بیوگرافی کامل کنت برانا (Kenneth Branagh) از کودکی تا به امروز

نام: کنت برانا

تاریخ تولد: 10 دسامبر 1960 (19 آذر 1339)

سن: 56 سال

محل تولد: بلفاست، ایرلند شمالی

قد: 1.77 سانتی متر

شغل: بازیگر، کارگردان، نمایشنامه نویس، تهیه کننده

وضعیت تاهل: مطلقه

بیوگرافی کنت برانا

فیلم شناسی کنت برانا پر از نقش های مختلف است و در کارنامه او آنقدر فیلم دیده می شود که برای چندین سال کافی می باشد. طبق نظر طرفداران سخت کوشی نامحدود او رمز موفقیت این بازیگر با استعداد ایرلندی است.

کودکی و جوانی

کنت چارلز برانا در دهم دسامبر 1960 در شهر بلفاست ایرلند شمالی به دنیا آمد. والدین او افراد معمولی بودند: پدرش ویلیام نجار و مادرش فرانسیس به آموزش کودکان می پرداخت. گفته می شود در اقوام او هیچ بازیگری وجود نداشت.

خانواده این بازیگر زندگی بسیار معمولی داشتند. سرپرست خانواده به سختی می توانست قبوض را پرداخت کند و خرج ماهیانه را عهده دار شود. شرایط زمانی دشوارتر شد که کنت به عنوان فرزند کوچک تر به خانواده وارد شد، زیرا به جز او دو فرزند دیگر هم در خانواده بودند. به همین دلیل شرایط یا آموزش خوبی نداشت.

کنت برانا در جوانی

زندگی در ایرلند شمالی در دوره او دشوار بود. رویارویی های خونین کاتولیک های ایرلندی و پروتستان های ایرلندی در آن روزها به شدت دیده می شدند. به همین دلیل در سال 1969 خانواده برانا از بلفاست به ردینگ انگلستان (شهر برکشایر) نقل مکان کردند. با این وجود کنت همیشه خود را یک ایرلندی می داند و به همین دلیل در تئاتر همیشه دیالوگ ها را به لهجه ایرلندی می خواند.

کنت در ایرلند شمالی فعالیت های تئاتری را آغاز کرد. پس از نقل مکان به انگلستان و در مدرسه استعداد بازیگری خود را ارتفا داد. از زمان کودکی هنر و بازیگری از جمله فعالیت های مورد علاقه او بودند. بنابراین تعجبی ندارد که پس از اتمام مدرسه بی تردید به لندن رفت و در آکادمی هنرهای دراماتیک رویال شرکت کرد.

کنت برانا در جوانی

او که تا به آن زمان در ده نقش تئاتری حضور یافته بود، طبق تشخیص سرپرست های مرکز تحت آموزش قرار گرفت و حتی بورس هم دریافت کرد. این جوان 22 ساله پس از فارغ التحصیلی از آکادمی طی چند ماه تصمیم گرفت برای خود نقشی دست و پا کند. او در این دوران حتی جایزه بهترین بازیگر جوان لارنس الیویر را دریافت کرد.

برانا پس از ورود به کمپانی تئاتر رویال شکسپیر در سال 1983 به جوان ترین بازیگری تبدیل شد که در معبد ملپومن نقش آفرینی کرده بود. پس از این موفقین توانست در پروژه های تئاتر جدید حضور پیدا کند. در دهه هشتاد در نقش های تئاتری به عنوان بازیگر، کارگردان و تهیه کننده شرکت کرد. در سال 1988 پس از اجرای تور در بریتانیا، به یکی از بازیگران موج جدید تبدیل شدند.

فیلم های او

او در طی آموزش در رویال آکادمی در تلویزیون حضور یافت. اولین حضور او به عنوان بازیگر حرفه ای در سریال Maybury بود. چند هفته بعد از اتمام کار در این سریال برای اولین بار در یک فیلم بلند به نام “ارابه های آتش” (Chariots of Fire) حضور یافت. این فیلم باعث شهرت او نشد اما به او اطمینان داد که مسیر دستی را انتخاب کرده است.

کنت برانا در هنری پنجم

کنت پس از اجرا و کارگردانی فیلم “هنری پنجم” (Henry V”) مشهور شد. این فیلم جایزه بفتا و جایزه ملی موشن پیکچرز را برای او به ارمغان آورد. برانا در این فیلم ها هم کارگردان بود و هم بازیگر: مرگ دوباره (Dead Again)، هیاهوی بسیار برای هیچ (Much Ado About Nothing)، حکایت زمستان (The Winter’s Tale)، هملت (Hamlet) و توطئه (Conspiracy). هر کدام از این نقش آفرینی ها برای او جوایز و نامزدی هایی را به همراه آورد.

در نوامبر 2002 قسمت دوم فیلم فانتزی “هری پاتر و تالار اسرار” (Harry Potter and the Chamber of Secrets) درباره ماجراجویی یک جادوگر جوان حضور یافت. این فیلم براساس داستان نویسنده انگلیسی جوان رولینگ ساخته شد و برانا در نقش گیلدروی لاکهارت، جادوگری که با کمک طلسم فراموشی از جادوگران دیگر سرقت کرده بود، حضور یافت.

کنت برانا در هری پاتر و تالار اسرار

در سال 2008 کنت با حضور در نقش هنینگ ون ترسکو در درام “والکیری” (Valkyrie) کارنامه خود را غنی تر کرد. تام کروز، بیل نای و کاریس فن هاوتن هم در آن نقش آفرینی کردند. در سال 2015 کنت برانا فیلم “سیندرلا” (Cinderella) را کارگردانی کرد. لی لی جیمز ستاره سریال “دانتون ابی” (Downton Abbey) نقش سیندرلا، کیت بلانشت برنده دو جایزه اسکار نقش نامادری و ریچارد مدن بازیگر سریال “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) در نقش شاه شمال راب استارک هم نقش شاهزاده را ایفا کرد.

لازم به ذکر است که این پروژه اولین تجربه کارگردانی برانا نبود. در سال 2006 نسخه تصویری اپرای “فلوت سحرآمیز” (The Magic Flute) موتسارت حضور یافت. این بازیگر بریتانیایی بیش از یک بار به عنوان بازیگر متخصص نمایشنامه شکسپیر و نمایشنامه آثار کلاسیک دیگر حضور یافت. با این حال در ژانرهای دیگر هم موفق بود. فیلم های کارگردانی شده دیگر توسط او عبارتند از: کارآگاه (Sleuth)، ثور (Thor)، جک رایان (Jack Ryan: Shadow Recruit).

کنت برانا در فلوت سحرآمیز

فیلم “هفته‌ای که با مریلین گذراندم” (My Week with Marilyn) که در آن نقش لارنس الیویر را ایف کرد یکی از بهترین آثار این بازیگر ایرلندی است. این بازیگر به خاطر بازی در این نقش نامزد جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد. این بازیگر در کنار جوایز دیگر چهار بار نامزد اسکار، امی و بفتا شد. این بازیگر هنوز هم در کنار بازیگری در تئاتر هم شرکت می کند و در شخصیت نمایش های شکسپیری حضور یافته است.

زندگی شخصی

برانا هرگز درباره رابطه اش با زنان صحبت نمی کند. با سکوت این بازیگر درباره زندگی شخصی اش روزنامه نگاران کنجکاو به جزئیاتی از زندگی او پی برده اند. گفته می شود اما تامپسون اولین همسر او بود. آن دو در سال 1989 ازدواج کردند. ازدواج آنها شش سال طول کشید و از هم جدا شدند. هیچ کدام از روزنامه های اروپایی درباره دلیل جدایی آن دو صحبت نکردند.

کنت برانا و هلنا بونهام کارتر

پس از مدتی این بازیگر در کنار هلنا بونهام کارتر قرار گرفت. در سال 1997 این بازیگر با کارگردان هنری لیندزی براناک آشنا شد که در آن زمان با هلنا محبوبه او همکاری می کرد. آنها در ابتدا دوست بودند با این حال شش سال بعد در سال 2003 رابطه شان را علنی کردند و این رابطه به ازدواج شان منجر شد.

کنت برانا در امروز

در جولای 2017 درام “دانکرک” (Dunkirk) به کارگردانی کریستوفر نولان اکران شد. تام هاردی، هری استایلز و مایکل کین از جمله بازیگران دیگر این فیلم بودند و داستان درباره داستان نجات معجزه آسای سیصد هزار سرباز عملیات دانکرک است که در ابتدای جنگ جهانی دوم انجام شده بود.

کنت برانا در دانکرک

فیلم “قتل در قطار سریع‌السیر شرق” (Murder in the Orient Express) از کتابی به همین نام نوشته آگاتا کریستی نیز اثر دیگر اوست.  او در این فیلم نقش کاراگاه بلژیکی هرکول پوآرو را برعهده دارد. میشل فایفر، پنه لوپه کروز، جانی دپ و جودی دنچ از بازیگران دیگر این فیلم هستند.

کنت برانا در قتل در قطار سریع‌السیر شرق

گفته می شود این بازیگر معروف شبکه اجتماعی ندارد، اما طرفدارانش می توانند در پورتل های اینترنتی و مجلات تصاویر و مصاحبه های او را ببینند.

فیلم شناسی

  • ارابه های آتش – Chariots of Fire – 1981
  • یک ماه در کشور – A Month in the Country – 1987
  • کودکان نوسانی – Swing Kids – 1993
  • هملت – Hamlet – 1996
  • نظریه پرواز – The Theory of Flight – 1998
  • غرب وحشی وحشی – Wild Wild West – 1999
  • هری پاتر و تالار اسرار – Harry Potter and the Chamber of Secrets – 2002
  • والکیری – Valkyrie – 2008
  • قایقی که به صخره خورد – The Boat That Rocked – 2009
  • هفته‌ای که با مریلین گذراندم – My Week with Marilyn – 2012
  • مکبث – Macbeth – 2013
  • جک رایان – Jack Ryan: Shadow Recruit – 2014
  • دانکرک – Dunkirk
  • قتل در قطار سریع‌السیر شرق – Murder in the Orient Express – 2017

تصاویری از کنت برانا


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم