معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “بیبی راننده” (Baby Driver)

بیبی راننده یک فیلم به کارگردانی و نویسندگی ادگار رایت است که در سال 2017 تماشاگران را شگفت زده نمود و به یکی از برترین فیلم ها بدل شد. داستان مهیج، کارگردانی درخشان و شخصیت های جلب، این فیلم را به یکی از برترین آثار تبدیل نمود. اگر از این فیلم لذت بردید در اینجا می خواهیم فیلم هایی که از لحاظ داستان، فضا و عناصر درام با این فیلم شباهت دارند را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. فرار محرک – Overdrive – 2017

داستان این فیلم درباره دو برادر و سارق خودرو است که برای یافتن فرصت های تازه به فرانسه رفته و به مافیای منطه برخورد می کنند. اندرو و گارت فاستر سارقان ویژه خودروهای لوکس هستند. آنها برای سرقت یک بوگاتی 1937 گرانقیمت استخدام می شوند، اما همه چیز خوب پیش نمی رود. آنتونیو نگرت کارگردانی این فیلم را برعهده داشت و اسکات ایستوود، فردی تراپ و آنا دی آرمس در آن نقش آفرینی کردند. یک تریلر اکشن زیبا برای افرادی که عاشق خودرو هستند.


11. تصادم – Collide – 2016

کیسی برای تامین مخارج بیماری دوست دخترش تصمیم می گیرد برای یک گانگستر سرقت مواد مخدر انجام دهد. پس از شکست در آن در سراسر اروپا تعقیب و گریز می کند تا جان دوست دخترش را نجات دهد. یک اکشن ماجراجویانه با ریتم تند و فیلمنامه جالب. نیکلاس هالت، فلیسیتی جونز، آنتونی هاپکینز و بن کینگزلی، اجرای درخشانی داشته و فیلم را به سطح بالایی می رسانند.


10. برادران بلوز – The Blues Brothers – 1980

پس از آزادی جیک بلوز از زندان، او و برادرش الوود به دیدار راهبه هایی می روند که آنها را بزرگ کرده بودند. آنها متوجه می شوند صومعه دیگر از مدرسه حمایت نمی کند مگر اینکه در عرض 11 روز مالیات 5000 دلاری پرداخت شود. برادران بلوز می خواهند به مدرسه کمک کنند و بنابراین دوباره تیم بلوز را راه اندازی می کنند تا پول را تهیه نماید. این فیلم الهام بخش ساخت “بیبی راننده” بود و ادگار رایت از صحنه های کمدی، موسیقی و صحنه های اکشن الهام گرفت. افرادی چون آرتا فرانکلین و ری چارلز در آن کمیو داشتند و با این حال فیلم دست کم گرفته شد.


9. مظنونین همیشگی – The Usual Suspects – 1995

بازمانده یک حادثه از حوادث پیچیده ای که با دیدار پنج مجرم در یک قایق رخ می دهد، صحبت می کند و آن را به پلیس توضیح می دهد. کارگردان ماهر، فیمنامه جذاب و اجراهای زیبا، به کمک پیچ و خم داستان شما را تا پایان بر روی صندلی میخکوب کرده و یک تجربه فراموش نشدنی را خلق می کند.


8. عشق حقیقی – True Romance – 1993

فیلمی به نویسدندگی کوئنتین تارانتینو و کارگردانی تونی اسکات درباره طرفدار داستان عامیانه که عاشق یک فاحشه شده و تصادفا مواد مخدر رئیس او را سرقت می کند. آن دو برای فروش مواد مخدر به لس آنجلس رفته و آنجا زندگی می کنند. اما نمی دانند مافیای سیسیل و پلیس به دنبال آنهاست. رابطه عاشقانه شخصیت های این فیلم شما را به یاد عشق “بیبی راننده” می اندازد. کارگردانی و دیالوگ های آن بسیار زیباست.


7. راننده – The Driver – 1978

یک راننده (رایان اونیل) رازآلود در نیویورک یک فرد غمگین است و در سرقت ها رانندگی می کند. یک بار در سرقت از کازینو شرکت کرده و یک شاهد او را میبیند. کارآگاه این پرونده می خواهد راننده را دستگیر کند و از سارقان یک سوپرمارکت می خواهد در صورت یافتن این راننده به او کمک کنند تا پرونده آنها را پاک کند. یک فیلم اکشن و کلاسیک که الهام بخش فیلم “بیبی راننده” بود. اجرای خوب بازیگران و فیلمنامه زیبا این فیلم را دیدنی می کند.


6. مخمصه – Heat – 1995

یک گنگ سارقین مسلح لس آنجلسی پروژه های مهم مانند بانک، غرفه ها و نمایشگاه های ماشین را هدف قرار می دهند. یکی از پروژه های آنها برای سرقت خودرو خوب پیش نرفته و یکی از نگهبان ها کشته می شود. بنابراین کارآگاه جنایی پلیس، وینس هانا به دنبال آنهاست. یک فیلم سه ساعته با جلوه های زیبا که شخصیت های پیچیده دارد. یکی از جالب ترین نکات آنها جنبه های مشابه زندگی پلیس و سارق است. یکی از برترین فیلم های پلیسی و سرقتی که هر سینمادوست باید آن  را تماشا کند.


5. کسب و کار ایتالیایی – The Italian Job – 1969

چارلی پس از خروج از زندان با دوستی رو به رو می شود که می خواهد یک عملیات مهم را در ایتالیا و در بین مافیا انجام دهد. اما از آنجاییکه دوستش قادر نیست پروژه را انجام دهد چارلی آن را برعهده می گیرد. او با چند نوشیدنی، جگوار و یک اتوبوس، می خواهد بر تورین غلبه کرده، طلاها را سرقت کرده و فرار کند. پتر کالینسون یکی از بهترین کلاسیک های بریتانایی را خلق نموده است. یک فیلم زیبا با فیلمنامه قوی و اجراهای زیبا که الهام بخش “بیبی راننده” بود.


4. سگ های انباری – Reservoir Dogs – 1992

داستان گروهی از سارقین که برای سرقت از الماس فروشی تیم می شوند. اما با فعال شدن هشدار و رسیدن پلیس برنامه شان به هم میریزد. از بین آنها تنها چهار نفر زنده می مانند. آنها شک دارند که یکی از اعضای گروه پلیس است اما مطمئن نیستند. کوئنتین تارانتینو نه تنها مهارت های کارگردانی خود را نشان داد بلکه روایت جادویی را خلق کرد. شخصیت ها بسیار جالب و دیدنی است و سبک و دیالوگ فیلم فضای خاصی را پدید می آورد.


3. بولیت – Bullitt – 1968

فرانک بولیت، یک کارآگاه پلیس که در سان فرانسیسکو کار می کند، باید به مدت 40 ساعت از یک شاهد که سیاستمداری به نام والتر چمبرز به دنبال اوست، محافظت کند. پیش از پایان شب، دو مزدور به خانه شاهد رفته، او را کشته و پلیس را زخمی می کنند. بولیت با آگاهی از این مسئله اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و تحقیقات را آغاز می کند. با این حال مردم رفتار او را زیرسوال می برند. این فیلم علاوه بر ویرایش زیبا به دلیل صحنه تعقیب و گریز مورد توجه قرار می گیرد. اجراهای زیبای بازیگران، مخصوصا استیو مک کوئین و رابرت وان، دیدنی است. یک فیلم جالب و مهیج که موسیقی متن زیبای جاز آن را دیدنی تر می کند.


2. ارتباط فرانسوی – The French Connection – 1971

پاپی دویل و بادی روسو بر سر نقل و انتقال هروئین در مقابل دو مقام فرانسوی قرار می گیرند. آن دو نفر می خواهند پاپی و بادی را بکشند تا بتوانند هروئین را منتقل کنند.

این درام پلیسی از ویلیام فردکین یکی از به یاد ماندنی ترین صحنه های تعقیب و گریز تاریخ سینما را نشان می دهد. طرفداران “بیبی راننده” این فیلم را دوست دارند. فیلمنامه زیبا ارتباط میان این دو شخصیت را نشان می دهد که بسیار سرگرم کننده است. یک سریال اکشن و پلیسی دیدنی که پنج جایزه اسکار را از آن خود کرد، از جمله جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد نقش اصلی.


1. رانندگی – Drive – 2011

یک فیلم درباره یک راننده (رایان گاسلینگ) که در گاراژ تعمیر خودرو کار کرده و به عنوان بدلکار سینما هم فعالیت می کند. همچنین برای افزایش درآمد رانندگی هم می کند. سپس با زنی به نام ایرن و فرزند او آشنا می شود. از آنجاییکه همسر زن بدهکار است باید یک کار را با همدستی هم انجام دهند. اما همه چیز بد پیش می رود. یک تریلر اکشن زیبا با صحنه های خشن و عناصر طنز. نمایشی از یک مرد پیچیده با مشکلات فراوانا. اگر از فیلم “بیبی راننده” خوشتان می آید این فیلم به کارگردانی ویندینگ رفن را تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم