بیوگرافی کامل هوگو ویوینگ (Hugo Weaving) از کودکی تا به امروز

نام: هوگو ویوینگ

تاریخ تولد: 4 آوریل 1960 (15 فروردین 1339)

سن: 59 سال

محل تولد: ابادان، نیجریه

قد: 1.88 سانتی متر

شغل: بازیگر سینما

بیوگرافی هوگو ویوینگ

هوگو والاس ویوینگ یک بازیگر هالیوودی با رگ و ریشه انگلیسی است که به دلیل بازی در فیلم های ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings)، ماتریکس (The Matrix) و هابیت (The Hobbit) شهرت یافته است.

هوگو در روز چهارم آوریل 1960 در شهر نیجریه ای ابادان در خانواده والاس ویوینگ لرزه شناس انگلیسی و آن لنارد معلم نروژی به دنیا آمد. او پس از سایمون پسر دوم بود. در سال 1961 این خانواده به بریتانیا بازگشتند. سپس در استرالیا، آفریقای جنوبی و انگلستان در رفت و آمد بودند. در این زمان خواهر کوچک تر او آنا-جین به دنیا آمد. تمام فرزندان این خانواده حرفه هنری را دنبال کردند: هوگو بازیگر شد، آنا خواننده و سایمون هم تهیه کننده.

هوگو ویوینگ در جوانی

هوگو در انگلستان به مدرسه شبانه روزی ملکه الیزابت فرستاده شد. در آنجا بود که برای اولین بار توجهش به سینما جلب شد. هر هفته در آمفی تئاتر مدرسه آثار سینمایی پخش شده و درباره آن بحث می شد. هوگو تلاش می کرد تا حد امکان در این جلسات شرکت داشته باشد. او علاوه بر سینما به تاریخ هم علاقه داشت.

در سن سیزده سالگی برای اولین بار حملات صرع را تجربه کرد. سپس باید از دارو استفاده می کرد. هنگامی که شانزده ساله بود پدرش به سیدنی بازگشت و هوگو به مدرسه هنرهای زیبا رفت. استرالیا خانه دوم او بود. در سال 1978 والدین این بازیگر طلاق گرفته و پدرش برای دفعه دوم ازدواج کرد.

تئاتر

در سال 1981 هوگو به تحصیلاتش در آکادمی تئاتر پایان داد و با تئاتر سیدنی قرارداد بست. او به مدت بیست و دو سال در نمیش های تئاتر اوپرای سیدنی و تئاتر ملی حضور داشت.

این بازیگر قدبلند (با قد 188 سانتی متر و وزن 88 کیلوگرم) اغلب نقش های کلاسیک را دریافت می کرد. او در نمایش های مکبث، باغ آلبالو، رؤیای شب نیمه تابستان، رام کردن زن سرکش، هیاهوی بسیار برای هیچ، ادموند و آرکادیا، حضور داشت.

فیلم های او

اولین فیلم هوگو در سال 1980 و با نام “شاید این بار…” (Maybe This Time) بود که نقش یک دانشجوی جوان را ایفا کرد. در سال 1986 در درام “تنها برای عشق” (For Love Alone) نقش اصلی را به دست آورد. در این فیلم بین یک معلم علوم (هوگو ویوینگ)، یک دانشجو (هلن بودای) و یک کارآفرین جوان (سم نیل) یک مثلث عشقی شکل می گیرد.

هوگو ویوینگ در فیلم بانکوک هیلتون

پس از بازی در چهار فیلم استرالیایی در پروژه بزرگ “بانکوک هیلتون” (Bangkok Hilton) به کارگردانی کن کامرون حضور یافت. در این فیلم نیکول کیدمن جوان هم حضور داشت. او نقش وکیل جوانی به نام ریچارد کارلیسل را ایفا می کند که با ماجراهای یک پدر و دختر دردسرساز درگیر می شود.

در سال 1991 در فیلم “برهان” (Proof) نقش یک مرد نابینای مادرزاد را ایفا کرد که در بزرگسالی تصمیم می گیرد عکاس شود. راسل کرو، بازیگر استرالیایی دیگر هم در این فیلم حضور داشت. هوگو به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم های کم بودجه را به دست آورد.

هوگو ویوینگ در فیلم برهان

بازی در نقش اصلی فیلم موزیکال “ماجراهای پریسیلا، ملکه صحرا” (The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert) به کارگردانی استیون الیوت باعث شهرت او شد. این فیلم در سال 1994 یازده میلیون دلار فروش داشت. داستان سه اجراکننده که به صحرا رفته و اجرا می کنند.

هوگو در فیلم “مصاحبه” (The Interview) یکی از نقش های اصلی را برعهده داشت. در همان سال در کمدی انگلیسی “اتاق خواب ها و راهروها” (Bedrooms and Hallways) درباره مسائل غیررایج، حضور یافت. سپس فیلم “ماتریکس” (The Matrix) درباره حقیقت و دنیای مجازی ساخته شد. در این فیلم پرفروش که 460 میلیون دلار فروش داشت در نقش مامور اسمیت، نماینده سیستم که تمام مخلوقات را کنترل می کند، بازی کرد.

هوگو ویوینگ در فیلم ماجراهای پریسیلا در صحرا

یک سال بعد پتر جکسون نیوزلندی ساخت سه گانه “ارباب حلقه ها” (The Lord of the Rings) اثر اقتباسی از رمان جی.تالکین را آغاز کرد که هوگو نقش الروند، رهبر الف ها را بازی کرد. الیجا وود، ایان مک کلن، لیو تایلر، کیت بلانشت و اورلاندو بلوم، از بازیگران این فیلم بودند. این کارگردان هالیوود را قبضه کرد و 17 جایزه مهم آمریکا را به دست آورد. فیلم سوم این سه گانه که در سال 2003 اکران شد بیش از 1 میلیارد دلار فروش داشت. درنتیجه رکورد فیلم پرفروش “تایتانیک” (Titanic) را تکرار کرد. این فیلم حرفه ویوینگ را دگرگون کرد و او را به یکی از ستاره های هالیوودی تبدیل نمود.

هوگو ویوینگ در ماتریکس

در سال 2003 هوگو به حضورش در تریلر ماتریکس ادامه داد و در سری دوم و سوم “ماتریکس بارگذاری مجدد” (The Matrix Reloaded) و “انقلاب های ماتریکس” (The Matrix Revolutions) شرکت کرد. در سال 2005 با حضور در فیلم اقتباسی “وی برای وندتا” (V for Vendetta) به کارگردانی جیمز مک تیگ کارنامه خود را بسط داد.

هوگو ویوینگ و سم نیل

او نقش شخصیتی را ایفا می کند که علیه سیستم مبارزه کرد. ناتالی پورتمن هم در این فیلم حضور داشت. در همان سال در درام جنایی “ماهی کوچک” (Little Fish) در کنار کیت بلانشت، مارتین هندرسون و سم نیل حضور یافت.

هوگو ویوینگ در وی برای وندتا

در سال 2012 درام رازآلود “کلاود اطلس” (Cloud Atlas) به کارگردانی تام تایکور درباره روح مشترک میان انسان ها اکران شد و به جز هوگو، تام هنکس، هیو گرانت، هلی بری هم در آن حضور داشتند. در همان سال در سه گانه “هابیت” مجددا در نقش الروند حضور یافت. در سال 2015 در فیلم “خیاط” (The Dressmaker) در کنار کیت وینسلت حضور یافت. در همان سال در تریلر “سرزمین عجیب” (Strangerland) در کنار نیکول کیدمن و جوزف فینز هنرنمایی کرد.

زندگی شخصی

در سال 1978 هوگو با کاترینا گرینوود هفده ساله که همسایه اش بود آشنا شد. آنها به مدت طولانی باهم دوست بودند و در سال 1984 ازدواج کردند.

هوگو ویوینگ و همسرش

در سال 1989 فرزند اولشان هری به دنیا آمد. چهار سال بعد دخترشان هالی به دنیا آمد. خانواده او در پایتخت استرالیا زندگی می کردند. هوگو ویوینگ ترجیح می دهد زندگی شخصی اش را پنهان کند و به همین درباره همسر و فرزنداش هیچ عکسی وجود ندارد.

هوگو ویوینگ در امروز

در سال 2016 مل گیبسون درام “هکساو ریج” (Hacksaw Ridge) درباره مبارزه ارتش علیه نیروهای ژاپنی یک فیلم ساخت. این فیلم دو جایزه اسکار به دست آورد و در لیست 250 فیلم برتر تاریخ سینما وارد شد. هوگو نقش تام داس، پدر شخصیت اصلی دزموند را ایفا کرد.

او سپس در پروژه جدید پتر جکسون حضور دارد. یک اثر اقتباسی از کتاب فیلیپ ریوز با نام “موتورهای فانی” (Mortal Engines) با حضور هوگو ویوینگ، رونان رفتری، هرا هیلمر، استیون لنگ، پاتریک مالهاید.

فیلم شناسی

  • بانکوک هیلتون – Bangkok Hilton – 1989
  • برهان – Proof – 1991
  • ماجراهای پریسیلا، ملکه صحرا – The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert – 1994
  • ماتریکس – The Matrix – 1999
  • ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه – The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring – 2001
  • ماهی کوچک – Little Fish – 2005
  • وی برای وندتا – V for Vendetta – 2005
  • هابیت: یک سفر غیرمنتظره – The Hobbit: An Unexpected Journey – 2013
  • کلاود اطلس – Cloud Atlas – 2012
  • خیاط – The Dressmaker – 2015
  • هکساو ریج – Hacksaw Ridge – 2016

تصاویری از هوگو ویوینگ


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم