روش آسان کندن پوست تخم‌مرغ

روش آسان کندن پوست تخم‌مرغ

آیا تابه‌حال حین کندن پوست تخم‌مرغ پخته دست خود را سوزانده‌اید و یا در کندن پوست آن به مشکل برخورده‌اید؟ اگر چنین است پس با خواندن ای مقاله خوشحال می‌شوید زیرا روش آسان کندن پوست تخم‌مرغ را به شما آموزش می‌دهد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که آب را مانند همیشه روی حرارت بگذارید تا به جوش آید، سپس یک قاشق چا خوری جوش‌شیرین به آن اضافه کنید و سپس تخم‌مرغ را در آب بگذارید تا بپزد.

تأثیر این روش به pH تخم‌مرغ بستگی دارد. زمانی که pH سفیده تخم‌مرغ پایین باشد به پوسته می‌چسبد و به‌سختی از آن جدا می‌شود. هرچقدر تخم‌مرغ تازه‌تر باشد، pH آن پایین‌تر بوده و کندن پوست آن دشوارتر است. درنتیجه به‌سختی پوست آن را جدا می‌کنید، تخم‌مرغتان خرد می‌شود و مجبورید قسمتی از سفیده را به همراه پوسته دور بیندازید.

برای راحتی این کار علاوه بر این‌که می‌توانید از تخم‌مرغ‌های نه‌چندان تازه استفاده کنید، می‌توانید تخم‌مرغ را قلیایی کنید. خاصیت جوش‌شیرین در قلیایی کردنتم مرغ است، که باعث می‌شود پوسته به‌راحتی از سفیده جدا شود.

ترفند دیگر این است که تخم‌مرغ را چند دقیقه در آب سرد قرار دهید و سپس پوست سروته آن را جدا کنید. سپس از منافذ ایجادشده در سروته فوت کنید، با این کار سفیده و پوسته از هم جداشده و پوستشان به‌راحتی کنده می‌شود.

بنابراین اگر به‌طور مرتب از تخم‌مرغ پخته استفاده می‌کنید، می‌توانید با این ترفند پوست آن را به‌راحتی و بدون دردسر جدا کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم