بیوگرافی ژولیت بینوش (Juliette Binoche) از کودکی تا به امروز

نام: ژولیت بینوش

تاریخ تولد: 9 مارس 1964 (19 اسفند 1342)

سن: 55 سال

محل تولد: پاریس، فرانسه

قد: 1.67 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی ژولیت بینوش

ژولیت بینوش یک بازیگر تئاتر و سینمای فرانسوی است که در سال 1997 نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل شد (بیمار انگلیسی (The English Patient)) و در سال 2010 نیز جایزه بهترین بازیگر زن فستیوال کن (کپی برابر اصل (Certified Copy)) را دریافت نمود.

کودکی و جوانی

ژولیت در 9 مارس 1964 در پاریس به دنیا آمد. پدرش ژان-ماری بینوش در مجسمه سازی و کارگردانی نمایش عروسکی فعالیت داشت. مادرش مونیک استالنز نیز بازیگر و معلم زبان فرانسه بود. خانواده مادرش درگیر جنگ جهانی دوم شده بودند و اغلب اقوام مادرش شامل والدینش، در آشوتیس کشته شدند.

بینوش علاوه بر داشتن اجداد لهستانی و فرانسوی، رگ و ریشه برزیلی، مراکشی و فلمینگی دارد. خواهر ژولیت، ماریون نیز بازیگر است. گرچه والدین او در سال 1968 از هم جدا شدند اما پدرش در علاقه او به هنر نقش داشت و علاقه به نقاشی را در او بیدار کرد.

فضای هنری خانه بر علاقه این بازیگر آینده تاثیر گذاشت. این دختر در سن پانزده سالگی به مدرسه بازیگری می رفت. دو سال بعد در نمایش ابزورد Exit the King از اوژن یونسکو شرکت کرد. در آن زمان در نقش های اصلی حضور می یافت. در سال 1982 به آکادمی ملی هنرهای دراماتیک وارد شد. او تحصیلاتش را رها نکرد و در فیلم و تئاتر حضور داشت.

فیلم های او

ژولیت بینوش در سن نوزده سالگی حضور در سینما را آغاز کرد. اولین نقش های او فرعی بوده و در فیلم های Liberty Belle, The Chicks, Le Meilleur de la vie بودند. در سال 1985 در فیلم Hail Mary شرکت کرد که روایت مدرن پیش از تولد مسیح را بازگو می کند.

پس از حضور در آثاری چون Family Life, Farewell Blaireau, Rendez-vous در سال 1986 در فیلم The Night Is Young به کارگردانی لئوس کاراکس حضور یافت. یک سال بعد این فیلم جایزه فستیوال فیلم برلین را دریافت کرد. در سال 1988 فیلم جدیدی از او اکران شد که از رمان فرانسوی “سبکی تحمل‌ناپذیر هستی” (The Unbearable Lightness of Being) نوشته میلان کوندرا اقتباس شد. ژولیت در این فیلم نقش ترزا، همسر توماس، شخصیت اصلی را برعهده داشت. یک سال بعد این فیلم چهار جایزه فستیوال فیلم اروپا را دریافت کرد. همچنین نامزد اسکار و گلدن گلوب شد.

سبکی تحمل‌ناپذیر هستی

در سال 1990 لئوس کاراکس کارگردان ساخت پربودجه ترین فیلم تاریخ سینمای فرانسه (28 میلیون دلار) با نام “عاشقانه روی پل” (The Lovers on the Bridge) را آغاز کرد. کارگردان نقش های اصلی را به ژولیت بینوش و دنیس لاوانت پیشنهاد کرد. پس از شکست این فیلم بینوش دیگر در فیلم های این کارگردان شرکت نکرد.

ژولیت بینوش در بلندی های بادگیر

در سال 1992 بینوش در دو فیلم حضور یافت که هردو باعث شهرت او شدند. این فیلم از رمان بلندی های بادگیر امیلی برونته اقتباس شد و بینوش در کنار رالف فاینز نقش آفرینی داشت. سپس در درام “آسیب” (Damage) در کنار جرمی آیرونز حضور پیدا کرد.

این بازیگر در سال 1993 و به خاطر بازی در فیلم موزیکال “سه رنگ: آبی” (Three Colours: Blue) به کارگردانی  کریشتوف کیشلوفسکی لهستانی جایزه سزار را دریافت کرد. این فیلم روایتگر داستان بیوه یک آهنگساز است که می خواهد آهنگ های ناتمام همسرش را به اتمام برساند. در سال 1995 ملودرام ماجراجیانه “سوارکار روی بام” (The Horseman on the Roof) به کارگردانی ژان پل راپنو ساخته شد و ژولیت بینوش و الیویر مارتینز نقش های اصلی را برعهده داشتند.

ژولیت بینوش در بیمار انگلیسی

درام هالیوودی “بیمار انگلیسی” به کارگردانی آنتونی مینگلا برای این بازیگر بسیار خوش یمن بود. نقش پرستار هانا باعث شد جایزه اسکار، بفتا، جایزه اکادمی اروپا و فستیوال برلین را دریافت کرد. این فیلم 230 میلیون دلار فروش داشت. در سال 2000 در فیلم “شکلات” (Chocolate) به کارگردانی لاسه هالستروم در کنار جانی دپ حضور پیدا کرد و و نامزد اسکار شد. متاسفانه او جایزه را به دست نیاورد.

ژولیت بینوش در شکلات

در سال 2002 کمدی “جت لگ” (Jet Lag) به کارگردانی دنیل تامپسون و اجرای ژولیت بینوش و ژان رنو اکران شد و 7 میلیون دلار فروش داشت. در نیمه دیگر سال 2000 این بازیگر به اجرای خود ادامه داد و در درام سیاسی “چند روز در سپتامبر” (A Few Days in September)، ملودرام “پاریس، دوستت دارم” (A Few Days in September) و تریلر “تهاجم” (The Invasion) شرکت کرد.

ژولیت بینوش و ژان رنو

در سال 2010 عباس کیارستمی نقش آفرینی در فیلم اگزیستانسیال “کپی برابر اصل” را به او پیشنهاد داد که باعث شد نامزد بهترین بازیگر زن فستیوال کن شود. در سال 2011 در فیلم “الز” (Elles) به کارگردانی ماوگوژاتا شوموفسکا شرکت کرد. فیلم بعدی او “پسر هیچ‌ کس” (The Son of No One) در کنار آل پاچینو و کیتی هولمز بود که 1.4 میلیون دلار فروش داشت.

ژولیت بینوش در ابرهای سیلس ماریا

این بازیگر در دو سال بعدی در کمدی “زندگی یک زن دیگر” (Another Woman’s Life)، درام “یک قلب باز” (An Open Heart)، فیلم زندگی نامه ای “کامی کلودل ۱۹۱۵” (Camille Claudel 1915)، ملودرام “کلمات و تصاویر” (Words and Pictures) حضور یافت. در سال 2014 و در شصت و هفتمین مراسم فستیوال کن درام “ابرهای سیلس ماریا” (Clouds of Sils Maria) به کارگردانی اولیویه آسایاس اکران شد. ژولیت بینوش و کریستین استوارت، ستاره فیلم “گرگ و میش” (Twilight) در این فیلم حضور داشتند. در سال 2015 در کنار آنتونیو باندراس در فیلم آمریکای جنوبی “33” براساس وقایع رخ داده در معدن زغال سنگ حضور یافت.

زندگی شخصی

ژولیت بینوش باوجود خاستگاری های فراوان از علاقه مندانش هرگز ازدواج نکرد. در اواخر دهه 80 با لئوس کاراکس کارگردان رابطه داشت اما پس از مدتی احساسش فروکش کرد. در سال 1992 با مربی غواصی اندری هال رابطه شد و فرزندش رافائل از اندری است.

ژولیت بینوش و فرزندانش

طی فیلمبرداری فیلم “فرزندان قرن” (Children of the Century) با بونوآ ماژیمل آشنا شد و رابطه عاشقانه شان تنها در مقابل دوربین نبود. در سال 1999 ژولیت برای بار دیگر مادر شد و این بار دختری به نام هانا را به دنیا آورد. بینوش با هیچ کدام از پدران فرزندانش ازدواج کرد. او ترجیح می دهد در سکوت حومه پاریس در کنار فرزندانش زندگی کند و به فعالیت های موردعلاقه اش بپردازد. به همین دلیل شاد و جوان است.

ژولیت بینوش در امروز

در سال 2016 دو فیلم با حضور او اکران شدند. نسخه سینمایی رمان پولینا به نویسندگی باستیون ویوز درباره زندگی یک بالرین جوان و کمدی “ما لوت” (Slack Bay) که به فستیوال کن راه یافت.

در مارس 2017 کمدی Baby Bumps درباره مادر و دختری که همزمان باردار شدند با حضور او اکران شد.

فیلم دیگر او “شبح درون پوسته” (Ghost in the Shell) به کارگردانی روپرت سندرز و در ژانر سایبرپانک بود که به جز بینوش، اسکارلت جوهانسون، پیلو اسبک و مایکل پیت در آن هنرنمایی کردند.

فیلم شناسی

  • The Night Is Young – 1986
  • سبکی تحمل ‌ناپذیر هستی – The Unbearable Lightness of Being – 1988
  • عاشقان روی پل – The Lovers on the Bridge – 1991
  • بلندی های بادگیر امیلی برونته – Emily Brontë’s Wuthering Heights – 1992
  • آسیب – Damage – 1992
  • سه رنگ: آبی – Three Colours: Blue – 1993
  • بیمار انگلیسی – The English Patient – 1996
  • فرزندان قرن – Children of the Century – 1999
  • کد ناشناخته – Code Unknown – 2000
  • شکلات – Chocolate – 2000
  • جت لگ – Jet Lag – 2002
  • پاریس، دوستت دارم – Paris, I love you – 2006
  • کپی برابر اصل – Certified Copy – 2010
  • ابرهای سیلس ماریا – Clouds of Sils Maria – 2014
  • شبح درون پوسته – Ghost in the Shell – 2017

تصاویری از ژولیت بینوش


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم