16 راهنمای سفر به کره

سفر کردن به یک کشور یا شهر جدید همیشه هیجان‌انگیز است، زیرا کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، اما سفر به یک کشور خارجی ممکن است نگران‌کننده باشد. زیرا درباره فرهنگ و زبان آن کشور چیز زیادی نمی‌دانید. به همین دلیل است که در این مقاله راهنمای سفر به کره را به شما ارائه خواهیم داد.

1. برای سفر به کره به چند روز زمان احتیاج دارید؟

برای سفر و اقامت در کشور کره 8 روز زمان کافی است. در این مدت می‌توانید به شهرهای مختلف سئول، بوسان، بویو و شهرهای دیگر سفر کنید. البته این میزان به هدف شما برای سفر بستگی دارد، این‌که هدف سفر شما بازدید از مناطق دیدنی است یا فرهنگ آن کشور. 8 روز کافی است اما اگر در این کشور 10 روز اقامت داشته باشید می‌توانید به روستای گمچون و بوکچون در سئول بروید. اما اگر هدف سفر شما خرید باشد، 8 روز کافی است.

2. زبان

البته که زبان رسمی این کشور زبان کره‌ای است. بنابراین در مکان‌های مختلف به‌خصوص مکان‌های گردشگری ممکن است کسی به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد. اگر چینی هستید جای نگرانی نیست زیرا برخی از کره‌ای‌ها می‌توانند کمی به این زبان صحبت کنند. اما اگر این‌گونه نیست می‌توانید با زبان بدن تمرین کنید. متأسفانه تعداد کمی به زبان انگلیسی تسلط دارند و به‌سختی می‌توانند با شما صحبت کنند.

3. واحد پول

واحد رسمی پول کره جنوبی وون است. البته در این کشور می‌توانید از کارت اعتباری هم استفاده کنید.

4. وسایل نقلیه عمومی

در این کشور قطارها به‌موقع و بدون تأخیر حرکت می‌کنند. اگر از کارت کره استفاده کنید هزینه‌های رفت‌وآمد کمتر محاسبه می‌شود. هزینه تاکسی در این کشور ارزان است، اما از سوارشدن بر تاکسی‌های سیاه خودداری کنید زیرا قیمت آن‌ها گران است. به‌جای آن از تاکسی‌های نارنجی و قهوه‌ای استفاده کنید.

5. بهداشت عمومی

به هرکجا که بروید سرویس‌های بهداشتی یافت می‌شوند و در کمال تعجب همه آن‌ها رایگان هستند. همچنین اغلب اوقات در این سرویس‌ها کاغذ توالت هم وجود دارد. اما متأسفانه اغلب سطل زباله یافت نمی‌شود و باید زباله خود را مدتی در دست بگیرید تا یک سطل زباله بیابید.

6. آب‌وهوا

از ماه‌های جولای تا اوایل آگوست هوا داغ است. بهترین زمان برای سفر به این کشور فصل بهار و از ماه‌های آوریل تا ژوئن است. در سپتامبر هم هوا بسیار خنک است. اگر در ماه جولای به این کشور سفر می‌کنید فراموش نکنید که کرم ضد آفتاب و ژل آلوورا همراه داشته باشید تا به آفتاب‌سوختگی دچار نشوید. اگر کلاه نپوشید نمی‌توانید چشمانتان را باز کنید.

7. آب نوشیدنی

در خیابان‌های کره شیرهای آب وجود دارد که تمام آن‌ها سالم و قابل نوشیدنی هستند و شما را به بیماری مبتلا نمی‌کنند. اما اگر دراین‌باره شک دارید می‌توانید آب‌معدنی خریداری کنید.

8. پیوستن به تور یا خیر

اگر می‌خواهید به خارج از شهرهایی مانند سئول سفر کنید می‌توانید از تور استفاده کنید، زیرا بسیاری از بخش‌های کره بدون پیوستن به تور یا استفاده از راهنما غیرقابل‌دسترس است. استفاده از تور باعث می‌شود که در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی شود. در هنگام رسیدن به مقصد می‌توانید در اتوبوس استراحت نموده و سپس برای بازدید از مقصد بعدی پرانرژی باشید.

9. اپلیکیشن های سفر و متروی کره

اگر اولین بار است که به این کشور سفر می‌کنید اپلیکیشن های سفر به شما کمک خواهند کرد. زیرا نقشه‌های مترو معمولاً بسیار پیچیده هستند و کلمات کره‌ای در آن دیده می‌شود. اپلیکیشن های مترو مانند Seoul Metro و Busan Metro Map زندگی شما را نجات خواهند داد. همچنین برای اطلاعات بیشتر درباره غذا و نوع سفر در این کشور می‌توانید از اپلیکیشن VisitKorea استفاده کنید.

10. مالیات و فروشگاه‌های معاف از مالیات فرودگاه

فروشگاه‌های داخل فرودگاه معاف از مالیات هستند بنابراین هزینه مالیات از هزینه پرداختی کسر خواهد شد. اما خرید از این فروشگاه‌ها بسیار دردسرساز است زیرا در این فروشگاه‌ها اقلام گران‌قیمت یافت می‌شوند. بنابراین اگر به دنبال خرید اقلام گران‌قیمت نیستید بهتر است از فروشگاه‌های دیگر خرید کنید.

فرودگاه بین‌المللی اینچون قیمت‌ها را به دلار نمایش می‌دهد. بنابراین می‌توانید قیمت اقلام خود را به دلار پرداخت کنید. فقط به قیمت این اقلام خوب توجه کنید.

11. افراد محلی

همه‌جا افراد خوب و بد دیده می‌شوند، اما در کره افراد مسن معمولاً خشن هستند. زیرا در کره سنت احترام کوچک‌تر به بزرگ‌تر بسیار رایج است و اگر در اتوبوس و مترو جای خود را به یک فرد بزرگ‌تر از خود ندهید، عصبانی خواهند شد. اما به‌طورکلی مردم کره خون گرم و مهربان هستند و ممکن است دقایقی را با شما صحبت کنند.

12. دیتای موبایل در کره

بر اساس نیاز خود مبنی بر استفاده از سیم‌کارت‌های پشتیبان Wi-Fi و یا سیم‌کارت‌های معمولی می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

13. رفت‌وآمد از سئول به بوسان و بالعکس

با استفاده از قطار پرسرعت می‌توانید در طی 2 ساعت و 45 دقیقه از سئول به بوسان سفر کنید. استفاده از این قطارها بسیار آسان است و شبکه اینترنت وایرلس هم دارد. همچنین در این خطوط مواد غذایی هم به فروش می‌رسد، هرچند می‌توانید پیش از سوارشدن خوراکی موردعلاقه خود را خریداری کرده و در طی سفر از خوردن آن لذت ببرید.

14. مراکز خرید در سئول

  • Myeongdong: بهترین فروشگاه برای زنان و دختران تابع مد. در این فروشگاه لوازم‌آرایشی نیز یافت می‌شود.
  • Namdaemun: فروشگاه کل فروشی که نباید انتظار داشته باشید لوازم شیک خریداری کنید.
  • Dongdaemun: فروش پوشاک ارزان‌قیمت و به‌روز.
  • Insadong: یک مکان مناسب برای خرید سوغاتی.
  • Garosugil: مکان فروش پوشاک شیک و به‌روز. در این خیابان کافه‌های بسیاری دیده می‌شوند.
  • فروشگاه‌های پایانه‌های مترو و اتوبوس: مکان فروش مجموعه‌ای از لوازم گران و ارزان.

بیشتر این مراکز خرید در ساعت 10 شب تعطیل می‌شوند.

15. نکاتی برای خرید در کره

ازآنجایی‌که در این کشور قیمت‌های فروشگاه‌های مختلف مشابه است، دیگر لازم نیست به فروشگاه‌های مختلف سر بزنید، مگر اینکه یک فروشگاه واقعاً ارزان باشد. بیشتر فروشندگان، حتی در اماکن توریستی انگلیسی صحبت نمی‌کنند، بنابراین یا باید از زبان بدن استفاده کنید و یا با ماشین‌حساب قیمت‌ها را بررسی کنید.

16. مکان‌های دیدنی

سئول:

  • قصر Gyeongbokgung
  • روستای بوکچون (Bukchon Hanok Village)
  • میوونگ دانگ (Myeong Dong)
  • نامدامون (Namdaemun)
  • دونگدامون (Dongdaemun)
  • پایانه اتوبوس‌رانی زیرزمینی اکسپرس (Express Bus Terminal Underground Shopping)
  • مرکز خرید گاروسوگلی (Garosugil Shopping Street)
  • برج سئول (Seoul Tower)
  • مرکز خرید ایوا (Ewha Womans University shopping place)

بوسان:

  • روستای گامچون (Gamcheon Culture Village)
  • پارک تاجونجو (Taejongdae Park)
  • بازار ماهی (Jagalchi Fishery Market)
  • میدان بین‌المللی فستیوال فیلم بوسان (Busan International Film Fest Square)
  • ساحل گووانگالی (Gwangalli Beach)
  • ساحل هائوندی (Haeundae Beach)
  • ساحل سونگدو (Songdo Beach)

 

امیدواریم این نکات برایتان مفید واقع شود و به این کشور سفر کنید. در این کشور مکان‌های دیدنی بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کرده و لذت ببرید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم