معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “اتاق” (Room)

برخواستن از رنج کاری است که تنها رنج دیدگان می توانند آن را درک کنند. هنگامی که یکی از عزیزانمان در مقابل چشمان مان ربوده شده و نمی توانیم کاری انجام دهیم بسیار دردناک است. رنج و هجران چه فردی باشد چه در رویا دردناک خواهد بود. رنج غیرقابل وصف بوده و نمی توان آن را به هیچ شکلی به تصویر کشید. مسیر بهبودی و رسیدن به زندگی اجتماعی یک مسیر دشوار است که موانع احساسی هم دارد. هرکسی نمی تواند با سربلندی از این مسیر عبور کرد. دشواری ها باعث می شود بخواهید از مسیر خارج شوید. بسیاری از مردم از این مسیر عبور کرده و روح خود را به آزادی می رسانند. “اتاق” چنین فیلمی است که به موضوع رنج می پردازد و مفهوم مادری را نشان می دهد. فیلم های اندکی می توانند به جایگاه “اتاق” برسند.

فیلمسازان مختلفی به موضوع رنج، درد و غم پرداختند و آن را برای تماشاگر به تصویر می کشند. در اینجا سعی کردیم فیلم های مختلف مشابه “اتاق” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. لانه خرگوش – Rabbit Hole – 2010

از دست دادن فرزند دشوار است و تنها کسی می تواند آن را درک کند که خودش به عنوان والد فرزندش را از دست داده باشد. روح آنها درهم شکسته و هنوز نمی توانند برخیزند. این فیلم جان کامرون درباره یک زوج عزادار است که می خواهند مرگ فرزندشان که با رفتن به خیابان مقابل خانه، تصادف کرد، را فراموش کنند. نیکول کیدمن و آرون اکهارت نقش این والدین را به زیبایی ایفا کرده و درد و غم آنها را نشان می دهند. صحنه پایانی فیلم یکی از به یادماندنی ترین صحنه هاست که والدین دست در دست هم به فرزند از دست رفته شان فکر می کنند. مسیر برخاستن از درد دشوار بوده و تنها افراد رنج دیده آن را درک می کنند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر نیکول کیدمن که باید تماشا کنید


9. در جستجوی خوشبختی – Pursuit of Happyness – 2006

هر انسانی در مسیر رسیدن به خوشبختی به موانع و مشکلات برمیخورد. کریس گاردنر صاحب یک شرکت مولتی میلیونری بود اما مسیر او برای رسیدن به خوشبختی آسان نبود. او به عنوان یک کارآفرین زندگی مشکلی داشت و حتی همسرش او و پسرشان را رها کرد و رفت. او برای رسیدن به اهدافش تمام تلاش خود را کرد و پیروزی شیرینی را به دست آورد. گابریل موچینو با داستان زندگی کریس گاردنر یک داستان زیبا خلق می کند که هم اشک تان را درآورده و هم در آخر با لذت پیروزی شما را خوشحال می کند. “در جستجوی خوشبختی” یکی از داستان های تکان دهنده سینمای مدرن است. ویل اسمیت نقش قهرمان را ایفا کرده و پسر واقعیش جیدن نقش کریستوفر جونیور در نقش پسر او اجرای درخشانی را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا شبیه در جستجوی خوشبختی (The Pursuit Of Happyness)


8. مردم عادی – Ordinary People – 1980

یک خانواده از طبقه متوسط می خواهند یک زندگی عادی و بی دردسر داشته باشند. اما شوکی که خانواده شان را دچار کرده باعث می شود در خود غرق شده و به کشف خود بپردازند. چنین داستان هایی اغلب پایان خوشی ندارند. داستان خانواده جرت از شیکاگو هم چنین است. پس از مرگ پسر خانواده چهار نفره، در یک تصادف، همه چیز بهم ریخته و روابط شان تیره و تار می شود. پسر خانواده به شوک پس از حادثه مبتلا شده، پدر سعی می کند به روابطش با همسر و پسرش توجه نشان داده و مادر هم با انکار حقیقت دوست دارد همه چیز را مرتب کند. این فیلم رابرت ردفورد احساسات مختلف را به نمایش گذاشته و مری تایلر در نقش بث و تیموتی هاتن در نقش کنراد در اجرای خود بی نظیر بودند. این فیلم با تحسین بسیاری مواجه شد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم کد منبع (Source Code) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


7. مهمانی هیولا – Monster’s Ball – 2001

این فیلم از مارک فارستر از نظر احساسی آزاردهنده است که با روایت تند و تیز خود تجربه از دست دادن فرزند و تاثیر آن بر روابط همسران را نشان می دهد. بنابراین غم آنها به تصویر کشیده می شود. غم و رنج آن دو را به هم نزدیک کرده و تماشاگر را تحت تاثیر قرار می دهد. این درام سال 2001 با بازی بیلی باب تورنتون و هلی بری در نقش های اصلی و اجرای هیث لجر در نقش سانی دردسرساز بسیار دیدنی است. این فیلم شما را به هزارتوی غم و اندوه می برد و آن را به خوبی به تصویر می کشد. این مشکلات به زندگی وارد شده و آن را سیاه می کنند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم زیبا که بیانگر لطافت و زیبایی زنان هستند


6. فرزندان – The Descendants – 2011

این فیلم از الکساندر پاین طنز و کنایه را درهم می آمیزد. مت کینگ در تلاش است تا با مشکلات شخصی و مرگ همسرش کنار بیاید. یک مرد ثروتمند یکی پس از دیگری با مشکلات بیشتر روبرو شده و گویی غمش تمامی ندارد. از یک طرف زنش خیانت کرده و از طرف دیگر املاکش در آستانه از دست دادن است و برای فروش آن تحت فشار است، همچنین باید رابطه اش با دخترانش را تقویت کند. در آستانه خاکسپاری همسرش باید تمام این مشکلات را حل کند. هنگامی که معشوقه همسرش برای خداحافظی از راه می رسد باید با مشکلات درونش مقابله کند. این مقابله احساسی گرچه قوی است اما هرگز تسلیم نمی شود. پایان این فیلم بسیار کامل و دیدنی است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جورج کلونی که می توان چندبار تماشا کرد


5. انتخاب سوفی – Sophie’s Choice – 1982

سوفی یکی از بازماندگان آردوگاه مرگ آشویتس است که در هنگام نجات فرزندانش باید یکی را انتخاب می کرد و به دیگری ترجیح می داد. بار عذاب وجدان برای او بالا بود و به همین دلیل برای بازگشت به زندگی عادی هرکاری می کند. با این حال غم هرگز از زندگی او خارج نشده و او را آسیب پذیر می کند. هنگامی که یک نویسنده می خواهد امید را به او بازگرداند استقبال می کند. اما گذشته هرگز او را رها نکرده و به نزد عشقش ناتان بازمی گردد. با این حال هنوز غمگین هستند و گویی هرگز سرپا نمی شوند. آنها باهم جهان را ترک کرده و در نهایت آزاد می شوند. الن جی.پاکولا یکی از تاثیرگذارترین درام های موجود درباره قربانی شدن مادری را کارگردانی کرده است. این فیلم بیننده را عمیقا تحت تاثیر قرار می دد. مریل استریپ در نقش سوفی درخشیده و یکی از بهترین اجراها را ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم غمگین اما تاثیرگذار در تاریخ سینمای جهان


4. بابل – Babel – 2006

یک اثر حماسی که غم و رنج را در کنار هم قرار می دهد و الخاندرو گونسالس اینیاریتو در سومین سه گانه مرگ الگویی از روح عذاب دیده بشریت را نشان می دهد. همه شخصیت های داستان عزیزی را از دست داده و داستان آنها به زیبایی به هم وصل می شود. از شهر گرفته تا در دل صحرا، غم در همه جا دیده می شود، حتی در جسم یک دختر زیبا. این فیلم با اجرای برد پیت و کیت بلانشت روایت رنج و کنار آمدن با آن است. داستان رنج همه این شخصیت ها باهم تقاطع یافته و به هم گره می خورند. در نتیجه یک مفهوم واحد شکل می گیرد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر برد پیت که استعداد بازیگری او را ثابت کردند


3. 21 گرم – 21 Grams – 2003

دومین اثر از دوگانه مرگ الخاندرو گونسالس اینیاریتو با یک الگوی غیرخطی درباره یک تصادف که بر زندگی سه فرد و خانواده شان تاثیر می گذارد. هنگامی که آنها با مشکلات شان دست و پنجه نرم می کنند، مشکلات شان آنها را به هم گره میزند. آنها که تا پیش از این باهم سنخیتی نداشتند اکنون به واسطه مشکل شان به هم نزدیک می شوند. در این فیلم خوش ساخت شاهد تقلای یک روح سرگردان براب فرار از مرگ هستیم. شان پن، نائومی واتس و بنیسیو دل تورو، در این فیلم به زیبایی نقش آفرینی می کنند.

همچنین بخوانید: فلسفی ترین فیلم های کل تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


2. سه رنگ: آبی – Three Colors : Blue – 1993

کریشتوف کیشلوفسکی یکی از بهترین کارگردان های سینمای مدرن است و سه گانه رنگ ها این موضوع را ثابت می کند. این فیلم از این سه گانه به داستان زنی می پردازد که پس از مرگ همسر و دخترش باید خودش را احیا کند. جدایی او از زندگی پیشین و تقلای مجدد او دردناک و شگفت انگیز است. با این حال هنگامی که به حقایقی درباره همسرش پی می برد، یک بار دیگر به زندگی گذشته اش بازخواهد گشت. در این فیلم از کیشلوفسکی ماجراجویی احساسی انسان برای کشف حقایق به خوبی به تصویر کشیده شده است. این فیلم یک روایت اروپایی از رنج است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های سینمای اروپا در قرن 21  شاهکارهایی برای فیلم بازها


1. منچستر در کنار دریا – Manchester by the Sea – 2016

فراق به هر شکلی بر مردم تاثیر می گذارد. برخی بیچاره و برخی غمگین می شوند. در این فیلم لی، شخصیت اصلی، نسبت به همه چیز بی حس می شود و تنها زمانی بیدار می شود که باید از برادرزاده اش مراقبت کند. در این زمان که باید از یک فرد رنج دیده مراقبت کند درد خودش التیام پیدا می کند. علاوه بر روایت سیال داستان عناصری که بیننده را به خنده و گریه وادار می کند، دیدنی است. کنت لوگان کارگردان این فیلم تمام صحنه های دردناک یک خانواده را به تصویر کشیده و یک اثر هنری غنی خلق کرده است.

همچنین بخوانید: 33 فیلم برتر اسپانیایی زبان که باید ببینید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. saeede

    فروردین 30, 1400

    فیلم girl in the basement 2021 رو هم به فیلمهاتون اضافه کنید

    پاسخ

    • فرهان در پاسخ به saeede

      مرداد 1, 1402

      با سلام،افرین
      جاش واقعا خالی بود،هی رفتم پایین و گفتم حتما اخرین فیلم همونه،ولی متاسفانه نبود،،واقعا فیلم شوکه کننده و ناراحت کننده ای بود.با تشکر ازت دوست عزیز

      پاسخ