آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 19)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. یادگاری -2000- Memento

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan)

بازیگران: “گای پیرس”، “کری-ان ماس”، “جو پانتولیانو”

تریلر فیلم

ساختار غیر خطی، تدوین پویا و پایان بندی های غافلگیر کننده فاکتورهایی هستند که سینمای “کریستوفر نولان” را پرطرفدار و تماشایی کرده اند و جمع همین عوامل در فیلم “یادگاری”، این فیلم را به یکی از به یادماندنی ترین آثار او تبدیل کرده است. با تماشای فیلم “یادگاری”، وارد هزارتوی پیچیده ای می شوید و قابلیت حدس زدن حرکت های آینده و اتفاقات گذشته ای که برای شخصیت افتاده است را از دست می دهید.


2. بازگشته -2015- The Revenant

ژانر: درام، ماجراجویی، هیجان انگیز

کارگردان: “الخاندرو گونسالس اینیاریتو” (Alejandro González Iñárritu)

بازیگران: “لئوناردو دی کاپریو”، “تام هاردی”، “دامنل گلیسون”، “ویل پولتر”

تریلر فیلم

“بازگشته”، فیلمی پر از لحظات بیقرار کننده و به یاد ماندنی است. بازی خیره کننده ی “لئوناردو دی کاپریو” در این فیلم، امری است که به هرچه دیدنی تر شدن آن می افزاید. فیلم “بازگشته” نوعی تجربه است و نگاهی احساسی و ویران کننده به یک زنده ماندن ظاهراً غیر ممکن را به نمایش می گذارد. این فیلم برنده ی دو جایزه ی اسکار، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد، در سال 2016 شده است.


3. قاتل شکارچی -2018- Hunter Killer

ژانر: اکشن، هیجان انگیز

کارگردان: “داناوان مارش” (Donovan Marsh)

بازیگران: “جرارد باتلر”، “گری اولدمن”

تریلر فیلم

“قاتل شکارچی” یکی از فیلم های موفق در ژانر اکشن است که در سال 2018 اکران شد. داستان این فیلم درباره ی درگیری و کشته شدن تعدادی از سربازان آمریکایی در آبهای روسیه است که در پی آن، راهی شدن یک زیردریایی شکارچی برای کشف علت این حادثه و نجات بازماندگان احتمالی است. این زیردریایی در محل حادثه با مشکلاتی مواجه می شود که باید علاوه بر نجات جان افرادش، از وقوع یک جنگ نیز جلوگیری کند.

علاوه بر بازی خوب “گری اولدمن” در این فیلم، نور پردازی، چهره سازی و شیوه ی فیلمبرداری به هر چه دیدنی تر شدن آن می افزاید.


4. جنگ جهانی زد -2013- World War Z

ژانر: ترسناک، علمی-تخیلی

کارگردان: “مارک فورستر” (Marc Forster)

بازیگران: “برد پیت”، “متیو فاکس”، “میری انوس”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی مردی به نام “جری لین”، کارمند سازمان ملل متحد، (با بازی برد پیت)، است که برای مقابله با یک بیماری فراگیر که باعث تبدیل انسان ها به زامبی ها شده و تهدیدی برای  نژاد بشری است، زندگی اش را به خطر می اندازد.

صحنه سازی های موفق، برای ایجاد ترس و وحشت در مخاطب، یکی از نقاط قوت این فیلم به حساب می آید. فیلم “جنگ جهانی زد”، دارای امتیاز 7/10 در سایت IMDB می باشد.


5. من تونیا هستم -2017- I, Tonya

زانر: درام، ورزشی

کارگردان: “کریگ گیلسپی” (Craig Gillespie)

بازیگران: “مارگو رابی”، “سباستین استن”، “جولیان نیکلسون”

تریلر فیلم

این فیلم داستان زندگی  “تونیا هاردینگ”، اسکیت سوار معروف آمریکایی، را روایت می کند که به دلیل اتفاقاتی که در یکی از مسابقاتش رخ می دهد، به عنوان یک متهم شناخته شده و شهرتش را از دست می دهد. “مارگو رابی” در این فیلم نقش “تونیا” را به خوبی و با ظرافت خاصی بازی می کند.

“من تونیا هستم” پیش‌ فرض‌ های بیننده درباره ی قضاوت‌ هایی که درباره ی شخصیت اصلی داستان دارد را به خوبی شناسایی کرده و در نهایت بیننده را مجبور می‌کند که از زاویه‌ ای متفاوت به این قضیه نگاه کند.


6. لوگان خوش شانس -2017- Logan Lucky

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: “استیون سودربرگ” (Steven Soderbergh)

بازیگران: “چنینگ تیتوم”، “دنیل کریگ”، “آدام درایور”، “رایلی کیئو”

تریلر فیلم

اگر به فیلم های کمدی-جنایی علاقه دارید، تماشای این فیلم تجربه ی خوبی را برایتان رقم خواهد زد. “چنینگ تیتوم” در این فیلم نقش مردی به نام “جیمی” را بازی می کند که کارش را از دست می دهد و تصمیم می گیرد از راه یک دزدی بزرگ، پولدار شود! “دنیل کریگ” نیز در فیلم “لوگان خوش شانس” نقش خلافکاری را دارد که با “جیمی” در این دزدی بزرگ هم دست می شود. این فیلم دارای امتیاز 7/10 در سایت معتبر IMDB می باشد.


7. خطای ستارگان بخت ما -2014- The Fault in Our Stars

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “جاش بون” (Josh Boone)

بازیگران: “شیلین وودلی”، “انسل الگورت”، “لورا درن”

تریلر فیلم

“خطای ستارگان بخت ما” که از روی رمان پر فروشی با همین نام، اثر “جان گرین”، اقتباس شده است، نه تنها به خاطر داستانش بلکه از جهت شیوه ی احساسی و تاثیرگذاری که داستانش را ارائه می‌کند درخور تقدیر است. بازی “شیلین وودلی” و “انسل الگورت” در این فیلم عمیق و تاثیرگذار است و دیالوگ هایی که در آن استفاده می شود، هوشمندانه و لطیف اند.

داستان این فیلم درباره ی دختر و پسر نوجوانی است که با بیماری سرطان درگیر هستند و در عین حال، تمام تلاششان برای رسیدن به رویا ها و آرزوهایی که در سر دارند را می کنند.


8. مذاکره -2018- The Negotiation

ژانر: جنایی

کارگردان: “لی جونگ-سئونگ” (Lee Jong-seok)

بازیگران: “هیون بین”، “سان یه-جین”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی یک مذاکره کننده است که وارد بحرانی علیه گروگان گیری خون سرد می شود. او باید طی 21 ساعت تلاش کند تا رفتار غیر معمول خود را کنار بگذارد و گروگان گیر را مجبور کند تا انگیزه هایش را نشان دهد.


9. وقتی هری سجال را ملاقات کرد -2017- Jab Harry Met Sejal

ژانر: درام، ماجراجویی، عاشقانه

کارگردان: “امتیاز علی” (Imtiaz Ali)

بازیگران: “شاهرخ خان”، “آنوشکا شرما”

تریلر فیلم

“وقتی هری سجال را ملاقات کرد”، داستانی از یک دوستی ناخواسته و پر ماجرا بین یک تور لیدر و مسافری به نام “سجال” است که با گم شدن حلقه ی او شکل می گیرد و آنقدر ادامه پیدا می کند تا به یک رابطه ی عمیق و عاشقانه تبدیل می شود.

مانند هر فیلم هندی دیگری، آواز ها، رنگ ها و طنز به کار رفته در این داستان، از نقاط مثبت این فیلم هستند که تجربه ی دلپذیری را برای مخاطب رقم خواهند زد.


10. زندگی پنهان حیوانات خانگی -2016- The Secret Life of Pets

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: “کریس رناد” (Chris Renaud)

صداپیشگان: “لوئی سی. کی”، “اریک استون استریت”، “کوین هارت”

تریلر فیلم

واقعا آیا حیوانات زندگی پنهانی دارند که ما از آن خبر نداریم؟ احتمالا همه ی ما با تماشای این انیمشن زیبا و بامزه آرزو کرده ایم که ای کاش اینگونه باشد. تصاویر انیمشنی زیبا، شخصیت پردازی فراموش نشدنی و بار احساسی عمیق داستان، “زندگی پنهان حیوانات خانگی” را به گزینه ی خوبی برای تماشای چندین و چند باره تبدیل کرده است.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم