معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه “مردگان متحرک” (The Walking Dead)

تاکنون نه فصل از سریال مردگان متحرک پخش شده و تا به اینجا به عنوان یک سریال در ژانر زامبی بسیار محبوب شده است. این سریال براساس سری کتاب های کامیک به همین نام داستان جهانی را بازگو می کند که توسط یک ویروس ویران شده و مردم به زامبی تبدیل شده اند. عامل متمایزکننده این فیلم از سایر فیلم های زامبی نگه داشتن زامبی ها در پس زمینه است. صحنه هایی مانند فرار ریک گریمز از شر زامبی ها چشمگیر و ترسناک است، اما در پایان داستان متوجه می شویم هیچ چیز به اندازه انسان ترسناک نیست. با دیدن این سریال متوجه می شویم در میان تمام تلاش های انجام گرفته برای بقا، زنده ماندن و تلاش باید انسانیت خود را حفظ کنیم. درباره این سریال می توان ساعت ها صحبت کرد اما باید بگوییم هیچ چیز از تماشای سریال های مشابه بهتر نیست. به همین دلیل در اینجا لیست سریال های مشابه را معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. آی‌زامبی –  iZombie – 2015

یک سریال جالب درباره دختری که در یک مهمانی روی عرشه شرکت کرده و یک سری اتفاقات او را به یک زامبی تبدیل می کند. اما او توانسته خود را مانند انسان نگه دارد. تنها باید به طور منظم مغز خورده و به همین دلیل مانند زامبی های دیگر نیست. بنابراین در سردخانه کار پیدا می کند. خوردن مغز در عین سالم نگه داشتن او برخی از ویژگی های فرد متوفی را در او بیدار می کند. این ویژگی ها باعث می شود در حل پرونده ها به یک کارآگاه کمک کند. اگر می خواهید در بین تماشای مردگان متحرک به خود استراحت دهید این سریال را تماشا کنید. این سریال هم شما را سرگرم می کند و هم همان فضا را تداعی خواهد کرد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های زامبی سال 2019-2020 کدام اند؟


11. داستان ترسناک آمریکایی – American Horror Story – 2011

گرچه شاید این سریال به اندازه سریال مردگان متحرک شما را نترساند، اما قطعا بیشتر می ترساند. هر فصل داستان خود را داشته و بر موضوعات ترسناک تمرکز کند. فصل آخر به روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 می پردازد. ترسناک است مگر نه؟ این فیلم نقطه ضعف و قوت های خود را دارد. از جمله بازیگران بااستعداد آن عبارتند از سارا پالسون، کیتی بیتس، جسیکا لانگ و ایوان پیترز. این سریال یک نقد اجتماعی هوشمندانه و به روز هم محسوب می شود.

همچنین بخوانید: اگر سریال داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


10. سوپرنچرال – Supernatural – 2005

یک سریال سیزده قسمتی که در آن شاهد تمام عناصر فیلم های ترسناک هستید: خون آشام ها، گرگینه ها، دگرپیکرها، ارواح، اهریمن ها، فرشتگان و غیره. در پنج فصل اول اهریمن ها در مقابل گرگینه ها قرار داشتند. اما در طی فصل ها محبوبیت آنها کاسته شد. یک سریال جالب و دیدنی درباره موجودات ماورایی که دو برادر می خواهند جهان را نجات دهند.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب شبیه سوپرنچرال (Supernatural) که باید ببینید


9. بازماندگان – The Leftovers – 2014-2017

یک سریال درباره زامبی ها و اتفاقاتی که جهان را دگرگون نمود. داستانی درباره یک فاجعه آخرالزمانی که 2% جمعیت جهان را ناپدید می کند.این سریال که براساس رمانی به همین نام نوشته تام پروتا ساخته شد شهورندان مپلتون را نشان می دهد که عزیزان خود را از دست داده اند و باید در عین ترس و وحشت با آن کنار بیایند. نویسندگی، کارگردانی، اجرا و فضای داستان مورد استقبال قرار گرفت. برخی آن را بهترین سریال کانال HBO می دانند و از این نظر دیدنی است.

همچنین بخوانید: 25 فیلم ترسناک برتر درباره زامبی


8. بازی تاج و تخت – Game of Thrones – 2011

این فیلم با پخش فصل پایانی به یک پدیده جهانی تبدیل شد. گرچه این دو سریال به ظاهر شباهتی ندارند اما در باطن به هم شبیه هستند. کشمکش برای رسیدن به قدرت و ظلم انسانی از جمله مضامین مشترک این دو سریال هستند. لشکر بزرگ زامبی ها نیز شباهت دیگر این دو سریال است. صحنه های مبارزه انسان و زامبی ها بسیار محبوب و مهیج است. بهتر است خودتان سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر سریال تاج (The Crown) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


7. بازگشتگان – Les Revenants – 2012

یک سریال فرانسوی محبوب درباره افرادی که مانند زامبی ها از مرگ بازمی گردند. آنها زنده و سرحال هستند. این افراد در عین ادامه زندگی باید دلیل این اتفاق را روشن کنند. علاوه بر این در سراسر جهان اتفاقاتی در شرف وقوع است. همچنین بر بدن زنده ها و مردگان علائمی دیده می شود. نسخه بازسازی شده آمریکایی آن نیز ساخته شد اما چندان محبوب نبود و به سرعت لغو شد. با این حال نسخه اصلی آن دیدنی است.

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


6. مجموعه مرگ – Dead Set – 2008

این سریال بریتانیایی از سریال دیگری الهام گرفت و یک نتیجه مهیج به دست آورد. درحالی که در خانه برادر بزرگتر اتفاقاتی در شرف وقوع است سایر افراد کشور به زامبی تبدیل می شوند. به زودی تمام اعضای صحنه در این مجموعه مخفی می شوند تا جان خود را نجات دهند و دیگران نیز به عنوان پناهگاه به آنجا می آیند. نویسندگی و اجراها در این داستان با استقبال مواجه شد. بنابراین سریال هایی مانند “برادر بزرگ تر” (Big Brother) بی دلیل نیستند.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


5. در بدن – In the Flesh – 2013-2014

یک سریال بریتانیایی برنده جایزه بفتا که زمان پس از شیوع ویروس زامبی آخرالزمانی را نشان می دهد. در زمان آغاز سریال از آغاز آخرالزمان اندکی گذشته و گروه های نجات می خواهند زامبی های باقی مانده را بیابند. زیرا ویروسی یافت شده که زامبی ها را به حالت انسانی و گذشته شان بازمی گرداند. با این حال خاطرات اعمال دوره زامبی بودن شان دست از سرشان برنمی دارد. همچنین با قضاوت مردم حقیقی روبرو می شوند. این سریال به دلیل کمبود بودجه لغو شد و متاسفانه تنها در دو فصل ساخته شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


4. اش علیه مردۀ شریر – Ash vs Evil Dead – 2015

ادامه سریال مرده شریر که به ماجراجویی های اش ویلیامز می پردازد. پس از وقایع فیلم آخر “ارتش تاریکی” (Army of Darkness) اش به رخوت و تنبلی دچار شده و تا پای مرگ مشروب می نوشد. به زودی گذشته به سراغش آمده و باید مجددا با شرارت مبارزه کند. شاید پیش از این نام سریال را شنیده و آن را تماشا نکرده باشید درست است؟ اما اکنون فصل اول و دوم آن امتیاز 98 و 100 درصد روتن تومیتوز را به دست آورده است. اگر به دنبال یک سریال ترسناک هستید این اثر را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خون آشامی که در سال 2018 اکران شدند


3. منطقه زد – Z Nation – 2014

الوین مورفی، که پیش از آخرالزمان زامبی ها منبع آزمایش دانشمندان دولتی بود بود، به همراه چند تن دیگر واکسن دریافت کرد و اکنون تنها امید انسان هاست زیرا در برابر ویروس زامبی مقاوم است. او انسان مانده و می تواند تمایلات زامبی گونه خود را کنترل کند. یک گروه بازمانده باید او را از نیویورک به کالیفرنیا ببرد، مورفی آخرین امید انسان است اما او هم رازهای خود را دارد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال خارجی شبیه خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries)


2. دگردیسی – The Strain – 2014-2017

سریالی از گی‌یرمو دل تورو  که براساس رمانی به همین نام ساخته شد. این سریال هم دربره یک ویروس مرگبار است که این بار مردم را به خون آشام تبدیل می کند نه زامبی. این موضوع ترسناک تر به نظر می رسد. دکتر افریم گودودر باید درباره مرگ مسافرین یک هواپیما تحقیق کند. او در کنار اجساد یک کرم عجیب و یک تابوت پیدا می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو از بدترین تا بهترین


1. از مردگان متحرک بترسید – Fear the Walking Dead – 2015

شبیه ترین سریال به “مردگان متحرک”. داستان پیش از وقایع “مردگان متحرک” که دنیای آخرالزمانی را نشان داده و فضای داستان مشابه است، با این حال ریتم آن کندتر می باشد. با افزایش شخصیت پردازی و پیشبرد داستان سریال پیچیده تر می شود. تا پایان سریال همه چیز در هم می پیچید. منتظر فصل های بعدی آن هستیم.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (8)

بستن فرم

  1. Setayesh

    فروردین 3, 1402

    ما همه مرده ایم یکی از معروف ترین سریالای خفن زامبی هس کره ای هس اما با بقیه ی فیلم فرق داره ولی خیلی خفنه حتما ببینید من واکینگ دد رو همون مردگان متحرک رو دیدم ولی ما همه مرده ایم خفن تره

    پاسخ

  2. ممم

    مهر 24, 1399

    اقایون فیلمی تو سبک مردگان متحرک میشناسین؟؟؟ درام باشه. مثلا توی مردگان متحرک صحنه های خیلی جالبی داشت. درام و ترسناک و اکشن. این سبک کسی سراغ نداره؟؟

    پاسخ

    • قاتل بروسلی در پاسخ به ممم

      مهر 24, 1399

      سریال پادشاهی (Kingdom) رو ببین.این سریال مال شبکه ی نتفلیکسه ولی چون کره ایه یه وقت فکر نکن مثل جومونگ و یانگومه.یه نگاه بهش بندازی خودت میفهمی چی میگم.هم ترسناکه هم اکشن و هم پر از هیجان.صحنه هاش هم فوق العاده جذابه.

      پاسخ

    • کِلَّن در پاسخ به ممم

      اردیبهشت 12, 1400

      سرزمین زامبی هارو ببین

      پاسخ

    • رامین در پاسخ به ممم

      خرداد 30, 1400

      برو سریال تابستان سیاه رو نگاه کن
      یا میتونی سریال مردگان متحرک:فراسوی دنیا رو نگاه کنی

      پاسخ

      • کامی در پاسخ به رامین

        اردیبهشت 21, 1401

        داش ط رو خدا یه سریال مثل مردگان متحرک یا گیم اف ترونز یا وایکینگ ها یا تین ولف بگین

        پاسخ

    • حسین در پاسخ به ممم

      مهر 3, 1401

      همین دگردیسی (the strain) بد نیست

      پاسخ