آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 20)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. دار و دسته های نیویورکی -2002- Gangs of New York

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese)

بازیگران: “دنیل دی-لوئیس”، “لئوناردو دی کاپریو”، “کامرون دیاز”

تریلر فیلم

کافی است نام “دنیل دی-لوئیس” یا “لئوناردو دی کاپریو” را در لیست بازیگران یک فیلم ببینیم تا بدانیم آن فیلم ارزش تماشا کردن دارد. حالا اگر به این دو نفر، نقش آفرینی متفاوت “کامرون دیاز” و کارگردانی “مارتین اسکورسیزی” را هم اضافه کنیم، با اثری بزرگ طرف می شویم که هر شخصی باید آن را تماشا کند.

شاید برای ما غیرقابل باور باشد که ببینیم خیابان های یکی از مدرن ترین شهر های دنیای امروز یعنی نیویورک کمتر از دویست سال پیش صحنه نبرد های خشونت بار و داستان های باورنکردنی بوده است. طراحی صحنه این فیلم به حدی حرفه ای است، که تماشاگر را به قلب تاریخ گذشته نیویورک با داستانی به شدت جذاب و تماشایی پرتاب می کند.


2. آگوست: اوسیج کانتی -2013- August: Osage County

ژانر: درام

کارگردان: “جان ولز” (John Wells)

بازیگران: “مریل استریپ”، “جولیا رابرتز”، “مارگو مارتیندال”، “بندیکت کامبربچ”

تریلر فیلم

فیلم هایی که به خوبی و خوشی تمام می شوند، به ما برای ادامه زندگی انرژی می دهند و فیلم های پر غم و غصه ما را با حقایق ناخوشایند و سخت زندگی روبرو می کنند. در فیلم “آگوست: اوسیج کانتی”، “مریل استریپ” یکی از اجراهای بی نطیرش را به اجرا می گذارد تا در قالب مادری بی رحم و تلخ زبان نفرت و غم توامان بیننده را برانگیزد. در کنار “مریل استریپ”، “جولیا رابرتز” و اعضای دیگر تیم بازیگری، از جمله “بندیکت کامبربچ”، در هماهنگی کامل، تراژدی خانوادگی ای را برای ما بازگو می کنند که ناراحت و بهت زده مان می کند و ما را از حاشیه امن و راحت احساسات و پیش داوری های مان بیرون می کشد.

گفتنی است که “مریل استریپ” و “جولیا رابرتز” برای نقش آفرینی بی نظیرشان در این فیلم، نامزد اسکار 2014 شدند.


3. مکانیک -2011- The Mechanic

ژانر: اکشن، هیجان انگیز

کارگردان: “سیمون وست” (Simon West)

بازیگران: “جیسون استاتهام”، “بن فاستر”، “دونالد ساترلند”

تریلر فیلم

اگر از طرفداران فیلم های اکشن باشید حتما فیلم های این ژانر با حضور “جیسون استاتهام”، را به خوبی می شناسید. فیلم “مکانیک” فیلمی پر از صحنه های اکشن است که برای طرفداران این ژانر بسیار لذت بخش خواهد بود. “مکانیک” بازسازی فیلمی است با همین نام، محصول سال ۱۹۷۲ و با بازی “چارلز برانسون”. داستان این فیلم درباره ی قاتلی است که قربانیان خود را به نحوی به قتل می رساند که قتل به نظر نیایند یا کار خود را به نحوی انجام می دهد که پلیس و عوامل دیگر به اشتباه بیافتند. این فیلم در سایت IMDB امتیاز 7.2/10 را دارد.


4. حیات -2017- Life

ژانر: ترسناک، هیجان انگیز، علمی-تخیلی

کارگردان: “دنیل اسپینوزا” (Daniel Espinosa)

بازیگران: “جیک جیلنهال”، “رایان رینولدز”، “ربکا فرگوسن”

تریلر فیلم

این فیلم را که برترین فیلم مرتبط با چندگانه بیگانه می‌دانند، به این موضوع می‌پردازد که اگر به حیات خارج از کره زمین توجه نکنیم و آن را ناچیز پنداریم چه اتفاق مهیبی رخ خواهد داد. مطمئن باشید که از آغاز فیلم تا پایان آن ترس و هیجان را تجربه می‌کنید و نمی‌توانید از صندلی‌تان بلند شوید. نقش آفرینی زیبای جیک جیلنهال، رایان رینولدز و سایر بازیگران در مقابل یک موجود بیگانه مریخی که تا به حال ندیده‌ایم، تجربه ترسناکی به وجود می‌آورد. فیلم درباره شش خدمه سفینه فضایی است که نمونه‌ای از حیات فضا را به ایستگاه فضایی زمین می‌آورند تا آن را آزمایش کنند، اما خبر ندارند که این کار می‌تواند جانشان را به خطر بیندازد. این فیلم یک اثر موفق در ژانر خود است.


5. 500 روز سامر -2009-  500Days of Summer

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “مارک وب” (Marc Webb)

بازیگران: “جوزف گوردون-لویت”، “زویی دشانل”

تریلر فیلم

داستان های زیادی از شروع هیجان انگیز و پایان های ناخوشایند روابط رمانتیک شنیده و دیده ایم و در این میان معدود آثاری پیدا می شوند که زبان و لحن تازه ای داشته باشند و خوشبختانه فیلم “500 روز سامر” یکی از همین فیلم های زیبا و دلنشین با لحن خاص خودش است. روابط پیچیده و ضربه زننده اند اما در قلب خود و در عمق دردی که به آدم ها می دهند، زندگی و شخصیت شان را شکل می دهند. هر رابطه ای داستان خاص خودش را دارد ولی داستان برخی از بقیه شنیدنی تر اند. داستان “500 روز سامر” از همان دسته ی شنیدنی هاست.


6. مردان خوب -2016- The Nice Guy

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: “شین بلک” (Shane Black)

بازیگران: “راسل کرو”، “رایان گاسلینگ”، “مت بومر”

تریلر فیلم

فیلمی که ما را سرگرم می کند و می خنداند انتخاب خوبی برای تماشا کردن در آخر هفته است. بازی متفاوت زوج “رایان گاسلینگ” و “راسل کرو” برگ برنده این فیلم است. داستان فیلم در ظاهر داستانی جنایی و رازآلود است که در دهه 70 میلادی اتفاق می افتد اما با تلاش ها و کنجکاوی دو کارآگاه، داستان پرده از راز های بزرگتر و فساد سیستماتیک در دولت برمیدارد.


7. رودخانه ویند -2017- Wind River

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: “تیلور شریدان” (Taylor Sheridan)

بازیگران: “جرمی رنر”، “الیزابت اولسن”، “جان برنثال”، “گیل بیرمنگام”

تریلر فیلم

“رودخانه ویند” یک فیلم به نویسندگی و کارگردانی تیلور شرایدن و بازی جرمی رنر (کوری لمبرت) در نقش شکارچی یک منطقه اختصاصی آمریکای بومی به نام رودخانه ویند ظاهر می شود. یک روز صبح که کارش را آغاز می کند به جسد پا برهنه و یخ زده یک زن جوان می رسد که از روستا دورتر است. با ورود یک مامور اف بی آی به نام جین بنر (الیزابت اولسن) برای حل این پرونده این دو با هم همراه شده و کوری به او کمک می کند. گیل بیرمنگام نقش پدر دختر جوان را ایفا کرده و درد، خشم و رنج را نشان می دهد. این فیلم در حقیقت معمای قتل نیست و چیزهای بیشتری را نشان می دهد. داستان یک شهر، یک جامعه و مردمانش. داستان مردی که گذشته اش را می پذیرد، هرچقدر هم که دردناک باشد.

رودخانه ویند یک فیلم قدرتمند، خیره کننده و جذاب است. دیالوگ های “تیلور شرایدن” بی نظیر بوده و “جرمی رنر” و “گیل بیرمنگام” اجرای خوبی را ارائه می دهند.


8. دزدان فروشگاه -2018- Shoplifters

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: “هیروکازو کورئیدا” (Hirokazu Kore-eda)

بازیگران: “لیلی فرانکی”، “ساکورا آندو”، “مایو ماتسواوکا”

تریلر فیلم

فیلم “دزدان فروشگاه”، داستانی بسیار تاثیر گذار و عمیق را روایت می کند که در ابتدا ساده و قابل پیش بینی به نظر می رسد اما رفته رفته حقایقی را به نمایش می گذارد که باعث برانگیخته شدن احساسات هر بیننده ای می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این فیلم، فاقد موسیقی متن بودن آن است که کمک زیادی به هر چه عمیق تر شدن آن کرده است. “دزدان فروشگاه” موفق به دریافت نخل طلای جشنواره ی کن در سال 2018 شده است.


9. باجی رائو و مستانی -2015- Bajirao Mastani

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه

کارگردان: “سانجای لیلا بانسالی” (Sanjay Leela Bhansali)

بازیگران: “دپیکا پادوکونه”، “رانویر سینگ”، “پریانکا چوپرا”

تریلر فیلم

اگر به دیدن فیلم های تاریخی و عاشقانه علاقه دارید این فیلم را تماشا کنید. “باجی رائو” نام شاهی است که در یک جنگ عاشق دختری به نام “مستانی” می شود اما طبق سنت و آداب و رسوم محل زندگی اش، نمی تواند با او ازدواج کند. “مستانی” که زنی با اراده و منطقی است تصمیم می گیرد با تحمل همه ی مشکلات، با سنت های موجود مقابله کند و این کار عواقب سختی را برایش رقم می زند.


10. قلعه متحرک هاول -2004- Howl’s Moving Castle

ژانر: درام، فانتزی

کارگردان: “هایائو میازاکی” (Hayao Miyazaki)

صداپیشگان: “چیکو بایشو”، “تاکویا کیمورا”، “آکیهیرو میوا”

تریلر فیلم

نیازی نیست “میازاکی” را به تماشاگر حرفه ای سینما معرفی کنیم یا بگوییم به چه دلیلی باید انیمه های ساخته او را تماشا کند. تماشاگران حرفه ای سینما می دانند در پس هر داستانی که این کارگردان ژاپنی با انیمه های زیبا و چشم نوازش تعریف می کند، دریایی از معانی عمیق و مفاهیم فلسفی نهفته است. انیمه ی “قلعه متحرک هاول” هم مانند دیگر آثار او شکوایه ای بلند بالا از رفتار های آسیب زای بشر و ضرری است که متوجه خود او، هم نوعانش و طبیعت است. تماشای انیمه های میازاکی تاثیر عمیقی بر ذهن و روح هر تماشاگری خواهد گذاشت و “قلعه متحرک هاول” هم از این قاعده مستثنا نیست.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم