بیوگرافی کامل اندرو لینکلن (Andrew Lincoln) از کودکی تا به امروز

نام: اندرو لینکلن (اندرو جیمز کلاترباک)

محل تولد: لندن، بریتانیا

قد: 1.78 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی اندرو لینکلن

اندرو لینکلن با نام اصلی کلاترباک یک بازیگر بریتانیایی است که به دلیل بازی در سریال های تلویزیونی “مردگان متحرک” (The Walking Dead)، “این زندگی” (This Life) و “حمله متقابل” (Strike Back) شهرت دارد. اندرو در خانواده یک مهندس انگلیسی و یک پرستار از آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او فرزند دوم بوده و برادر بزرگتری به نام ریچارد کلاترباک دارد که شغل فرهنگی را انتخاب کرد. او در قسمت های مختلف بریتانیا چندین مدرسه دارد. از سال 2011 مدیریت مدرسه سنت لارنس را برعهده گرفت.

زمانی که اندرو یک سال و نیمه بود خانواده به شهر هال رفتند. اما نقل مکان های دیگر باعث شد سال های نوجوانی را در شهر بث از سامرست بگذراند. در آنجا به دبیرستان رفت و در چهارده سالگی برای اولین بار در نمایش موزیکال “الیور” شرکت کرد. این کار در ابتدا یک تجربه بود اما بعدها به آن علاقه مند شد. تابستان بعدی به تئاتر ملی لندن رفت و در تمرین ها و نمایش های آماتور شرکت کرد. سپس تصمیم گرفت در رشته هنر و نمایش فعالیت کند. پس از اتمام تحصیلات به کالج هنرهای دراماتیک رفت. سپس نام اندرو لینکلن را انتخاب کرد که هم راحت تر بود و هم به یادماندنی تر.

فیلم های او

اولین بار در سال 1994 و زمانی که دانشجو بود در قسمت هایی از کمدی تلویزیونی Drop the Dead Donkey حضور یافت. سپس در سریال ها و فیلم های دیگر حضور یافت. درام خانوادگی “این زندگی” باعث شهرت او شد. ده سال بعد در ادامه این سریال یکی از نقش های اصلی را برعهده گرفت. پیش از آغاز قرن جدید در فیلم های “ترافیک انسانی” (Human Traffic) و Mersey Blues حضور یافت. در سال 2000 فیلم جنایی “گانگستر شماره 1” (Gangster No. 1) اکران شد و به دنیای جنایی انگلستان می پردازد. مالکولم مک داول، دیوید تیولیز و پل بتانی از بازیگران این فیلم بودند. در همان سال در دو پروژه A Likeness in Stone و Offending Angels حضور یافت. در سال 2001 در کمدی “معلم ها” (Teachers) نقش یک معلم انگلیسی به نام سایمون کیسی را برعهده گرفت. برای اجرای این نقش در کلاس های برادرش شرکت کرد. او سپس کارگردانی را تجربه کرد و برای آن نامزد بهترین کارگردانی بفتا شد.

اندرو لینکلن در عشق حقیقی

در سال 2003 در فیلم “عشق حقیقی” (Love Actually) به کارگردانی ریچارد کرتیس حضور یافت. در این فیلم نقش جوانی به نام مارک را ایفا می کند که عاشق ژولیت (کیرا نایتلی)، همسر دوست صمیمی اش پیتر (چیویتل اجیوفور) می شود. بنابراین داستان به افرادی می پردازد که به نوعی باهم در ارتباط هستند. نویسنده ای به نام جیمی (کولین فیرث)، دنیل بیوه (لیام نیسون)، مادر خانواده کارن (اما تامپسون) و حتی دیوید (هیو گرانت) در این فیلم حضور دارند. لینکلن برای این فیلم نامزد بهترین بازیگر جوایز امپایر را به دست آورد. سال بعد در درام “عشق پاینده” (Enduring Love) در کنار دنیل کریگ حضور یافت.

در مدت کوتاهی در سریال کارآگاهی “پس از زندگی” (Afterlife) در نقش اصلی پروفسور رابرت بریج حضور یافت. او درباره آلیسون واسطه (لسلی شارپ) تحقیق می کند. او برای این نقش نامزد بهترین بازیگر سریال درام فستیوال تلویزیون مونت کارلو شد و جایزه را به دست آورد. در سال 2006 در ملودرام کمدی “صحنه‌هایی از طبع‌های جنسی” (Scenes of a Sexual Nature) در کنار ایوان مک گروگر و تام هاردی حضور یافت. اندرو در سریال های “این زندگی” و The Things I Haven’t Told You حضور یافت.

اندرو لینکلن در بلندی های بادگیر

در سال 2009 در فیلم اقتباسی از رمان “بلندی های بادگیر” (Wuthering Heights) حضور یافت و نقش ادگار لینتون، همسر اجباری کاترین (شارلوت ریلی) حضور یافت. در همان سال در فیلم تاریخی آمریکایی-بریتانیایی “مون شات” (Moonshot) در نقش مایکل کولینز فضانورد حضور یافت. این فیلم به مناسبت چهلمین سالگرد فرود انسان بر روی ماه ساخته شد. در سال 2010 در کمدی فرانسوی Heartbreaker حضور یافت و این فیلم نقطه عطف کارنامه او بود. او در این فیلم نقش جاناتان، داماد انگلیسی ژولیت (ونسا پارادی)، عروس فرانسوی را ایفا کرد. الکس آدم کش (رومن دوریس) می خواهد این داستان زیبا را به هم بزند اما عاشق زن جوان می شود.

لینکلن در کمدی “ساخت داگنهام” (Made in Dagenham) حضور یافت. این فیلم به جنبش زنان کارگر در سال 1968 برای رسیدن به حقوق برابر و دستمزد یکسان با مردان می پردازد. سپس در تریلر “حمله متقابل” حضور یافت.

اندرو لینکلن در مردگان متحرک

در همان زمان در سریال زیبای “مردگان متحرک” (The Walking Dead) در نقش ریک گریمز کلانتر حضور یافت. او تلاش می کند در دنیای آخرالزمانی خانواده اش را یافته و آنها را از چنگال هیولا نجات دهد. این سریال هم باعث شهرت لینکلن شد. سارا وین کالیز و چندلر ریگز همبازی های او بودند. این بازیگر برای این سریال یه بار نامزد ساترن شد و در سال 2015 جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

زندگی شخصی

اندرو لینکلن در دهه 90 با بازیگر بریتانیایی تارا فیتزجرالد، بازیگر نقش سلیس، همسر استانیس باراتیو در سریال “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) رابطه عاشقانه داشت.  در سال 2006 با گائل اندرسون، دختر ایان اندرسون، خواننده افسانه ای راک گروه Jethro Tull آشنا شد. آنها پنج ماه رابطه داشتند و به زودی ازدواج کرده و زندگی شان را آغاز کردند. آنها دو فرزند دارند: پسری به نام آرتور و دختری به نام ماتیلدا.

اندرو لینکلن و همسرش گائل اندرسون

در حال حاضر اوقات بیکاری را با خانواده می گذراند. آنها اغلب تعطیلات را به جزایر گرمسیری می روند. گائل طرفدار اسب سواری است و یک سوارکار ماهر محسوب می شود. اندرو اولین بار برای سریال مردگان متحرک اسب سواری کرد. اندرو در بین شبکه های اجتماعی فیسبوک را ترجیح داده و در اینستاگرام هم تصاویر شخصیت ریک گریمز را منتشر می کند.

اندرو لینکلن در امروز

اندرو در حال حاضر علاوه بر حضور در فیلم کوتاه Red Nose Day Actually در پروژه مردگان متحرک هم شرکت می کند. فصل هفت این سریال هم به پایان رسیده استو دریل (نورمن ریدوس) و کارول (ملیسا سوزان مک براید) خانواده شان را از دست داده و دخترشان سوفیا به زامبی تبدیل شده است و ریک همچنان شخصیت اصلی داستان است. شخصیت جدیدی به نام کینگ (خری پیتن) به این سریال افزوده شد. او یک ببر دارد و مانند شوالیه ها لباس می پوشد. فصل هشتم و نهم سریال هم پخش شد. فصل 10 این سریال هم مشغول آماده سازی است.

فیلم شناسی

  • این زندگی – This Life – 1996-2007
  • ترافیک انسانی – Human Traffic – 1999
  • عشق حقیقی – Love Actually – 2003
  • Afterlife – 2005-2006
  • بلندی های بادگیر – Wuthering Heights – 2009
  • مون شات – Moon Shot – 2009
  • Heartbreaker – 2010
  • ساخت داگنهام – Made in Dagenham – 2010
  • حمله متقابل – Strike Back – 2010-2015
  • مردگان متحرک – The Walking Dead – 2010-2018

تصاویری از اندرو لینکلن


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم