معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه “دختر سخن چین” (Gossip Girl)

در این درام نوجوانانه احساسی کریستن بل (در نقش دختر سخن چین) و بلیک لایولی (در نقش سرنا) نقش آفرینی می کنند. شخصیت دختر سخن چین وبلاگ نویسی است که کل متن های وبلاگ را کنترل کرده، رازهای مردم را افشا می کند و نمایندگان اش هم این رازها را پخش می کنند. شخصیت های داستان بزرگسالان ساکن منهتن هستند. بلر والدورف ملکه صحنه، سرنا دوست بلر که پس از مدتی ناپدید شدن بازگشته، دن که تلاش می کند به نویسنده دیگر وبلاگ تبدیل شود، نیت دوست پسر بلر است که یک ضدقهرمان، زن باره و پسر بد داستان است و همچنین ارباب بازی شطرنج هم می باشد.

کل داستان درباره زندگی پرسروصدای این شهروندان منهتنی است. سریال “دختر سخن چین” الهام بخش بسیاری از درام های نوجوانانه و سریال های دیگر کارگردان ها بود. سریال های مشابه آن به داستان های نوجوانان، روابط، موسیقی، دختران زیبا، روابط شرم آور، داستان های دبیرستانی، انتقام، نفرت، رازهای پنهان، رمز و رازها، بارداری نوجوانان و خصومت ها می پردازد. در این لیست می خواهیم سریال های مشابه “دختران سخن چین” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. بورلی هیلز 90210 – Beverly Hills, 90210 – 1990-2000

شماره 90210 کد منطقه ضبط این سریال است. داستان درباره دوقلوهای براندون و برندا است که سال های دبیرستان را می گذرانند و والدین شان تصمیم می گیرند از مینه سوتا به بورلی هیلز نقل مکان کنند. این تغییر بزرگ در زندگی شان در کنار قرار گرفتن در یک محیط مرفه نشین بر ماجراها و سبک زندگی روزانه، مواد مخدر، رابطه جنسی و چیزهای دیگر پیداست. دهه 90 دهه طلایی این سریال بود و گرچه این سریال در آغاز موفق نبود اما به یکی از سریال های دیدنی تبدیل شد. با این حال منتقدین آن را کلیشه می دانستند.

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال خارجی برتر که از سال 2010 به بعد ساخته شده اند


11. خاطرات خون آشام – The Vampire Diaries – 2009-2017

خاطرات خون آشام یک کمدی درام نوجوانانه معمولی نیست زیرا شاهد تعداد زیادی خون آشام خواهید بود که در سریال “اصیل ها” (The Originals) داستان شان ادامه پیدا می کند. در این داستان مانند “گرگ و میش” (Twilight) شاهد مثلث عشقی الینا، یک دختر نوجوان معمولی که والدین اش را در تصادف خودرو از دست داده، استیون، دوست پسر الینا و دمون، برادر بزرگ تر استیون هستیم که او هم خون آشام است و ابتدا می خواهد استیون و الینا را از هم جدا کند اما بعدها عاشق الینا می شود. با پیشرفت داستان خون آشام ها و خانواده ای دیگری وارد شده و بعد سیاسی هم به داستان وارد می شود. شخصیت پردازی کامل طی هشت فصل و داستان چند لایه باعث پیشرفت این سریال در هر فصل شد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال خارجی شبیه خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries)


10. گلی – Glee – 2009-2015

یک کمدی درام موزیکال دبیرستانی درباره گروه کر دبیرستانی کلوپ گلیدر دبیرستان ویلیام مک کینلی در اوهایو که ویل، رئیس این کلوپ می خواهد آن را به شکوه پیشین برساند و اعضای آن، ریچل، فین، سانتانا و بریتانی  که با عشق، رابطه جنسی، مواد مخدر و مشروب درگیرند، در این کار به او کمک می کنند. به تدریج و با پیشبرد روایت در فصل های بعدی، این کلوپ با پیروزی در رقابت های منطقه ای و ناحیه ای به هدف خود رسیده و نقش اعضا نیز نسبت به گذشته افزایش می یابد. اگر به کمدی های موزیکال دبیرستانی علاقه دارید این سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر سریال دختر جدید (New Girl) را دوست دارید این 18 سریال را تماشا کنید


9. دروغ‌ گوهای کوچک زیبا – Pretty Little Liars – 2010-2017

اگر دیوارهایی که رازهای تاریک فرد را پنهان می کنند فرو بریزند، چه رخ می دهد؟ این سوال تقریبا خلاصه این سریال است. داستانی در رزوود پنسیلوانیا درباره پنج دختر دروغگو که گروه کوچکی را تشکیل داده و با گم شدن آلیسون همه چیز به هم میریزد. چهار نفر باقی مانده از فردی به نام “آ” پیام های عجیب دریافت کرده که راز مرگ آلیسون را به آنها گفته و آنها را به فاش کردن دروغ هایشان تهدید می کند. به تدریج رازهای آلیسون آشکار شده و همه چیز فرو می ریزد. رازهای مربوط به خیانت، خشونت، سلاخی و غیره. این سریال توانسته از “دختر سخن چین” کمی فاصله بگیرد و ترس و وحشت دروغ و افشاگری را نشان دهد.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


8. ریوردیل – Riverdale – 2017-2018

شخصیت های این سریال توسط آرکی کامیکز خلق شده اند و داستان درباره نوجوانی به نام آرکی، بازیکن فوتبال دبیرستان و دوستانش است که با حوادث پس از مرگ جیسون بلاسم، یکی از اعضای تیم که به یک خانواده ثروتمند تعلق داشت، درگیر هستند. آرکی باید با این حوادث کنار بیاید، علاقه اش به موسیقی را جدی بگیرد و با رازهای مرگ جیسون رو به رو شود و در این بین مشخص می شود عده زیادی با مرگ جیسون ارتباط دارند و رازهای تاریک آشکار می شود. سرانجام گروهی از نوجوانان با رهبری آرکی تصمیم می گیرند راز شهر کوچک شان را برملا کنند. در حقیقت این سریال چیزی مابین “دروغ گوهای کوچک زیبا”، “13 دلیل برای اینکه” و “چیزهای عجیب” (Stranger Things) است.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب شبیه سوپرنچرال (Supernatural) که باید ببینید


7. دروغ‌ های کوچک بزرگ – Big Little Lies – 2017

با بازگشت مریل استریپ برنده جایزه اسکار به فصل دوم این سریال و با وجود ستارگان فصل اول مانند شیلین وودلی، ریس ویترسپون، نیکول کیدمن، الکساندر اسکارسگارد، زو کراویتز، لورا درن و غیره، و هشت جایزه امی و یک جایزه گلدن گلوب، این سریال قطعا دیدنی است. داستان در مونتری کالیفرنیا رخ داده و زندگی سه مادر ثروتمند را نشان می دهد: جین، مادلین و کلست. جین گذشته آزاردهنده ای داشته، مادلین از نزدیک شدن دخترش به همسر شوهر قبلی اش ناراحت است و کلست نیز از همسرش کتک می خورد. با قتل غیرعمدی بونی، همسر شوهر سابق مادلین، همه نگرانی های خود را رها کرده و می خواهند به او کمک کنند. شاید داستان تاریک و غمبار به نظر برسد اما عناصر طنز آن را دیدنی خواهد کرد.

همچنین بخوانید: اگر سریال داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


6. ممتاز – Privileged – 2008

این سریال هم با سریال “دختر سخن چین” شباهت دارد و هم تفاوت. داستان درباره روزنامه نگار جوانی به نام مگان است که با اخراج شدن دنیا بر سرش آوار می شود. با ورود لورل ثروتمند و تاجر، او مگان را به عنوان معلم سرخانه نوه های دوقلویش، رز و سیج انتخاب می کند. مگان در تلاش برای جذب آن ها یکی از شخصیت های ثروتمند فلوریدا را عاشق خود می کند. عاشق شدن، روابط پیچیده و واکنش های مگان درون مایه این سریال زیباست.

همچنین بخوانید: اگر سریال ارو (Arrow) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


5. خاطرات کری – The Carrie Diaries – 2013-2014

این سریال به عنوان وقایع پیش از داستان سریال “سکس و شهر” (Sex and the City) معرفی شده و سال های نوجوانی کری بردشاو، تحصیل او در دبیرستان کنتیکت و نویسندگی او را نشان می دهد. او برای لاریسا، صاحب مجله اینترویو کار می کند و این موقعیت را یک فرصت خوب می داند. با نزدیک شدن لاریسا و کری به هم و از کار بیکار شدن لاریسا، کری کارش را به سباستین، ممعشوقه دوران جوانی اش، ترجیح می دهد. این سریال نقدهای مثبتی دریافت کرده و یکی از برترین سریال های تاریخ است.

همچنین بخوانید: اگه به سریال فرار از زندان (Prison Break) علاقه دارید این 15 سریال را از دست ندهید


4. وان تری هیل – One Tree Hill – 2003-2012

داستانی در شهر خیالی تری هیل در کارولینای شمالی درباره قهر و آشتی های دو برادر ناتنی به نام های ناتان و لوکاس. زمانی که این دو می خواهند سال های پایانی خود را به خوبی به انجام برسانند و در تیم بسکتبال هم موفق باشند، علاقه لوکاس به دوست دختر ناتان یعنی پیتون همه چیز را پیچیده می کند. در فصل های بعدی اولویت های ناتان و لوکاس تغییر کرده و با ورود شخصیت های جدید مثلث عشقی آنها از بین می رود. شخصیت های مختلف، درام دبیرستانی و فضای بسکتبالی این سریال را به یکی از برترین سریال های مربوط به رقابت پسران نوجوان تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: 15 سریال شبیه برکینگ بد (Breaking Bad) که نباید از دست بدهید


3. ۱۳ دلیل برای اینکه – Thirteen Reasons Why – 2017

این سریال با وجود اینکه یک درام نوجوانانه است اما از بسیاری جهات خاص می باشد، از جمله اجرای بازیگران، انسجام داستان، تاثیر احساسی، عمق شخصیت ها و پیچیدگی هایی که بیننده را با خود همراه می کند. هانا بیکر یک دانش آموز دبیرستانی است که زندگی اش فراز و نشیب های بسیاری داشته و کلی جنسون که عشاق هاناست جعبه ای پر از کاست دریافت می کند که هانا زندگی خود را روایت کرده است. یک سریال جالب، دیدنی و خیره کننده که مانند یک کتاب رازآلود است.

همچنین بخوانید: اگر سریال تین ولف (Teen Wolf) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


2. او.سی. – The O. C – 2003-2007

او.سی مخفف اورنج کانتی است و یکی از شبیه ترین سریال ها به “دختر سخن چین” است. رایان اتوود یک جوان رانده شده توسط خانواده است که خانواده ثروتمند کوئن در ساحل نیوپورت او را به فرزندی می گیرند. او طی شوک های فرهنگی و روانی ناشی از ورود به یک فضای مرفه از یک خانواده فقیر، با کشف زندگی سطحی و پوچ ثروتمندان عاشق دختر همسایه، ماریسا می شود. سث، برادر ناتنی رایان با سامر رابطه دارد و دائم قهر و آشتی می کنند. رایان باید با ترس های فعلی و زندگی گذشته که دائم او را آزار می دهد، کنار بیاید. داستان جذاب و اجرای زیبای بازیگران باعث موفقیت این سریال شده است.

همچنین بخوانید: اگر به سریال فرزندان آشوب (Sons of Anarchy) علاقه دارید این 12 سریال را تماشا کنید


1. اسکینز – Skins – 2007-2013

یک سریال تلویزیونی محبوب بریتانیایی که با سریال “دختر سخن چین” شباهت زیادی داشته و از لحاظ داستان حتی بهتر عمل کرده است. این سریال در بریستول انگلستان رخ داده و داستان چندین نوجوان در رابطه با سومصرف مواد، رابطه جنس، زورگیری، اختلال استرس پس از آسیب روانی و غیره را نشان می دهد که در پایان پیروز هستند. هفت فصل این سریال شخصیت های سه نسل را نشان می دهد که بازیگران به خوبی از پس این نقش ها برمی آیند. زندگی نوجوانان و فراز و فرودهای آن بن مایه اصلی این سریال است. داستان منسجم و پرداختن به هر شخصیت در یک قسمت این سریال را دیدنی کرده است.

همچنین بخوانید: اگر سریال اداره (The Office) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم