آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 21)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. داستان عامه پسند -1994- Pulp Fiction

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino)

بازیگران: “ساموئل ال. جکسون”، “اوما تورمن”، “جان تراولتا”، “بروس ویلیس”

تریلر فیلم

“داستان عامیانه” یکی از برترین فیلم های تاریخ سینماست که به توضیح یا معرفی نیاز نداشته و درباره آن بسیار صحبت شده است. داستان غیرخطی، شخصیت های رنگارنگ، دیالوگ های هوشمندانه و داستان پیچیده و در عین حال جالب، از جمله جذابیت های این فیلم محسوب می شوند که ویژگی جدانشدنی از فیلم های “کوئنتین تارانتینو” هستند.


2. جاذبه -2013- Gravity

ژانر: درام، علمی-تخیلی

کارگردان: “آلفونسو کوارون” (Alfonso Cuarón)

بازیگران: “ساندرا بولاک”، “جرج کلونی”، “اد هریس”

تریلر فیلم

نباید این فیلم را تماشا کنید، باید آن را تجربه کنید. در این فیلم آنقدر صحنه های زیبا دیده می شود که شاید فرصت نکنید نفس بکشید و از دیدن چنین صحنه های زیبای متمادی مبهوت شوید. یک فیلم زیبا و آرام در میان آشوب فضا، جلوه های ویژه و تصاویری که هرگز از ذهن تان فراموش نمی شود. “آلفونسو کراون” با این فیلم، نگرش ما به فیلم های فضایی را دگرگون کرد. “جاذبه” در سال 2014 اسکار بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی را به دست آورد.


3. مهمان -2014- The Guest

ژانر: اکشن، هیجان انگیز

کارگردان: “آدام وینگارد” (Adam Wingard)

بازیگران: “دن استیونز”، “لنس ردیک”، “ایتان امبری”

تریلر فیلم

یک فیلم اکشن و هیجان انگیز که نقطه قوت آن را می‌توان علاوه بر کارگردانی “آدام وینگارد”، تصویربرداری مناسب آن دانست که صحنه‌های اکشن و ترسناک را به‌خوبی نشان می‌دهد و بیننده را به یاد فیلم “تنها در خانه” می‌اندازد. “دن استیونز” نقش یک مرد جوان را ایفا می‌کند که با خانواده‌ای آشنا می‌شود که قبلاً با پسر آن‌ها در ارتش همکار بوده است و سپس متوجه می‌شود که آن مرد یک سرباز کارکشته است که شستشوی مغزی شده است. “وینگارد” با بودجه متوسط به‌خوبی از پس صحنه‌های اکشن این فیلم برمی‌آید. این فیلم واقعاً مهیج و نفس‌گیر است و شما را به یاد فیلم‌های اکشن سال‌های ۱۹۸۰ می‌اندازد.


4. شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد -2016- 10 Cloverfield Lane

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان: “دان تراختنبرگ” (Dan Trachtenberg)

بازیگران: “جان گودمن”، “مری وینستد”، “جان گلگر”

تریلر فیلم

فیلم هایی که از ابتدا سوال بزرگی در ذهن مخاطب ایجاد می کنند همیشه جذاب و تماشایی اند. در این فیلم، بیننده با شخصیت اصلی داستان در ماجراجویی و حوادثی که رخ می دهند همراه شده و پیش بینی پایان داستان امری غیر قابل حدس به نظر می رسد. فضا سازی و نور پردازی این فیلم بسیار خوب است و به رازآلود بودن آن کمک زیادی کرده است. اگر به فیلم های ترسناک با موضوع حمله ی بیگانگان علاقه دارید، این فیلم را تماشا کنید.


5. حصار ها -2016- Fences

ژانر: درام

کارگردان: “دنزل واشینگتن” (Denzel Washington)

بازیگران: “دنزل واشینگتن”، “وایولا دیویس”، “استیون اندرسون”

تریلر فیلم

بدون شک فیلمی که به کارگردانی و نقش آفرینی “دنزل واشینگتن” ساخته شده است ارزش تماشا کردن دارد. دیالوگ های فیلم بسیار عمیق و تاثیر گذارند و هر کدام، درونیات شخصیت های داستان را به خوبی به مخاطب نشان می دهند. در این فیلم با داستان زندگی خانواده ای همراه می شویم که هر روز با اتفاق جدیدی در زندگی شان مواجه می شوند که هر کدام به نحوی تاثیری عمیق بر روند زندگی و آینده ی آنها می گذارد.

“وایولا دیویس” برای بازی دیدنی خود در فیلم “حصارها” جایزه ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد.


6. فریب خورده -2017- The Beguiled

ژانر: درام، هیجان انگیز

کارگردان: “سوفیا کوپولا” (Sofia Coppola)

بازیگران: “نیکول کیدمن”، “کالین فارل”، “کیرستن دانست”، “ال فانینگ”

تریلر فیلم

“فریب خورده”، فیلم درام و بسیار زیبایی با بازی دیدنی “نیکول کیدمن”است که نقش مدیر مدرسه ای خصوصی را بر عهده دارد. داستان فیلم در زمان جنگ داخلی آمریکا در جریان است؛ زمانی که سربازی زخمی از ارتش دشمن، به این مدرسه پناه می آورد و با اتفاقاتی رو به رو می شود که سرنوشت زندگی اش را به کلی تغییر می دهد.

این فیلم سرشار از صحنه های هنری و دیدنی است که به تماشایی بودن آن می افزاید. گفتنی است که “سوفیا کوپولا” در سال 2017 جایزه ی نخل طلای جشنواره ی کن را برای کارگردانی این فیلم به دست آورد.


7. افسانه زمستان -2014- Winter’s Tale

ژانر: درام، عاشقانه، فانتزی

کارگردان: “آکیوا گلدسمن” (Akiva Goldsman)

بازیگران: “کالین فارل”، “راسل کرو”، “جسیکا براون فیندلی”، “ویل اسمیت”

تریلر فیلم

اگر به فیلم های فانتزی و عاشقانه علاقه دارید، این فیلم انتخاب مناسبی برای تماشا خواهد بود. داستان فیلم در دو برهه ی زمانی گذشته و حال در جریان است و این امر باعث جذابیت داستان فیلم شده است. علاوه بر این، بازی متفاوت “راسل کرو” در این فیلم را فراموش نخواهید کرد. فضا سازی قوی و بازی با نور ها از دیگر عوامل مثبت فیلم “افسانه ی زمستان” هستند.


8. زمان – Time – ۲۰۰۶

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: “کیم کی-دوک” (Kim Ki-duk)

بازیگران: “ها جونگ-وو”، “سونگ هیون آ”

شاهکار دیگر کیم کی-دوک در این لیست  درباره زنی که برای داشتن چهره جدید به زیر تیغ جراحی رفته است. عاشق قبلی او اکنون عاشق زن دیگری شده و نمی داند که همان دختر قبلی است. یک داستان هوشمندانه با رگه هایی از ملودرام که مطالعه شخصیت محسوب شده و با کنار زدن مرزهای فرهنگی قابل همزادپنداری است. این فیلم مانند اغلب فیلم ها توجه حسی و فکری مخاطب را طلبیده و به همین دلیل دیدنی است.


9. جاگا جاسوس -2017- Jagga Jasoos

ژانر: ماجراجویی، عاشقانه، کمدی

کارگردان: “آنوراگ باسو” (Anurag Basu)

بازیگران: “رانبیر کاپور”، “کاترینا کایف”

تریلر فیلم

فیلمی کمدی و ماجراجویی که سرشار از اتفاقات خوب و بد است. داستان پسری که لکنت زبان دارد و ترفندش در صحبت کردن، آواز خواندن است! شاید پایان داستان این فیلم مورد رضایت شما نباشد، اما از ماجراجویی ها و خط داستانی آن لذت خواهید برد.


10. شجاع -2012- Brave

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: “مارک اندروز” (Mark Andrews)

صداپیشگان: “کلی مکدونالد”، “جولی والترز”، “کریگ فرگوسن”

تریلر فیلم

انیمیشنی که می توان بارها تماشا کرد و لذت برد. داستانی عمیق با شخصیت هایی پخته و بی پروا که حضورشان تاثیر عمیقی بر روند داستان می گذارد.

داستان این فیلم درباره ی دختری به نام “مریدا” با مهارت های تیر اندازی بالا و روحیه ای سرسخت است. او تک تک خواستگارانش را از خود رانده و علاقه ای به دنیای کسالت بار زنان زمان خود ندارد. “مریدا” روزی به اشتباه، مادرش را دچار نفرینی می کند که برای جبران آن تنها دو روز مهلت دارد.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم