بیوگرافی کامل اوانجلین لیلی (Evangeline Lilly) از کودکی تا به امروز

نام: اوانجلین لیلی (نیکول اوانجلین لیلی)

تاریخ تولد: 3 اوت 1979 (12 مرداد 1358)

سن: 39 سال

محل تولد: فرت ساسکاچوان، کانادا

قد: 1.67 سانتی متر

شغل: بازیگر، مدل

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی اوانجلین لیلی

اوانجلین لیلی یک بازیگر معروف کانادایی است که به خاطر بازی در نقش اصلی سریال “گمشدگان” (Lost) مشهور شد. سپس در فیلم های “هابیت” (Hobbit) و “مرد مورچه ای” (Ant-Man) حضور یافت. نیکول اوانجلین لیلی نام کامل این بازیگر است. او در سوم اوت 1979 در شهر کوچک کانادایی فرت ساسکاچوان به دنیا امد. او و دو خواهر کوچکترش در یک خانواده بسیار مذهبی بزرگ شدند. پدرش معلم اقتصاد و مادرش مشاور زیبایی بود.

این دختر در ورزش فعال بود و به اسکیت و اسنوبوردینگ علاقه داشت. او در دوران کودکی به فکر بازیگری نبود، زیرا به خاطر باورهای خانواده حتی تلویزیون هم نداشتند. او نمی توانست تعصب های سختگیرانه خانواده را تحمل کند به همین دلیل در سن ده سالگی تصمیم گرفت شهر کوچکش را ترک کند. تا آن زمان هم سه مدرسه عوض کرده بود. او از دوران کودکی دوست داشت به مردم کمک کند به همین دلیل در نوجوانی در یک گروه داوطلبانه به سراسر جهان سفر کرد. یک بار به فیلیپین رفت و در یک خانه جنگلی زندگی کرد.

لیلی پیش از بازیگری مشاغل مختلف را امتحان کرد. مدتی پیشخدمت و سپس مهماندار هواپیما بود. به دلیل پروازهای مختلف زبان فرانسه را کاملا آموخت. سپس به دانشگاه بریتانیایی کلمبیا وارد شد و می خواست تخصص بگیرد. یک بار نماینده آژانس مدلینگ فورد او را در خیابان دید و به او پیشنهاد مدلینگ داد. لیلی به مدلینگ علاقه نداشت اما برای پرداخت هزینه تحصیل قرارداد بست. سپس به ونکوور رفت و در جلسات عکاسی و تبلیغات شرکت کرد. اما هرگز خود را یک مدل واقعی نمی دانست.

فیلم های او

لیلی در سال 2002 و با بازی در چند قسمت بازیگری را آغاز کرد. فیلم ها و سریال های او عبارتند از: Smallville, Freddy vs. Jason, The Lizzie McGuire Movie, Kingdom Hospital. بازی در سریال گمشدگان باعث شهرت او شد زیرا او یکی از نقش های به یادماندنی را برعهده داشت. شخصیت کیت آستن یکی از شخصیت هایی است که از سقوط هواپیما جان سالم به در برد.

اوانجلین لیلی در گمشدگان

جالب اینجاست که بازیگران تنها فیلمنامه قسمت بعدی را دریافت  می کردند زیرا از آنجاییکه عده زیادی از دنیا می رفتند بازیگران نمی دانستند چه کسی زنده می ماند. متیو فاکس، جاش هالوی، تری اوکوئین، ایان سامرهلدر و غیره برای مدت زمان طولانی همبازی او بودند. جالب اینجاست که شخصیت ایان به زودی از دنیا رفت. با این حال طرفداران آنقدر به این شخصیت علاقه مند بودند که فلش بک ها مجددا بون کارلایل را بازگرداندند. او همچنین در قسمت آخر هم نیز حضور یافت.

این سریال از سال 2004 تا 2010 پخش شد و محبوب بود. به همین دلیل جوایز امی و گلدن گلوب را دریافت کرد. این بازیگر خودش نامزد سیزده جایزه شد. در سال 2008 دو فیلم با حضور او اکران شد: مهلکه (The Hurt Locker) و پس از آن (Afterwards). پس از پایان سریال گمشدگان لیلی تصمیم داشت بازیگری را رها کرده و زندگش اش را به خیریه وقف کند.

با این حال در سال 2011 در فیلم “پولاد ناب” (Real Steel) حضور یافت. دو سال بعد فیلم های ادامه هابیت یعنی “هابیت: نبرد پنج سپاه” (The Hobbit: The Battle of the Five Armies) و “هابیت: یک سفر غیرمنتظره” (The Hobbit: An Unexpected Journey) با حضور او اکران شدند. هردوی آنها ادامه “ارباب حلقه ها” (The Lord of the Rings) هستند.

اوانجلین لیلی و ایان سامرهلدر

لیلی نقش یک الف جنگلی به نام تاریل را ایفا کرد که مسیریاب بود اما جایگاه او از آرون (لیو تایلر) و لگولاس (اورلاندو بلوم) کمتر بود. جالب اینجاست که در کتاب چنین شخصیتی وجود نداشت. با این حال کارگردان ها تصمیم گرفتند الف های مونث را افزایش دهند زیرا در کتاب تعداد الف های مذکر بیشتر بودند.

طبق داستان تاریل و کیوی به هم علاقه دارند. این الف چندین بار جان برادرزاده تورین اوکنشیلد را نجات می دهد. در سال 2015 تماشاگران او را در فیلم “مرد مورچه ای” دنیای مارول دیدند. او نقش هپ ون داین، زنبورک آینده و دختر هانک پیم را ایفا می کرد که لباس ابرقهرمان ها را آماده کرده بود. پل راد نقش اصلی را به دست آورد.

زندگی شخصی

لیلی پیش از حضور در سریال معروف همسر بازیکن کانادایی هاکی، ماری هان بود. حین ضبط این فیلم رابطه عاشقانه او با دامینیک موناگان، بازیگر نقش چارلی، آغاز شد. رابطه آنها آنقدر جدی شد که لیلی از همسرش جدا شد و این زوج در جزیره محل ضبط سریال نامزدی خود را جشن گرفتند. سپس زمانی که در شرف مراسم عروسی بودند در سال 2009 از هم جدا شدند.

از سال 2010 لیلی با نورمن کالی، دستیار کارگردان این سریال ازدواج کرده است و این زوج صاحب دو فرزند هستند. پسرشان کاهکیلی کالی در سال 2011 به دنیا آمد. چهار سال بعد این بازیگر مجددا باردار بود و در اکتبر 2015 دخترشان به دنیا آمد اما کسی نام او را نمی داند.

اوانجلین لیلی و خانواده

او در مصاحبه ها اعلام کرده که همیشه دوست داشت شش فرزند داشته باشد. از آنجاییکه اکنون دو فرزند دارد می خواهد چهار فرزند به سرپرستی بگیرد. اوانجلین و نورمن تا به اینجا مدارک لازم را دریافت کرده اند. این بازیگر زیبای چشم سبز پس از دو بارداری به وزن قبلی خود بازگشت و اکنون با قد 168 سانتی متر 50 کیلوگرم وزن دارد. لیلی اعتراف کرده که رژیم غذایی خاصی ندارد اما غذای خام می خورد. گرچه این رژیم برای همه مناسب نیست. علاوه بر این او 4 تا 5 بار در هفته ورزش می کند و هرروز با گروه خاصی تمرین می کند.

در اینستاگرام هزاران کاربر زندگی شخصی و اجتماعی او را دنبال می کنند. زیرا او تصاویر و فیلم های شخصی اش را به اشتراک می گذارد. طرفداران معتقدند شخصیت واقعی لیلی مانند شخصیت او در سریال گمشدگان است زیرا آرایش نمی کند و ورزش کردن را دوست دارد.

اوانجلین لیلی در امروز

این بازیگر در سپتامبر 2017 در فیلم Little Evil حضور یافت و بازیگر نقش او به نام سامانتا با گری (ادم اسکات) ازدواج می کند. او تصور می کرد این مرد یک همسر و یک پدر ایده آل برای پسرش لوکاس خواهد بود. اما گری اینطور فکر نمی کند و با پسر خوب نیست. او حتی به کلاس های مخصوص ناپدری ها می رود اما لوکاس یک پسر آشوبگر است و پدری کردن برای او آسان نیست. در جولای 2018 فیلم “مرد مورچه ای و زنبورک” (Ant-Man and the Wasp) اکران شد و این زنبورک با بازی اوانجلین لیلی دستیار مرد مورچه ای با بازی پل راد است. این فیلم در تابستان 2017 ضبط شد.

این فیلم ابرقهرمانی در 14 ژوئن 2018 و طی کنفرانسی در تایوان این فیلم اکران شد. مایکل داگلاس به نقش قبلی خود بازگشته و میشل فایفر و لارنس فیشبورن از شخصیت های جدید سریال هستند. در سال 2019 اوانجلین در سری چهارم فیلم “انتقامجویان” (Avengers) نقش زنبورک را ایفا کرده و آنها باید با تانوس که سلاح بی نهایت را داراست مبارزه کنند.

فیلم شناسی

  • The Lizzie McGuire Movie – 2003
  • Freddy vs. Jason – 2003
  • Tru Calling – 2003
  • Smallville – 2002-2004
  • گمشدگان – Lost – 2004-2010
  • Kingdom Hospital – 2004
  • مهلکه – The Hurt Locker – 2008
  • پس از آن – Afterwards – 2008
  • پولاد ناب – Real Steel – 2011
  • هابیت: برهوت اسماگ – The Hobbit: The Desolation of Smaug – 2013
  • هابیت: نبرد پنج سپاه – The Hobbit: The Battle of the Five Armies – 2014
  • مرد مورچه ای – Ant-Man – 2015
  • مرد مورچه ای و زنبورک – Ant-Man and the Gasp – 2018
  • انتقام جویان 4 – Avengers 4 – 2019

تصاویری از اوانجلین لیلی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. mohammad

    مرداد 19, 1400

    بهتره از تصاویر پوشیده تر استفاده بشه

    پاسخ

    • ممد در پاسخ به mohammad

      مرداد 19, 1400

      دیگه چی عزیز؟

      پاسخ

  2. احسان

    خرداد 20, 1400

    جالب بود
    نویسنده ممنون

    پاسخ