معرفی 14 سریال جذاب و دیدنی شبیه “پیکی بلایندرز” (Peaky Blinders)

سریال پیکی بلایندرز طی سال ها خود را به عنوان یکی از بهترین سریال های گانگستری و جرایم خانوادگی ثابت کرده است. اجرای زیبای بازیگران، دیالوگ های شنیدنی و خوش ساخت بودن این سریال باعث به یادماندنی شدن آن شد. اگر به سریال های جنایی و گانگستری علاقه دارید در اینجا می خواهیم سریال های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


14. بی خدا – Godless – 2017

یک سریال حماسی از اسکات فرانک که به شکل مینی سریال ساخته شد. ستارگان این سریال از جمله جف دنیلز در نقش های وسترن و خونین ظاهر می شوند. روی گود که مانند پسر مجرم معروف فرانگ گریفین است، به دلیل خیانت به گروه تهدید می شود. سپس برای فرار به یک شهر معدنی به نام لابل می رود و بیوه ای به نام آلیس فلچر به او کمک می کند. به زودی گریفین و دارودسته اش به شهر لابل می روند و در این میان زنان از روی حمایت می کنند. یک سریال زیبا با فضای دیدنی و لحظات خاص.

همچنین بخوانید: اگر سریال کاراگاه حقیقی (True Detective) را دوست دارید این 10 سریال را تماشا کنید


13. آلمان 83 – Deutschland 83 – 2015

همانطور که از نام این سریال پیداست ما را به آلمان می برد. یک سریال جاسوسی در آلمان سال 1983. مارتین راخ یک جوان معصوم 24 ساله به عنوان یک سرباز آلمان غربی باید برای سرویس اطلاعاتی اشتازی جاسوسی کند. او سعی می کند عین دریافت اطلاعات از ناتو هویت خود را پنهان کند و به زودی از شرایط آلمان غربی خسته می شود. او فروپاشی احساسی، بی تفاوتی، ناامنی و ترس از مرگ را تجربه می کند. این سریال نگاهی به دوران اوج جنگ سرد بوده و یک سریال جاسوسی کامل محسوب می شود. فصل دوم این سریال “آلمان 86” نام دارد.


12. قلمروی حیوانات – Animal Kingdom – 2016

یک سریال جنایی خانوادگی درباره جاشوای 17 ساله که پس از مرگ مادر نزد مادربزرگ می رود تا زندگی بهتری داشته باشد. اما مادربزرگ یک خلافکار است و به همراه دو پسرش در فعالیت های جنایی شرکت می کند. به زودی زندگی جاشوا تغییر کرده و او هم باید کارهای خلاف خود را آغاز کند. کارآگاه ها و پلیس محلی می خواهند از او برای جاسوسی کمک بگیرند و این شرایط و دخالت بقیه فعالیت های خلافکارانه مادربزرگ را مختل می کند.

همچنین بخوانید: اگر سریال دختر سخن چین (Gossip Girl) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


11. آخرین قلمرو – The Last Kingdom – 2015

یک سریال سرگرم کننده و تاریخی درباره قرن نهم پس از میلاد در انگلستان امروزی که در آن زمان در هفت قلمرو تقسیم شده بود و وایکینگ ها به آنجا حمله کرده بودند. ساکسون ها شکست خورده اند اما قلمروی وسکس تحت فرماندهی شاه آلفرد مقاومت می کند. قهرمان داستان آترد است که به عنوان فرزند یک نجیب زاده ساکسون که در جنگ کشته شده توسط وایکینگ ها بزرگ می شود. زمانی که وقتش فرا برسد او باید بین مردمی که بزرگش کرده اند و قلمروی اجداد یکی را انتخاب کند. او باید مسیرش را انتخاب کرده و عواقب کارش را بپذیرد. این سریال با وجود داستان پیچیده و نسبت های خانوادگی و مردی که بین هویت و خاطراتش گیر کرده، یک اثر حماسی است.


10. نیک – The Knick – 2014-2015

داستانی درباره بیمارستان نیکرباکر سال های 1900 در نیویورک به کارگردانی استیون سادربرگ که به داستان های دکتر جان تیکری جراح و نیم جراحی اش می پردازد. آنها می خواهند مرزهای پزشکی را کنار بزنند اما اطرافیان از پزشکی درک درستی ندارند. اتفاقاتی که در داستان رخ می دهد به همراه اعتیاد دکتر به مواد مخدر داستان را مهیج می کند. دو جراح سیاهپوست هم باید علیه نژادپرستی موجود در بیمارستان مبارزه کنند. این سریال پر از صحنه های دیدنی و جذاب است.

همچنین بخوانید: اگر سریال داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


9. فرزندان آشوب – Sons of Anarchy – 2008-2014

یک سریال مهیج، سرسخت و خشن از کرت ساتر که شما را تحت تاثیر قرار می دهد. داستان درباره گروهی از موتورسواران خلافکار است که باهم رابطه نزدیکی دارند و از داستان واقعی کلوپ فرشتگان جهنمی الهام گرفته که برخی از اعضای آن هم در سریال حضور دارند. این سریال پر از خشونت و عناصر مردانه است اما این همه چیز نیست. داستان به زندگی، مرگ و رستگاری می پردازد. چارلی هانام در بین بازیگران درخشیده و در نقش جکس تلر با بحران های شخصی و گروهی زیادی مواجه شده و باید با خشونت، نژادپرستی و فساد هم مبارزه کنند. این سریال در فصل هفتم و در اوج به پایان رسید و یکی از برترین سریال های ساخته شده است.


8. تاریخچه یک خاندان – Historia de un Clan – 2015

در این سریال به آرژانتین می رویم و شاهد داستان خانواده پوچو هستیم. آنها خانواده شناخته شده ای هستند که مانند خانواده های دیگر کارهایشان را انجام می دهند، به کلیسا می روند و محبوب هستند. اما هویت حقیقی شان اینگونه نیست. آنها مردم را ربوده، پول گرفته و قربانیان را به قتل می رسانند. پدر خانواده مغز متفکر آنهاست. او چهار فرزند دارد که در کنار هم به کارهای مجرمانه خانواده دست می زنند. این سریال تریلر با وجود صحنه های خشن و فلسفه ابزورد بسیار دیدنی است.

همچنین بخوانید: اگر سریال ارو (Arrow) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


7. داستان عامه ‌پسند – Penny Dreadful – 2014-2016

یک سریال ترسناک روان شناسانه بریتانیایی-آمریکایی که شخصیت های گوتیک را زنده می کند. شخصیت هایی مانند دکتر فرانکنشتاین و هیولایش، دورین گری، آبراهام ون هلسینگ، کنت دراکولا، دکتر هنری جکیل، همگی در لندن ویکتوریایی زندگی می کنند. ونسا ایوز (با بازی اوا گرین) قهرمان زیبای ماست که با نیروهای سیاه و اهریمنی این دنیا مبارزه می کنند. این سریال به مدت سه سال ادامه داشت و در فصل سوم به پایان رسید.


6. لیلیهامر – Lilyhammer – 2012-2014

فرانک تاگلیانو (استیون ون زندت) یک خلافکار سابق است که اکنون با دنیای جرایم مبارزه می کند. بنابراین به برنامه محافظت از شاهدان ملحق شده و به لیلیهامر نروژ می رود. پس از مشاهده این برنامه تصمیم گرفت آنجا بماند. اما این تفاوت فرهنگی برای او دشوار است. با تغییر شرایط متوجه می شود شاید گذشته رها شده اش تنها راه زنده ماندن در لیلهامر روستایی باشد. این سریال نروژی فضای کمدی داشته و با سریال “سوپرانو” (The Sopranos) شباهت هایی دارد.

همچنین بخوانید: اگر به سریال فرزندان آشوب (Sons of Anarchy) علاقه دارید این 12 سریال را تماشا کنید


5. سوپرانوها – The Sopranos – 1999-2007

اگر سریال “پیکی بلایندرز” را دوست دارید باید این سریال را هم تماشا کنید. یکی از بهترین سریال های جنایی خانوادگی که استاندارد طلایی فیلمسازی را نشان می دهد. تونی سوپرانو رئیس خانواده دمیو است، او به عنوان یک مرد آلفا باید با شرایط مختلف مبارزه کند. اعضای حسود خانواده، همسر ناراضی و دخترش، پلیس هایی که دائم در اطراف دیده می شوند و دشمنان، از جمله مشکلات او هستند. او که نمی تواند این میزان از استرس را تحمل کند به افسردگی مبتلا می شود. یک سریال خاص و تاریک که نماد سریال های جنایی است.


4. نارکس – Narcos – 2015

یک سریال دیدنی درباره دنیای مرگبار کارتل مواد مخدر کلمبیا که قاچاقچی های مختلف، فعالیت های مجرمانه، فساد و مشکلات اجتماعی-سیاسی کشور را نشان می دهد. فصل اول و دوم به شهرت رسیدن پابلو اسکوبار می پردازد. از فصل سوم شاهد تقابل او با کارتل کالی هستیم. روایت این سریال اکشن، مهیج و پر از جزئیات دیدنی از کارتل های کلمبیاست که بازیگران هم در آن اجرای زیبایی دارند.

همچنین بخوانید: 15 سریال شبیه برکینگ بد (Breaking Bad) که نباید از دست بدهید


3. تابو – Taboo – 2017

در این سریال بریتانیایی تام هاردی در نقش جیمز کازیا دلینی حضور دارد. جیمز پس از مرگ پدر از آفریقا به لندن می رود. او می خواهد تجارت پدرش را دنبال کند تا به زندگی خود سروسامان دهد اما با مقاومت دشمنان غیرمنتظره مواجه می شود. به زودی به رازهای خانوادگی، توطئه های مرگبار درباره قتل و دارایی های پدر که در چنگال دولت آمریکا، دولت بریتانیا و هند شرقی است، پی می برد. او داستان مردی را نشان می دهد که در جایگاه نادرست قرار گرفته و حملات سیاسی و مرگبار را متحمل می شود.


2. خیابان قصاب – Ripper Street – 2012-2016

داستان مهیج این سریال به 6 ماه پس از قتل های جک قصاب در سال 1889 می پردازد. با تلاش قانون گذاران برای بهبود شرایط قتل ها مجددا ظهور می کنند. بازرس ادموند رید (متیو مک فدین) و کارآگاه بنت دریک (جروم فلین) باید درباره قتل های شبیه جک قصاب تحقیق کنند. رید باید با گم شدن دخترش در هفت ماه پیش هم کنار آمده و باید این مشکل شخصی را حل کند. یک سریال خشن، آنارشیست و جذاب.

همچنین بخوانید: اگر سریال اداره (The Office) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


1. امپراتوری بوردواک – Boardwalk Empire – 2010-2014

یک سریال دیدنی و مشابه پیکی بلایندرز از کانال HBO که بر حوادث تاریخی دوره انوخ ناکی تامپسون در شهر آتلانتیس نیوجرسی در دوره ممنوعیت الکل در ایالات متحده آمریکا در سال های 1920 و 1930 می پردازد. ناکی یک شخصیت تاثیرگذار است که ارتباطات سیاسی اش بر زندگی شخصی اش تاثیر می گذارد. حکومت به او توجه نشان داه و به این معناست که باید زندگی خود را تغییر دهد. او با سیاست مدارهای فاسد، نیروی پلیس و گانگسترهای دوره مبارزه می کند. این سریال توانست دوره ممنوعیت قرن 19 را به خوبی نشان داده و بازیگران هم اجرای خوبی داشتند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. محمد

    اردیبهشت 6, 1400

    عالی دمتون گرم

    پاسخ

  2. محمد

    بهمن 26, 1399

    فیلم بی قانون با بازی تام هاردی رو هم میتونید اضافه کنید بسیار زیباست

    پاسخ

  3. Amir Khosro

    بهمن 5, 1399

    پنی دردفول – سوپرانوز و ریپر استریت حتما ببینید.

    پاسخ

  4. محمد

    مهر 3, 1399

    انیمال کینگ دام بهترینا

    پاسخ

  5. محمد

    مهر 3, 1399

    انیمال کینگ دام بهترین سریال میون همه این ها صد در صد ببینید

    پاسخ

    • amin در پاسخ به محمد

      آذر 7, 1400

      animal kingdom شاهکار در ژانر خودش سوپرانو فوق شاهکار .sons of anarchy شبیه انیمال ولی خلاف کاری تابلو هستن مثل انیمال شیک پوش اهل خوشگزرونی نیستن اونم عالیه

      پاسخ