معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “یک مکان آرام” (A Quiet Place)

در گذشته تنها چیزی که از فیلم های ترسناک انتظار داشتیم جلوه های ویژه صوتی و ترسناک بود. اما امروزه انتظار تماشاگران بالاتر رفته است. بنابراین دیگر از ترفندهای قدیمی فیلم های ترسناک استقبال نمی کنند. تعجبی ندارد که اخیرا شاهد فیلم های ترسناک متفاوت بوده ایم. فیلم هایی چون “جادوگر” (The Witch)، “برو بیرون” (Get Out) و “یک مکان آرام”. این فیلم ها نه تنها جلوه های جدیدی را نشان دادند بلکه ژانر وحشت را تعریف کردند. این فیلم ها به جا تکیه بر جلوه های ویژه بر روایت های نوآورانه تاکید می کنند.

گرچه یک مکان آرام برترین اثر سینمایی نیست اما یک فیلم ترسناک خیره کننده است. کارگردان این فیلم، جان کرازینسکی، تعریف جدیدی از ژانر وحشت ارائه داده و یک اثر جدید خلق می کند. او به جای استفاده از جلوه های صوتی از سکوت استفاده کرده و بیننده را از آغاز تا پایان با خود همراه می کند. این عناصر غیرمنتظره او اضطراب و وحشت بیننده را افزایش می دهند. در اینجا می خواهیم فیلم های مشابه یک مکان آرام را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. بابادوک – The Babadook – 2014

گرچه بسیاری از فیلم های ترسناک بر جلوه های ترسناک و وحشتناک تکیه می کنند، فیلم هایی هم وجود دارند که عناصر وحشت را کنار می گذارند. یک مکان آرام و بابادوک چنین فیلم هایی هستند. این فیلم روانشناسانه استرالیایی درباره زندگی یک مادر و پسر است. هنگامی که مادر یک داستان ترسناک را برای پسرش می خواند، پسر تصور می کند هیولای داستان به آنجا آمده است. پسر رفتارهای غیرطبیعی نشان داده و مادرش را نگران می کند. با این حال او نیز متوجه می شود که هیولا حقیقی است.

همچنین بخوانید: اگر سریال داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


11. مشاهده – Observance – 2016

فیلمی از جوزف سیمز-دنت با فضا و تصاویر زننده و آزاردهنده درباره مرد جوانی به نام پارکر که پس از مرگ پسرش در غم و اندوه فرو رفته، ازدواجش در آستانه شکست قرار داشته، به ورشکستگی نزدیک است اما به کار به عنوان کارآگاه بازمی گردد. او باید از یک آپارتمان متروک زنی را زیرنظر گرفته و در این زمان که زن مسائل ترسناک را تجربه می کند گویی آپارتمانی که مرد در آن قرار دارد ترسناک بوده و او را می بلعد. داستان ترسناک مردی که به جنون کشیده شده و یادآور فیلم “مستاجر” (The Tenant) رومن پولانسکی است.

همچنین بخوانید: معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


10. دعوت – The Invitation – 2015

یک فیلم ترسناک محصول سال 2015 از کارین کوساما درباره روان انسان و پارانویای او. شخصیت لوگان مارشال-گرین تصور می کند که مردم مهمانی که در آن حضور دارد عجیب هستند. فروپاشی ذهن انسان در زیر بار شک و پارانویا و رفتار اعضای آن مهمانی این فیلم را به یک فیلم ترسناک روانشناسانه تبدیل می کند. صحنه های خشن داستان که در کل شهر لس آنجلس گسترش می یابد نماد سرکوبی کل روایت است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


9. شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد – Cloverfield Lane – 2016

فیلم هایی مانند “یک مکان آرام” ثابت می کنند که برای خلق یک فیلم ترسناک به صحنه های ماورایی نیاز نیست. فیلم “شماره 10 خیابان کلاورفید” نیز اثر مشابهی است. یک زن جوان پس از تصادف با دو مرد در یک زیرزمین گیر افتاده است. آنها معتقدند بیگانه ها به زمین حمله کرده و جو آن را آلوده کردند. بنابراین اگر بیرون رفته و نفس بکشند می میرند. در طی تماشای این فیلم دائم حقیقت را زیرسوال می بریم. آیا آنها حقیقت را می گویند؟ چه چیز درست و چه چیز غلط است؟ داستان شنیدنی و اجراهای زیبا فیلم را دیدنی می کنند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک سال 2018


8. شیون – The Wailing – 2016

با ورود یک مرد ژاپنی به روستا به دلیل بیماری ناشناخته قتل های خونین و وحشیانه رخ می دهد. پلیس مسئلول تحقیقات این پرونده علائم بیماری را در دخترش که به او حمله کرده میبیند. مرد سگش را کشته و کارآگاهی را استخدام می کند تا از خانواده اش محافظت کند. بنابراین بین او و شیطان نبرد رخ می دهد. با تماشای این فیلم سوالاتتان بیشتر و بیشتر شده و برای دریافت پاسخ آنها تا پایان با فیلم همراه می شوید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


7. شب بخیر مامان – Goodnight Mommy – 2014

الیاس و لوکاس دو برادر دوقلو رابطه تله پاتی عجیبی دارند. با آگاهی از بازگشت مادر از بیمارستان به خانه خوشحال شده و منتظر او هستند. با گذشت روزها باند روی صورت مادر برداشته شده و کودکان بیشتر به هویت مادر شک می کنند. این فیلم اتریشی نماینده اسکار روایت بسیار زیبایی دارد. این فیلم 90 دقیقه با سه بازیگر شما را با خود همراه می کند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید


6. حلقه – The Ring – 2002

فیلم حلقه با اجراهای روانشناسانه خود بیننده را میخکوب می کند نه با صحنه های ترسناک و وحشتناک. این فیلم بازسازی شده از فیلم ژاپنی “حلقه” در سال 1998 درباره روزنامه نگاری به نام ریچل، با بازی نوآمی واتس، است که درباره یک فیلم ویدیویی تحقیق می کند. فیلمی که تماشاگران آن طی یک هفته کشته می شوند. این فیلم از ایرن کروگر خشونت را از طریق ترس روانشناسانه نشان می دهد. موسیقی متن هانس زیمر و داستان این فیلم را هم در گیشه موفق کرد و هم نزد منتقدین. موفقیت هنری این فیلم آن را از همتای ژاپنی اش متمایز کرد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2010 به بعد


5. جادوگران – The Witch – 2015

فیلم زیبای رابرت ایگرز درباره یک خانواده در قرن هفدهم که توسط نیروهای اهریمنی و جادوگران تسخیر شده اند. موضوع و ریتم روایت شاید برای بیننده ای که به دنبال فیلم های ترسناک کلیشه ای است جالب نباشد. این فیلم تاثیرگذار درباره مسیحیت سوالاتی را ایجاد کرده و از نظر مضامین جلوه های تصویری جالب است. زبان سینمایی ایگرز انتظارات بیننده را برآورده می کند.

همچنین بخوانید: 18 فیلم بحث برانگیز کل تاریخ سینما : از خشونت و وحشت تا سیاست


4. درخشش – The Shining – 1980

داستان استیون کینگ و کارگردانی استنلی کوبریک آمیزه خطرناکی است و “درخشش” حاصل آن است. اجرای جک نیکلسون در نقش جک تورانس دیدنی است که نقش نگهبان که هتل متروک را بازی می کند. این مکان گذشته تاریکی داشته و اتفاقات ماورایی در آن رخ می دهد. با آغاز طوفان جک و همسر و پسرش در هتل گیر افتاده اند و از مشکلات روانی رنج می برند.

همچنین بخوانید: طبقه بندی فیلم‌های استنلی کوبریک از درخشش گرفته تا ادیسه فضایی: 2000


3. روانی – Psycho – 1960

یکی دیگر از آثار مهم هیچکاک که آغازگر ژانر کشتار بود. داستان ماریون کرین که از رئیس خود پول دزدیده و فرار می کند. به مسافرخانه ای رفته و در آنجا نورمن بیتس مشکوک را میبیند. گرچه با الهام از این فیلم آثار دیگری هم ساخته شد اما این فیلم همیشه برترین بود. گفته می شود هیچکاک داستان را راز نگه داشته بود. حتی بازیگران هم تا صحنه پایانی از داستان باخبر نبودند. اگر دوست دارید یک داستان جذاب تماشا کنید این فیلم را ببینید.

همچنین بخوانید: بیوگرافی کامل آلفرد هیچکاک و معرفی 25 فیلم برتر او


2. برو بیرون – Get Out – 2017

یک فیلم زیبا که با وجود عنوان ساده داستان جذابی دارد. با دیدن این فیلم به دنیایی وارد می شویم که نمی توانیم صحنه بعدی و پایان داستان را پیشبینی کنیم. این فیلم روان مردم و واکنش های آنان را بررسی می کند. داستان مردم ساکن در یک مکان دورافتاده و رفتارهای پنهان آنها را بررسی می کند. شاید با تماشای فیلم باور نکنید این اولین اثر فیلم است. در تقلای این فیلم برای ورود به ژانر وحشت هیچ  شکی وجود ندارد. اگر به دنبال یک اثر جذاب هستید این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم مکس دیوانه (Mad Max) محصول 1979 را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


1. دیگران – The Others – 2001

فیلمی که از بسیاری جهات مشابه یک مکان آرام است: یک مادر می خواهد در مقابل یک دشمن بیگانه از فرزندانش محافظت کند. زنی به نام گریس به همراه فرزندانش آن و نیکلاس در یک عمارت بزرگ زندگی می کند. همسر گریس سرباز جنگ جهانی دوم بوده و گریس همسرش را مرده می پندارد. همه چیز آرام است تا اینکه سه غریبه به خانواده شان وارد شده و اتفاقاتی رخ می دهد. یک فیلم رازآلود و تاریک و دیدنی که اوج داستان شما را میخکوب می کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر نیکول کیدمن که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. اسفند 7, 1399

    Bird box از تمام این فیلم های گفته شده شبیه تره

    پاسخ

  2. زهرا اکیما

    اردیبهشت 31, 1398

    دیدن دارن این فیلم ها

    پاسخ

  3. آریو

    اردیبهشت 19, 1398

    نمیدونم چرا ، ولی تو این مطالب با مورد اول ها مشکل دارم !

    پاسخ