معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه “ارو” (Arrow)

در سال های اخیر سریال های ابرقهرمانی مختلفی تولید شده اند. کمپانی های مارول و دی سی به شخصیت های کمتر شناخته شده خود فرصت رشد داده و آن ها را با موفقیت هرچه بیشتر به نمایش گذاشته اند. در حقیقت، مارول و دی سی از لحاظ فیلمبرداری، روایت و کارگردانی در تلویزیون از سینما موفق تر بوده اند.

ارو، داستان گرین ارو، یک شخصیت دی سی، یک کودک ثروتمند است که والدین اش مرده و او در یک جزیره گیر افتاده است. او به تیراندازی و مبارزه تسلط داشته و گرچه به زندگی بازمی گردد اما در مبارزه با جنایات الیور کوئین به هدف خود نائل شده و به گرین ارو تبدیل شده است. در اینجا برترین سریال های مشابه “ارو” را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. ناجورها – Misfits

این سریال لیست به دی سی یا مارول تعلق دارد و از این نظر هم ناجور است. با وجود مضامین کلیشه ابرقهرمانی شخصیت های عجیب و متفاوت اما حقیقی را نشان می دهد که با کشف قدرت های خود به جای نجات جهان تصمیم می گیرند در عین به قتل نرساندن دیگران خود را زنده نگه دارند. این سریال بریتانیایی به مضامینی چون تنش های رفتاری و جنسی اشاره می کند و از این نظر خود را متفاوت می کند. شخصیت ها توانسته اند نقش های خود را به خوبی اجرا کرده و دیالوگ ها و اداهای خود را به خوبی نمایش دهند. فضای اردویی داستان این ابرقهرمان ها را از ابرقهرمان های گذشته یا ابرقهرمان هایی که خواهیم دید متفاوت می کند.

همچنین بخوانید: اگر سریال نارنجی مد جدید است (Orange is the New Black) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


14. لژیون – Legion

سریال لژیون با نگاهی متفاوت به یکی از عجیب ترین شخصیت های مردان ایکس، یعنی ددپول، داستان تازه ای را به نمایش می گذارد. روایت این سریال به اندازه مغز ابرقهرمان اصلی پیچیده و تودرتو است و همین موضوع آن را متفاوت می کند. گرچه مدت زمانی طول می کشد تا بیننده با داستان خود بگیرد اما مسیر ورود به آن تخیلی، سورئال و خیره کننده است. هالر یک روای غیرقابل اعتماد است و هرگز نمی فهمیم آنچه میبیند واقعی است یا زاییده تصورات او. جلوه های بصری و تولیدی آمیزه ای از عناصر سال های 1960 و مدرن هستند که توانسته تصور دیوید را شکل داده و حقیقت را به یک دستکش تبدیل می کند. تقلای دیوید برای پاک کردن ذهن خود جذاب، نفسگیر و خیره کننده است.

همچنین بخوانید: اگر سریال اداره (The Office) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


13. واعظ – Preacher

این سریال خشن و تاریک شاید شبیه آثار دیگر ژانر ابرقهرمانی تلویزیون نباشد. عناصر عامیانه و وسترن که در ژانر ابرقهرمانی غریبه هستند این سریال را از آثار دیگر متمایز می کنند. داستان جالب و دیدنی آن در کنار عناصر ماندگار فیلم های قهرمانی دی سی توانسته جذابیت و تاثیر این داستان را بیشتر کند. همچنین همانند آثار ابرقهرمانی دیگر اجرای بازیگران آن نیز بی نقص است. اجرای دامینیک کوپر در نقش واعظ بی نقص بوده و یک اجرای دیدنی ارائه می دهد. این سریال در حال حاضر در حال پخش بوده و روایت آن درخشان تر می شود. شاید از آثار ابرقهرمانی دیگر متفاوت باشد اما جذاب است.

همچنین بخوانید: اگر به سریال فرزندان آشوب (Sons of Anarchy) علاقه دارید این 12 سریال را تماشا کنید


12. پرندگان شکاری – Birds of Prey

این سریال در یک فصل سیزده قسمتی پخش شد و تیم قهرمانی از باربارا گوردون یا اوراکل یا هانترس تشکیل شده است. با این حال اگر سریال ادامه می یافت شخصیت قناری سیاه که معشوقه گرین ارو است و خوانندگان کامیک از آن خبر دارند، به سریال اضافه می شد. این تیم رمانتیک به خودی خود توجه طرفداران گین ارو را به خود جلب می کند. داستان در نیوگوتام سیتی رخ داده و هارلی کوئین ضدقهرمان آن و آلفرد پنی ورث شخصیت دیگر آن  است. مطمئنا این سریال توجه طرفداران گرین ارو را به خود جلب می کند زیرا شخصیت های بتمن هم در آن حضور دارند.

همچنین بخوانید: اگر سریال تین ولف (Teen Wolf) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


11. سوپرنچرال – Supernatural

همه ما می دانیم الیور کوئین یک مرد جذاب است و در مبارزه ها می درخشد، به همین دلیل این سریال طرفداران زیادی دارد. می دانید شخصیت های محبوب دیگر چه کسانی هستند؟ سم و دین وینچستر. بله این برادران دنیای هیولاها را تسخیر کرده و آنها را شکار می کنند. این برادر مدت هاست که به مسیر خطرناکی وارد شده اند. تاکنون یازده فصل سریال تولید شده و پنج فصل آن خیره کننده است. اگر از دیدن مبارزه مردان خوش چهره خوشتان می آید این سریال  را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب شبیه سوپرنچرال (Supernatural) که باید ببینید


10. اسمالویل – Smallville

سال ها پیش از رویت گرین ارو همه ما شیفته سوپرمن بودیم، البته نه سوپرمن پرنده بلکه کلارک کنت. این سریال به قدرت رسیدن کلارک و قدرت های درونی او که همیشه در کریپتنین بودند را نشان می دهد. از آنجاییکه منتقدین این سریال را تحسین کرده اند اگر به دنیای دی سی علاقه مندید این سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر سریال 100 را دوست دارید این 14 سریال را تماشا کنید


9. سوپرگرل – Supergirl

اگر می خواهید کال-ال یا سوپرمن را در اسمالویل تماشا کنید پس حتما باید کارا-زور-ال یا سوپرگرل، دخترعموی او را نیز تماشا کنید. داستان درباره کاراست که باید در میراث کریپتونین زندگی کرده و محافظ شهر ملی باشد. این سریال مارتین من هانتر را معرفی کرده و فلش، ارو و افسانه فردا را نیز به نمایش خواهد گذاشت. دی سی با این سریال نسخه “مدافعان” (Defenders) را ساخته است.

همچنین بخوانید: اگر سریال تلویزیونی تابو (Taboo) را دوست دارید این 10 سریال را تماشا کنید


8. افسانه فردا – Legends of Tomorrow

این سریال دی سی شخصیت های زیادی را معرفی می کند که خوانندگان کتاب های کامیک یا تماشاگران انیمیشن ها با آن ها آشنا هستند. ریپ هانتر یک مسافر زمان است که تیمی متشکل از هاوک گرل و هاوک من را تشکیل داده که هردو در سریال های انیمیشن لیگ عدالت حضور داشته و می خواهند نابغه شرور، وندل سوج را که دشمن لیگ عدالت است، شکست دهد. این سریال با استقبال مواجه شد و شخصیت های زیادی دارد که گرچه در سینما دیده نشده اند اما در فهم دنیای دی سی به شما کمک می کنند.

همچنین بخوانید: اگر سریال دختر جدید(New Girl) را دوست دارید این 18 سریال را تماشا کنید


7. کنستانتین – Constantine

جان کنستانتین یک پسر جهنمی است. شاید اغلب افراد با شنیدن کنستانتین به یاد کیانو ریوز بیفتند که با جادوی خود شیاطین را به جهنم فرستاد. گرچه داستان تاثیرگذار بود اما به داستان های کامیک وفادار نبود. با این حال این سریال در یک فصل ساخته شد و مورد توجه قرار گرفت. کنستانتین یک شخصیت تنهاست که زندگی سالمی ندارد و با این حال قدرتمند و دوست داشتنی است. با وجود حضور این شخصیت در ارو طرفداران این سریال ممکن است از این سریال هم استقبال کنند.

همچنین بخوانید: اگر سریال تاج (The Crown) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


6. دردویل – Daredevil

سریال های دی سی تاریک و ترسناک هستند، درست است؟ همین موضوع آن  را از سریال های مارول متمایز می کند. اما مارول یکی از صفحات دی سی را غرض گرفته و آن را بهبود می بخشد. شیطان جهنم یک شخصیت تاریک و مشکل ساز است و مارول از تاریکی مت مرداک بهترین استفاده را می برد. این سریال تردید اخلاقی، ناتوانی و مشکلات اخلاقی را در کنار صحنه های اکشن قرار می دهد و بنابراین می تواند برای طرفداران دی سی بهترین اثر ممکن باشد.

همچنین بخوانید: اگر سریال پانیشر (The Punisher) را دوست دارید این 11 سریال را تماشا کنید


5. جسیکا جونز – Jessica Jones

دومین سریال برتر مارول که در حال حاضر در تلویزیون پخش می شود و حتی بسیاری آن را سریال برتر مارول می دانند. جسیکا جونز یک داستان کارآگاهی نئونوآر تاریک است که رقابت و فمینیسم را ادغام می کند. دلیل قرار گرفتن آن در ژانر ابرقهرمانی این است که جسیکا جونز ابتدا یک زن بود و اکنون یک ابرقهرمان. انسانی نمودن شخصیت های مارول در حالی که همه می دانیم از قهرمان ها فراتر هستند، دلیل دیگری است که طرفداران دی سی هم از آن استقبال می کنند. همچنین این سریال نشان می دهد که اگر نمی خواهیم یک ضد زن باشیم باید از چه کارهایی پرهیز کنیم.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور اندرو لینکلن (Andrew Lincoln)


4. لیگ عدالت ناحدود – Justice League Unlimited

آیا می دانید پیش از سریال های تلویزیونی و فیلم های پربودجه چه نمایش داده می شد؟ سریال های انیمیشن و طرفداران کامیک هم از آن لذت می بردند. آیا می خواهید با بهترین اثر دی سی در عرصه سرگرمی آشنا شوید؟ این سریال انیمیشن از مارول هم جلوتر بود. لیگ عدالت نامحدود  داستان پیش از از لیگ عدالت را نشان داده و شخصیت های سوپرمن، بتمن، زن شگفت انگیز، هاوک گرل، گرین لانترن، فلش و مارتین من هانتر را در کنار هم قرار می دهد. درنتیجه قدرت قهرمان های مختلف را به ما نشان خواهد داد. البته یکی از این شخصیت ها الیور کوئین است، یک مرد قهرمان که طرفداران از مبارزه او در کنار قهرمان های دیگر لذت خواهند برد.

همچنین بخوانید: 15 سریال شبیه برکینگ بد (Breaking Bad) که نباید از دست بدهید


3. فلش – Flash

فلش یکی از شخصیت های شناخته شده دنیای دی سی است. بری آلن یا سریع ترین مرد زنده در سنترال سیتی با مجرمین مبارزه می کند. این سریال که دنباله ارو بوده تقریبا به همان اندازه محبوب است. بنابراین اگر می خواهید شاهد سریالی از این قهرمان ها باشید این سریال را تماشا کنید. با این حال امتیازهای اخیر نشان داده که فلش در تلویزیون چندان موفق نیست و با معرفی این شخصیت در لیگ عدالت توسط دی سی، احتمالا همچنان به این شخصیت اشاره خواهد شد و سریال آن ادامه خواهد یافت.

همچنین بخوانید: اگه به سریال گمشدگان (Lost) علاقه دارید این 13 سریال را از دست ندهید


2. گاتم – Gotham

صادقانه بگوییم داستان اولیه کودک ثروتمندی که بعدها به یک مبارز تبدیل می شود از بروس وین سرچشمه گرفت. با این حال فیلم ها و کامیک ها همیشه بروس را به عنوان یک مرد بالغ نشان می دهند که هنوز با مرگ والدین دست و پنجه نرم می کند و با این حال از آن حادثه سال ها گذشته است و در این مدت تجربه زیادی به دست آورده است. گاتم بروس وین را در جوانی نشان می دهد درحالی که تجربه و رشد چندانی نیافته است.

این سریال داستان به قدرت رسیدن بتمن و بسیاری از ویلن ها و شخصیت های دیگر را نشان می دهد. تا به اینجا در فیلم ها به قدرت رسیدن آلفرد و مبارزات او را دیده بودیم. در اینجا گوردون جوان را میبینیم که با سیاست و جنایت مبارزه می کند و لوئیس فاکس هم با کمک وین با فساد در جدال است. این سه تن حامیان وین در مبارزه با جنایات هستند. این سریال ویلن های دیگری مانند پنگوئین، ریدلر یا ادوارد نیگما، زن گربه ای، آقای فریز و هوگو استرنج را مبارزه می کند. بنابراین شخصیت های داستان های بتمن معرفی شده و در حقیقت این سریال رویای طرفداران گاتم را به حقیقت تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


1. مشت آهنین – Iron Fist

شخصیت دنی رند مارول مشابه الیور گرین است. هردویشان بچه های ثروتمندی هستند که والدین شان شرکت های بزرگ دارند. اما والدین شان را از دست داده و به مکان های دوردست می روند. هردو به زادگاه شان بازگشته، شخصیت دیگری یافته و متوجه می شوند نام دیگری دارند: دنی رند مشت آهنین جاودانه و الیور کوئین گرین ارو است. بدون شک مشت آهنین یکی از برترین مدافعان سریال های تلویزیونی است که با گروه نینجاهای شرور مبارزه می کند. گرچه این سریال با واکنش های مختلف رو به رو شد اما آخرین شخصیت از مدافعان بوده و به همین دلیل یادماندنی شده است.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال خارجی شبیه خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (7)

بستن فرم

  1. طاها

    فروردین 10, 1399

    من با سریال فلش خیلی حال کردم یه پیشنهائ بدین بعد از اون چی ببینم

    پاسخ

    • دیاکو در پاسخ به طاها

      تیر 17, 1399

      افسانه های فردا رو ببین حتما. سوپر گرل هم خوبه و کماندار هم ک عالیه.اسمالویل مربوط ب سوپرمنه. سریال گاتهام هم ک در بالا معرفی شد.اینها مربوط ب این ژانر هستن

      پاسخ

    • یوسف حاجی پور در پاسخ به طاها

      شهریور 1, 1399

      به نظرم کل سریال های دنیای ارو ورس رو ببین

      پاسخ

    • Fateme در پاسخ به طاها

      بهمن 10, 1399

      به نظرم ارو ببین واقعا عالیه من که همش میبینم بار چندم هست که نگاه کردم

      پاسخ

    • D. D. D در پاسخ به طاها

      اسفند 3, 1399

      سریال تایتان ها رو واقعا دوس داشتم جز پر بازدید ترین سریال ها بوده لوسیفرم عالی بود کلا سریال های دیسی خوبن همرو ببین😂😂

      پاسخ

      • Tcheghini در پاسخ به D. D. D

        مرداد 25, 1400

        اره تایتانها خیلی خوبه…. البته فصل سومش که تازه اومده یه جوریه…. اونقدرا باهاش حال نکردم اخه شبیه کمیک ها نیست

        پاسخ

    • فاطمه در پاسخ به طاها

      اردیبهشت 5, 1400

      به نظر من بعدش ارو رو ببین

      پاسخ