معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “درخشش” (The Shining)

برخی از فیلم ها پس از تماشا شدن فراموش نمی شوند. دلیلش این است که یا عمیقا شما را تحت تاثیر قرار داده و یا احساسات تان را برانگیخته است. دلیل دیگرش این است که تصور می کنید آن اتفاقات برای خودتان رخ داده است. در این شرایط خود را جای شخصیت گذاشته و وحشت زده می شوید. اثر شاهکار درخشش از استنلی کوبریک چنین اثری است. این فیلم به زیر پوست تان رفته و تا مدت ها رهایتان می کند. اگر اجرای جک نیکلسون و صحنه های تکان دهنده را به آن اضافه کنیم جذابیت اثر بیشتر هم می شود.یک سفر خانوادگی به یک جنون مرگبار و کابوس تبدیل می شود. این فیلم آزاردهنده و هراسناک می تواند عمیقا شما را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر می خواهید فیلم های مشابه درخشش را تماشا کنید در اینجا لیستی از این فیلم ها را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. سوسپیریا – Suspiria

داریو آرجنتو این بار برای ساخت فیلم ماورایی خود به سراغ جادوگران رفته است. با تماشای این فیلم مرز حقیقت و رویا آنقدر محو می شود که خود را در جریان فیلم سهیم میبینید. همه ما دوست داریم بخشی از این ماجراجویی باشیم. او به خوبی توانست عناصر تاریکی و وحشت را با انرژی آثاری شبیه “آلیس در سرزمین عجایب” همراه کند. این فیلم با گذشت زمان به یک اثر کلاسیک تبدیل می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم عجیب و غریب تاریخ سینما که باید ببینید


9. آزمون بازیگری – Audition

شما می توانید این اثر را یک اثر شکنجه ای، داستان عاشقانه، یک اثر فمینیستی یا ضدزن توصیف کنید. در هر جامعه ای که زندگی می کنیم وحشت وجود دارد. نکته اصلی این فیلم در این است که شما را از یک خواب خرگوشی بیدار کرده و تکان تان می دهد. لحن غم انگیز در کنار خشونت و بی رحمی موجود در فیلم دیدنی است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم زندگی ادل (Blue is the Warmest Color) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


8. پوستی که در آن زندگی می کنم – The Skin I Live In

یک دانشمند تلاش می کند برای زنده نگه داشتن یاد همسرش که در تصادف و انفجار خودرو کشته شد یک پوست مصنوعی بسازد که در برابر سوختگی، زخم و آسیب های دیگر در امان بماند. با نزدیک تر شدن او به این اختراع شاهد یادآوری حوادثی از زندگی او هستیم که به این اختراع و حتی بیمارش مربوط است. تماشای این فیلم آسان نیست اما قطعا لحظه ای رهایتان نمی کند.

همچنین بخوانید: 33 فیلم برتر اسپانیایی زبان که باید ببینید


7. بازی های جالب – Funny Games

دو مرد روانی یک خانواده را در کلبه شان گروگان می گیرند و یک بازی مرگبار و ظالمانه را آغاز می کنند که شاید به مرگ شخصیت ها بینجامد. بیننده با امید به فرار قربانی ها این فیلم را تماشا می کنید و هر لحظه عصبانی تر می شود. بهتر است خودتان داستان را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم هکساو ریج (Hacksaw Ridge) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


6. زیر پوست – Under The Skin

یک زن ماورایی که مردان تنها را می فریبد شاید یادآور یک فانتزی عاشقانه باشد اما مسائل اروتیک تنها ظاهری است و داستان در پی فاش کردن ارتباط میان روابط جنسی و قدرت است. این فیلم علمی تخیلی از جاناتان گلیزر آسیب پذیری احساسات انسانی و حتی به دام افتادن بیگانه ها در این احساسات را به نمایش می گذارد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های فانتزی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


5. برگشت ناپذیر –  Irreversible

داستانی درباره یک شب مرگبار در پاریس که الکس زیبا در راه زیرزمینی توسط یک غریبه شکنجه شده و مورد تجاوز قرار می گیرد. دوست پسر قبلی و معشوقه فعلی اش می خواهند غریبه را به دام انداخته و انتقام بگیرند. یک فیلم زیبا که علت و معلول را به زیبایی نشان داده و از روایت غیرخطی بهره می برد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های مونیکا بلوچی، بازیگر شناخته شده سینمای هالیوود


4. مرثیه‌ای بر یک رؤیا – Requiem For A Dream

یک فیلم که هرگز آن را فراموش نمی کنید و نشان می دهد که مواد مخدر چگونه توانست زندگی چهار نفر که قرار بود ستاره باشند را نابود کرد. گرچه شاید داستان تکراری به نظر برسد اما آرنوفسکی آن را به یک روایت جسورانه و دیدنی تبدیل نمود. کمتر فیلم هایی می توانند به این درجه برسند.

همچنین بخوانید: نگاهی به فیلم های دارن آرنوفسکی: از عدد پی تا مادر!


3. بچه رزماری – Rosemary’s Baby

یک اثر ترسناک شهری و پست مدرن از رومن پولانسکی درباره زوجی که برای شادی بهای سنگینی پرداخت می کنند. داستان به مضامین مختلفی چون پرستش شیطان، جادوگری و جادوی سیاه پرداخته و روایت پیچیده ای دارد. به جز کارگردانی آوانگارد پولانسکی اجرای میا فارو نیز دیدنی است. او به زیبایی نقش خود را ایفا کرده و از شخصیت های کلیشه فیلم های ترسناک نیز اثری نیست. توجه کارگردان به جزئیات و حتی لباس و موی بازیگر اصلی زن این فیلم را به اثر محبوب فرهنگ عامه تبدیل نمود.

همچنین بخوانید: 25 فیلم روان شناسی تاریخ سینما که اثری عمیق روی شما می گذارند


2. روانی – Psycho

هیچکاکی ترین فیلم هیچکاک که به عقیده بسیاری برترین فیلم تاریخ سینماست. اجرای آنتونی پرکینز و فیلمنامه بدیع جوزف استفانو این فیلم را خیره کننده نمود. یک زن شاغل در بانک با سرقت پول کارفرمای خود به بیتس متل رفته و در آجا صاحب آن متل با مادرش زندگی می کند. لیلا، زن سارق، قربانی روان آشفته این مرد شده که در شخصیت مادرش فرو می رود. سپس خواهر و دوست پسرش به دنبال او می گردند. این داستان پیچیده و دیدنی یکی از به یاد مادنی ترین فیلم ها با یک پایان به یاد ماندنی است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم برو بیرون (Get Out) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


1. جنگیر – The Exorcist

داستان قدیمی نبرد خیر و شر هرگز اینچنین زیبا به نمایش گذاشته نشده بود. عنوان فیلم گویای داستان است و مخاطبین دهه 70 کاملا تحت تاثیر این اثر قرار گرفتند. اکران این فیلم آغازگر انقلابی در ساخت فیلم های ترسناک در آمریکا بود. با دیدن این فیلم هرگز آن را فراموش نمی کنید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم