10 روش عجیب بازیگران برای ایفای نقش فرد معتاد

بازیگران موفق و مطرح برای موفقیت در ایفای نقش خویش از روش‌های متفاوت و گاها عجیب استفاده می‌کنند. اما ایفای نقش یک فرد معتاد دشوار است، به همین دلیل بازیگران مجبورند که از روش‌های عجیب و مخصوص استفاده کنند. در این مقاله 10 روش عجیب بازیگران برای ایفای نقش فرد معتاد را خواهید دید.

10. جان تراولتا، داستان عامه‌پسند Pulp Fiction 1994

فیلم موفق داستان عامه‌پسند که در سال 1994 تولید شد، یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینماست که سه داستان را به هم گره می‌زند و نقطه مشترک این سه داستان 2 گانگستر هستند. یکی از این گانگسترها معتادی به نام وینسنت وگا است که توسط جان تراولتا ایفا می‌شود.

جان تراولتا برای آماده شدن برای این نقش از راهنمایی‌های یکی از دوستان گذشته کارگردان و نویسنده، کوئنتین تارانتینو، استفاده کرد تا متوجه شود تأثیر مواد چگونه است. راهنمایی او این بود: “در وان آب گرم آن‌قدر تکیلا بخور تا مست شوی.” جان تراولتا دقیقاً همین کار را کرد تا احساس مستی و نشئگی را درک کند.

9. لئونارد دی کاپریو، خاطرات بسکتبال The Basketball Diaries 1995

شایعه شده بود که دی کاپریو برای ایفای نقش جیم کارول در این فیلم واقعاً معتاد شده بود، اما او این شایعه را رد کرد. این فیلم داستان نوجوانی جیم کارول است که در آن زمان معتاد بود.

دی کاپریو برای ایفای نقش فرد معتاد و تقلید صدای او، از یک فرد معتاد کمک کرد و توسط او آموزش دید. خودش دراین‌باره گفت “صدایت باید همیشه آرام و گرفته باشد مانند اینکه قورباغه در گلویت گیرکرده است. نیاز نیست کاملاً صدایت را تغییر دهی، یا خسته و مست باشی. اما باید طوری رفتار کنی که گویی کل بدنت ریلکس است. متوجه هستید؟ هرچند من هم خوب نمی‌دانم چون هرگز تجربه نکرده‌ام.”

8. گری اولدمن، سید و نانسی Sid And Nancy 1986

گری اولدمن در این فیلم نقش Sid Vicious خواننده گروه راک The Sex Pistols را ایفا می‌کند. بااین‌حال پیش از قبول این نقش دو بار آن را رد کرد و سپس با راهنمایی مدیر برنامه‌اش نظرش عوض شد.

اما با پذیرش این نقش کاملاً در آن غرق شد. داستان فیلم درباره سید و دوست‌دختر آمریکایی‌اش نانسی است که هردو به هروئین معتاد هستند. گری اولدمن برای آماده شدن برای این نقش وزن کم کرد و رژیم غذایی خود را به ماهی پخته و خربزه محدود کرد. او تا آنجا پیش رفت که به علت سو تغذیه در بیمارستان بستری شد.

7. هیت لجر، آب نبات Candy 2006

این فیلم درباره داستان زندگی یک شاعر و معشوقه‌اش و اعتیاد هردوی آن‌ها به هروئین است. این شاعر مجبور بود به خاطر معشوقه‌اش ورزش موردعلاقه خود یعنی موج‌سواری را کنار بگذارد. لجر برای آماده شدن برای این نقش، رفتن به زیر آفتاب را غدغن کرد و در تاریکی ماند تا ظاهر رنگ‌پریده یک معتاد را داشته باشد.

اما تلاش او به همین‌جا ختم نشد. او یک دوست معتاد در سیدنی پیدا کرد و مدت زیادی را با او صرف می‌کرد. او به لجر یاد داد که بهترین قسمت بدن برای تزریق دست‌ها هستند زیرا رگ‌های آن به‌خوبی پیداست.

6. جیسون پاتریک و جنیفر جیسون لی، راش، Rush 1991

این فیلم درباره دو مأمور پلیس است که برای شناسایی قاچاقچیان مواد خود را به‌صورت دو معتاد جا زده و وارد دسته آن‌ها می‌شوند. اما مشکل اینجاست که آن‌ها آن‌چنان در نقش خود غرق می‌شوند که خودشان هم به هروئین معتاد می‌شوند.

لی اظهار داشت که برای آشنایی با نقش یک فرد معتاد با افراد معتاد صحبت کرده تا بداند که قبل و پس از استعمال مواد چه احساسی دارند؟ تا سه ساعت بعد چه حسی دارند؟ روز بعد چه حسی دارند؟ گرم یا سردشان است؟ و یا عرق می‌کنند؟ آیا دهانشان خشک می‌شود؟ پاسخ این سؤال‌ها به او کمک کرد تا در نقش اش موفق‌تر باشد.

همتای او یعنی پاتریک هم به همین اندازه تلاش کرد. او حتی در طی فیلم از سرنگ‌های تزریق واقعی استفاده می‌کرد.

5. نیکلاس کیج، ترک لاس‌وگاس Leaving Las Vegas 1995

کیج با ایفای نقش یک فرد الکلی که همه‌چیزش را می‌بازد، درباره الکل چیزهای زیادی فهمید که قبلاً از آن‌ها بی‌خبر بود. او در مصاحبه‌اش این‌طور گفت: “من متوجه شدم افرادی که الکلی هستند به هذیان و توهم مبتلا می‌شوند.”

او برای ایفای این نقش با افراد الکلی صحبت کرد و به این نتیجه رسید که معده در حالت عادی اندازه یک‌مشت است که مصرف الکل باعث کند شدن حرکات معده می‌شود و تأثیر الکل به همین دلیل است. درنتیجه متوجه شد که باید تأثیر معده را در نظر داشته باشد.

4. ایوان مک گروگر، رگ یابی  Trainspotting 1996

این فیلم درباره یک گروه معتاد است که نه‌تنها کارهای خنده‌داری می‌کنند بلکه درنتیجه مصرف الکل موجب قتل می‌شوند. مک گروگر برای ایفای نقش مارک رنتون 26 پوند وزن از دست داد. او برای کاهش وزن فقط غذاهای کباب شده می‌خورد و به‌جای آبجو شراب می‌نوشید.

البته مک گروگر اعتراف کرد که برای ایفای بهتر این نقش، او و همکارانش هروئین را امتحان کردند اما هرچه پیش رفتند کمتر به مصرف آن علاقه نشان دادند. ازآنجایی‌که نمی‌توانست و نمی‌خواست هروئین مصرف کند، این نقش را ایفا کرد.

3. ساموئل لی جکسون، تب جنگل Jungle Fever 1991

دلیل موفقیت و درخشش جکسون در این فیلم این بود که این فیلم در حقیقت اولین فیلم جکسون بود که هنگام فیلم‌برداری آن مواد مخدر استعمال نمی‌کرد. زیرا او تازه دو هفته بود که از مصرف مواد مخدر دست کشیده بود.

بنابراین اگرچه او هنگام فیلم‌برداری فیلم‌های دیگر معتاد به‌حساب می‌آمد اما حین ضبط این فیلم از تجارت قبلی‌اش استفاده کرد.

2. جرد لتو، مرثیه‌ای بر یک رؤیا Requiem For A Dream 2000

جرد لتو به دلیل تکنیک بازیگری‌اش شهرت دارد. او در حین ایفای نقش آنقدر در نقش خود فرو می‌رود که تعجب همگان را برمی‌انگیزد. برای مثال در فیلم جوخه خودکشی (Suicide Squad) که نقش جوکر را ایفا می‌کند آن‌قدر در این نقش فرو می‌رود که پس از پایان فیلم هنوز به همکارانش هدایای عجیب اهدا می‌کند.

او برای ایفای نقش در فیلم مرثیه‌ای بر یک رؤیا برای اینکه نقشش باورپذیر باشد برای مدت کوتاهی مواد مصرف می‌کند. او حتی هفته‌ها با معتادان زندگی کرده و زمانی که آن‌ها مواد تزریق می‌کنند او در سرنگ خود آب ریخته و تزریق می‌کند. او برای این نقش 25 پوند وزن کم کرد تا جاییکه از حال برود.

1. لئوناردو دی کاپریو، گرگ وال‌استریت The Wolf Of Wall Street 2013

این فیلم داستان زندگی بلفورت، فساد مالی و مصرف مواد توسط او را در دهه 80 را به نمایش می‌گذارد. یکی از صحنه‌های جالب فیلم صحنه‌ای است که بلفورت و دوستش براثر مصرف بیش‌ازحد مواد از حال می‌روند. دی کاپریو برای ایفای این نقش از خود بلفورت می‌خواهد که بر روی زمین بیفتد و طوری رفتار کند که گویی براثر مصرف مواد حالش بد شده، سپس از او فیلم می‌گیرد.

اما بیشترین الهام او از یک کلیپ ویدیویی یوتیوب بود که در آن جوانی به‌شدت مست است و می‌خواهد خود را به آبجو برساند اما نمی‌تواند. این کلیپ برای او بسیار الهام‌بخش بود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم