معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “رودخانه ویند” (Wind River)

“رودخانه ویند” یک فیلم به نویسندگی و کارگردانی تیلور شرایدن و بازی جرمی رنر (کوری لمبرت) در نقش شکارچی یک منطقه اختصاصی آمریکای بومی به نام رودخانه ویند ظاهر می شود. یک روز صبح که کارش را آغاز می کند به جسد پا برهنه و یخ زده یک زن جوان می رسد که از روستا دورتر است. با ورود یک مامور اف بی آی به نام جین بنر (الیزابت اولسن) برای حل این پرونده این دو با هم همراه شده و کوری به او کمک می کند. گیل بیرمنگام نقش پدر دختر جوان را ایفا کرده و درد، خشم و رنج را نشان می دهد. این فیلم در حقیقت معمای قتل نیست و چیزهای بیشتری را نشان می دهد. داستان یک شهر، یک جامعه و مردمانش. داستان مردی که گذشته اش را می پذیرد، هرچقدر هم که دردناک باشد.

رودخانه ویند یک فیلم قدرتمند، خیره کننده و جذاب است. دیالوگ های تیلور شرایدن بی نظیر بوده و جرمی رنر و گیل بیرمنگام اجرای خوبی را ارائه می دهند. در اینجا فیلم های مشابه رودخانه ویند را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. بی خوابی – Insomnia – 2002

کریستوفر نولان بلافاصله پس از موفقیت “یادگاری” (Memento) به ساخت این فیلم تریلر با بازی آل پاچینو (ویل دورمر) و مارتین دونوان (هاپ) روی آورد که این دو بازیگر نقش دو کارآگاه لس آنجلسی را ایفا می کنند که برای پرونده قتل یک دختر جوان به شهر کوچکی در آلاسکا می روند. هیلاری سوانک نقش کارآگاه محلی و رابین ویلیامز نقش نویسنده ای را ایفا می کند که به نوعی در قتل دخترک دست دارد. آل پاچینو که 22 ساعت شبانه روز را بیدار مانده تلاش می کند پرونده قتل را حل کند. قدرت کارگردانی نولان در کیفیت این فیلم تاثیرگذار بود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم یادگاری (Memento) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


9. جایی برای پیرمردها نیست – No Country for Old Men – 2007

“تا به حال بدترین چیزی که در تاس از دست داده ای چه بوده؟” این دیالوگ به یادماندنی درام جنایی حماسی “جایی برای پیرمردها نیست” به کارگردانی ایتان و جوئل کوئن می باشد. جایی در تگزاس جاش برولین (لوولین ماس) به یک معامله مواد مخدر می رسد که مقدار زیادی پول به جا مانده. خاویر باردم (آنتون چیگور) به دنبال این پول است و هرکه سر راهش است را از بین می برد. بنابراین کل داستان به موش و گربه بازی جاش برولین و خاویر باردم تبدیل شده و باردم همیشه یک قدم از او جلوتر است. تامی لی جونز نقش یک پلیس محلی را ایفا می کند که صحنه نبرد را بررسی کرده بود. این فیلم خشن، وحشیانه و اکشن نامزد 8 نامزد اسکار شد و 4 جایزه را دریافت کرد، از جمله جایزه بهترین بازیگر مرد برای باردم .

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


8. رودخانه میستیک – Mystic River – 2003

داستان سه دوست، جیمی (شان پن) یک کلاهبردار سابق، دیو (تیم رابینز) و شان (کوین بیکن) که کارآگاه جنایی هستند و از یک رمان اقتباس شده است. هنگامی که جسد شکنجه شده دوست جیمی یعنی کیت یافت می شود، شان و شریکش ویتنی (لارنس فیشبورن) باید راز مرگ او را حل کرده و دیو مشکوک شناخته می شود. بنابراین گذشته او به نمایش درمی آید. این فیلم با کارگردانی زیبای کلینت ایستوود تا پایان شما را با خود همراه کرده و 6 جایزه اسکار را به خانه برد، از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر اصلی و مکمل برای شان پن و تیم رابینز.

همچنین بخوانید: 20 فیلم برتر رازآلود تاریخ سینما


7. زندانیان – Prisoners – 2013

هنگامی که دو دختر به نام های آنا و جوی گم می شوند، والدین شان تصمیم می گیرند اوضاع را کنترل کنند. هیو جکمن و ماریا بلو نقش والدین آنا، کلر و گریس دوور، و ترنس هاوارد و وایولا دیوس هم نقش والدین جوی را به زیبایی اجرا می کنند. تنها سرنخ آنها یک کاروان سفید است که پیش از گم شدن دختران در مقابل خانه پارک بود و هنگامی که متوجه می شوند الکس جونز دیوانه (با بازی پل دانو) راننده این کاروان است، کارآگاه لوکی (جیک جیلنهال) باید دراین باره تحقیق کند. گذشته از اجرای زیبای هیو جکمن و جیک جیلنهال، کارگردانی و فیلمبرداری هم دیدنی است. صحنه های مختلف داستان این سوال را می پرسد “برای خانواده تان حاضرید چکار کنید؟”

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیک جیلنهال که نباید از دست بدهید


6. قول – The Pledge – 2001

جری بلیک (جک نیکلسون) یک پلیس بازنشسته است که قتل یک دختر مانع بازنشستگی او می شود. جری پس  از کشف جسد دختر باید به خانواده اش خبر بدهد و شاهد غم آنهاست. مادر دختر از او قول می گیرد که خودش درباره آن تحقیق کند. بنابراین جری تصمیم می گیرد تا پیش از کشف قاتل بازنشسته نشود و محرک فیلم همین است. این فیلم در کنار دیالوگ ها یکی از بهترین اجراهای نیکلسون را ارائه  می دهد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم مکس دیوانه (Mad Max) محصول 1979 را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


5. سیکاریو – Sicario – 2015

هنگامی که یک مامور وفادار اف بی آی با بازی امیلی بلانت باید درباره جنگ مواد مخدر در مرز مکزیک و ایالت متحده تحقیق کند، به حقایق وحشتناکی پی برده و متوجه زیرسوال رفتن قانون می شود. مت (جاش برولین) در این ماموریت ناظر اوست و بنسیو دل تورو نقش شخصیتی را ایفا می کند که رفتارهای خشونت آمیز از او برمی آید. اجرای دنی ویلنوو در کنار فیلمنامه تیلور شرایدن یک شاهکار زیبا خلق می کند. کارگردان هم دقیقا می داند چکار کند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم سیاه و سفید تاریخ سینما که باید بارها تماشا کنید


4. دختری با خالکوبی اژدها – The Girl With the Dragon Tattoo – 2011

هنگامی که یک روزنامه نگار به نام میکائیل بلومکویست (دنیل کریگ) و یک هکر کامپیوتر پر از خالکوبی و پیرسینگ به نام لیزبث سالاندر (رونی مارا) توسط یک میلیونر به نام هنریک ونگر (کریستوفر پلامبر) مسئول تحقیقات درباره ناپدید شدن برادرزاده آن مرد حدود 40 سال پیش می شوند، به حقایق مختلف و عجیب و غریبی پی می برند. در این فیلم سوئدی سال 2009 دیوید فینچر کارگردانی بی نظیری داشت.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ژانر درام در سال 2019 که نباید از دست داد


3. سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری – Three Billboards Outside Edding, Missouri – 2017

میلدرد (فرانسس مک دورمند) پس از تجاوز و قتل دخترش در خارج از شهر 3 بیلبورد کرایه می کند تا خطاب به ویلیام یلابی (وودی هارلسون) پلیس شهر شکایت هایی را بنویسد. بنابراین نبرد میان میلدرد و رئیس پلیس دیکسون (سم راکول) آغاز می شود. این فیلم پر از طنز تلخ، دیالوگ های خشن و پیچ و خم داستان است. در نهایت هم پایان فیلم راضی تان می کند. این فیلم در 7 قسمت اسکار نامزد شد و 2 جایزه را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جیسون استاتهام، ستاره بی چون و چرای سینمای اکشن


2. اگر سنگ از آسمان ببارد – Hell or High Water – 2016

هنگامی که تنر هاوارد (بن فاستر) به همراه برادرش توبی هاوارد (کریس پاین) که بانک میدلند تگزاس مزرعه آنها را تصاحب کرده، از زندان آزاد می شوند تصمیم می گیرند از زندان سرقت کرده و مزرعه را پس بگیرند. مارکوس همیلتون (جف بریجز) نقش رنجری را ایفا می کند که بازنشستگی اش نزدیک است و به همراه شریکش آلبرتو پارکر (گیل بیرمینگام) می خواهد این سارقان را دستگیر کند. فیلمنامه تیلور شرایدن، دیالوگ ها و اجرای بی نظیر بازیگران، این اثر را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


1. هفت – Seven – 1995

دومین فیلم دیوید فینچر در این لیست که سامرست (مورگان فریمن) و میلز (برد پیت) به عنوان کارآگاه های قتل باید درباره یک قاتل سریالی که براساس گناهان هفت گانه به قتل دست میزند، تحقیق کند. این مرد این گناهکاران را مجازات می کند. صحنه به صحنه این فیلم مهیج بوده و در اوج داستان جان دوی قاتل (کوین اسپیسی) تصمیم می گیرد خود را معرفی کند. بنابراین زیباترین نقشه اوج داستان است.

یک فیلم زیبا با دیالوگ و شخصیت پردازی دیدنی که کوین اسپیسی در نقش جان دو با وجود حضور کوتاهش اجرای زیبایی را ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر برد پیت که استعداد بازیگری او را ثابت کردند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم