بیوگرافی کامل لیو تایلر (Liv Tyler) از کودکی تا به امروز

نام: لیو تایلر (لیو روندگن)

تاریخ تولد: 1 جولای 1977 (10 تیر 1356)

سن: 41 سال

محل  تولد: نیویورک، ایالات متحده آمریکا

قد: 178 سانتی متر

شغل: بازیگر، مدل

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی لیو تایلر

لیو تایلر یک مدل و بازیگر آمریکایی است که در بیش از سی پروژه شرکت کرده است. گرچه او هرگز جایزه مهمی را به دست نیاورده اما جز بازیگران محبوب این صنعت است. عطر گل سرخ با الهام از او خلق شد. در سال 2006 چای گل سرخ با نام لیو تایلر در فرانسه فروخته شد.

لیو در خانواده مشهوری نیویورکی به دنیا آمد. مادرش بب بوئل یک خواننده و مدل مطرح است. تاد روندگن که این دختر تا مدت ها او را پدر خود می پنداشت، یک موزیسین راک است. اما در حقیقت استیون تایلر، تک خوان گروه Aerosmith پدر اوست. اما این دختر تنها زمانی که به شباهت خود با دختر دیگر استیون یعنی میا تایلر پی برد، متوجه این حقیقت شد. پس از آن این نام خانوادگی را انتخاب کرد. اما با تاد روندگن رابطه خوبی داشت. در مدارک شناسایی لیو نام او به عنوان پدر ثبت شده است.

لیو تایلر و استیون

لیو تایلر از کودکی به خوانش پریشی دچار بود و در انجام تکالیف مدرسه موفق نبود. او از کودکی به استودیوی مد می رفت و در سن چهارده سالگی برای اولین بار به عنوان مدل ظاهر شد. او با قد 178 سانتی متر و قد 61 کیلوگرم برای این حرفه مناسب است. او همان موقع در جلسات عکاسی و ضبط ویدیوی جرج مایکل با نام Cowboys And Angels هم شرکت کرد.

لیو تایلر و میا

سه سال بعد در آهنگ پدرش حضور یافت. موزیک ویدیوی Crazy از گروه Aerosmith. در این ویدیو به همراه آلیشیا سیلورستون بازیگر در نقش دخترانی که از خانه گریخته اند بازی کرده و ویدیو محبوب شد. پس از این پروژه بود که بروس برسفورد کارگردان او را به فیلم جدیدش دعوت کرد.

فیلم های او

اولین حضور سینمایی لیو در فیلم کارآگاهی Silent Fall بود که نقش فرعی را برعهده داشت. همان موقع درام Heavy نیز به او پیشنهاد شد. کارگردان این فیلم منتظر شد تا لیو اجرا در فیلم اول را به اتمام برساند.

لیو تایلر در زیبایی ربوده شده

سپس کمدی جوانانه Empire Records اکران شد و در سال 1996 در ملودرام “زیبایی ربوده ‌شده” (Stealing Beauty) به کارگردانی برناردو برتولوچی حضور یافت. او در درام “اختراع ابوت‌ها” (Inventing the Abbotts)  در نقش دختری از یک خانواد بزرگ به نام پاملا ابوت حضور یافت. در کمدی “آن کاری که می‌کنی” (That Thing You Do!)، تریلر “U Turn” (U Turn) و کمدی “هاردلی نمی تواند صبر کند” (Can’t Hardly Wait) نقش های مکمل را برعهده داشت. لیو نقش های فرعی را برعهده داشت.

این بازیگر پس از اکران فیلم فانتزی پرفروش “آرماگدون” (Armageddon) به شهرت رسید. در این فیلم با بروس ویلیس و بن افلک همبازی شد و نامزد جایزه بهترین بازیگر MTV و Duet شد. اما نظر منتقدین درباره اجرای او بحث برانگیز بود. او همچنین نامزد بدترین بازیگر زن مکمل جایزه تمشک طلایی شد. فیلم های بعدی او عبارتند از: پلانکت و مکلین (Plunkett & Macleane)، کمدی تراژدی “اقبال کلوچه” (Cookie’s Fortune)، کمدی رمانتیک دکتر تی و زنان (Dr. T & the Women) و بازی در اقتباس انگلو-آمریکایی از رمان Onegin نوشته پوشکین در نقش تاتیانا لارینا. او در سال 2001 در کمدی جنایی “یک شب در مک کول” (One Night at McCool’s) حضور یافت.

لیو تایلر در ارباب حلقه ها

این بازیگر پس از اکران سه گانه “ارباب حلقه ها” (The Lord of the Rings) از رمان جان تالکین، معروف تر شد. او در این فیلم نقش دختر حاکم آرون را ایفا کرد. گرچه این بازیگر در سه سری این فیلم حضور داشت اما اجرای او رفته رفته کوتاهتر شد. او برای این نقش در لیست برترین اجراهای جوایز گیلد که مخصوص بازیگران گروهی بود، قرار گرفت.

سپس در ده فیلم دیگر حضور یافت که مشهورترین آنها عبارتند از: فیلم ترسناک غریبه ها (The Strangers)، کمدی تراژدی “دختر جرسی” (Jersey Girl) و ملودرام “لبه” (The Ledge).

لیو تایلر در دختر جرسی

در سال 2008 لیو تایلر برای فیلم “غریبه ها” نامزد جایزه بهترین بازیگر زن شد. در همان سال در فیلم “هالک شگفت انگیز” (The Incredible Hulk) نقش بتی راس را ایفا کرد. اما پس از آن در فیلم های دیگر مارول حضور نیافت.

در سال 2010 بازهم در یک اثر ابرقهرمانی حضور یافت. او در کمدی سیاه “سوپر” (Super) که پارودی فیلم های ابرقهرمانی بود حضور پیدا کرد. او نقش همسر مردی که خود را ابرقهرمان می دانست بازی کرد. در سال 2012 در فیلم “ربات و فرانک” (Robot & Frank) بازی کرد.

در سال 2013 در فیلم کمدی “ایستگاه فضایی 76” (Space Station 76) بازی کرد. سپس در سریال درام “بازماندگان” (Leftovers) از رمانی به همین نام نوشته تام پروتا حضور یافت. او نقش مگ ابوت را ایفا کرد. داستان درباره یک شهر کوچک آمریکایی است که نیمی از جمعیت آن نابود شده اند. در 13 اوت 2014 کانال HBO فصل دوم این سریال را تولید کرد. در 10 دسامبر 2015 هم فصل سوم و چهارم آن تولید شد.

زندگی شخصی

در سال 1997 لیو تایلر در صحنه فیلم “ابوت ها” با خواکین فینکس آشنا شد. رابطه عاشقانه آنها یک سال طول کشید. پس از جدایی از او با رویستن لانگدن، موزیسین گروه راک Spacehog آشنا شد. رابطه آنها چهارسال طول کشید و در سال 2003 رسما ازدواج کردند. در این ازدواج پسر آنها مایلو ویلیام لانگدن به دنیا آمد. در چهارسالگی این پسر والدین او از هم جدا شدند.

لیو تایلر و دیوید گاردنر

در بهار 2014 با مدیر فوتبال، دیوید گاردنر، ازدواج کرد. یک سال بعد پسر دومش یلور جین گاردنر به دنیا آمد. دیوید بکهام معروف پدرخوانده این پسر است. لیو تایلر پول هایش را در خیریه خرج می کند، به خصوص برای تحقیقات کشف داروی ضد سرطان. به همین دلیل در سال 2003 به عنوان سفیر حسن نیت ایالات متحده انتخاب شد. در سال 2007 توانست مجوز ممنوعیت ساخت نوشیدنی انرژی زایی که مولد سرطان سینه بود را اخذ کند.

او از سال 2003 چهره عطر Givenchy است. او حساب رسمی اینستاگرم دارد که تایید شده است. لیو تایلر در صفحه خود 1.5 میلیون دنبال کننده دارد.

لیو تایلر در امروز

لیو تایلر در سال 2016 در فیلم “وحشی” (The Wilding) نقش الن کوپر را ایفا کرد. در 16 آوریل 2017 ضبط فصل سوم سریال “بازماندگان” آغاز شد. قسمت سوم فصل آخر در 4 ژوئن 2017 پخش شد.

فیلم شناسی

  • زیبایی ربوده ‌شده – Stealing Beauty – 1996
  • اختراع ابوت ها – Inventing the Abbotts – 1997
  • آرماگدون – Armageddon – 1998
  • اونگین – Onegin – 1999
  • شبی در مک کول – One Night at McCool’s – 2001
  • ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه – The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring – 2001
  • ارباب حلقه‌ها: دو برج – The Lord of the Rings: The Two Towers – 2002
  • ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه – The Lord of the Rings: The Return of the King – 2003
  • دختر جرسی – Jersey Girl – 2004
  • هالک شگفت انگیز – The Incredible Hulk – 2008
  • بازماندگان – The Leftovers – 2014

تصاویری از لیو تایلر


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم