آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 18)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. گلادیاتور -2000- Gladiator

ژانر: درام، اکشن

کارگردان: “ریدلی اسکات” (Ridley Scott)

بازیگران: “راسل کرو”، “واکین فینیکس”، “کانی نیلسن”

تریلر فیلم

یکی از به یاد ماندنی ترین نقش آفرینی های “راسل کرو” بدون شک در این فیلم غم انگیز و حماسی انجام شده. کارگردانی، تصویر برداری و داستان پردازی در بالاترین سطح خودشان قرار دارند و نتیجه اش فیلمی شده که با هربار تماشا قلب تماشاگر را میلرزاند، اشک اش را جاری می کند و او را عاشق “ماکسیموس” و قلب شریف اش می کند. داستانی با تم انتقام و در عین حال متفاوت از اکثر داستان های انتقام جویی که تا به حال دیده ایم.


2. هشت نفرت انگیز -2015- The Hateful Eight

ژانر: درام، رازآلود
کارگردان: “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino)
بازیگران: “ساموئل ال. جکسون”، “کرت راسل”، “جنیفر جیسن لی”

تریلر فیلم

یک آدم نفرت انگیز در ذهن شما چه کسی است؟ مرجعی جهانی برای نفرت انگیز دانستن کسی نداریم، اما با تماشای فیلم “هشت نفرت انگیز” تارانتینو می توانیم مطمئن باشیم که به توافقی جهانی از معنای نفرت انگیز رسیده ایم. شخصیت هایی که با بی رحمی قصابی می شوند، محیط خشن و حوادث خشن تر امضای “تارانتینو” پای آثارش هستند و در هشت نفرت انگیز “ساموئل ال جکسون”، “کورت راسل” و “جنیفر جیسن لی” درگیر داستان خشن و در نوع خود زیبایی می شوند که “تارانتینو” با سبک خاص خودش تعریف می کند. این فیلم در سال 2016 برنده ی اسکار بهترین موسیقی متن شد.


3. آسمان خراش -2018- Skyscraper

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: “راوسون مارشال تربر” (Rawson Marshall Thurber)

بازیگران: “دواین جانسون”، “نو کمبل”، “نوآ تیلور”

تریلر فیلم

“دواین جانسون” در این فیلم نقش مردی به نام  “ویل” را بازی می کند که برای اعطای بیمه ی امنیت به ساختمانی، به همراه خانواده اش به بلند ترین برج دنیا می رود. اما آتش سوزی عمدی در ساختمان باعث به تله افتادن خانواده اش می شود و ویل باید آنها را نجات دهد.

این اثر که نسخه‌ای ضعیف‌تر از فیلم “جان سخت” (Die Hard)، ترکیب‌شده با یک جهنم برج محور، ساخته شده تا “دواین جانسون” را به عنوان بزرگ‌ ترین ستاره‌ی اکشن این روزهای سینمای جهان تبلیغ کند. اما این فیلم همچنان برای کسانی که به فیلم های اکشن و هیجان انگیز علاقه دارند جذاب و دیدنی است.


4. احضار -2013- The Conjuring

ژانر: ترسناک

کارگردان: “جیمز وان” (James Wan)

بازیگران: “ویرا فارمیگا”، “پاتریک ویلسون”

تریلر فیلم

یکی از چیز هایی که به ترسناک تر شدن فیلم می افزاید، جمله ی ابتدای آن است که به مخاطب خود می گوید “این فیلم بر اساس داستان واقعی ساخته شده است”. “احضار” هم از همین دسته فیلم هاست. فیلمی که در آن اعضای یک خانواده با روحی سرگردان در خانه ی جدیدشان درگیر می شوند و حالا باید به هر قیمتی که شده از شر آن خلاص شوند.


5. جاده انقلابی -2008- Revolutionary Road

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “سام مندس” (Sam Mendes)

بازیگران: “لئوناردو دی کاپریو”، “کیت وینسلت”، “دیوید هاربر”، “مایکل شنون”

تریلر فیلم

شاید بتوان گفت “جاده ی انقلابی” علاوه بر اینکه فیلمی عاشقانه است، کمی ترسناک هم هست؛ چرا که تاثیر انتخاب و تصمیم اشتباهی که انسان در زندگی اش می گیرد را به خوبی به مخاطب خود نشان می دهد. “لئوناردو دی کاپریو” و “کیت وینسلت” در این فیلم نقش زوجی را بازی می کنند که یکی از آنها آدمی رویا پرداز و دیگری بسیار محتاط است. این ویژگی ها زمانی که این زوج با مهم ترین چالش زندگی مشترکشان رو به رو می شوند، باعث ایجاد مشکلات و اتفاتی می شوند که سرنوشت آنها را برای همیشه تغییر می دهد.


6. کلاس هشتم -2018- Eighth Grade

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: “بو بورنهام” (Bo Burnham)

بازیگران: “السی فیشر”، “جاش همیلتون”، “امیلی رابینسون”

تریلر فیلم

“کلاس هشتم” یک درام زیبا و تماشایی است که در آن احساس بلاتکلیفی و سردرگمی نوجوانان به خوبی نشان داده می شود. احساسی که مختص به سن بلوغ است و حتی پیشرفت تکنولوژی هم نتوانسه آن را از بین ببرد.

این فیلم توسط انجمن فیلم آمریکا و هیئت ملی بازبینی به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.


7. نگاه آسمانی -2015- Eye In The Sky

ژانر: درام، جنگی

کارگردان: “گوین هود” (Gavin Hood)

بازیگران: “آلن ریکمن”، “هلن میرن”، “آرون پال”، “برخد عبدی”

تریلر فیلم

فیلم “نگاه آسمانی” به پیچیدگی عملیات یک پهباد و افراد درگیر آن می‌پردازد اما هدف اصلی فیلم این است که روی بخشی از جنگ‌های مدرن دست بگذارد و به ما نشان دهد که شامل چه ریسک‌ هایی می‌شود و تک‌تک مسئولان عملیات باید چه فشار و استرسی را تحمل کنند و البته چه کسانی خیلی راحت از زیر تصمیم‌گیری درست شانه‌خالی می‌کنند. بازی دیدنی “هلن میرن” در کنار دیگر بازیگران حرفه ای این فیلم، به هرچه دیدنی تر شدن فیلم می افزاید.


8. زیبایی درون -2015- The Beauty Inside

ژانر: عاشقانه، فانتزی

کارگردان: “بیک جونگ-یول” (Baek Jong-yul)

بازیگران: “هان هیو-جو”، “لی دونگ-ووک”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی مردی است که در بدن های مختلف بیدار شده و یک روز کودک، یک روز یک زن مسن، یک روز یک خارجی و یک روز یک مرد مسن است، اما در این میان تنها چیزی که تغییر نمی کند زنی است که دوستش دارد. با وجود این تغییرات، از درون همان انسان همیشگی است. تنها خودش و آن زن این راز را می دانند و زن هم همواره دوستش دارد. عنصر فانتزی در این فیلم مشخص بوده و نشان می دهد که عشق واقعی به خاطر خود فرد است نه مسائل بیرونی. یک فیلم جذاب و تاثیرگذار که با دیدن آن احساس لذت می کنید.


9. پی کی -2014- PK

ژانر: درام، کمدی، فانتزی

کارگردان: “راجوکومار هیرانی” (Rajkumar Hirani)

بازیگران: “عامر خان”، “آنوشکا شارما”، “بومان ایرانی”

تریلر فیلم

پی کی یکی ار محبوب ترین فیلم های هندی در داخل و خارج از کشور هند است. این فیلم که سومین فیلم پر فروش تاریخ سینمای هند می باشد، روایت گر دو داستان عاشقانه و مذهبی است که در نهایت و به زیبا ترین حالت ممکن به یکدیگر مربوط می شوند. “پی کی” نام شخصی است که از فضا به زمین آمده تا تحقیقاتی درباره ی انسان ها و شیوه ی زندگی آنها انجام دهد اما در همان ابتدای ورودش به کره ی زمین، شخصی کنترلی که “پی کی” از آن برای ارتباط با سفینه اش استفاده می کرد را به سرقت می برد. از آن پس “پی کی” شروع به جستجو برای پیدا کردن کنترلش می کند و در این راه، همه ی افرادی که در سر راهش قرار می گیرند به او می گویند که فقط خدا می داند چیزی که گم کرده است کجاست؛ پس “پی کی” هم شروع به گشتن به دنبال خدا می کند!


10. در جستجوی دوری -2016- Finding Dory

ژانر: ماجراجویی

کارگردان: “اندرو استنتون” (Andrew Stanton)

صداپیشگان: “الن دی جنرس”، “آلبرت بروکس”، “دایان کیتن”

تریلر فیلمهه

 هیچ وقت حق مطلب بافقط یک بار تماشا کردن انیمیشن های پیکسار ادا نمی شود. می شود بارها و بارها “در جستجوی دوری” را نگاه کرد و از تصویر پردازی زیبا، داستان دلگرم کننده و صداپیشگی بی نظیر شخصیت های بامزه اش لذت برد. داستان، داستان یک ماهی کم حافظه است که دنبال خانواده اش می گردد و دوستی هایی بی نهایت بامزه و صادقانه ای که در این راه به کمک اش می آیند لذت تماشای فیلم را دو برابر می کند.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم