بیوگرافی کامل جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal) از کودکی تا به امروز

نام: جیک جیلنهال (جیکوب بنجامین جیلنهال)

تاریخ تولد: 19 دسامبر 1980 (28 آذر 1359)

سن: 38 سال

محل تولد: لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا

شغل: بازیگر تئاتر و سینما و تهیه کننده

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی جیک جیلنهال

جیک جیلنهال یک بازیگر آمریکایی است که 19 دسامبر 1980 در لس آنجلس کالیفرنیا به دنیا آمد. او از کودکی خوش شانس بود زیرا در یک خانواده هنرمند به دنیا آمد. پدرش کارگردان و مادرش فیلمنامه نویس بود. جیک دومین فرزند خانواده بود و خواهر بزرگترش مگی هم بازیگر است. والدین تصمیم داشتند فرزندان را طبق قواعد اشرافی بزرگ کنند زیرا اجداد آنها به طبقات بالای سوئیس می رسید. جیک برای اولین بار در 11 سالگی بازیگری کرد و فیلم City Slickers اولین اثر او بود. سپس پدرش در فیلم های دیگر هم نقش های کوتاهی به او داد.

جیک جیلنهال در کودکی

جیک اجداد مختلف دارد اما خود را یهودی می داند. در سن 13 سالگی مانند تمام یهودی ها در مراسم جشن تکلیف بر میتصوا و بت میتصوا شرکت کرد. والدین ثروتمندش کلیسای فقرا را انتخاب کردند زیرا می خواستند پسرشان قدر داشته هایش را بداند و به ارزش ها و سنت های خانواده احترام بگذارد. در سال های مدرسه جیک به طور پاره وقت کار می کرد تا بتواند مخارج سفر با خانواده به سراسر جهان را بپردازد. در آن زمان بود که متوجه شد برای به دست آوردن پول باید زحمت کشید. او در رستوران ها ظرف می شست و حتی در ساحل کار می کرد.

جیک جیلنهال در کودکی

او پس از مدرسه به دانشگاه کلمبیا وارد شد. والدین او هم در این دانشگاه درس خوانده بودند و تمام اعضای خانواده تحصیلات عالیه داشتند. اما جیک از درس خواندن خسته شد و پس  از ترم یک از دانشگاه بیرون آمد. او تصمیم گرفت خود را وقف حرفه اش کند و با وجود والدینش به راحتی می توانست در هالیوود حضور یابد.

فیلم های او

پس از ترم اول دانشگاه بازی در فیلم “آسمان اکتبر” (October Sky) به او پیشنهاد شد. او نقش جوانی به نام هومر را که آرزوی ساخت راکت داشت را به زیبایی ایفا کرد. در فیلم شگفت انگیز “دانی دارکو” (Donnie Darko) مجددا استعداد خود را ثابت کرد. او در این فیلم با خواهرش همبازی شد. این فیلم در زمان اکران چندان موفق نبود اما با انتشار دی وی دی های خانگی محبوب شد. پس از آن گویی ستاره اقبال او خاموش شده بود زیرا فیلم هایش مورد توجه قرار نمی گرفت. اما پس از فیلم “پس‌فردا” (The Day After Tomorrow) موفقیت دوباره به سراغش آمد و این فیلم بیش از نیم میلیارد دلار فروش داشت.

یک سال بعد کل هالیوود درباره جیک جیلنهال و هیث لجر صحبت می کردند. درام “کوهستان بروکبک” (Brokeback Mountain) درباره ماجرای عاشقانه دو مرد گاوچران بود که تماشاگران از آن استقبال کردند. جیک با مهارت بازیگری خود قربانی شدن شخصیتش را نشان داد تا ثابت کند عشق به جنسیت محدود نمی شود. فیلم های “کله گنده” (Jarhead)، “زودیاک” (Zodiac) و “زندانیان” (Prisoners) شهرت او را افزایش دادند. در سال 2006 جیک نامزد اسکار شد اما آن را به دست نیاورد. با این حال جایزه بفتا را به دست آورد و به نظر می رسد اسکار در انتظار اوست.

این بازیگر در سال 2009 در نسخه سینمایی بازی کامپیوتری “شاهزاده پارس” حضور یافت و نه فقط به خاطر بازی در نقش یک شخصیت شرقی بلکه به دلیل صحنه برهنه خویش مورد توجه قرار گرفت. پس از آن در لیست های رتبه بندی بازیگران در اینترنت بیشتر دیده شد. در سال 2015 در فیلم “نابودی” (Demolition) در نقش اصلی حضور یافت و نقش مردی را ایفا کرد که پس از مرگ همسرش چیزی را حس نمی کرد. سپس تمایل او به نابودی بیشتر شده و دوست دارد آپارتمان و زندگی خویش را نابود کند.

جیک جیلنهال و امی ادمز

در سال 2016 در فیلم “حیوانات شب‌زی” (Nocturnal Animals) نقش اصلی را بازی کرده و در کنار امی ادمز حضور یافت. منتقدین این فیلم را یک تریلر زیبایی شناسانه می دانستند. در سال 2017 سه فیلم پرفروش و موفق از او اکران شدند. یکی از آنها تریلر علمی تخیلی “حیات” (Life) است که رایان رینولدز و ربکا فرگوسن در کنار او نقش های اصلی را برعهده داشتند.

زندگی شخصی

پس از اکران فیلم “کوهستان بروکبک” درباره همجنسگرا بودن او شایعاتی شنیده می شد زیرا نقش خود را به زیبایی ایفا کرده بود. او این شایعات را انکار نمی کرد و از اینکه توانسته بود استعداد خود را ثابت کند خوشحال بود. جیک و هیث لجر، همبازی اش در این فیلم دوستان واقعی بودند و جیک پدرخوانده دختر هیث است. در سال 2001 جیک برای مدت کوتاهی با جنی لوئیس رابطه داشت. سال بعد خواهرش او را با کریستین دانست آشنا کرد و رابطه شان دو سال طول کشید. سپس با همبازی هایش روابط کوتاه داشت.

جیک جیلنهال و ریس ویترسپون

در سال 2007 درباره رابطه او با ریس ویترسپون، همبازی اش “استرداد” (Rendition) شایعاتی شنیده شد. آن دو این رابطه را تکذیب کردند اما طلاق رسمی ریس از همسرش باعث شد این دو در کنار هم دیده شوند و رابطه شان ثابت شود. این بار حتی با وجود جدایی شان نماینده های این دو بازیگر بر باهم بودنشان اصرار می کردند. سپس درباره رابطه اش با ناتالی پورتمن شایعاتی شنیده می شد. هنوز مشخص نیست آیا آن دو باهم رابطه داشتند یا همه چیز شایعه بود. با این حال در یکی از مصاحبه ها درباره دوستی با ناتالی می گفت انتخاب مکانی برای غذا خوردن برایشان دشوار بود زیرا ناتالی گیاهخوار است. ناتالی هم با صراحت درباره جیک صحبت می کرد.

جیک جیلنهال و ان هاتاوی

در سال 2010 و پس از همبازی شدن او با ان هاتاوی در فیلم “عشق و دیگر داروها” (Love & Other Drugs) و صحنه های برهنه شان، درباره رابطه شان شایعاتی شنیده شد اما با اینکه هیچکدام این شایعات را قبول یا رد نکردند در جلسات عکاسی مجله اینترتیمنت ویکلی حضور یافتند. در پاییز 2010 درباره رابطه او با تیلور سوئیفت خواننده شایعاتی ایجاد شد. رابطه آنها فقط سه ماه طول کشید و جیک مجددا مجرد شد. در سال 2011 گویا با داکوتا جانسون آشنا شده بود. در سال 2013 و طبق اخبار پاپاراتزی ها با امیلی دیدوناتو رابطه داشت.

جیک جیلنهال و تیلور سوئیفت

آلیسا میلر مدل انتخاب بعدی او بود و آنها باهم دیده شده و حتی باهم زندگی کردند اما به زودی ازهم جدا شدند. گفته می شود آلیسا نمی توانست عدم حضور جیک و پرواز او برای پروژه هایش را تحمل کند. از سوی دیگر گفته  می شود جیک از این رابطه جدا شد زیرا برخلاف آلیسا برای یک رابطه جدی آماده نبود.

جیک جیلنهال و آلیسا میلر

در اواسط سال 2015 درباره رابطه او با ریچل مک آدامز اخباری شنیده شد. با اینکه فیلم مشترک شان “چپ دست” (Southpaw) شش ماه پیش تمام شده بود هنوز باهم دیده می شدند. روزنامه ها عکس پیاده روی و رستوران رفتن آن دو را چاپ کردند. اما جیک تمام این اخبار را تکذیب کرد و حتی در برنامه الن دجنرس گفت در آن زمان با کسی رابطه نداشت.

جیک جیلنهال و مارگو رابی

در زمستان 2016 با مارگو رابی، بازیگر استرالیایی که به دلیل بازی در فیلم پرفروش “جوخه خودکشی” (Suicide Squad) در آن زمان به شهرت رسیده بود، دیده شد. روزنامه ها نه تنها به رابطه آن دو بلکه به حلقه الماس گرانقیمت دست مارگو پی بردند. به همین دلیل درباره نامزدی و ازدواج قریب الوقوع آن دو صحبت می شد. به زودی جیک این اخبار را تکذیب کرد و مارگو هم اعتراف کرد که همسر او از جامعه هنری نخواهد بود. طبق گفته روزنامه ها این بازیگر اکنون مجرد است و تعطیلات کریسمس را در کنار دوست دختر قدیمی اش گرتا کاروسو که با او رابطه عاشقانه نداشت، گذراند. جیک و گرتا بیش از ده سال یکدیگر را می شناسند و جیک بارها تاکید کرد که آنها فقط دوست هستند.

جیک جیلنهال و گرتا کاروسو

این ستاره هالیوودی در یکی از مصاحبه ها اعلام کرده که هدف اصلیش در زندگی یافتن نیمه گمشده اش است. بنابراین اکنون یکی از مردان مجرد هالیوود محسوب می شود.

فیلم شناسی

  • City Slickers
  • یک زن خطرناک – A Dangerous Woman
  • آسمان اکتبر – October Sky
  • زودیاک – Zodiac
  • دانی دارکو – Donnie Darko
  • مسیر مهتابی – Moonlight Mile
  • کله گنده – Jarhead
  • کوهستان بروکبک – Brokeback Mountain
  • شاهزاده ایران: شن‌های زمان – Prince of Persia: The Sands of Time
  • عشق و دیگر داروها – Love & Other Drugs
  • حیوانات شب زی – Nocturnal Animals

تصاویری از جیک جیلنهال

kinopoisk.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم