بیوگرافی کامل جوزف گوردون لویت (Joseph Gordon-Levitt) از کودکی تا به امروز

نام: جوزف گوردون لویت (جوزف لئونارد گوردون لویت)

تاریخ تولد: 17 فوریه 1981 (28 بهمن 1359)

سن: 38 سال

محل تولد: لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.75 سانتی متر

شغل: بازیگر، کارگردان

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی جوزف گوردون لویت

جوزف گوردون لویت یک بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی است که تا به حال دو بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده است. او به دلیل بازی در فیلم های پرفروش “تلقین” (Inception)، “شوالیه تاریکی برمی خیزد” (The Dark Knight Rises)، “لوپر” (Looper) و ” شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم” (Sin City: A Dame to Kill For) به شهرت رسیده است. او در پروژه های زندگی نامه ای مانند “لینکلن” (Lincoln)، “اسنودن” (Snowden) و “بندباز” (The Walk) حضور یافته است.

جوزف در 17 فوریه 1981 در لس آنجلس به دنیا آمد. او در یک خانواده یهودی بزرگ شد که به هیچ وجه سختگیر نبودند. پدر او دنیز لویت و مادرش جین گوردون در ایستگاه رادیویی همکار بودند. هردوی آنها هیپی بودند و معتقد بودند زن نباید پس از ازدواج نام فامیلش را عوض کند. بنابراین پسرشان نام فامیل هردو را دارد.

celeber.ru

پدربزرگ مادری او مایکل گوردون یک کارگردان معروف بود. بنابراین جوزف از کودکی با تلویزیون و سینما سروکار داشت. او در چهارسالگی در یک گروه تئاتر شرکت کرد و در تئاتر “جادوگر شهر اوز” در نقش مترسک حضور یافت. یک مدیر برنامه به استعدادهای او پی برد و گوردون-لویت در موزیکال های آماتور شرکت کرد. جوزف در آغاز سال های 2000 در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرد و همان موقع هم مشهور بود.

فیلم های او

جوزف گوردون-لویت در سن هفت سالگی در فیلم “غریبه ای در سرزمینم” (Stranger on My Land) حضور یافت. در سال 1992 این بازیگر در فیلم بلند “بتهوون” (Beethoven) در نقش اول حضور یافت، گرچه تنها چند ثانیه روی صحنه ظاهر شد. سپس در فیلم “رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد” (A River Runs Through It) رابرت ردفورد حضور یافت. در سال 1996 سریال کمدی Third Rock from the Sun این بازیگر را مشهور کرد و چندین جایزه دریافت نمود.

جوزف گوردون-لویت در ۱۰ چیز تو که من ازشون بدم میاد

پس از اتمام این سریال گوردون برای مدتی از سینما فاصله گرفت و پس از فارغ التحصیلی به آن بازگشت. از آن زمان با بسیاری از کارگردان ها همکاری نمود. در سال 1999 در کمدی ملودرام “۱۰ چیز تو که من ازشون بدم میاد” (10 Things I Hate About You) که اقتباس مدرن نمایش “رام نمودن زن سرکش” شکسپیر محسوب می شد، حضور یافت. هیث لجر و جولیا استیلس نقش های اصلی را برعهده داشتند.

در سال 2001 در درام روانشناسانه “شیدایی” (Manic) که از طریق نمایش یک تیمارستان به مشکلات اجتماعی می پرداخت، حضور یافت. سپس در فیلم “پوست رازآمیز” (Mysterious Skin) نقش یک همجنسباز خیابانی را ایفا کرد. در سال 2006 در فیلم های Stop-Loss و Killshot حضور یافت. در چند سال بعدی نقش های او فرعی بودند و به شهرت او کمک نکردند.

جوزف گوردون-لویت در 500 روز سامر

در سال 2009 درام کمدی “500 روز سامر” (500 Days of Summer) لویت را نامزد گلدن گلوب کرد. او و همبازی های زویی دشانل نقش یک زوج را آنقدر خوب ایفا کردند که درباره روابط آن دو شایعایی شنیده می شد، اما خودشان آن را تایید نکردند. در سال 2010 در درام “هشر” (Hesher) نقش هشر، یک فرد اجتماع گریز را ایفا کرد که ناگهان از یتیمی به نام تی.جی حمایت کرد.

در سال 2010 در تریلر علمی تخیلی “تلقین” (Inception) از کریستوفر نولان حضور یافت. این فیلم براساس ورود به رویای افراد ساخته شد. شخصیت های اصلی با سرقت رازهای مردم از ناخودآگاه افراد زندگی می کنند. آنها تنها رازهای افراد را سرقت می کنند و فیلم پایان جالبی دارد. لئوناردو دی کاپریو، الن پیچ، تام هاردی و ماریون کوتیار، نقش های اصلی را دریافت کردند. این فیلم جوایز فنی مانند بهترین فیلمبرداری، بهترین ویرایش صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه های ویژه را دریافت کرد. در سال 2011 جوزف گوردون-لویت و سث روگن در تراژدی کمدی “50/50” نقش های اصلی را دریافت کردند. داستان درباره مردی است که عاشق ورزش بوده و از عادت های بد دوری می کند. ناگهان متوجه می شود بیمار است.

جوزف گوردون-لویت در 50/50

در سال 2012 تماشاگران از اجرای لویت در چهار پروژه تحسین کردند. او در فیلم پرفروش “شوالیه تاریکی برمی خیزد” (The Dark Knight Rises) نقش کارآگاه جن بلیک را ایفا کرد. از زمانی که نام لویت معرفی شد طرفداران تصور می کردند او قرار است نقش جوکر را ایفا کند زیرا او و هیث لجر مرحوم به هم شباهت هایی داشتند. با این حال سازندگان برای احترام به لجر و ادامه سه گانه این کار را انجام ندادند. سپس در اثر زندگی نامه ای “لینکلن” حضور یافت. او در فیلم “نهایت سرعت” (Premium Rush) نقش ویلی دوچرخه سوار را بازی کرد. تماشاگران از فیلم فانتزی اکشن “لوپر” با اجرای او استقبال کردند.

جوزف گوردون-لویت در شوالیه تاریکی برمیخیزد

این بازیگر نقش جو را ایفا کرد که با ارسال مردمی از آینده افراد را به قتل می رساند. گرچه او قد بلند نیست (176 سانتی متر) و شبیه مزدورهای حرفه ای نیست، نقش این مزدور را به زیبایی ایفا کرد. سپس باید خود 30 ساله اش را به قتل برساند. بروس ویلیس نقش آینده جو را ایفا می کند. در سال 2013 لویت فیلم “دان جان” (Don Jon) را کارگردانی کرد. او همچنین فیلمنامه نویسی و اجرا را برعهده داشت. فیلم داستان یک زن باره مدرن بود که هربار به چالش هایی دچار می شد.

جوزف گوردون-لویت در هشر

در سال بعد جوزف در تریلر نوآر “شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم” که براساس رمان شهر گناه فرانک میلر ساخته شده بود نقش یک کارآگاه را ایفا کرد. این فیلم به دلیل ترکیب رنگ ها و اجرای ستارگانش، میکی رورکه، جسیکا آلبا، بروس ویلیس، اوا گرین و لیدی گاگا، شهرت یافت. در سال 2015 لویت در فیلم زندگی نامه ای “بندباز” از رابرت زمیکس نقش آفرینی کرد. این بازیگر در نقش یک هنرمند فرانسوی به نام فیلیپ پتی حضور یافت که در سال 1974 بین برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی نیویورک بندبازی کرده بود. این فیلم براساس کتاب زندگی نامه ای پتی، رسیدن به ابرها، ساخته شد.

زندگی شخصی

جوزف گوردون-لویت هرگز درباره زندگی شخصی اش صحبت نکرده ایت. با این حال روزنامه ها به نکاتی پی برده اند. در سال 1999 با همکارش جولیا استلیس دیده شد و رابطه شان هفت ماه طول کشید. سپس با لاریسا اولینیک دیده شد که از زمان سریال Third Rock from the Sun او را می شناخت. رابطه آنها سه سال طول کشید. به تدریج کنجکاوی مردم نسبت به او افزایش یافت و درباره زندگی شخصی اش سوالات زیادی ایجاد شد. او با ایوان ریچل وود، لوسی لیو بازیگر، دوون اوکی مدل و لکسی هولم رقصنده رابطه داشت. سپس او و اسکارلت جوهانسون رابطه شان را آغاز کردند.

جوزف گوردون-لویت و اسکارلت جوهانسون

درباره همجنسگرا بودن تو هم چیزهایی شنیده می شد اما مانند شایعات مربوط به روابط تایید نشد. در سال 2014 با تاشا مک کالی نامزد کرد. آنها طی یک مراسم خصوصی باهم ازدواج کردند. همسر او مدیرعامل شرکت تحقیقاتی ناساست که در سیلیکون ولی ربات می سازند. در سال 2015 اولین فرزند آنها به دنیا آمد و نام این پسر مشخص نیست.

جوزف گوردون-لویت و تاشا مک کالی

گرچه این بازیگر زندگی شخصی خود را پنهان می کند اما در حساب اینستاگرام تایید شده خود عکس و تصاویر فیلم ها و زندگی خود را به اشتراک می گذارد.

امروز

در سال 2016 گوردون-لویت در تریلر سیاسی “اسنودن” براساس زندگی نامه مامور سابق سیا و ناسا که فیلم جاسوسی سرویس های مخفی درباره زندگی افراد را پخش کرد، حضور یافت. این فیلم براساس کتاب های “پرونده های اسنودن” از لوک هاردینگ و “زمان اکتاپوس” از آناتولی کوچرنا ساخته شد.

جوزف گوردون-لویت در دان جان

در زمستان 2017 جوزف گوردون-لویت نامزد تئاتر هستی پودینگ شد، یکی از قدیمی ترین جوایز فرهنگی در ایالات متحده. طبق باور آنها او نه تنها یک بازیگر بااستعداد بلکه یک کارآفرین خلاق بود که توانست هنر سینما را به سطح جدیدی برساند. در سال 2017 درباره بارداری مجدد همسر او شایعاتی شنیده می شد و تصاویر تاشا و شکم بزرگش در رسانه ها دیده می شد. او دراین باره چیزی نگفت و در ژوئن 2017 پسر دومشان به دنیا آمد.

فیلم شناسی

  • روابط خانوادگی – Family Ties
  • تغییرات – Changes
  • بتهوون – Beethoven
  • شرکا – Partners
  • That ’70s Show
  • هیئت منصفه – The Juror
  • ۱۰ چیز تو که من ازشون بدم میاد – 10 Things I Hate About You
  • آجر – Brick
  • Killshot
  • جی.آی. جو: ظهور کبرا – I. Joe: The Rise of Cobra
  • اسنودن – Snowden
  • تلقین – Inception
  • شوالیه تاریکی برمیخیزد – The Dark Knight Rises
  • لوپر – Looper
  • شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم – Sin City: A Dame to Kill For

تصاویری از جوزف گوردون-لویت

kinopoisk.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم