که خودش سرقت کرده بود. کیوسک نقش یک فرد معمولی را ایفا می کند که به دلیل علاقه به پول به یک مجرم و بعدا به یک قاتل تبدیل می شود.

جان کیوسک در فیلم 1408

پروژه دیگر او درباره نجات کره زمین بود. او در تریلر “تکینگی” (Singularity) در مقابل سیستم کامپیوتر کرونوس که به دنبال انقراض بشریت است مبارزه می کند. او سپس در داستان کارآگاهی “تحریف شده” (Distorted) حضور یافت. داستان درباره زوجی بود که پس از مرگ فرزندشان به یک ساختمان با ایمنی بالا نقل مکان می کنند. سپس به رفتار عجیب ساکنان پی می برند. کریستینا ریچی و جان کیوسک نقش های اصلی را برعهده داشتند. این فیلم به صورت واقعیت مجازی هم اکران شد.

فیلم شناسی

  • هواپیمای محکومین – Con Air – 1997
  • Grosse Pointe Blank – 1997
  • Grosse Pointe Blank – 1999
  • سرندیپیتی – Serendipity – 2001
  • هویت – Identity – 2003
  • باید سگ ها را دوست بداریم – Must Love Dogs – 2005
  • War, Inc – 2008
  • Hot Tub Time Machine – 2010
  • عشق و بخشش – Love & Mercy – 2015
  • سلول – Cell – 2016
  • آرسنال – Arsenal – 2017

تصاویری از جان کیوسک


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم