بیوگرافی کامل تام هیدلستون (Tom Hiddleston) از کودکی تا به امروز

نام: تام هیدلستون (توماس ویلیام هیدلستون)

تاریخ تولد: 9 فوریه 1981 (20 بهمن 1359)

سن: 38 سال

محل تولد: لندن، بریتانیا

قد: 1.88 سانتی متر

شغل: بازیگر تئاتر و سینما و موسیقی دان

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی تام هیدلستون

توماس ویلیام هیدلستون در 9 فوریه 1981 در وستمینستر لندن به دنیا آمد. او یکی از سه فرزند خانواده بوده و پدرش کارخانه داروسازی دارد. مادرش خانه دار است و تمام وقتش را به تربیت فرزندان اختصاص داد. پدرش در 13 سالگی او خانواده را ترک کرد اما او از دوران کودکی خاطرات خوبی دارد.

تام هیدلستون در کودکی

خانواده در روزهای چهارشنبه نمایش خانگی انجام می دادند. سپس تام به کلوپ درام رفت و حتی در دوران دانش آموزی نیز آن را رها نکرد (اجرا در نمایش ­­اتوبوسی به نام هوس). پس از فارغ التحصیلی به کالج اتون و سپس دانشگاه کمبریج وارد شد. پس از تحصیلات تصمیم گرفت بازیگر شود و به آکادمی رویال هنرهای دراماتیک وارد شد. او در 24 سالگی فارغ التحصیل شد.

فیلم های او

تام در اولین سال حضور ستاره فیلم ها بود و اولین نقش جدی او در فیلم “زندگی و ماجراجویی های نیکلاس نیکلبی” (The Life and Adventures of Nicholas Nickleby) در سال 2001 اجرا شد. سپس در سریال The Admiral شرکت کرد. پس از فارغ التحصیلی در نمایش ها حضور یافت و یکی از نقش های اصلی او در نمایش “خانم آستن ریگرتس” بود که جایزه بهترین چهره جدید جوایز لارنس الیویر را دریافت کرد. کنت برانای کارگردان متوجه تام شد و با اجرای او در سریال Wallander در سال 2008 مسیر ورود او به هالیوود هموار شد.

تام هیدلستون در جوانی

در سال 2011 تام برای دو فیلم با کمپانی مارول قرارداد بست و در همان سال فیلم “ثور” (Thor) از برانا اکران شد. او در این اثر اقتباسی در نقش لوکی را ایفا کرد که باعث شهرت او شد . در این فیلم در کنار کریس همسورث (نقش ثور) و ناتالی پورتمن (جین فاستر) همکاری کرد. داستان درباره ثور مبارز است که از قلمروی خدایان آسگارد به زمین می آید. او بر روی زمین قدری ندارد و باید مانند یک انسان معمولی با نیروهای شر مبارزه کند.

تام هیدلستون در دریای آبی عمیق

در همان سال فیلم موفق آمریکایی-اسپانیایی “نیمه شب در پاریس” (Midnight in Paris) اکران شد. یک داستان عاشقانه درباره ماجراجویی دو عاشق در گذشته که فضای پاریس در اوایل قرن هجده به نمایش درمی آید. وودی آلن، نابغه سینمای آمریکا سازنده این فیلم بود.

در سال 2012 فیلم دیگری از دنیای سینمایی مارول با نام “انتقام جویان” (Avengers) ساخته شد و طرفداران مجددا لوکی افسانه ای را دیدند. هیدلستون جایزه بهترین ویلن و بهترین مبارزه MTV را دریافت کرد و در کنار رابرت داونی جونیور، اسکارلت جوهانسون، ساموئل ال.جکسون و کریس ایوانز حضور داشت. این فیلم در بین پنج فیلم پرفروش تاریخ ( بیش از 1.5 میلیارد دلار فروش) قرار گرفت و رکورد پرفروش ترین فیلم هفته (204.7 میلیون دلار) را دریافت کرد.

تام هیدلستون در نقش لوکی

در دسامبر 2013 فیلم “تنها عاشقان زنده می مانند” (Only Lovers Left Alive) اکران شد و تام نقش ادم خون آشام، موسیقی دان زیرزمینی را ایفا کرد که در دترویت با دوست دخترش اوا (تیلدا سوئینتن) زندگی می کند. آنها هزارساله هستند و سال هاست به خاطر خون خواری کسی را نکشته اند. اما یک روز خواهر اوا (میا واشیکوفسکا) به شهر آمده و مرگ و میرها آغاز می شود.

پس از اکران فیلم انتقام جویان، کوین فایگی، رئیس کمپانی مارول، در آوریل 2011 اعلام کرد که ماجراجویی های جدید ثور به نمایش درمی آید و در 8 نوامبر 2013 فیلم “ثور: دنیای تاریک” (Thor: The Dark World) اکران شد. الن تیلور، کارگردان فیلم های “سوپرانوها” (The Sopranos)، “مردان دیوانه” (Mad Men)، “سکس در شهر” (Sex in the City) و “بازی تاج و تخت” (The Game of Thrones) کارگردان این فیلم بود. فیلم “ثور 2” هشتمین فیلم از دنیای مارول است. تام هیدلستون مجددا در نقش لوکی ظاهر شد و بازهم در کنار کریس همسورث و ناتالی پورتمن حضور یافت. این فیلم درباره تقابل های قهرمانانه مبارز شروری است که براساس خدای اسکاندیناوی، ثور، نامگذاری شد.

یک فیلم دیگر در کارنامه هیدلستون “قله‌ای به رنگ خون” (Crimson Peak) است، ترکیبی از ملودرام و وحشت ساخته گی‌یرمو دل تورو است که در سال 2015 اکران شد. این فیلم در سال 2016 در سه بخش، از جمله بهترین فیلم ترسناک، جایزه ساترن را دریافت کرد. داستان در آغاز قرن گذشته در انگلستان آغاز می شود. بارون، سر توماس شارپ (توماس هیلدلستون) همسر جوانش ادیث (میا واشیکوفسکا) را به قصر خانوادگی می آورد. این قصر باستانی با قدرت های ماورایی، دیوارهای قرمز گلی، ارواح خونین، گورستان منجمد، صداهای عجیب، فضای ترسناکی است و فیلم جالبی را خلق می کند.

تام هیدلستون در قله ای به رنگ خون

یکی از آخرین آثار به یادماندنی تام هیدلستون مینی سریال “مدیر شب” (The Night Manager) بود که جایزه امی بهترین کارگردانی سال 2016 و سه جایزه گلدن گلوب سال 2017 از جمله بهترین بازیگری هیدلستون را دریافت نمود. او در کنار هیو لوری هنرنمایی کرد. داستان درباره یک سرباز سابق به نام جاناتان پاین بود که با مامور مخفی بریتانیایی همکاری می کند. قهرمان داستان با بازی تام برای آژانس های مخفی آمریکا و بریتانیا کار کرده و در تجارت اسلحه مشغول است. بین او و دختری به نام جد (الیزابت دبیکی) رابطه عاشقانه به وجود می آید.

زندگی شخصی

تام هیدلستون جذاب طرفداران بی شماری دارد و بسیاری او را با بازیگر معروف دیگر جرد لتو مقایسه می کنند. گرچه تلاش می کند زندگی شخصی خود را پنهان نماید اما هرازگاهی اخباری از او به گوش می رسد.

تام هیدلستون و جرد لتو

در پایان سال 2011 با سوزانا فیلدینگ بازیگر ازواج کرد و طبق گفته آنها مراسم ازدواج نداشتند.

تام هیدلستون و سوزانا فیدلینگ

سپس در فیلم “من نور را دیدم” (I saw the light) با الیزابت السن آشنا شد و گرچه هردو رابطه شان را تکذیب کردند اما باهم دیده می شدند.

تام هیدلستون و الیزابت اولسن

سپس با جسیکا چستین و اسکارلت جوهانسون که در فیلم های “قله ای به رنگ خون” و “انتقام جویان” حضور داشتند رابطه داشت. درباره رابطه او با جین آرتی نیز اخباری شنیده می شد. در جولای 2016 تام اخبار رابطه با تیلور سوئیفت، خواننده موسیقی کانتری و یکی از محبوب ترین خواننده های امریکا را تایید کرد. این خواننده جوان و زیبا جوایزات مختلفی را به دست آورد. در سال 2011 تیلور در لیست جذاب ترین زنان جهان مجله ماکسیم قرار گرفت و در سال 2016 جز پردرآمدترین خواننده های جهان بود.

هیدلستون و سوئیفت در مراسم مت گالا یکدیگر را ملاقات کردند. در ژوئن تصاویر آنها در رود آیلند دیده شد اما در سپتامبر اعلام شد که رابطه شان به پایان رسیده است. برخی رابطه آنها را جدی تر می دانند اما این بازیگر آن را تکذیب کرد. اکنون رسانه ها درباره رابطه او چیزی نمی دانند. موفقیت و نقش های مختلف برای او زمان نمی گذارد. تام هیدلستون 36 ساله فرزند ندارد. تام هیدلستون از کمپین تاره معروف بریتانیایی و بازیگر فیلم های هری پاتر، اما واتسون حمایت کرد. زیرا اما سفیر حسن نیت است و درباره حقوق زنان در سراسر جهان صحبت می کند. او در توییتر خود از همه خواسته برای برابری حقوقی زنان و مردان سراسر جهان مبارزه کنند.

تام هیدلستون و اما واتسون

“همه ما به دنبال برابری جنسیتی هستیم اما برای دستیابی به آن به حمایت همگان نیاز داریم…به همین دلیل می خواهیم تا حد امکان توجه مردان و زنان را جلب کنیم. نمی خواهیم فقط درباره آن صحبت کنیم.”

بازیگران معروفی مانند تام هیدلستون هم تصاویری از خود را با متن حمایت از اما واتسون سفیر حسن نیت، منتشر کردند.

تام هیدلستون در صفحه خود نوشت: “من به اما واتسون افتخار می کنم او از یک دختر کوچک به یک زن الهام بخش تبدیل شد. من با تو هستم.”

تام هیدلستون در امروز

در سال 2017 تام هیدلستون، بازیگر بریتانیایی نقش دیگری را ایفا کرد. در ماه مارس فیلم هالیوودی درباره کینک کنگ قهرمان اکران شد. او در فیلم ” کونگ: جزیره جمجمه ” (Kong: Skull Island) نقش کاپیتان جیمز کنراد را ایفا کرد، یک سرباز و افسر و قهرمان در جنگل و یک ماجراجو. در نوامبر 2017 تام هیدلستون، کریس همسورث و مارک روفالو در فیلم ابرقهرمانی ” ثور: رگنراک ” (Thor: Ragnarok) در کنار هم قرار گرفتند.

او سپس در فیلم “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) در سال 2018 حضور کوتاهی داشت. در این اثر که نوزدهمین فیلم سینمایی جهان سینمایی مارول بود بندیکت کامبربچ و وین دیزل نیز حضور داشتند. انتقام جویان این فیلم با نگهبانان کهکشان همراه شده و با تانوس مبارزه کردند. در نهایت در سال 2019 آخرین فیلم از فاز سوم دنیای سینمایی مارول با نام “انتقامجویان: آخر بازی” (Avengers: Endgame) اکران شد که البته تام هیدلستون در آن حضور نداشت.

تصاویری از تام هیدلستون


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (13)

بستن فرم

  1. Anna

    آذر 14, 1401

    بی نظیر ترین و جذاب ترین مرد جهان فقط تام هیدلستون

    پاسخ

  2. Anna

    آذر 14, 1401

    بهترین بازیگر و جذاب ترین مرد تو کل جهان

    پاسخ

  3. mehi

    مرداد 19, 1400

    تنها مرد انگلیسی جذاااب دنیا😉

    پاسخ

  4. Alice

    مرداد 13, 1400

    با سوزانا فیلدینگ ازدواج نکرده بود …. در واقع یه سری شایعه بوده که بعدش خودش میاد و میگه ازدواج نکردن

    From 2008 to early 2012, he dated Susannah Fielding, his co-star on the BBC series Wallander. At one point, there was a rumor that the two were secretly married. But Hiddleston shot down the story in a January 2012 interview with the Independent. “I am definitively not married,” he confirmed.

    پاسخ

  5. اوکی واقعا عالی من میدونستم اوکی بر میگرده من طرف اوکی هستم

    پاسخ

  6. تام هیدلستون واقعا عالی من تحسینش پیکنم🥰❤🌹😊

    پاسخ

  7. raha

    آذر 24, 1399

    یجا خوندم ازدواج کرده ناامید شدم از زندگی😂 خدا خیرتون بده 🙂

    پاسخ

  8. Ala

    آبان 26, 1399

    واقعا یه بار ازدواج کرده؟؟ من اینو هیجا نخونده بودم

    پاسخ

    • F در پاسخ به Ala

      فروردین 11, 1400

      نه صحت نداره، رابطه با سوزانا جدی ترین و طولانی ترین رابطش بود ولی ازدواج نکردن

      پاسخ

  9. بهار

    آبان 25, 1399

    مورد علاقه ترینه😍😍😍

    پاسخ

  10. آریو

    خرداد 6, 1398

    مرگ لوکی برام از مرگ تونی غم انگیزتر بود 😞

    پاسخ

    • roz در پاسخ به آریو

      مهر 12, 1399

      وااای خدا از دهنت بشنوه T~T
      به اندازه ای که موقع مرگ لوکی گریه کردم وقتی تونی مرد گریه نکردم …

      پاسخ

      • raha در پاسخ به roz

        آذر 24, 1399

        ولی من همیشه میدونسم لوکی برمیگرده☺💚

        پاسخ