معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “شکل آب” (The Shape of Water)

گی‌یرمو دل توروی کارگردان با فیلم “شکل آب” قلب ها را ربود. یک داستان پریان بزرگسالانه در دنیای امروز که در مراسم اسکار چندین جایزه را از آن خود نمود. این فیلم با نمایش عشق یک انسان و یک موجود عجیب جادو را به دنیای ما وارد می کند. فضای جنگ سرد، اجراهای زیبا و موسیقی متن این فیلم را دیدنی می کند. اگر این فیلم را دوست دارید در اینجا می خواهیم فیلم های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


14. شنل قرمزی – Red Riding Hood – 2011

بازسازی داستان شنل قرمزی از برادران گریم در یک روستای قرون وسطایی که یک گرگ ساکنان آن را تهدید می کند. گرچه این داستان برای همه آشناست اما کارگردانی کاترین هاردویک و نویسندگی دیوید جانسون یک فیلم رازآلود فانتزی خلق کرده است. این فیلم با وجود عناصر اکشن، عاشقانه و رازآلود و اجرای آماندا سیفرید، گری الدمن و لوکاس هاس، یک فیلم دیدنی است.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های هری پاتر علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


13. سوامپ تینگ – Swamp Thing – 1982

دکتر الک هالند می خواهد یک موجود ترکیبی حیوانی گیاهی خلق کند که در شرایط سخت زنده بماند. متاسفانه پس از پاره ای از حوادث این دانشمند به موجودی که خودش می خواست خلق کند تبدیل شد. با وجود بودجه کم داستان، عناصر اکشن، موسیقی متن و صحنه های زیبا، این فیلم را دیدنی کرد. یک فیلم اقتباسی از کامیک که عناصر اکشن و وحشت را ادغام می کند. به همین دلیل به یک اثر کلاسیک تبدیل شد. اگر فیلم های ترسناک/علمی تخیلی را دوست دارید این فیلم از وس کرون را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم پرستیژ (The Prestige) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


12. بدن های گرم – Warm Bodies – 2013

در آمریکای آخرالزمانی بازماندگان در شهری زندگی می کنند که دیوارهای آن شهر را از زامبی ها جدا می کند. آر یکی از آن زامبی هاست که متفاوت بوده و با دیدن جولی حس می کند باید از او محافظت کند. بنابراین بین این دو دشمن طبیعی یک رابطه عجیب شکل می گیرد. اگر به فیلم های عجیب علاقه دارید، این فیلم سرگرم کننده را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


11. قله‌ای به رنگ خون – Crimson Peak – 2015

یک فیلم به نویسندگی و کارگردانی کارگردان “شکل آب” با داستان عجیب زنی که مرگ مادر او را تسخیر کرده است. با ازدواج و زندگی در کنار آقای توماس شارپ متوجه می شود در خانه ای زندگی می کند که او را نمی خواهد. گی‌یرمو دل تورو یک بار دیگر ثابت می کند که نحوه ساحت یک درام گوتیک را می داند. او با حضور ستاره های هالیوودی یک دنیای فانتزی با شخصیت های فراموش نشدنی را خلق می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو از بدترین تا بهترین


10. دیو و دلبر – Beauty and the Beast – 2017

یک اثر کلاسیک از دیزنی با یک داستان اسطوره ای زیبا و بازیگران درخشان که به یکی از جذاب ترین داستان های عاشقانه تبدیل شده است. در این فیلم شاهد یک داستان عمیق تر، مخصوصا از جانب دیو، هستیم. بازیگران با خلق یک داستان عمیق فیلم را دیدنی می کنند. از آنجاییکه هردوی این فیلم ها درباره یک عاشق هیولا هستند شما را به یاد شکل آب می اندازد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم یک مکان آرام (A Quiet Place) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


9. خدایان و هیولاها – Gods and Monsters – 1998

یک فیلم بر مبنای شخصیت براساس زندگی جیمز ویل، کارگردان معروف فیلم های “فرانکنشتاین” (Frankenstein – 1931) و “عروس فرانکنشتاین” (Bride of Frankenstein – 1935) که به روزهای آخر زندگی او و  رابطه اش با پرستار مذکرش، کلایتون بون، می پردازد. رابطه آنها باعث جذابیت فیلم شده و تازگی را به ارمغان می آورد. یک فیلم جذاب و دیدنی درباره خالق دو اثر کلاسیک سینما که جایزه اسکار بهترین نویسندگی و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مکمل زن را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: 33 فیلم برتر اسپانیایی زبان که باید ببینید


8. املی – Amélie – 2001

داستان دختری به نام املی که ترس پدرش از بیماری قلبی او دوران کودکی اش را خراب کرد. درنتیجه املی نمی تواند با کسی ارتباط برقرار کند. به همین دلیل به دنیای فانتزی و رویاهایش پناه می برد. اودره توتو پس از بازی در این فیلم به یک ستاره هالیوودی تبدیل شد و با اینکه در فرانسه محبوب بود اما به شهرت جهانی دست یافت. ژان-پیر ژونه، کارگردان این فیلم یک اثر جادویی با یک داستان شگفت انگیز و فضای جادویی خلق کرد. این فیلم خاص مانند فیلم “شکل آب” است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم عجیب و غریب تاریخ سینما که باید ببینید


7. آدم فضایی – Starman – 1984

گی‌یرمو دل تورو اعتراف کرده که یکی از بزرگ ترین طرفداران جان کارپنتر است و از آثار او الهام می گیرد. یک داستان عاشقانه علمی تخیلی درباره بیگانه ای که در قالب همسر یک زن بیوه ظاهر می شود. از آنجاییکه مهلتی دارد باید زن جوان را ربوده و او را مجبور کند تا مرد را از ویسکانسین به آریزونا ببرد. جف بریجز در نقش اصلی درخشان بوده و نامزد اسکار شد. کارن الن . چارلز ام. اسمیت هم در نقش خود بی نظیر هستند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم برو بیرون (Get Out) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


6. هزارتوی پن – Pan’s Labyrinth – 2006

در اسپانیای فالانژیست در سال 1944، دخترخوانده یک افسر ارتش که عاشق کتاب خواندن است به دنیای فانتزی کتاب هایش وارد می شود. یک رب النوع پیر به او می گوید که یک پرنسس است اما باید با انجام کارهای دشوار این موضوع را ثابت کند. اگر شکست بخورد حوادث تلخی در انتظارش است. این فیلم درباره قدرت جادو در زمان های قدیم و تاثیر موجودات ماورایی بر زندگی کودکان است. این فیلم علاوه بر یک داستان زیبا از بازی درخشان ایوانا باکرو، سرجی لوپز و ماریبل وردو، بهره می برد. یک فیلم زیبا و تاریک درباره معصومیت و خشونت که برنده سه جایزه اسکار شد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های فانتزی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


5. غبار ستاره – Stardust – 2007

شهر کوچک انگلیسی وال یک راز دارد: در شکاف دیوار سنگی قدیمی شهر قلمروی استورم هولد قرار دارد. یک روز، تریستان تورن به دختر رویاهایش ویکتوریا، قول می دهد که می تواند ستاره ای را که در این قلمرو افتاده است برای او بیاورد. او تصمیم می گیرد در هفت روز به شهر رفته و با تقدیم کردن ستاره به ویکتوریا با او ازدواج کند. چارلی کاکس، کلر دنز و میشل فایفر از بازیگران این فیلم هستند و داستان پر از داستان های عاشقانه، جادوگران و موجودات عجیب و رنگارنگ است. داستان بسیار عجیب و جادویی در عین حال رئال است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های فانتزی خارجی که در سال 2018 اکران شدند


4. ادوارد دست قیچی – Edward Scissorhands – 1990

یک فیلم مشابه شکل آب درباره عشق میان یک هیولا و یک زن که هردو می خواهند بر موانع رابطه شان غلبه کنند. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی تیم برتون داستان مردی را نشان می دهد که دست هایش شبیه قیچی است و در یک قصر زندگی می کند. هنگامی که یک زن به ماهیت او پی برده او را به خانه اش راه می دهد. گرچه در ابتدا همه پذیرای او هستند اما رفته رفته همه چیز بدتر می شود. یک داستان گوتیک با عناصر کمدی و اخلاقیات.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جانی دپ به انتخاب منتقدین


3. پیبادی و پری دریایی – Peabody and the Mermaid – 1948

آقای پیبادی یک مرد میانسال است که به همراه همسرش به کارائیب می رود و در اقیانوس صدای عجیبی می شنود. در هنگام ماهیگیری متوجه می شود این صداها از یک پری دریایی است. سپس او را به خانه برده و یک داستان عاشقانه زیبا پدید می آید. اجراها، دیالوگ ها و داستان زیبا این فیلم را به یک اثر احساسی و جالب تبدیل می کند. بنابراین نباید این فیلم فانتزی دهه 40 را از یاد ببریم.

همچنین بخوانید: 15 فیلم فانتزی تاریخ سینما


2. کفش قرمزی – The Red Shoes – 1948

یک داستان اقتباسی از هانس کریستین اندرسون درباره یک رقصنده باله که بین شغلش به عنوان یک بالرین و مردی که دوستش دارد گیر کرده است. یک اثر کلاسیک زیبا با صحنه های زیبا و فیلمبرداری فراموش نشدنی. این عناصر در کنار داستان زیبا باعث شد این فیلم در پنج قسمت نامزد اسکار شود. اجراهای مویرا شیرر، آنتون والبروک و ماریوس گورینگ بی نظیر است. بنابراین این فیلم به یک شاهکار تبدیل شده است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم یادگاری (Memento) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


1. موجودی از باتلاق سیاه – Creature from the Black Lagoon – 1954

اگر شکل آب را دوست دارید حتما این فیلم را هم دوست خواهید داشت زیرا گی‌یرمو دل تورو از این اثر کلاسیک دهه 50 الهام گرفت. هنگامی که یک تیم جستجوگر یک مرد نیمه انسان تاریخی را که به باتلاق سیاه تعلق دارد کشف می کند، آن را دستگیر می کند. کارگردانی جک آرنولد، تهیه کنندگی ویلیام آلند و موسیقی جوزف گرشنسون، یک اثر کلاسیک بی نقص خلق کرده است. فیلمنامه هوشمندانه و بازیگری این اثر را تا مدت ها در ذهنتان ثبت خواهد کرد. اگر طرفدار فیلم های علمی تخیلی/ترسناک هستید، این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 50 فیلم کلاسیک که هر زن باید تماشا کند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم