12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “جانگوی آزاد شده” (Django Unchained) که باید تماشا کنید

بی‌دلیل نیست که کوئنتین تارانتینو را یکی از بزرگ‌ترین کارگردان‌های صنعت هالیوود می‌دانند. زیرا او فیلم‌هایی مانند “جانگوی آزاد شده” را خلق کرده است. علاقه‌مندان به درام‌های اکشن و ژانر وسترن با این فیلم آشنا بوده و بازیگرانی چون جیمی فاکس، کریستف والتز و ساموئل ال.جکسون در آن نقش آفرینی می‌کنند، اما اجرای لئوناردو دیکاپریو نقطه قوت آن محسوب می‌شود.

تارنتینو توانست برخلاف جریان آب شنا کرده و هر صحنه را براساس سبک خودش کارگردانی کند. اگر به آثار تارنتینو علاقه داشته و دوست دارید فیلم‌های مشابه “جانگوی آزاد شده” را تماشا کنید، این مقاله را بخوانید. با پروشات همراه باشید.


12. برادران سیسترز ‒ The Sisters Brothers ‒ ۲۰۱۸

در این فیلم، فینکس و ریلی نقش “چارلی” و “الی سیترز” را بر عهده دارند، این دو جایزه بگیرهایی هستند که توسط تاجری استخدام شده‌اند تا مردی به نام “هرمان وارم” را پیدا کرده و دستگیر کنند. این تاجر، قبل از آنها یک کارآگاه خصوصی به نام “جان موریس” را نیز فرستاده بود که تا موقع رسیدن برادران سیسترز وارم را مشغول نگه دارد و سپس او را به آنها تحویل دهد. با این‌حال، وقتی موریس از حقیقت پشت دستگیری وارم با خبر می‌شود، به او ملحق شده که با این کار، نام او نیز در لیست تحت تعقیب‌ها قرار می‌گیرد.


11. تاماهاوک استخوانی ‒ Bone Tomahawk ‒ ۲۰۱۵

“تاماهاوک استخوانی” با داستان دو غارتگر شروع می‌شود که در محل دفن بومیان آمریکایی توسط دشمنانی ناشناخته، مورد حمله قرار می‌گیرند. یکی از آنها کشته می‌شود اما دیگری زنده می‌ماند و به شهری کوچک در آن نزدیکی می‌رود تا غنایم خود را چال کند. اما شهردار متوجه ورود او شده و به پایش شلیک می‌کند که این موضوع باعث می‌شود از آنچه فکر می‌کرد بیشتر در شهر بماند. مشکل زمانی شروع می‌شود که نیروهای تعقیب کننده تا شهر او را دنبال کرده و برای پیدا کردنش به بومیان آسیب می‌زنند.


10. رنگ ارغوانی – The Color Purple – 1982

یک فیلم جذاب به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که یادآور دشواری‌های سیاهپوستان آمریکاست. سیلی یک زن سیاهپوست بی‌سواد است که توسط پدر خودش آزار می‌بیند. پیام فیلم این است که در هر شرایطی یکدیگر را دوست بداریم. همچنین تلاش سیاهپوستان برای رسیدن به آزادی در آغاز قرن جدید را یادآور می‌شود. دنی گلاور، ووپی گلدبرگ، مارگارت اوری و اپرا وینفری از بازیگران این فیلم هستند.

همچنین بخوانید: تمام 32 فیلم استیون اسپیلبرگ از بدترین تا بهترین


9. اگر از آسمان سنگ ببارد – ۲۰۱۶ – Hell or High Water

در این فیلم، پاین و فاستر نقش دو برادر را برعهده دارند که وقتی پولشان تمام می‌شود برای پرداخت وامی که پس از مرگ مادرشان گرفتند، تصمیم می‌گیرند به یک سری سرقت دست بزنند. “توبی” برادر کوچکتر است که طرح سرقت را می‌چیند و از برادر بزرگترش “تانر” که فردی بی احتیاط است، باهوش‌تر است. بی احتیاطی او باعث می‌شود که نقشه‌ای با طرحی عالی خراب شود که این کار به دو تکاور تگزاسی “مارکوس همیلتون” و “آلبرتو پارکر” مهلت می‌دهد تا آنها را دستگیر کنند. در حالی که تکاوران نزدیک آنها هستند، این دو برادر باید راهی برای فرار پیدا کنند و تا حد ممکن سر خود را پایین نگه دارند. اما اشتباه تانر موجب دردسر شده و باعث شروع موش و گربه بازی می‌شود.


8. می سی سی پی می‌سوزد – Mississippi Burning – 1988

این اثر از الن پارکر نژادپرستی را زیرسوال می‌برد. گرچه تماشای آن دشوار است اما حوادث مهمی را یادور می‌شود. این فیلم براساس داستان واقعی قتل سه فعال حقوق مدنی در سال 1964 ساخته شد، بنابراین فضای سال 1964 می سی سی پی و قتل وحشیانه سیاهپوستان را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ درباره سوسیالیسم


7. سیزدهم – 13th – 2016

یک مستند زیبا درباره دو مسئله مهم در آمریکا: قدرت پول و تاثیر آن بر اسارت و بردگی. بنابراین تاریخ آمریکا را به زیبایی به تصویر می‌کشد. در این مستند شاهد زیر سوال بردن حقوق بشر و اعتراض علیه سیستم زندانبانی سیاهپوستان هستیم. پس حتما آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع قمار و کازینو


6. ترور جسی جیمز به‌‌ دست رابرت فورد بزدل – The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford – 2007

این فیلم هم مانند “جانگوی آزاد شده” در سبک وسترن ساخته شد و داستان جیمز گنگ و رابطه مرگبار جسی جیمز و رابرت فورد را شاهد هستیم. فیلمبرداری راجر دیکین نقطه قوت این فیلم است. مناظر زبا و مزرعه های گندم این اثر را زیباتر می‌کنند. همچنین در این فیلم زیباترین صحنه سرقت در قطار را میبینید.

همچنین بخوانید: 35 فیلم برتر ژانر وسترن در تاریخ سینما


5. هشت نفرت‌انگیز – The Hateful Eight – 2015

یکی دیگر از فیلم‌های تارانتینو که آمیزه‌ای از روایت زیبا، درام وسترن و سیاسی و قدرت بازیگران است. ام.وارن (ساموئل ال.جکسون) یک شکارچی است که در کارش به مشکل برخورده است. سپس به شکارچی دیگری برمی‌خورد که یک زندانی به نام دیزی دامرگ (جنیفر جیسون لی) را منتقل می کند. در این فیلم شاهد یک صحنه خونین هستید.

همچنین بخوانید: 9 فیلم برتر کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) به انتخاب مخاطبین


4. شهامت واقعی – True Grit – 2010

یک فیلم بازسازی شده از برادران کوئن درباره متی راس (هیلی استاینفلد) که پس از قتل پدر به فورت اسمیت می‌رسد. در این فیلم همه چیز سرجای خود بوده و بهترین تصمیم ها اتخاذ شده است. فیلم رفته رفته بهتر می‌شود و با اینکه پایان ناامید کننده است اما یک اثر هنری محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


3. ۳:۱۰ به یوما – 2007 – ۳:۱۰to Yuma

این فیلم پس از فیلم “نابخشوده” (Unforgiven) برترین اثر وسترن محسوب می‌شود. تمام جنبه‌های این فیلم دیدنی هستند که یکی از آنها کارگردانی جیمز منگولد است. گرچه داستان ساده است اما هر جنبه فیلم مهیج می‌باشد. یک اکشن زیبا با عناصر درام و اجرای دیدنی. این فیلم هم از لحاظ تجاری موفق بود و هم هنری. چنین فیلم هایی ژانر وسترن را زنده نگه می‌دارند.

همچنین بخوانید: معرفی 16 فیلم برتر درباره مسابقات اتومبیل رانی خیابانی


2. نابخشوده – Unforgiven – 1992

کلینت ایستوود و مورگان فریمن نقش دو شکارچی بازنشسته را ایفا می‌کنند که پس از سالها باید به عرصه بازگردند. سپس داستان آغاز می‌شود و اجرای مورگان فریمن در نقش ند لوگان خیره کننده است. پایان غم‌انگیز و در حین حال شگفتی‌ساز است. این فیلم زندگی در غرب وحشی را به شما نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: اگر نجات سرباز رایان را دوست دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


1. خوب، بد، زشت – The Good, the Bad and the Ugly – 1966

یکی از سرگرم کننده‌ترین و خوش ساخت‌ترین فیلم‌های وسترن ساخته شده که داستان ساده‌ای دارد. سه گاوچران می‌خواهند به گنج دست پیدا کنند و بهترین بخش داستان علیه جنبش جنگ داخلی آمریکاست. شخصیت‌های اصلی به زیبایی نقش‌آفرینی شده‌اند: کلینت ایستوود در نقش قهرمان، ایلای والاک در نقش شریک مکزیکی بدجنس و لی ون کلیف در نقش تیرانداز شرور که برای گذران زندگی به قتل دست میزند. دیالوگ های شنیدنی و فیلمنامه باورنکردنی این فیلم را دیدنی می‌کند. پیش از مرگ این اثر کلاسیک را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 25 فیلم زیبای تاریخ که تماشای آن ها حس خوبی به شما می دهد


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. سحر

    شهریور 20, 1398

    سلام و عرض ادب و خسته نباشید. واقعا از صمیم قلب از این سایت عالی و مطالب فوق العاده خوبش ممنونم. خیلی خوبه که یک نویسنده بدون هیچ تعصبی فیلم های خوب و تاثیرگذار را معرفی می کند. موفقیت هایتون روزافزون

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به سحر

      شهریور 20, 1398

      سلام سحر جان،
      ممنون بابت حمایت و لطفی که داری 😊🌹

      پاسخ