معرفی 15 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “سیکاریو” (Sicario)

یک مامور وفادار اف بی آی ب نام کیت میسر با بازی امیلی بلانت باید درباره جنگ مواد مخدر در مرز مکزیک و ایالت متحده تحقیق کند. او می خواهد گروه کارتلی که اعضای تیم او را از بین برد به هلاکت برساند این فیلم بسیار پرتنش بوده و مسائل سیاسی را زیر سوال می برد.  فیلم های این لیست به ماموریت های اف بی آی، جنگ یا فضاهای مشابه می پردازند. درصورتی که به این فیلم ها علاقه دارید لیست زیر را بخوانید. با پروشات همراه باشید.


15. وحشی ها – Savages – 2012

اگر به باند کارتل سیکاریو علاقه دارید این فیلم را تماشا کنید. در این فیلم شاهد یک مامور سابق نیروی دریایی و دوستش بن هستیم که علف باکیفیت تولید می کنند. با این حال هنگامی که دوست دختر مشترکشان توسط یک کارتل مکزیکی ربوده می شود باید او را نجات دهند. جذابیت این فیلم در این است که بین خوب و بد مرزی وجود ندارد. اجراهای بنیسیو دل تورو و جان تراولتا این اثر را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ درباره سوسیالیسم


14. برف شکن – Snowpiercer – 2013

در سال 2031 کل جهان منجمد است، به جز افرادی که در برف شکن هستند. بازماندگان این قطار به مدت 17 سال کل جهان را زیر پا گذاشته و اقتصاد و سیستم طبقه بندی خود را دارند. این فیلم شگفت انگیز داستان ساده ای دارد و با وجود جنبه های تاریک و اجتماعی علمی تخیلی، یک دنیای آخرالزمانی را به تصویر می کشد. کریس ایوانز نقش قهرمان داستان را ایفا کرده و بهترین انتخاب ممکن است. فیلم پر از صحنه های اکشن، پرتنش و درام است و حتی یک لحظه خسته نمی شوید.


13. وثیقه – Collateral – 2004

مکی یک راننده تاکسی است که یک مرد با کت شلوار طوسی به نام وینسنت را سوار می کند. وینسنت از او می خواهد در ازای مقدار زیادی پول پیش از رسیدن شب او را به پنج نقطه لس آنجلس ببرد. مکس قبول می کند اما سپس متوجه می شود وینسنت یک مزدور است و باید پنج نفر را به قتل برساند. تام کروز و جیمی فاکس در نقش های خود دیدنی هستند. اجرای زیبای آنها فیلم را به سطح جدیدی می رساند. کارگردانی مایکل من هم جنبه جدیدی از لس آنجلس را نشان می دهد. این عناصر در کنار موسیقی متن و صحنه های اکشن یک اثر دیدنی خلق می کند.

همچنین بخوانید: معرفی تمام فیلم های تام کروز از بدترین تا بهترین، 42 اثر سینمایی پرخرج


12. زندانیان – Prisoners – 2013

فیلمی به کارگردانی دنی ویلنوو، کارگردان سیکاریو، درباره تلاش های یک پدر برای پیشگیری از گم شدن دخترش و دوستش. هیو جکمن و جیک جیلنهال در نقش پدر و کاراگاه نقش آفرینی زیبایی دارند. این فیلم بدون وجود آنها دیدنی نخواهد بود. مهارت کارگردانی ویلنوو و داستان زیبای گازیکافسکی یک فیلم دیدنی خلق کرده است.


11. آخرین گشت – End of Watch – 2012

داستان دو همکار در لس آنجلس که دوست هم هستند و با مجرمین خطرناک روبرو می شوند. این درام جذاب و دیدنی به کارگردانی دیوید آیر در سبک مستند ساخته شده است. جیک جیلنهال و مایکل پنا هم در آن نقش آفرینی می کنند. هردوی آنها اجرای خیره کننده ای داشته و تنش و پیچ و خم داستان فیلم را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با محوریت CIA (سازمان سیا)


10. قلمرو – The Kingdom – 2007

پس از حمله تروریستی به آمریکایی ها در عربستان سعودی، رونالد فلری، مامور اف بی آی، از این کشور می خواهد در عرض پنج روز تحقیقات خود را کامل کنند. او و گروهش هم برای یافتن تروریست ها سفر می کنند. اما در شرایط دشوار این کشور به مشکلاتی برمی خورند. این فیلم پر از صحنه های اکشن، احساسی و پرتنش است. جیمی فاکس، کریس کوپر و جنیفر گارنر در این فیلم حضور دارند. اجرای خوب این بازیگران باعث پیشرفت فیلم می شود.


9. سی دقیقه پس از نیمه‌ شب – Zero Dark Thirty – 2012

داستان یافتن رهبر القاعده، بن لادن، پس از حمله به آمریکا در 11 سپتامبر 2001. شخصیت اصلی، مایا، یک مامور سیا است که می خواهد به مکان اختفای بن لادن پی ببرد. این فیلم علاوه بر تمرکز بر شکنجه پر از صحنه های اکشن است. ویرایش، موسیقی متن و صحنه های فانتزی، باعث جذابیت این فیلم شده اند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیسون استاتهام، ستاره بی چون و چرای سینمای اکشن


8. اگر سنگ از آسمان ببارد – Hell or High Water – 2016

یک پدر مطلقه به همراه برادرش می خواهند از بانک میدلند تگزاس که مزرعه آنها را تصاحب کرده، سرقت کرده و مزرعه را پس بگیرند. مارکوس همیلتون نقش رنجری را ایفا می کند که بازنشستگی اش نزدیک است و به همراه شریکش آلبرتو پارکر می خواهد این سارقان را دستگیر کند. گرچه داستان ساده و البته تکراری است اما کارگردانی و اجرای بازیگران این فیلم را جذاب کرده است. جف بریجز، کریس پاین و بن فاستر اجرای زیبایی ارائه می دهند. همچنین فیلم برداری هم موفق بوده است. در هر صحنه فیلم تنش را حس می کنید.


7. جاسوس آمریکایی – American Sniper – 2014

دقت کریس کایل، سرباز نیروی دریایی، در میدان نبرد جان عده زیادی را نجات داده و او را به یک افسانه تبدیل می کند. اما با بازگشت نزد همسر و فرزندان متوجه می شود که نمی تواند جنگ را فراموش کند. کلینت ایستوود کارگردان داستان ساده ای را انتخاب کرده و آن را به یک اثر درخشان تبدیل نموده است. این فیلم نه تنها فیلمبرداری زیبایی دارد بلکه موسیقی متن و جلوه های ویژه آن را دیدنی می کند. اجرای بردلی کوپر هم در موفقیت فیلم نقش دارد.

همچنین بخوانید: 18 فیلم بحث برانگیز کل تاریخ سینما : از خشونت و وحشت تا سیاست


6. مهلکه – The Hurt Locker – 2008

داستان افسری که ماموریت جوخه بمب در جنگ عراق را به عهده دارد. اما روش خاص او صحنه های جالبی را پدید می اورد. این فیلم شش جایزه اسکار، از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را دریافت کرده و کاترین بیگلو این اثر پرتنش را خلق نموده است. همچنین علاوه بر نمایش صحنه های عراق سربازانی را نشان می دهد که برای نجات زندگی دیگران جان خود را به خطر می اندازند.


5. ترافیک – Traffic – 2000

یک دارم درباره جنگ ایالات متحده بر سر مواد مخدر که در آن داستان یک قاضی اسبق (که اکنون امپراتور مواد مخدر است)، دختر مواد به هروئینش، دو مامور پلیس، همسر ربوده شده یک قاچاقچی زندانی و یک پلیس مکزیکی که انگیزه های رئیسش را زیر سوال می برد، را مرور می کنیم. کارگردانی استیون سادربرگ و نقش آفرینی ستاره های هالیوودی یک اثر زیبا خلق کرده است. از آنجاییکه فیلم با دوربین دستی ضبط شده از فیلم های سنتی متفاوت است. بنیسیو دل تورو، اریکا کریستنسن، مایکل داگلاس و کاترین زتا-جونز، اجراهای دیدنی دارند.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


4. سرزمین کارتل – Cartel Land – 2015

یک مستند پیچیده و بحث برانگیز درباره یک گنگ مواد مخدر در مکزیک و مرز آمریکا و مکزیک که در حین حال مشکلات جنبش های انقلابی را نشان می دهد. دکتر خوزه میرلز با ایجاد یک گروه می خواهد با کارتل مبارزه کند و با این کار با کارتل و حکومت مقابله نماید. این فیلم به کارگردانی متیو هاینمن در سبک مستند به دلیل فیلمبرداری و موسیقی متنش دیدنی است.


3. مخمصه – Heat – 1995

یک گنگ سارقین مسلح لس آنجلسی پروژه های مهم مانند بانک، غرفه ها و نمایشگاه های ماشین را هدف قرار می دهند. یکی از پروژه های آنها برای سرقت خودرو خوب پیش نرفته و یکی از نگهبان ها کشته می شود. بنابراین کارآگاه جنایی پلیس، وینس هانا به دنبال آنهاست. یک فیلم سه ساعته با جلوه های زیبا که شخصیت های پیچیده دارد. یکی از جالب ترین نکات آنها جنبه های مشابه زندگی پلیس و سارق است. یکی از برترین فیلم های پلیسی و سرقتی که هر سینمادوست باید آن را تماشا کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


2. یک مشت دروغ – Body of Lies – 2008

راجر فریس مامور سیا (لئوناردو دی کاپریو) در اردن به دنبال یک تروریست قدرتمند است اما سیاست های آمریکا و سازمان مخفی اردن باعث دستگیری خودش می شود. فیلم به این سوال پاسخ می دهد: “در جنگ باید به چه کسی اعتماد کرد؟”. ریدلی اسکات یک فیلم دیدنی و سرگرم کننده خلق می کند و اجرای راسل کرو و دی کاپریو دیدنی است. داستان پیچیده و چندلایه و کارگردانی اسکات فیلم را دیدنی می کند.


1. جایی برای پیرمردها نیست – No Country for Old Men – 2007

لوولین ماس کارگر (جاش برولین) پس از یافتن 2 میلیون دلار در معامله شکست خورده مواد مخدر در صحرا، فرار می کند. آنتون چیگور (خاویر باردم) یک مزدور با روش خاص قتل، به دنبال اوست. داستان ساده است و مسیر مشخصی دارد. اما با وجود دیالوگ کم خیره کننده است. اجرا و کارگردانی این فیلم را برنده چهار جایزه اسکار نمود، از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم.

همچنین بخوانید: اگر فیلم رودخانه ویند (Wind River) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. هادی

    آبان 28, 1401

    ممنون خوب بودن امامیتونه خیلیازاین بهترباشه.
    فرجامتون نیک.،

    پاسخ

  2. مجتبی

    اردیبهشت 26, 1398

    یعنی عالی بود سایتتون دمتون گرم

    پاسخ