معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “پلنگ سیاه” (Black Panther)

اگر شما هم از طرفداران فیلم های اکشن هستید و از تماشای مبارزه شخصیت اصلی برای دفاع از مردمان یا سرزمین خود خوشتان می آید این فیلم را تماشا کنید. فرقی نمی کند شخصیت اصلی یک انسان معمولی باشد یا یک ابر قهرمان، در هر صورت مواجهه او با مسائل مختلف و پستی و بلندی های پیش روی شخصیت اصلی فیلم را جذاب خواهد کرد. در پلنگ سیاه چنین داستانی در جریان است. شاهزاده تی چالا پس از یک شکست بزرگ پسرعمویش کیلمانگر را به چالش می کشد زیرا او می خواهد با تکنولوژی پیشرفته ویبرانیوم جهان را نابود کند و تی چالا نیز می خواهد قلمرویش را نجات دهد.

با جلوه های ویژه، صحنه ها اکشن، داستان منسجم و اجرای چادویک بوزمن و مایکل بی.جردن، شاهد یک فیلم سرگرم کننده هستیم. بنابراین در اینجا لیستی از فیلم های مشابه پلنگ سیاه را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. سریع و خشن 6 – Fast and Furious 6

بدون شک تمام فیلم های اکشن به ماجرای نبرد خیر و شر می پردازند. با این حال اگر به دنبال داستان خیر و شر و نبرد برای زندگی باشیم به این فیلم خواهیم رسید. در ابتدای فیلم مامور ویژه لوک هابز (دواین جانسون) به دامینیک تورتو (وین دیزل) رهبر تیم مجرمین پیشنهاد می دهد تا در ازای کمک برای دستگیری اون شاو (لوک ایوانز) که یک مجرم فراری است، بتوانند تا پایان عمر زندگی آرامی داشته باشند.

دامینیک تورتو برای دستیابی به آزادی و زندگی آرام خود و اعضای تیمش هرکاری می کند. علاوه بر این، شخصیت اون شاو یکی از سرسخت ترین شخصیت های داستان است. صحنه های اکشن، جلوه های بصری و پیچیدگی های داستان یک فیلم دیدنی و لذت بخش ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم سریع و خشن را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


9. هری پاتر و محفل ققنوس – Harry Potter and the Order of the Phoenix

شاید بسیاری از مردم قرار گرفتن این فیلم در این لیست را نپذیرند اما هری پاتر هم نقش رهبری را برعهده دارد و آن را به خوبی به تصویر می کشد. در داستان، دولورس آمبریج می خواهد مدرسه هاگوارتز را کنترل کند و دیگر کسی نیست تا طلسم های جادویی را به دانش آموزان بیاموزد. به همین دلیل دانش آموزان مخفیانه هری پاتر (دنیل ردکلیف) را به عنوان معلم شان انتخاب می کنند.

دانش آموزان تحت آموزش هری پاتر مهارت های جادویی بسیاری را آموخته و آنها خودشان را “ارتش دامبلدور” می نامند. این بخش داستان و نبرد لرد ولدمورت (رالف فاینز) و هری پاتر به کمک سیریوس بلک (گری الدمن) مربی هری نشان می دهد که یک رهبر برای یاری و کمک به اعضایش هر کاری انجام خواهد داد. شخصیت هری پاتر یک شخصیت شجاع و با اعتماد به نفس است که تحت هیچ شرایطی دوستانش را رها نمی کند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های هری پاتر علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


8. المپیوس سقوط کرده‌ است – Olympus Has Fallen

این فیلم با نمایش اکشن وطن پرستی را نشان می دهد و ثابت می کند زمانی که انتظار ندارید کمک به سراغ تان می آید. داستان درباره مایک بنینگ است، مامور مخفی سابق و سرپرست گروه امنیتی رئیس جمهور ایالات متحده، که بعدها با همکاری در خزانه داری آمریکا، برای نجات رئیس جمهور که پس از عملیات تروریستی کره شمالی توسط آنها دستگیر شده، ماموریتی را آغاز می کند. شاید صحنه های خونین فیلم زیاد باشد اما صحنه های اکشن شما را راضی می کند.

اصطلاح “ارتش یک نفره” شخصیت مایک بنینگ را توصیف می کند، کسی که تمام تروریست های کاخ سفید را یک به یک کنار میزند و به زندانیان کاخ سفید این امید را می دهد که همیشه کسی برای نجات شان خواهد آمد. آنتونی فوکوآ کارگردانی فیلم را برعهده داشت و اجرای جرارد باتلر در نقش بنینگ و آرون اکهارت در نقش رئیس جمهور آمریکا خیره کننده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های اکشن سال 2019-2020 که نباید از دست بدهید


7. ماموریت غیرممکن: پروتکل روح  – Mission Impossible: Ghost Protocol

گاهی اوقات تیم بزرگی که در یک کشور خارجی فعالیت می کنند به اشتباه به توطئه در آن کشور متهم خواهند شد. رهبر یک تیم با کمک اعضا و توانایی های خود باید بداند چه کسی توطئه کرده است و ماموریت غیرممکن به همین موضوع می پردازد. مخاطبین و منتقدین از این فیلم استقبال کردند و به همین دلیل اثر موفقی بود.

شخصیت ایتان هانت تام کروز از عهده هرکاری برآمده و آنقدر فریبنده است که تمام اعضا به او اعتماد داشته و او را دنبال می کنند. سقوط تیم او و تسلیم آنها در برابر جنگ هسته ای احتمالی میان ایالات متحده و روسیه یک داستان بی نقص را پدید می آورد. استفاده از گجت های جدید توسط شخصیت ها و عناصر طنز این فیلم را در مقایسه با سری های دیگر دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تروا (Troy) را دوست دارید این 9 فیلم را تماشا کنید


6. ثور: رگنراک- Thor: Ragnarok

جالب ترین فیلم این لیست درباره شخصیت ثور که پس از بازگشت خواهرش هلا (کیت بلانشت) به آسگارد پس از مرگ شاه اودین، برای ادعای سلطنت، ثور (کریس همسورث) باید او را به آسگارد برگردانده و مردم را نجات دهد. دیالوگ های جالب فیلم را دیدنی کرده و داستان مانند پلنگ سیاه است. داستان شاهزاده ای که برای حفظ قلمرو به سرزمین خود بازمی گردد، داستان بازگشت رگنراک به آسگارد است.

صحنه نبرد میان ثور و هالک سرگرم کننده و جذاب است و فیلم را دیدنی می کند. نابود شدن چکش ثور توسط هلا در ابتدای داستان تنش را آغاز می کند. با از بین رفتن قدرت ثور پس از نابودی چکش، ثور باید به انگیزه های شیطانی هلا پایان داده و مردم را از شر رگنراک نجات دهد.

همچنین بخوانید: ترتیب تماشای فیلم های مارول، از مرد آهنی تا انتقامجویان: آخر بازی


5. من افسانه ام – I Am Legend

ویل اسمیت در این فیلم نقش یک محقق نظامی و بازمانده به نام رابرت نویل را ایفا می کند. تلاش برای یافتن ویروس ضدسرطان بشریت را از کره زمین پاک کرده و رابرت که در نیویورک تنهاست می خواهد درمان را یافته و با جهش یافته ها مبارزه کند.

شاید داستان همانند داستان های دیگر این لیست نباشد اما تلاش های رابرت برای یافتن درمان و امیدش برای برگرداندن جهش یافته ها این فیلم را به فیلم های دیگر این لیست مرتبط می کند. انسان با از دست دادن همه چیز ناامید می شود اما رابرت مانند دیگران نیست. داستان  فیلم درباره شخصیتی است که هرگز تسلیم نمی شود و می خواهد بشریت را نجات دهد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم من افسانه ام (I Am Legend) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


4. شیرشاه – The Lion King

شاید تصور نکنید یک فیلم دیزنی بتواند الهام بخش و در عین حال سرگرم کننده باشد. سیمبا، با صداپیشگی متیو برودریک، با فریب عمو خود را مسئول مرگ پدر دانسته و به تبعید می رود، اما حالا می خواهد جایگاه حقیقی خود را به دست آورد.

داستان از نمایشنامه هملت ویلیام شکسپیر الهام گرفته و شباهت بین این دو کاملا مشخص است. یک فیلم تجاری و هنری موفق که بهترین انیمیشن موجود محسوب می شود. شخصیت فیلم را می توان با پلنگ سیاه مقایسه کرد و فضای داستان هم در آفریقاست.

همچنین بخوانید: اگر فیلم شیرشاه (The Lion King) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


3. آواتار – Avatar

این فیلم علمی تخیلی هم از نظر تکنولوژی ارزشمند است و هم از نظر صحنه های اکشن. امیدواریم این فیلم را دیده باشید. یک شاهکار دیدنی با موشن کپچر و جلوه های بصری که رکورد پرفروش ترین فیلم جهان را از آن خود نمود. این فیلم قرن 22 را نشان می دهد که انسان ها در یک قمر قابل سکونت به نام پاندورا به دنبال فلزی به نام اونابتانیوم هستند.

داستان درباره یک افسر معلول به نام جیک سالی (سم ورثینگتون) است که پس از مرگ برادر دوقلویش باید جای او را بگیرد. ذهن او برای جسم یک ناوی (گونه انسانی پاندورا) انتخاب شده تا به مکان های رویت اونابتانیوم پی ببرد. زمانی که متوجه میشود انسان ها حیات ناوی ها را با خطر مواجه کرده اند، در کنار آنها با انسان ها مبارزه می کند تا کنترل پاندورا را به عهده بگیرد. این فیلم نشان می دهد یک قهرمان واقعی می تواند حتی علیه مردم خود مبارزه کند. طمع انسان برای استفاده از منابع طبیعی کره زمین را نابود کرده و به همین دلیل قهرمان باید انسان را متوقف کند. یک فیلم کامل که قهرمان یا تلاش کرده یا میمیرد و برای مبارزه با نیروهای شر توانایی لازم را داراست.

همچنین بخوانید: اگر فیلم آواتار (Avatar) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


2. ماتریکس – The Matrix

فرض کنید یک نفر یک روز صبح بیدار شده و متوجه شود جهان تنها توهمی است که برای گمراهی انسان و پی نبردن او به جهان حقیقی ساخته شده است. داستان ماتریکس همین است و ژانرهای علمی تخیلی، روانی، اکشن و تریلر را ادغام می کند. در آینده پاد آرمان هشری ماشین ها کنترل زمین را برعهده گرفته و انسان ها سوخت ماشین ها هستند. مغز انسان در یک دنیای کامپیوتری به نام ماتریکس زنده مانده و آنها در آنجا خود را زنده می دانند. افرادی که از ماتریکس بیدار شده اند یک گروه مقاوت را تشکیل داده اند تا با مامورین کنترل کننده ماتریکس مبارزه کرده و مردم را آزاد نموده و برای رهایی انسان با این ماشین ها مبارزه کنند.

نئو، قهرمان داستان (کیانو ریوز) به عنوان جانشین رهبر گروه مقاومت مورفیوس (لارنس فیشبورن) نیروهای عجیبی داشته و خود را انتخاب شده می داند. پس از دستگیری مورفیوس توسط مامورین، نئو باید او را نجات داده و ماموریت خود را برای این گروه به پایان برساند. گرچه این شخصیت رهبر گروه نیست اما در تکمیل ماموریت مورفیوس نقش مهمی دارد زیرا رهبر پیشین به او ایمان داشت. این فیلم دلیل ایمان به یک تیم را نشان می دهد. این فیلم صحنه های مبارزه جالبی داشته و اولین فیلمی بود که گلوله با نمای آهسته حرکت کرده و دوربین با سرعت معمولی اطراف شخصیت می چرخید. همه باید این فیلم را تماشا کنند.

همچنین بخوانید: 33حقیقت جالب درباره مجموعه فیلم‌های ماتریکس


1. شوالیه تاریکی برمی خیزد – The Dark Knight Rises

برخی از کارگردان ها هرگز فیلم بد نمی سازند و کریستوفر نولان یکی از آنهاست. فیلم های او بیننده را میخکوب کرده و باعث می شوند تا پایان فیلم از روی صندلی خود بلند نشوید. فیلم “شوالیه تاریکی برمی خیزد” سری آخر سه گانه شوالیه تاریکی نمونه کاملی از اتمام زیبای یک سه گانه است.

داستان در شهر گاتم رخ می دهد، جاییکه بین ضدقهرمان (تام هاردی) با شکست بتمن (کریستین بیل) کنترل شهر را برعهده گرفته و می خواهد با بمب هسته ای شهر را نابود کند. اکنون بتمن باید برخواسته و با وجود موانع شهر را نجات دهد و جلوی بین را بگیرد. حتی اگر مردم گاتم بتمن را مسئول قتل مقامات شهر بدانند و پلیس به دنبال او باشد، بازهم بتمن هدف خود را عملی می کند. دلیل قرار گرفتن این فیلم در لیست نبرد اولیه بتمن بروس وین برای بازگشت به شهر است. این فیلم را می توان با چالش روزمره افراد و مشکلات زندگی شان مرتبط دانست و بنابراین الهام بخش خواهد بود. نبرد پایانی بتمن و بین دیدنی بوده و پیچیدگی پایانی داستان جذاب است. طرفداران بتمن و ژانر تریلر باید این اثر را تماشا کنند.

همچنین بخوانید: اگر سریال ارو (Arrow) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آریو

    اردیبهشت 11, 1398

    به نظرم dark knight rises یه اثر متوسط بود . اگه از یکی بپرسین که یه فیلم خوب چه فیلمیه شاید بگه بازی هاش خوب باشه ، شاید بگه تدوینش خوب باشه وَ وَ وَ
    ولی از نظر من باید فیلمنامش خوب باشه که این فیلم واقعا بود :
    چرا کت وومن بعد از نارو زدن به بتمن نظرشو عوض کرد ؟
    انگیزه ی بین برا بد بودن چیه ؟
    بروس چه تغییری کرد که تونست بینو شکست بده ؟ نکنه اسفناج خورد ؟
    بروس چجوری با یه ماساژ کمرش درست شد ؟
    بتمن چجوری به خودش این اجازه رو میده که بازنشسته شه ؟
    تو فیلم میگه چون جرایم سازمان یافته تو گاتهام پایان یافتن پس بتمن لازم نیست ! حتی اگه قبول کنیم که تو شهر فاسد‌ گاتهام هر روز یه villain قوی میاد دیگه جنایتکار قوی ای نمیاد، پس جنایتای کوچیک چی ؟ مگه خود بروس پدر و مادرشو تو یه جنایت ساده از دست نداد ؟
    قضیه ی اون گودال چیه ؟ کجاس اصلا
    شاید من خنگم و اینا رو نمیدونم ، ولی بعد از بارها دیدن فیلم هنوز اینارو نفهمیدم . شاید الان یکی بیاد جواب همه سوالارو بده ولی مهم اینه که این سوالا تو ذهن بیننده ایجاد میشه . الان چی میشه ؟ کارگردان یه بروشور مینویسه میده به بیننده میگه خنگه اگه نفمیدی فیلمو بیا اینو بخون بفهمی ؟؟!! (°_°)

    پاسخ