معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “برو بیرون” (Get Out)

در سال 2017 فیلم های موفقی تولید شدند و “برو بیرون” یکی از آنهاست. داستان پسر سیاهپوستی که به دیدن خانواده سفیدپوست دوست دخترش می رود و نمی داند اوضاع تا به این حد پیچیده خواهد شد. با این حال به تدریج مسائل اجتماعی و نژادی نمایش داده می شود. احساسات آزاردهنده از ناشناخته ها نیز شرایط را بدتر می کند. تا پایان داستان تنش درباره قهرمان داستان وجود دارد و تنها در پایان است که تنش تان فرو می نشیند. خوشبختانه این فیلم تولید مارول نیست وگرنه پیچیدگی های داستان بیشتر می شد.

با این حال فیلم عناصر طنز هم داشت و در کنار وحشت شما را کمی قلقلک می دهد. تاثیر این فیلم تا مدت ها در ذهنتان می ماند. این فیلم عناصر فیلم های هیچکاکی و رمان های استیون کینگ را درهم می آمیزد. در اینجا می خواهیم فیلم های مشابه “برو بیرون” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


14. بازی جرالد – Gerald’s Game – 2017

بدون استیون کینگ نمی توان داستان ترسناکی داشت. این فیلم براساس داستانی به همین نام درباره زنی است که به تخت بسته شده و همسرش در کنارش جان می دهد. هیچکس نمی داند کجا هستند و امیدی برای نجات نیست. سپس سروصداهایی را شنیده و چیزهایی میبیند. یکی از بهترین فیلم های ژانر وحشت 2017 با اجرای کارلا گوجینو.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم برتر که از داستان های استیون کینگ اقتباس شده اند


13. سکوت بره ها – The Silence of the Lambs – 1991

فیلمی با بازی زیبای آنتونی هاپکینز در نقش هانیبال لکتر. کلاریس استارلینگ با بازی جودی فاستر، یک مامور اف بی آی است که برای تحقیق درباره یک قاتل سریالی به دیدن هانیبال زندانی می رود. زیبایی این فیلم باعث شد به عنوان تنها فیلم ژانر وحشت جایزه اسکار بهترین فیلم را بگیرد. این فیلم کلاسیک الهام بخش فیلم ها و سریال های مختلف بوده است.


12. شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد – Cloverfield Lane – 2016

فیلم هایی مانند “برو بیرون” ثابت می کنند که برای خلق یک فیلم ترسناک به صحنه های ماورایی نیاز نیست. فیلم “شماره 10 خیابان کلاورفید” نیز اثر مشابهی است. یک زن جوان پس از تصادف با دو مرد در یک زیرزمین گیر افتاده است. آنها معتقدند بیگانه ها به زمین حمله کرده و جو آن را آلوده کردند. بنابراین اگر بیرون رفته و نفس بکشند می میرند. در طی تماشای این فیلم دائم حقیقت را زیرسوال می بریم. آیا آنها حقیقت را می گویند؟ چه چیز درست و چه چیز غلط است؟ داستان شنیدنی و اجراهای زیبا فیلم را دیدنی می کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


11. دشمن – Enemy – 2013

جیک جیلنهال نیز مانند لئوناردو دی کاپریو پشت سر هم اجراهای دیدنی داشته و هنوز جایزه اسکار را دریافت نکرده است. داستان یک پروفسور کالج که یک فرد شبیه خود را یافته و به جای او زندگی می کند. جیلنهال با بهترین اجرای خود این فیلم را از آن خود می کند. برای درک بهتر معنای فیلم باید چندین بار آن را تماشا کنید. درباره داستان نظریه های مختلف وجود دارد. پس حتما این فیلم را تماشا کنید.


10. اکس-ماشینا – Ex-Machina – 20105

بهترین بازیگران این نسل، آلیشیا ویکاندر، دامنل گلیسون و اسکار آیزاک در این فیلم حضور داشته و با وجود چنین ستارگانی شاهد یک اثر دیدنی هستیم. کالب یک برنامه نویس جوان است که برای دیدن سازمان سری صاحب شرکت، ناتان، در قرعه کشی برنده می شود. ناتان از کالب دعوت می کند تا برای آزمایش هوش یک اندروید، به نام اوا، به آزمایش ملحق شود. اما ناتان چیزی را پنهان می کند و کالب با یک سوال اخلاقی روبرو می شود.

همچنین بخوانید: 20 فیلم پیچیده و تاثیرگذار برتر در تاریخ سینما


9. حیوانات شب ‌زی – Nocturnal Animals – 2016

فیلم دیگری از جیلنهال که امی ادمز نقش یک صاحب گالری را ایفا کرده و نسخه ای از رمان جدید همسر سابقش را دریافت می کند. با خواندن رمان به شباهت زندگی خود و شخصیت رمان پی می برد. همچنین برخی از رازهای تاریک او آشکار می شود. این داستان کلاسیک نشان می دهد که هرگز با یک نویسنده در نیفتید زیرا رازهایتان را آشکار می کند.


8. ماشین چی – The Machinist – 2004

این فیلمی است که کریستین بیل 28 کیلوگرم وزن کم کرد. ترور رزنیک (بیل) از بی خوابی مزمن رنج می برد. مشکلات روانی او به سانحه ای در محل کار منجر شده و اخراج می شود. سپس شاهد سلامت روانی، توهم و پارانویای او هستیم. این داستان فیلم نیست که آن را متمایز می کند بلکه روایت و اجرای بیل است که باعث تمایز آن می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم برتر سینما که ذهن بیننده را به چالش می کشند


7. قوی سیاه – Black Swan – 2010

دارن آرونوفسکی پیش از ساخت فیلم “مادر” (Mother) با این فیلم قدرت خود را ثابت کرده بود. یک داستان جذاب با جلوه های ویژه دیدنی، درباره یک رقصنده باله که می خواهد به کمال برسد و باید برای آن بهایی بپردازد. این فیلم یکی از آن فیلم هایی است که بیننده ها را متمایز می کند. یا از این فیلم خوشتان آمده یا از آن بدتان می آید. با این حال نمی توان از اجرای ناتالی پورتمن در نقش نینا چشم پوشی کنید.


6. جزیره شاتر – Shutter Island – 2010

اگر این فیلم را تماشا نکرده اید خود را طرفدار لئوناردو ندانید. یک فیلم از مارتین اسکورسیزی درباره داستان یک مارشال آمریکایی به نام ادوارد دنیلز که به دستور چاک اول (مارک روفالو) باید درباره یک بیمار گمشده در تیمارستان جزیره شاتر تحقیق کند. سبک روایت و فضای داستان تاریک بوده و نشان دهنده رمز و رازهای مختلف است. یک بار برای تماشای این فیلم کافی نیست و باید بارها آن را تماشا کنید تا معنای فیلم را درک نمایید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جزیره شاتر را دوست دارید این 25 فیلم را تماشا کنید


5. بابادوک – The Babadook – 2014

گرچه بسیاری از فیلم های ترسناک بر جلوه های ترسناک و وحشتناک تکیه می کنند، فیلم هایی هم وجود دارند که عناصر وحشت را کنار می گذارند. یک مکان آرام و برو بیرون چنین فیلم هایی هستند. این فیلم روانشناسانه استرالیایی درباره زندگی یک مادر و پسر است. هنگامی که مادر یک داستان ترسناک را برای پسرش می خواند، پسر تصور می کند هیولای داستان به آنجا آمده است. پسر رفتارهای غیرطبیعی نشان داده و مادرش را نگران می کند. با این حال او نیز متوجه می شود که هیولا حقیقی است.


4. سرگیجه – Vertigo – 1958

صحبت از ژانر تریلر روان شناسانه بدون نام بردن از هیچکاک امکان ندارد. گرچه او فیلم های مختلفی دارد اما “سرگیجه” برترین اثر اوست. اسکاتی فرگوسن از ارتفاع می ترسد و همین موضوع به بازنشستگی زودهنگام او منجر می شود. اکنون به عنوان کارآگاه مخفی یک آشنا استخدام می شود تا به دنبال زن او برود. اما پیچیدگی های داستان اسکاتی را به این زن علاقه مند می کند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم سیاه و سفید تاریخ سینما که باید بارها تماشا کنید


3. میزری – Misery – 1990

یک اثر اقتباسی از استیون کینگ درباره یک دختر روانی. پل شلدون یک رمان نویس موفق است که پس از گیر کردن در کولاک و تصادف که خودرواش از جاده خارج می شود، آنی ویلکز او را نجات می دهد. این دختر خود را طرفدار شماره یک مرد معرفی کرده و از او مراقبت می کند. اما به زودی متوجه می شود آنی او را در دردسر انداخته و اکنون باید از شر او خلاص شود. کیتی بیتس در نقش آنی درخشیده و جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.


2. درخشش – The Shining – 1980

داستان استیون کینگ و کارگردانی استنلی کوبریک آمیزه خطرناکی است و “درخشش” حاصل آن است. اجرای جک نیکلسون در نقش جک تورانس دیدنی است که نقش نگهبان که هتل متروک را بازی می کند. این مکان گذشته تاریکی داشته و اتفاقات ماورایی در آن رخ می دهد. با آغاز طوفان جک و همسر و پسرش در هتل گیر افتاده اند و از مشکلات روانی رنج می برند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم یک مکان آرام (A Quiet Place) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


1. روانی – Psycho – 1960

یکی دیگر از آثار مهم هیچکاک که آغازگر ژانر کشتار بود. داستان ماریون کرین که از رئیس خود پول دزدیده و فرار می کند. به مسافرخانه ای رفته و در آنجا نورمن بیتس مشکوک را میبیند. گرچه با الهام از این فیلم آثار دیگری هم ساخته شد اما این فیلم همیشه برترین بود. گفته می شود هیچکاک داستان را راز نگه داشته بود. حتی بازیگران هم تا صحنه پایانی از داستان باخبر نبودند. اگر دوست دارید یک داستان جذاب تماشا کنید این فیلم را ببینید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم