گزارش باکس آفیس آخر هفته: شروع پر قدرت فیلم John Wick 3 و پایان صدر نشینی Avengers: Endgame

همانطور که پیش بینی هم شده بود، فیلم “جان ویک ۳: پارابلوم” (John Wick ۳: Parabellum) در افتتاحیه ی اکرانش شروع پر قدرتی داشت و موفق شد جایگاه نخست جدول باکس آفیس، که برای سه هفته ی متوالی متعلق به فیلم “انتقام جویان: آخر بازی” (Avengers: Endgame) بود را از آن خود کند. در جدول زیر نگاهی به ۵ فیلم صدرنشین باکس آفیس ویکند خواهیم داشت.


با اکران قسمت سوم فیلم “جان ویک”، فیلم “انتقام جویان: آخر بازی” هم بعد از سه هفته به جایگاه دوم راه پیدا کرد. فیلم “جان ویک ۳: پارابلوم” در افتتاحیه ی اکرانش موفق شد به فروشی 57 میلیون دلاری دست پیدا کند و در جایگاه نخست جدول باکس آفیس قرار گیرد. قسمت قبلی این فیلم که در سال 2017 اکران شد، در افتتاحیه ی اکرانش به 30 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد.

“جان ویک ۳: پارابلوم”  به کارگردانی “چاد استاهلسکی” (Chad Stahelski) و نویسندگی “دریک کولستاد” (Derek Kolstad) ساخته شده است. “کیانو ریوز”، “هلی بری”، “مارک داکاسیوس” و “ایان مک شین” از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

فروش کل فیلم پر طرفدار “انتقام جویان: آخر بازی” در این هفته با 29 میلیون دلار فروش در آخر هفته، به 770 میلیون دلار رسیده است. این فیلم همچنان بعد از فیلم “آواتار” (Avatar) به عنوان دومین فیلم پر فروش جهان شناخته می شود. فروش جهانی این فیلم به مبلغ 2 میلیارد و 56 میلیون دلار رسیده است.

در ادامه ی جدول فروش هفتگی، فیلم “پوکمون: کاراگاه پیکاچو” (Pokémon: Detective Pikachu)، به کارگردانی “راب لترمن” (Rob Letterman)، که در دومین هفته ی اکرانش به سر می برد، با 24 میلیون دلار فروش در جایگاه سوم قرار دارد. فروش کل این فیلم تا کنون به مبلغ 94 میلیون دلار رسیده است.

داستان این فیلم در دنیایی می گذرد که مردم در مبارزه ای با یکدیگر  به جمع کردن و نگهداری پوکمون ها می پردازند. اما پسرکی با یک پیکاچو باهوش سخنگو برخورد می کند که می خواهد یک کاراگاه شود. “رایان رینولدز” (Ryan Reynolds) صداپیشگی شخصیت “کاراگاه پیکاچو” را بر عهده دارد و بازیگرانی مثل “جاستیس اسمیت” (Justice Smith)، “کاترین نیوتون” (Kathryn Newton) و “کن واتانابه” (Ken Watanabe) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

فیلم های “خاطرات یک سگ” (A Dog’s Journey)، به کارگردانی “گیل مانکسو” (Gail Mancuso) و “شلوغی” (The Hustle)، به کارگردانی “کریس آدیسون” (Chris Addison)، به ترتیب با 8 و 6 میلیون دلار فروش، در جایگاه چهارم و پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفته اند.

هفته ی آینده چه فیلم هایی اکران می شوند؟

در ادامه ی این مقاله سعی داریم مهم ترین فیلم هایی که در هفته ی آینده اکران خواهند شد را به طور مختصر معرفی کنیم.

1. علاءالدین – Aladdin

این فیلم به عنوان لایو اکشن انیمیشن “علاءالدین” در نظر گرفته شده و به کارگردانی “گای ریچی” (Guy Ritchie) ساخته شده است.

انیمیشن “علاءالدین” به کارگردانی “ران کلمنتس” (Ron Clements) و “جان ماسکر” (John Musker) در سال ۱۹۹۲ میلادی (۱۳۷۱) و با بودجه ای ۲۸ میلیون دلاری ساخته شد که در مجموع موفق شد به فروشی ۵۰۴ میلیون دلاری دست پیدا کند.

اکنون بعد از گذشت ۲۶ سال، کمپانی والت دیزنی این انیمیشن را به صورت لایو اکشن بازسازی کرده است و بازیگرانی مثل “ویل اسمیت”، “مینا مسعود”، “مروان کنزاری” و “نسیم پدراد” از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸) به طور رسمی در سینما های ایالت متحد آمریکا اکران خواهد شد.


هر دوشنبه با گزارش باکس آفیس و مهم ترین اکران های پیش رو همراه ما باشید!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم