ساعت خواب و موفقیت: چرا لازم نیست در ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوید

همه ما شنیده‌ایم که افراد موفق و ثروتمند پیش از ساعت 5 صبح از خواب بیدار می‌شوند و کارهایشان را انجام می‌دهند.

اما پس از صحبت با کارآفرینان موفقی که تا ساعت 5، 6 و یا 7 بیدار نمی‌شدند، به این نتیجه رسیدیم که هنوز هم امیدی هست، پس خوب توجه کنید.

بدانید که چه ساعتی برای شما بهتر است

داشتن خواب کافی از بیدار شدن سر ساعت خاص مهم‌تر است و علاوه بر آن باید بدانید در چه ساعتی عملکرد بهتری دارید و آن را اولویت قرار دهید.

میلیونر موفق، برایان کلایتون (Bryan Clayton)، مدیرعامل GreenPal حدود 8 یا 9 از خواب بیدار می‌شود. “مدتی سعی کردم ساعت 4 یا 5 از خواب بیدار شوم. اما پس از مدتی دیدم اصلاً عملکرد خوبی ندارم. بنابراین به این نتیجه رسیدم که اگر در ساعت همیشگی بیدار شوم عملکردم بهتر است. در حقیقت اینکه خواب مناسب و کافی داشته باشید بهتر از این است که الگوی خوابی را استفاده کنید که برای شما مناسب نیست.”

رأس اندرو پاکت ((Ross Andrew Paquette,، بنیان‌گذار و مدیرعامل Maropost حدود ساعت‌های 9 تا 9:30 از خواب بیدار می‌شود. “من زمانی به رختخواب می‌روم که خسته باشم نه در یک ساعت خاص. اگر حس می‌کنید در شب فعال‌تر هستید پس بیدار بمانید. اگر شب‌بیداری نشانه فعالیت شماست هیچ اشکالی ندارد که از آن استفاده کنید.”

پائول کاگر (Paul Koger) که تاجر میلیونر و صاحب Foxytrades، هرروز ساعت 9:15 بیدار می‌شود، درست 15 دقیقه پیش از گشایش بازار سهام. اگر می‌خواهید بخوابید اشکالی ندارد اما به شرطی که این خواب باعث شود در ساعات بیداری بازده بیشتری داشته و عملکرد بهتری را ارائه دهید. بیشتر افراد موفق توصیه می‌کنند که صبح زود از خواب بیدار شده و به کارهایتان رسیدگی کنید. درحالی‌که مهم این است بدانید در چه ساعتی بازده بیشتری دارید و همان موقع از خواب بیدار شوید.”

زمانی که بیدار می‌شوید برای کار آماده باشید

کریگ ولف، یک مولتی میلیونر و رئیس CelebriDucks و Cocoa Canard می‌گوید: “من معمولاً بین 8:15 تا 9 بیدار می‌شوم اما ازآنجایی‌که شرکت‌ها در مناطق مختلف و با ساعت‌های مختلف هستند بنابراین مجبورم بیشتر شب کار کنم. برای داشتن عملکرد موفق مهم نیست که از خواب بیدار شوید، مهم این است که از روزتان استفاده کرده و زمانی را به کار اختصاص دهید که 100% آماده باشید. برای مثال ممکن است تا ساعت 9 بخوابم اما از 9 به بعد به همه تماس‌ها پاسخ می‌دهم. برای داشتن عملکرد بهتر می‌توانید برای خود زمان‌بندی و برنامه‌ریزی داشته باشید تا حداکثر استفاده را داشته باشید. برای مثال من عصرها را به کارهای مربوط به دفاتر خارجی اختصاص می‌دهم. اگر دیر بیدار شوید اشکالی ندارد اما مهم این است که اولویت‌بندی کرده و به کارهایتان رسیدگی کنید.”

برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی

بدون توجه به زمان بیدار شدن، عامل مهم موفقیت این است که برنامه‌ریزی کنید. بازده و عملکرد بیشتر در ساعت‌های بیداری از زود بیدار شدن مهم‌تر است. ناتاشا نلسون مولتی میلیونری است که به‌تازگی سهام خود را به کارخانه Rocky Mountain Chocolate فروخت و اکنون صاحب کارخانه اسباب‌بازی Kauzbots است. او معمولاً بین ساعت 8 و 9 بیدار می‌شود.

او همچنین از شب قبل برای روز بعد آماده می‌شود. ” هر شب پیش از خواب برای روز بعد برنامه‌ریزی می‌کنم. بنابراین هنگام بیدار شدن مجبور نیستم کارها را برنامه‌ریزی کرده و یا آن‌ها را مرتب کنم. ازآنجایی‌که ایمیل‌ها و پیام‌ها را عصرها دریافت می‌کنم. صبح‌ها پس از بیدار شدن آن‌ها را می‌خوانم. بنابراین پس از بیدار شدن و شروع کار هیچ زمانی را تلف نمی‌کنم و دیگر مجبور نیستم وقتم را برای سازمان‌دهی کارها تلف کنم.”

برنامه‌ریزی برای موفقیت نشان می‌دهد که شما آگاه هستید و برای فعالیت‌های مفید خود را آماده کرده‌اید.

بریتانی نلسون (Brittani Nelson)، یک میلیونر است که هرروز ساعت 8 صبح بیدار شده و روزش را به کارهایی مانند انجام وظایف و فروش، بازاریابی و رسیدگی به کارهای مشتریان، اختصاص می‌دهد. او همچنین می‌گوید: “من از رفتن به شبکه‌های اجتماعی و فیس‌بوک خودداری می‌کنم، مگر اینکه به بازاریابی آنلاین مربوط باشند. فقط در ساعت‌های مخصوص خواندن ایمیل و پاسخ به تماس‌ها به آن‌ها رسیدگی می‌کنم. من از اپلیکیشن و یا تقویم‌های الکترونیکی استفاده نمی‌کنم بلکه تمام کارها را با کاغذ و قلم انجام می‌دهم.”

بنابراین برای برنامه‌ریزی برای رسیدگی به کارهایتان زمانی بیدار شوید که دیگر برای کار آمادگی دارید. می‌توانید فعالیت‌هایتان را زمان‌بندی نموده و برای هر فعالیت زنگ هشدار تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که باید به سراغ وظیفه بعدی بروید.

سیستم قوی ایجاد کنید

بهترین عامل موفقیت در کار این است که یک سیستم قوی و زمان‌بندی‌شده ایجاد کنید. میشل سیزم (Michele Scism) که میلیونر و مشاور تجاری Decisive Minds حدود ساعت‌های 8 تا 9 بیدار می‌شود. “با داشتن یک سیستم و تیم موفق حتی در خواب هم می‌توانید از انجام کارها اطمینان داشته باشید.”

همچنین باید بدانید که برای موفقیت سیستم تجاری‌تان باید چه‌کاری انجام دهید. برایان کلایتون اعتقاد دارد: “من بیشتر وقتم را به کارهای مهم اختصاص داده و بقیه وقتم را به کارهایی که اولویت کمتری دارند اختصاص می‌دهم. برای مثال، اگر کاری را دائم انجام می‌دهید و تکرار می‌کنید، از خودتان بپرسید که چه مشکلی باعث می‌شود تا آن کار دائم تکرار شود، سپس سعی کنید آن مشکل را برطرف کنید.”

“بیشتر زمان خود را به انجام فعالیت‌های مهم مانند برنامه‌ریزی استراتژی، شبکه‌سازی با مشاوران، افزایش بودجه به کمک سرمایه‌گذاران و به‌طورکلی وظایف مهم و نه ضروری، اختصاص دهید.”

مراقب خودتان باشید

برنامه‌ریزی‌های پیچیده و حرفه‌ای ممکن است مانع از این شوند که به خانواده و خودتان رسیدگی کنید اما برای موفقیت شما ضروری است. بااین‌حال باید حدود 4 یا 5 بار در هفته به خودتان استراحت دهید و دقایقی را به خودتان اختصاص دهید تا نه‌تنها روحیه‌تان بهتر شود بلکه در کار خود هم عملکرد بهتری خواهید داشت.

این استراحت می‌تواند مدیتیشن کوتاه، استراحت پس از صرف نهار و یا وقت‌گذرانی با عزیزانتان باشد. بنابراین لازم نیست صبح زود و در تاریکی هوا از خواب بیدار شوید. فقط اطمینان حاصل کنید که از زمان خود بهترین استفاده را داشته و عملکرد خوبی ارائه دهید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم