معرفی 9 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “تروا” (Troy)

فیلم هایی مانند تروا همیشه ساخته نمی شوند. اینگونه فیلم ها به بودجه عظیم و ماه ها آماده سازی نیاز دارند. و حتی پس از آن هم برای موفقیت آن ضمانتی وجود نخواهد داشت. درام های تاریخی مانند تروا نیازمند توجه به کل اثر هستند نه فقط به داستان. بنابراین به مراحل مختلف تولید از جمله تهیه کنندگی و طراحی لباس باید توجه ویژه شود. در غیر این صورت تماشاگران به داستان توجه نخواهند کرد.

در چند دهه اخیر فیلم های تاریخی مختلفی مانند تروا تولید شده اند اما همه شان مانند این فیلم دیدنی نبودند. در اینجا می خواهیم فهرستی از فیلم های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


9. اسکندر – Alexander – 2004

بدون شک فیلم اسکندر بدون ضعف نیست اما اگر از ضعف های آن چشم پوشی کنیم شاید یک اثر حماسی با صحنه های نبرد هستیم. کولین فارل در نقش اسکندر موفق بوده اما وال کیلمر و آنجلینا جولی چندان برای نقش خود مناسب نیستند. بنابراین می توانید آن را امتحان کنید.

همچنین بخوانید: 12 فیلم تاریخی که ازنظر تاریخی درست نبودند


8. قلمرو بهشت – Kingdom of Heaven – 2005

فیلمی به کارگردانی ریدلی اسکات درباره جنگ های صلیبی قرن 12. یک روستای فرانسوی در جنگ با سلطان صلاح الدین مسلمان که می خواهد برای نبرد با مسیحیت این سرزمین را تصاحب کند، از قلمروی اورشلیم دفاع می کنند. اسکات که در گذشته صحنه های نبرد فیلم “گلادیاتور” را کارگردانی کرد، از تجارب خود بهره برده است. شاید این فیلم به اندازه گلادیاتور موفق نباشد اما یک اثر خوب است. اگر از دیدن فیلم های مشابه “تروا” لذت می برید این اثر را امتحان کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گرگ و میش (Twilight) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


7. آخرین موهیکان – The Last of the Mohicans – 1992

یک درام تاریخی در سال 1757 در دوران جنگ هند و فرانسه که به جز صحنه های نبرد، اجرای دینی دنیل-دی لوئیس آن را دیدنی کرده است. او در نقش قهرمان رمان جیمز فنیمور کوپر که برای دفاع از سرزمین خود هر کاری می کند، درخشیده است. اجرای او فیلم مایکل کین را به اوج رساند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم بازی های گرسنگی (Hunger Games) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


6. آخرین سامورایی – The Last Samurai – 2003

تام کروز نقش کاپیتان ایالات متحده را ایفا می کند که مشکلات شخصی و احساسی او در دوران اصلاحات میجی قرن 19 ژاپن، او را در مقابل مبارزان سامورایی قرار می دهد. زمانی که سامورایی ها او را دستگیر می کنند، او به دشمن و متحدشان تبدیل می شود و با دنبال کردن سبک آنها برای اولین بار به آرامش می رسد. تماشای دگرگونی شخصیت او دیدنی است و کروز در نقش خود می درخشد. داستان فیلم از شورش ساتسوما در سال 1877 توسط سایگو تاکاموری و غرب زدگی ژاپن توسط نیروهای خارجی الهام گرفت. با این حال فیلم ایالات متحده را به عنوان عامل اصلی غرب زدگی نشان می دهد.

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


5. شجاع دل – Brave Heart – 1995

یک درام حماسی از مل گیبسون درباره ویلیام والاس، مبارز اسکاتلندی قرن 13 که در اولین جنگ استقلال اسکاتلند در مقابله شاه ادوارد یکم آنها را رهبری کرد. این فیلم با واکنش مثبت منتقدین مواجه شد، در هشت قسمت جایزه اسکار نامزد شد و پنج جایزه، از جمله جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. گفته می شود این فیلم از شعر حماسی بلایند هری با نام The Actes and Deidis of the Illustre and Vallyeant Compiun Schir William Wallace الهام گرفته است. این فیلم از لحاظ ساخت صحنه های نبرد بدعت گذار بوده است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم شجاع دل(Braveheart) را دوست دارید این 18 فیلم را تماشا کنید


4. گلادیاتور – Gladiator – 2000

اثر دیدنی ریدلی اسکات با الهام از ژنرال ماکسیموس رومی که با پسر شرور شاه مارکوس آرولیوس که با قتل و غارت بر تخت نشسته، مبارزه می کند. ماکسیموس که به بردگی دچار شده مانند ققنوس از خاکستر برخاسته و در میدان گلادیاتوری به مبارزه می پردازد. صحت تاریخی، صحنه های نبرد و خشونت حقیقی، باعث محبوبیت فیلم در سراسر جهان شد. این فیلم پنج جایزه اسکار، از جمله جایزه بهترین فیلم را از آن خود نمود. همچنین توجه فیلمسازان را به فرهنگ یونانی و رومی جلب نمود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گلادیاتور (Gladiator) را دوست دارید این 10 فیلم تاریخی را تماشا کنید


3. اسپارتاکوس – Spartacus – 1960

یک درام تاریخی از استنلی کوبریک درباره رهبر شورش بردگان، اسپارتاکوس و وقایع سومین جنگ بردگان. کوبریک مثل همیشه در صحت فیلم و رئال بودن آن موفق بود و نتیجه ساخت یکی از بهترین فیلم های تاریخ است.

همچنین بخوانید: طبقه بندی فیلم‌های استنلی کوبریک از درخشش گرفته تا ادیسه فضایی


2. بن-هور – Ben-Hur – 1959

یک درام تاریخی حماسی سال 1959 که تا مدت ها برترین فیلم تاریخ بود. این فیلم با الهام از حوادث واقعی داستان بن هور و تلاش های او ساخته شد. این فیلم تا مدت ها گران قیمت ترین فیلم بود و از بزرگ ترین صحنه و مراحل تولید استفاده کرده بود. این فیلم با دریافت یازده جایزه اسکار رکوردشکنی کرد و تا به امروز این رکورد پابرجاست. چارلتون هستون نقش اصلی را ایفا کرد و به شهرت جهانی رسید. این فیلم هنوز به دلیل صحنه های نبرد حماسی و موسیقی متن زیبایش شناخته می شود.

همچنین بخوانید: 15 فیلم تاریخ سینما که رکوردها را جابجا کردند


1. لورنس عربستان – Lawrence of Arabia – 1962

شاید بهترین فیلم تاریخ سینما که در زمان اکران سینما را شوکه کرد. این فیلم در ده قسمت اسکار نامزد شد و هفت جایزه، از جمله جایزه بهترین فیلم را به خانه برد. داستان درباره تی ای لارنس، مقام بریتانیایی است که در جنگ با ترک ها به اعراب کمک کرد. پیتر اوتول، بازیگری که بیشتری نامزدی در اسکار را داشته و هرگز برنده جایزه نشد، در نقش اصلی می درخشد. این فیلم را تاثیرگذارترین اثر هنری سینما و یکی از شاهکارهای کلاسیک دیوید لین می دانند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم سیاه و سفید تاریخ سینما که باید بارها تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (9)

بستن فرم

  1. ali

    آبان 13, 1401

    بنظرم هرشخصی فیلم تروی رو دل بده خوب ببینه متوجه میشه تنها فیلم تاثیرگذار بشر تا به امروز همینه

    پاسخ

  2. شاهرخ

    مرداد 30, 1401

    سلام
    هیچ فیلمی به جدیت و جذابیت تروی و گلادیاتور نمیرسه و نخداهد رسید.

    پاسخ

  3. امیر

    خرداد 27, 1399

    رو دست شجاع دل فیلم نیومده هرکی ندیده حتما ببینه عااااالی هست

    پاسخ

    • حسین در پاسخ به امیر

      مرداد 17, 1401

      کاملا باهات موافقم.این فیلم رقیب نداره

      پاسخ

    • شاهرخ در پاسخ به امیر

      مرداد 30, 1401

      شجاع دل با بازی مل گیبسون هم خوبه اما به بازی و جدیت زیبای برد پیت نمیرسه

      پاسخ

    • محمد در پاسخ به امیر

      بهمن 6, 1402

      این نظرات علامتی ندارند که ما ی منفی به نظر شما بدیمـ؟!

      پاسخ

  4. Rn

    اردیبهشت 19, 1398

    اگه نمره imdb فیلمها رو در پست ها ذکر کنید عالی میشه.. فیلمی که میخوایم ببینیم رو راحت تر انتخاب میکنیم و دیگه نیازی نیست همش از سایت خارج شیم و نمره فیلم هارو دونه دونه چک کنیم و برگردیم.
    مرسی از سایت خوبتون

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Rn

      اردیبهشت 20, 1398

      سلام دوست عزیز،
      بله پیشنهاد خیلی خوبیه و ما هم به فکرش هستیم.
      انشالله در آینده نزدیک امکانات جدیدی به سایت اضافه میشه که امتیازات فیلم ها هم جزوش هست.
      لطف داری و مرسی بابت پیشنهادت 🌹

      پاسخ

    • سيدمهدي ابوالقاسمي در پاسخ به Rn

      آبان 20, 1402

      من همه شو ديدم…اونم بارها…بترتيب اينهارو ببين و درحقم دعا كن
      تروا(بردپيت) / گلاديوتور200/سريال اسپارتاكوس(نه فيلمش)
      اينها بهترين هاهستند

      پاسخ