معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “لیدی برد” (Lady Bird)

اولین فیلم گرتا گرویگ یک موفقیت بزرگ بود. او داستان یک دختر نوجوان امروزی در ساکرامنتوی کالیفریا را نشان می دهد. این فیلم علاوه بر نمایش رابطه مادر و دختری از اجرای زیبای سورشا رونان و لوری متکالف بهره مند است. تعجبی ندارد که هردو بازیگر به خاطر بازی در این فیلم نامزد اسکار شده و جوایز مختلف دریافت نمودند. اگر دوست دارید فیلم های مشابه “لیدی برد” و با حضور زنان را تماشا کنید، در اینجا لیستی از فیلم های مشابه را معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. تالاب ها – Wetlands – 2013

هلن یک دختر 18 ساله است که داستان زندگی اش، روابطش، دیدگاهش نسبت به بهداشت، مواد مخدر، بهترین دوستش کوریانا و کودکی پرتنش خود را روایت می کند. داستان زمانی آغاز می شود که در بیمارستان است و عاشق یک پرستار مرد به اسن رابین می شود. این فیلم پراز صحنه های آزاردهنده است و آن را به شکل خاص و تازه ای به نمایش می گذارد. کارلا جوری، مارلن کروز، مرت بکر و اکیل میلبرگ از جمله بازیگران این فیلم به کارگردانی دیوید نندت هستند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم زیبا که بیانگر لطافت و زیبایی زنان هستند


11. درس آموزی – An Education – 2009

یک دیدنی با فضای جالب درباره زندگی یک دختر نوجوان در لندن دهه 60. جنی یک دختر زیبا و پرتلاش است که با دیدن دیوید گلدمن، یک مرد جذاب با دو برابر سن خودش، زندگیش دگرگون خواهد شد. درام های عاشقانه معمولا خسته کننده هستند اما این درام اجرای درخشانی دارد و جالب اینجاست که کری مولیگان 24 ساله نقش یک نوجوان را ایفا کرد.

همچنین بخوانید: 20 شاهکار سینما که به شما احساس سر زندگی میدهند


10. دخترانگی – Girlhood – 2014

مریام از خانواده سختگیرش جدا شده و پس از آشنایی با سه دختر زندگی مجردی را آغاز می کند. او اسم، سبک لباس پوشیدن و مدرسه اش را عوض کرده تا در این گروه قرار بگیرد و این را آزادی می داند. این فیلم فرانسوی به کارگردانی سلین سیاما با فیلمنامه جذاب و اجراهای دیدنی یک فیلم عالیست. کاریجا توره با اجرای خود تلاش برای کشف هویت و جستجو برای یک زندگی جدید را نشان داد. گرچه این فیلم لذتبخش نیست اما قدرت زنان را به خوبی نشان می دهد. گرچه شاید همه از دیدن این فیلم خوشحال نشوند اما باید آن را امتحان کنید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره زندگی موسیقی دان ها


9. عزیز آمریکایی – American Honey – 2016

یک تجربه زیبا با داستانی درباره یک دختر نوجوان به نام استار که پس از پیوستن به یک گروه فروش به عشق، تفریح و جرایم وارد می شود. گرچه این فیلم سه ساعته طولانی است اما با فیلمبرداری و اجرای دیدنی بسیار تماشایی است. اجرای ساشا لین در نقش استار دیدنی است و خشم و غم خود را نشان می دهد. اجرای شگفت انگیز و جذاب شایا لباف نیز بر زیبایی فیلم افزوده است. روایت و کارگردانی آندریا آرنولد نیز نفس را در سینه تان حبس می کند.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


8. پریا – Pariah – 2001

یک درام زیبا به نویسندگی و کارگردانی دی ریز درباره الایک، یک نوجوان اهل بروکلین که در جستجوی هویت بوده و برای جستجوی ابراز جنسی خود دوستی، جدایی و خانواده را فدا می کند. او که درباره گرایش جنسی خود مطمئن است نمی داند در کجای دنیای همجنسگرایی وجود دارد. این فیلم جذاب و خاص بوده و نویسندگی و کارگردانی زیبایی دارد. این فیلم تنها به دنیای همجنسگرایی سیاهپوستان نمی پردازد بلکه درباره همگان است و نشان می دهد متفاوت بودن به چه معناست. به همین دلیل اگر طرفدار “لیدی برد” باشید از این فیلم هم خوشتان می آید.

همچنین بخوانید: لیست زننده ترین و زجرآورترین فیلم های تاریخ سینما به همراه خلاصه داستان


7. زنان واقعی تمایلاتی دارند – Real Women Have Curves – 2002

یک فیلم از پاتریشیا کاردوزو که همگان باید تماشا کنند که به دلیل موضوع جالب و فیلمنامه طنز و هوشمندانه خنده را بر لبان تان می نشاند. آنا (آمریکا فررا) یک دختر نوجوان از یک خانواده مهاجر مکزیکی است که بورسیه دانشگاه کلمبیا را دریافت می کند. گرچه بین آرزوها و خانواده سختگیش گیر افتاده اما برای ادامه تحصیلات تلاش می کند. فرار از کلیشه ها و عناصر لاتین این فیلم را دیدنی می کند. روابط خانوادگی، دیالوگ هوشمندانه و اجرای بازیگران این فیلم را تماشایی می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلمی که زندگی و نگرش شما را تغییر خواهند داد! 10 فیلم برای لذت بردن از سینما


6. زنان قرن بیستم – 20th Century Women – 2016

گرچه داستان درباره زنان امروز نیست اما به دلیل حضور شخصیت های زن باید در این لیست قرار بگیرد. با همراه شدن زنی که در کالیفرنیای جنوبی سال 1979 فرزندانش را بزرگ می کند، با زنان قدرتمندی آشنا می شویم که برخلاف تفاوت سنی و شخصیت های خاص تماشایی هستند. آنت بنینگ، گریت گرویگ و ال فنینگ حضور خیره کننده داشته و با جذابیت و گرمای خود شخصیت های خود را زنده می کنند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر انگلیسی درباره دوستی و مهربانی


5. دلبر آمریکا – Mistress America – 2015

گرتا گرویگ پیش از کارگردانی فیلم “لیدی برد” یک بازیگر موفق بود و در این فیلم نقش یک دانشجوی جوان کالج به نام تریسی را ایفا می کرد که در نیویورک زندگی می کند. با ورود خواهر ناتنی ماجراجویش تریسی را به کارهای جنون آمیز خود وارد می کند. یک داستان سورئال درباره زندگی در شهر نیویورک و جوانان. شخصیت پردازی و اجرای بازیگران این فیلم را دیدنی می کند. یک فیلم مدرن و تماشایی که توسط نوآ بامباک خلق شده است.

همچنین بخوانید: معرفی 16 فیلم زیبا درباره ازدواج و مراسم عروسی


4. زیبای صورتی پوش – Pretty in Pink – 1986

اندی (مولی رینگوالد) در دبیرستان محبوب نیست و اغلب با دوستانش ایونا یا داکی دیده می شود. داکی همیشه به او علاقه داشت اما اکنون اندی با پسری به نام بلین آشنا شده. بلین ثروتمند و محبوب است اما آیا ای دو می توانند باهم باشند؟ این فیلم به نویسندگی جان هیوز و کارگردانی هاوارد داچ مشکلات خانوادگی و اجتماعی دختران نوجوان دهه 80 را نشان می دهد. اجرای رینگوالد خیره کننده است و موسیقی متن فیلم هم برای جذابیت این کمدی رمانتیک می افزاید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم دختر همسایه (The Girl Next Door) را دوست دارید این 13 فیلم را تماشا کنید


3. فرانسیس ها – Frances Ha – 2012

یک فیلم زیبا درباره بزرگسالی و دوستی های صمیمی که به شکل سیاه و سفید ضبط شده و با دیالوگ و شخصیت پردازی داستان یک زن نیویورکی به نام فرانسیس را نشان می دهد که بسیار رویاپرداز است. او خانه ندارد و در باشگاه رقص کار می کند اما یک رقصنده واقعی نیست. او در آغاز دنیای بزرگسالی گم شده و به دوستانش وابسته است. این درام نوآ بامباک از کلیشه ها استفاده نکرده و بدون قضاوت شخصیت ها آنها را به خام ترین شکل نشان می دهد. به همین دلیل در نمایش سال های آغازین بزرگسالی موفق است.

همچنین بخوانید: 25 فیلم سیاه و سفید تاریخ سینما که باید بارها تماشا کنید


2. خاطرات یک دختر نوجوان – The Diary of a Teenage Girl – 2015

یک درام بدیع و تفکربرانگیز درباره دختری که نسبت به هویت جنسی خود ناآگاه است. مینی در دهه 70 سان فرانسیسکو با دوست پسر مادرش رابطه دارد. این فیلم با کارگردانی زیبای ماریل هلر و عناصر زیبایی شناختی به زیبایی توانسته داستان را نشان دهد و با تعادل عناصر طنز و درام و موسیقی متن یک اثر زیبا خلق کند. این فیلم جوایز مختلف را به دست آورد، از جمله جایزه بهترین فیلم فستیوال فیلم برلین.

همچنین بخوانید: اگر فیلم دختران بدجنس (Mean Girls) را دوست دارید این 16 فیلم را تماشا کنید


1. آستانه هفده سالگی – The Edge of Seventeen – 2016

اولین فیلم کلی فرمن کریگ درباره داستان نادین، یک نوجوان غمگین و عجیب که با رابطه بهترین دوستش با برادر بزرگتر احمقش زندگی او به هم میریزد. این فیلم احساسات و تفکرات یک دختر نوجوان را به خوبی نشان می دهد. نمایش ترس و اضطراب های بزرگسالی این فیلم را در ژانر خود موفق می کند. موسیقی متن و عناصر طنز این فیلم را دیدنی کند. هایلی استاینفلد در نقش نادین نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم عشقم برای همیشه (Forever My Girl) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. پگاه

    خرداد 21, 1398

    چه حیف که فیلم هایی که معرفی میکنید لینک دانلود ندارن

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به پگاه

      خرداد 22, 1398

      سلام پگاه جان،
      نه اینکه خودمون نخوایم، نمیذارن که بذاریم!
      لینک دانلود گذاشتن ارزش ریسک فیلتر شدن رو نداره وگرنه خیلی وقت پیش این کارو میکردیم.
      مرسی بابت نظرت 🌹

      پاسخ