معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه “کاراگاه حقیقی” (True Detective)

گرچه سریال های بسیاری موجود هستند اما تعداد کمی از آنها می توانند به معنای واقعی کلمه جذاب باشند و سریال کاراگاه حقیقی یکی از آنهاست. گرچه فصل دوم سریال ضعیف بود با این حال همه ما هنوز فصل اول آن را به یاد داریم که با بازی متیو مک کانهی و وودی هارلسون در نقش اصلی و فضای تاریک و غمبار، به یکی از برترین سریال ها تبدیل شده بود.

در اینجا می خواهیم سریال های مشابه کاراگاه حقیقی را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. کشتن – The Killing – 2011-2014

با قتل رزی لارسون وقایع مختلفی رخ می دهد. سریال سه داستان را دنبال می کند. اولی به تحقیقات کاراگاه سارا لیندن و استیون هولدن درباره مرگ رزی می پردازد. دومی به تلاش خانواده رزی برای کنار آمدن با این شرایط و سومی هم به کمپینی که تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته است.

همچنین بخوانید: اگر سریال دختر سخن چین (Gossip Girl) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


9. مارسلا – Marcella – 2016

زمانی که یک قاتل سریالی پس از یازده سال بازگشته و به قتل های دیگر دست میزند، مارسلا بکلند باید تحقیقات را برعهده بگیرد. در این میان باید با زندگی خود و ترک همسرش هم کنار بیاید. اکنون مارسلا باید با غم نبود همسر و فرزندان و اهریمن های درونش مقابله کند. اما با آغاز توهمات او همه چیز بدتر می شود.

همچنین بخوانید: اگر سریال داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


8. بالای دریاچه – Top of the Lake – 2013

رابین گریفین به زادگاهش می رود تا کنار خانواده باشد. با یافتن جسد یک دختر 12 ساله روی دریاچه یخی رابین که در سیدنی کارآگاه بود باید درباره آن تحقیق کند. مشخص می شود که دختر باردار بود. اکنون رابین باید معمای قتل این دختر را حل کند.

همچنین بخوانید: اگر سریال ارو (Arrow) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


7. وایت چپل – Whitechapel – 2009-2013

محله وایت چپل لندن به قاتلی مانند جک قصاب دچار شده است. کاراگاه جوزف چندلر و کاراگاه ری مایلز باید پیش از وخیم تر شدن اوضاع به هویت قاتل پی ببرند. آنها به کمک یک مشاور تاریخی به نام ادوارد بوکان به جزئیات قتل ها پی می برند. با این حال بازگشت به گذشته دشوار است و عواقب ترسناکی خواهد داشت.

همچنین بخوانید: اگر سریال نارنجی مد جدید است (Orange is the New Black) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


6. پنج روز – Five Days – 2007-2010

لین ولینگز به همراه دو فرزند کوچکش به خانه پدرش می رود و در مسیر برای خرید گل توقف می کند اما هرگز به خانه پدر نمی رسد. بنابراین جستجو برای یافتن او آغاز می شود. هر قسمت داستان یک روز است و گرچه همه روزها به هم مرتبط نیستند. با غیرخطی بودن داستان و رازهای شخصیت ها، شاهد یک داستان رازآلود هستیم.

همچنین بخوانید: اگر سریال اداره (The Office) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


5. والندر – Wallander – 2008-2016

این سریال براساس رمانی به همین نام نوشته هنینگ منکل، نویسنده سوئدی ساخته شده و پرونده های انجام شده توسط کاراگاه کرت والندر را نشان می دهد. این سریال با بازی کنت برانا یک اثر دیدنی و جذاب است.

همچنین بخوانید: 15 سریال شبیه برکینگ بد (Breaking Bad) که نباید از دست بدهید


4. لوتر – Luther – 2010

سریالی با وجود یک افسر پلیس، قاتل سریالی و فضای تاریک. گرچه کارگاه های حقیقی و لوتر شباهت هایی دارند اما از هم متفاوت هم هستند. جان لوتر زندگی را به حرفه اش اختصاص داده و نمی تواند با شرایط دشوار آن کنار بیاید. او همیشه کارش را ترجیح داده و باید برای حل جرایم مختلف تلاش کند.

همچنین بخوانید: اگه به سریال فرار از زندان (Prison Break) علاقه دارید این 15 سریال را از دست ندهید


3. برادچرچ – Broadchurch – 2013-2017

دو کاراگاه به نام الک هاردی و الی میلر باید درباره قتل یک کودک یازده ساله تحقیق کنند. در این شرایط رسانه ها به این شهر کوچک وارد شده و آرامش شان را به هم میریزد. آنها طی این تحقیقات باید مشکلات زندگی خود را نیز حل کنند.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب شبیه سوپرنچرال (Supernatural) که باید ببینید


2. رکتیفای – Rectify – 2013-2016

داستان مردی که پس از شانزده سال و جرم مرتکب نشده به زادگاهش بازمی گردد. با این حال هنوز هم عده ای او را متهم می دانند. او باید برای اثبات بی گناهی خود تلاش کرده و شرایط زندگی خود را تغییر دهند. شخصیت های پیچیده و داستان عمیق درون مایه این سریال است.

همچنین بخوانید: اگر به سریال فرزندان آشوب (Sons of Anarchy) علاقه دارید این 12 سریال را تماشا کنید


1. شکارچی ذهن – Mindhunter – 2017

اگر تا به حال این سریال را تماشا نکرده اید پس هنوز سریال های خوبی ندیده اید. براساس داستانی به همین نام نوشته جان داگلاس، مامور اف بی آی، درباره دو مامور دیگر به نام هولدن فورد و بیل تنچ که برای مصاحبه با یک قاتل سریالی و پی بردن به ذهن تاریک او به عنوان یک روانی به آنسوی کشور سفر می کنند. این سریال به کارگردانی دیوید فینچر شخصیت های پیچیده، داستان جذاب و صحنه های تکان دهنده را در اختیارتان می گذارد. همچنین شخصیت های سریالی براساس توصیف مردم شکل گرفته اند.

همچنین بخوانید: اگر سریال تین ولف (Teen Wolf) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. محمد

    اردیبهشت 31, 1398

    عجب لیست خوبیه

    پاسخ